Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mun ruokavaliossa lihottaa? Esimerkki

Vierailija
17.10.2023 |

Olen 175 cm pitkä ja painan nykyään jo 90 kg. En tajua mistä kilot ovat tulleet, mielestäni ruokavalioni on ihan ok. Tässä esimerkki päivän ruoista:

Aamulla kahvia ja pari ruisleipää

Välipala yksi ruisleipä, tomaattia, sipulia. Ehkä ohut kinkkuleike ja raejuustoa.

Päivällinen kanaa, riisiä ja vihanneksia.

Iltapala banaani, kaksi ruisleipää, 1-2 kananmunaa, proteiinirahka.

Miten tällä on voinut lihoa niin paljon? Pari saunakaljaa viikossa on turhia mutta ei ne tuota kalorimäärää niin drastisesti nosta. Onkohan meillä miehilläkin vaihdevuodet? Olen 54 v. Lenkkeilan ja nostan painoja.

Kommentit (180)

Vierailija
141/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Entäs ne herkut, joita "ei lasketa mukaan" ?

Täähän se on varmaankin 99 % näistä tapauksista kyseessä.

Vierailija
142/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Entäs ne herkut, joita "ei lasketa mukaan" ?

Tästähän se on kyse 99 %:ssa tapauksista kun "ei vaan laihdu".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-iässä lihominen on salakavalaa. Viimeisimpien tutkimusten mukaan aineenvaihdunta ei juurikaan hidastu vaan henkilön oma aktiivisuus eli energian kulutus laskee keski-ikäisenä.

Omalla kohdallani huomaan, että tavallinen arkiruoka on se millä pysyn tässä painossani, MUTTA siihen ei kärsi tulla mitään herkkua eikä alkoholia päälle, ei mitään.

Kaikki pienet napostelut, drinkit, pulla silloin tällöin näkyy vaakalla. Koska en pysty enkä haluakaan elää ilman herkkuja niin olen hankkinut lisää lihasta. Samaa suosittelen ap:lle. Isommilla lihaksilla ja paremmassa kunnossa ei ruuan kanssa ole niin justiinsa.

Pallomaha viittaa höttöhiilareihin ja alkoholiin. Ap:n kannattaa karsia kaikki herkut vähintään kuukaudeksi, katsoa mikä on tilanne ja hankkia salikortti. Ja käydä siellä salilla myös.

Vierailija
144/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Syöt liian vähän. Elimistösi on kituliekillä. Syö enemmän terveellistä ruokaa ( proteiinia, hiilareita, kuituja ja pehmeää rasvaa) ja viisi kertaa päivässä, n. 3 h välein. Yöpaasto voi olla 12h jos pystyt.. Aamupala ja lounas tulisi olla runsas. Menee n. 1,5-2 v että elimistö korjaa kituliekin normaaliin aineenvaihduntaan ja sitten rupeat laihtumaan . Muista että sokerit minimiin , mutta kerran  viikossa syö joku runsaskalorinen herkku niin aineenvaihdunta saa buustia. Hyviä ruokaohjeita saa joiltakin personaltrainereilta esim Nanafit. Liiku kolmesti viikossa, lihaskuntoilua ja esim kävelyä n. 1h kerrallaan

Tää oli jotenkin hauska. Liiku kolme tuntia viikossa(eli käytännössä ei yhtään mitään), syö jatkuvasti ja ole ilta-aamu-välillä peräti 12h syömättä Jos Pystyt? Kuka aikuinen ihminen muka ei pystyisi? Vielä kituliekki 😂 Kaikkea sitä kuulee.

Vierailija
145/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian vähän proteiinia painonnostajalle. 

Vierailija
146/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Syöt liian vähän. Elimistösi on kituliekillä. Syö enemmän terveellistä ruokaa ( proteiinia, hiilareita, kuituja ja pehmeää rasvaa) ja viisi kertaa päivässä, n. 3 h välein. Yöpaasto voi olla 12h jos pystyt.. Aamupala ja lounas tulisi olla runsas. Menee n. 1,5-2 v että elimistö korjaa kituliekin normaaliin aineenvaihduntaan ja sitten rupeat laihtumaan . Muista että sokerit minimiin , mutta kerran  viikossa syö joku runsaskalorinen herkku niin aineenvaihdunta saa buustia. Hyviä ruokaohjeita saa joiltakin personaltrainereilta esim Nanafit. Liiku kolmesti viikossa, lihaskuntoilua ja esim kävelyä n. 1h kerrallaan

Tää oli jotenkin hauska. Liiku kolme tuntia viikossa(eli käytännössä ei yhtään mitään), syö jatkuvasti ja ole ilta-aamu-välillä peräti 12h syömättä Jos Pystyt? Kuka aikuinen ihminen muka ei pystyisi? Vielä kituliekki 😂 Kaikkea sitä kuulee.

Jep. Niin minustakin aluksi. Meni useampi vuosi kun uskoin. Mutta tämä on totta. 😍

Vierailija
147/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Kanaa, riisiä ja vihanneksia voi olla 300 kcl tai 1200 kcl, riippuen annoskoosta, käytetyn paistorasvan määrästä jne. Pari ruisleipää on jollekin vaan ne leivät, toisille lisäksi sentin kerros voita, useampi siivu leikkelettä ja juustoa.

Minulla on työkaveri joka aina ihastelee hoikkuuttani ja harmittelee omaa ”hidasta aineenvaihduntaa” ja hormonitoimintaa jne. Käymme yhdessä lounaalla ja kahvitauolla, eli syömme ns. samaa ruokaa. Erona vaan se että hänen annoskokonsa on ihan järkyttäviä kekoja ja jos tarjolla on kakkua tai pullaa, ottaa sitä sekä aamupäivä-, että iltapäiväkahvilla. Itse valitsen jomman kumman, ja pidän annoskoot kohtuullisina vaikka ihan pieniruokainen en ole minäkään. Voisin hyvin kuvitella tämän kaverin vilpittömästi ihmettelevän, miksi ”samalla ruokavaliolla” toinen pysyy hoikkana ja toinen lihoo.

Vierailija
148/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Varmaan et ruisleipää ilman päällisiä syö, juustoa ja kinkkua reilusti eikös juu. Mulle sanottiin jo 30 vuotta sitten jos haluut laihtua niin älä syö banaaneita ja viinirypäleitä. Toimii edelleen.

Alapeukuttajat eivät näköjään tiedä, että yhdessä banaanissa on noin 5-6 sokeripalan verran sokeria. Syö jokapäivä yksi banaani niin se on 7x viikossa n. 40 sokeripalaa. Viinirypäleissä on vielä enemmän sokeria kuin banaaneissa. Mutta kukin tavallaan, jos sokeri kerran maistuu. 

Banaanissa oleva sokeri ei ole lainkaan verrattavissa valkoiseen sokeriin eikä se sokeri edes ole samaa sokeria. Banaani on todella terveellinen hedelmä syödä.

Ei olekaan verrattavissa, se banaanin sokeri on haitallisempaa.

Vierailija
149/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä oon luullut että kaikki suomalaiset syö ton verran leipää. Pari aamulla ja pari illalla ja yksi ruoan kanssa eli viisi??? Kuulostaa ihan normaalilta. 

syön keskimäärin 4 leipäviipaletta viikossa. Jos oikein haluan herkutella, niin ostan artesaanivalkosipulieivän ja syön silloin noin 3 leipäpalaa päivässä, yleensä ne korvaavat kokonaisen aterian, joten syön ne sitten kerralla.

Vierailija
150/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Varmaan et ruisleipää ilman päällisiä syö, juustoa ja kinkkua reilusti eikös juu. Mulle sanottiin jo 30 vuotta sitten jos haluut laihtua niin älä syö banaaneita ja viinirypäleitä. Toimii edelleen.

Alapeukuttajat eivät näköjään tiedä, että yhdessä banaanissa on noin 5-6 sokeripalan verran sokeria. Syö jokapäivä yksi banaani niin se on 7x viikossa n. 40 sokeripalaa. Viinirypäleissä on vielä enemmän sokeria kuin banaaneissa. Mutta kukin tavallaan, jos sokeri kerran maistuu. 

Banaanissa oleva sokeri ei ole lainkaan verrattavissa valkoiseen sokeriin eikä se sokeri edes ole samaa sokeria. Banaani on todella terveellinen hedelmä syödä.

Ei olekaan verrattavissa, se banaanin

banaani on tervellisempi valinta. banaanin sokerit ovat sitoutuneina kuituun. valkoisen sokerin ei. 338

Vierailija
151/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hedelmäsokeri on maksalle haitallista. Riippumatta kuiduista.

Vierailija
152/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eihän lihavuus (eli oikeammin kehopositiviisuus) ole naiselle haitaksi, koska nykyään yhä useampi on hyllyvän löllyvän hytkyvä ihralöllykkä ja pään päällä vielä sumopainija-tyylinen nuttura XD

Kuvailitko ittes?

Vierailija
153/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hmmm. Kanaa, riisiä ja vihanneksia voi olla 300 kcl tai 1200 kcl, riippuen annoskoosta, käytetyn paistorasvan määrästä jne. Pari ruisleipää on jollekin vaan ne leivät, toisille lisäksi sentin kerros voita, useampi siivu leikkelettä ja juustoa.

Minulla on työkaveri joka aina ihastelee hoikkuuttani ja harmittelee omaa ”hidasta aineenvaihduntaa” ja hormonitoimintaa jne. Käymme yhdessä lounaalla ja kahvitauolla, eli syömme ns. samaa ruokaa. Erona vaan se että hänen annoskokonsa on ihan järkyttäviä kekoja ja jos tarjolla on kakkua tai pullaa, ottaa sitä sekä aamupäivä-, että iltapäiväkahvilla. Itse valitsen jomman kumman, ja pidän annoskoot kohtuullisina vaikka ihan pieniruokainen en ole minäkään. Voisin hyvin kuvitella tämän kaverin vilpittömästi ihmettelevän, miksi ”samalla ruokavaliolla” toinen pysyy hoikkana ja toinen lihoo.

Sama minulla ja miehelläni. Minulla lautasellinen ruokaa salaattilisukkeineen, hänellä valtava keko ruokaa ilman mitään lisukkeita ja yleensä vielä santsaus. Joka välissä leipää lauantaimakkaralla sekä sentin paksuisella juusto- ja voikerroksella. Ylläri että lihoo. 

Vierailija
154/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei olekaan verrattavissa, se banaanin

Kaikissa hedelmissä ja kasviksissa on sitä samaa sokeria. Mitä voi syödä?

Vierailija
155/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesteytyksestä et mainitse kuin kahvin ja oluen, jotka on diureetteja. Juotko liian vähän? Ainakin hiilareita, eli sokereita tulee paljon jo banaaneista ja leivistä. Huonosti rasvoja ja proteiinia. Ylipäänsä tunnut syövän liian vähän ruokaa, välipaloja kyllä menee ja leivän puputtamista. Missä marjat, vitamiinit? Rauta? Kalsium?

Vierailija
156/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on tosiasia että 54 vuotias istumatyöläinen kuluttaa tosi vähän.

Itse olen 48 vuotias 149 cm pitkä, ja alan lihoa välittömästi jos syön enemmän kuin 1400 kaloria päivässä. Liikun 5 krt viikossa mutta pienikokoisena liikunta kuluttaa vain vähän kaloreja kuin pitkä ja roteva nainen. 

eli minun pitää tarkasti miettiä miten 1400 kaloria riittää aamupalaan, lounaaseen, välipalaan ja päivälliseen ja iltapalaan, eli 280 kaloria per annos. 

Vierailija
157/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasan ruispalaviipaleessa on kaloreita 73. Tarkastin paketista.

Vierailija
158/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pysty pätkäpaastoon sitten millään.Iltapalan jälkeen kun menen nukkumaan niin herään aamuyöstä kiljuvaan nälkään. Jos en syö jotain, en saa millään unta kun vatsa kurnii ja seuraava pvä menee plörinäksi ja on mielitekoja.

Vierailija
159/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko leivän päälle reippaan kerroksen voita? 

Vierailija
160/180 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä olen nainen 170 cm ja hoikka, vaikka juon päivitttäin litran kokista ja syön mitä tykkään! Jos alkaisin laskea kilokaloreita - olen kokeillut - ajattelisin varmaan enemmän ruokaa, ja lihoaisin...

Sulla on erikoinen aineenvaihdunta. Ja tutkimusten mukaan limsassa se sokeri on pahimmassa mahdollisessa muodossaan lihottamaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän