Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralainen menehtyi: kuka maksaa vuokrat?

Vierailija
15.10.2023 |

On tämän kuun vuokra edelleen maksamatta. Vuokralaisen tytär irtisanoi vuokrasopimuksen. Ilmoitin että tämä lokakuun vuokra on maksamatta ja lisäksi pitäisi sitten maksaa irtisanomisajan vuokra marraskuulta. Tosin tästä en tiedä miten lakiteknisesti menee.

Tytär sanoi että hänellä ei ole rahaa maksaa. Vainaja oli myös velkainen joten kuolinpesästä tuskin saa mitään.

Sukulainen sanoi että tyttären vastuu maksaa koska hän irtisanoi sopimuksen. Onko näin?

Kommentit (248)

Vierailija
1/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni marraskuun vuokraa ei tarvitse maksaa siinä tapauksessa kun vuokrasuhde päättyy vuokralaisen kuollessa. Lokakuun vuokra jää tyttären hoidettavaksi jos hoitaa kuolinpesän asioita. 

Vierailija
2/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaisen  omista varoista.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu tyttären maksaa, valoja päähän nyt. Jos kuolinpesä on varaton niin sitten on varaton. Kai sulla on se takuuvuokra tällaisiakin tilanteita varten.

Vierailija
4/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kutsutaan luottoriskiksi. Jos kuolinpesä on velkainen, menee saatavasi muiden velkojen jatkoksi, eli toisin sanoen velkaa ei todennäköisesti tule maksamaan kukaan, vaan jää vuokranantajan tappioksi.

Vierailija
5/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vuokralaisen  omista varoista.  

Vuokralaisella ei ollut varoja. Tytär sanoi että kuolinpesä on velkainen.

Ap

Vierailija
6/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesä maksaa. Mikäli kuolinpesällä ei ole rahaa, niin kukaan ei maksa. Tyttären vastuu (eikä muunkaan sukulaisen) se ei ole, hän vain kuolinpesän puolesta sanoi vuokrasopimuksen irti.

Vierailija
7/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesä maksaa (myös irtisanomisajan) ja jos ei ole rahaa, kuolinpesä haetaan konkurssiin ja jää vuokranantajan tappioksi.

Vierailija
8/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minun mielestäni marraskuun vuokraa ei tarvitse maksaa siinä tapauksessa kun vuokrasuhde päättyy vuokralaisen kuollessa. Lokakuun vuokra jää tyttären hoidettavaksi jos hoitaa kuolinpesän asioita. 

Tytär ei ole omalla omaisuudellaan vastuussa vanhempansa vuokrista. Jos kuolinpesä on varaton jää vahinko vuokranantajalle. 

-ohis

Vierailija
9/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralainen on kuollut ja sinä kinuat irtisanomisajan vuokraa marraskuulta?

Vierailija
10/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia tolloja omistaa asuntoja, jos näin yksinkertaista asiaa ei tiedetä? 

Vierailija
11/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla muka ole 2kk siinä vuokravakuus? Sittenhän se +- 0.

Vierailija
12/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pitää maksaa irtisanomisajan vuokra myös, vaikka hassulta tuntuukin. Mutta menee sinne samaan kuolinpesän laskujonoon. Jos on paljon velkoja eikä omaisuutta niin tuskin kukaan saa saataviaan sieltä. Suomen laki on hassu näissä asioissa.

Vierailija
13/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuokralainen kuoli yllättäen. Oli suht nuori vielä. Ei mulla ollut edes sydäntä vaatia hänen äidiltään viimeistä vuokraa. Annoin olla. 

Vierailija
14/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jää tappioksesi. Takuuvuokran saat pitää.

Vierailija
15/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kutsutaan sijoittamisen riskeiksi. Olet sijoittaja, joten otat itsellesi sen riskin, että jää saatavia. Niinhän se on joka ikisessä sijoituskohteessa. Menee siis ihan sinun omasta pussistasi. 

T. Toinen vuokranantaja

Vierailija
16/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaankin ottanut vuokralaiselta takuuvuokran kun hän muuttanut? Se on sinun ainoa mahdollisuutesi saada vuokra jos kuolinpesä velkainen. Tytär ei maksa omista rahoistaan. Toivottavasti ei ainakaan erehdy sitä tekemään koska se olisi väärin. 

Vierailija
17/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatisit marraskuun vuokran et voisi ottaa sinne uutta vuokralaista vielä silloin marraskuussa. Kuolinpesällä olisi oikeus käyttää sitä vielä. 

Vierailija
18/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mun vuokralainen kuoli yllättäen. Oli suht nuori vielä. Ei mulla ollut edes sydäntä vaatia hänen äidiltään viimeistä vuokraa. Annoin olla. 

No sulla ei olisi ollut minkäänlaista oikeutta vaatia sitä vuokraa. Voi itku teidän ääliöiden kanssa. 

Vierailija
19/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos varaton saanut varmaan as tukea siis missä tuki rahat ovat

Vierailija
20/248 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kokkarit kuulutte telkien taakse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän