Parisuhteessa olijat, onko puolisonne teille se tärkein ihminen?
Ja siis kysymys lähinnä niille jotka ovat ihan toimivassa suhteessa eikä eron partaalla. Mä sain eilen kuulla mieheltäni, että hänellä tulee aina ystävät ekana ja ovat hänen elämänsä tärkeimpiä ihmisiä. Tätä ei huudettu vihaisena riidan yhteydessä vaan tuli esille keskustelun sivulauseessa. Hän sanoi että ystävät ovat hänelle tärkeintä elämässä ja ihmetteli miksi minulla ei ole näin, kun itse taas sanoin hänen olevan mulle maailman tärkein. Meillä ei ole lapsia ja ikääkin yli 40v. Mulle jäi siitä vähän hassu fiilis ja olen miettinyt tätä.
Ei hän kapakoissa niiden kanssa juokse tai mitään. Saattaa mennä jopa puoli vuotta ennen kuin edes näkee heitä. Mietin lähinnä että onko yleistäkin että ystävät menee hyvässä rakastavassa parisuhteessa puolison edelle? Ja kysyin häneltä vielä typerän kysymyksen siihen että kumman pelastaisi palavasta talosta, niin ystävän kuulemma.
Kommentit (408)
Hän on mulle, mutta mä en hänelle. En varmaan edes top kolmessa.
Naisilla polkija on tärkein, miehillä kaverit menevät tarpeidentekoreiän edelle.
En tee mitään listoja ihmisten tärkeydestä. Missä tilanteessa tällaisia järjestyksiä joutuu ratkomaan?
Varmaan siinä vaiheessa kun talo balaa, mikä ilmeisesti tapahtuu kaikille jossain vaiheessa, ja vielä niin että kaikki läheiset ovat talossa sisällä😁
Kun joku kysyi että missä tilanteessa tällaisia listoja joutuu tekemään 😁
Vierailija wrote:
Varmaan siinä vaiheessa kun talo balaa, mikä ilmeisesti tapahtuu kaikille jossain vaiheessa, ja vielä niin että kaikki läheiset ovat talossa sisällä😁
Eipä sieltä palavasta talosta varmaan hirveästi pysty valikoimaan, kenet pelastaa. Ensimmäinen, johon sattuu törmäämään ja jonka jaksaa kantaa. Itse en luultavasti pystyisi pelastamaan ketään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eipä sieltä palavasta talosta varmaan hirveästi pysty valikoimaan, kenet pelastaa. Ensimmäinen, johon sattuu törmäämään ja jonka jaksaa kantaa. Itse en luultavasti pystyisi pelastamaan ketään.
Ei kukaan muukaan.
Puolisoni on tärkein ihminen elämässäni, koska hänen kanssaan jaan arkielämän sekä kaikki ilot ja surut. Hänen kanssaan olen asunut saman katon alla pitempään, kuin yhdenkään muun ihmisen kanssa.
Vaimoni ja lapseni menevät kaiken muun yläpuolelle. Aina.
Ei ole normaalia, että kaverit ovat puolison yläpuolella.
Normaalia miehille että kaverit menevät muijan edelle. Yleistä myös että pääsevät sen yläpuolelle.
Vierailija wrote:
Vaimoni ja lapseni menevät kaiken muun yläpuolelle. Aina.
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Jos sinulla esimerkiksi olisi mahdollisuus kavaltaa rahaa vaikkapa valtiolta tai paikalliselta urheiluseuralta vaimosi ja lastesi hyväksi, niin tekisit niin?
Kyllä, mieheni on paras ystäväni ja tärkein ihmiseni. Kuitenkin, perhe on perhe ja etenkin siskoni ovat minulle niin rakkaita, että ovat tärkeysjärjestyksessä aika lailla samalla viivalla. Jotenkin alitajunnassa tiedostaa sen, että parisuhde saattaa päättyä jonain päivänä, sisaruus ei.
Puoliso ja lapsi ovat tärkeimmät. Näiden välille jos on pakko tehdä ero niin pakon edessä valitsen lapsen - hänestä minulla on vastuu.
Vaikuttaa, että olet suhteessa eksäni kanssa.
Hänelle aina ystävät oli tärkeintä ja olen kauttarantain kuullut että ei ole asennettaan muuttanut, oli pitkään sinkkuna kunnes löysi riittävän rikkaan naisen joka ilmeisesti epätoivouksissaan (Helsingissä liikaa naisia verrattuna miesten määrään) suostuu mihin tahansa kohteluun. Kuten että miehen ei tarvitse kertoa kenen kavereiden kanssa viettää aikaa, esitellä tyttöystävää ja kavereita keskenään tai ylipäänsä sekoittaa näitä maailmoitaan mitenkään toisiinsa.
Ensimmäisinä vuosina ajattelin että omat vanhemmat ja sisarukset ja lähimmät ystävät olivat tärkeimmät. Vuosien varrella puolisosta on tullut mun elämän tärkein aikuinen ihmissuhde, omaa lasta en laske, koska oma lapsi on aina tärkein. Puoliso ymmärtää mua tavoilla joilla kukaan muu ei ymmärrä. Ollaan oltu yli 20 v yhdessä. Tärkeitä ihmissuhteita on useita edelleen, mutta tärkeysjärjestys on yhteisten vuosien mittaan muuttunut.
Ei, lapseni on minulle tärkein. Mutta niin on kumppanillenikin hänen lapsensa.
Mieheni kuoli 2 kk sitten, olisimme halunneet vielä viettää yhteisiä vuosia yhdessä. Viimeistään silloin "arvojärjestys" selviää. Hän oli paras ystäväni ja rakastettuni. Mutta emme voi ohjata kaikkea, tämä on hyvä muistaa.
Lapset ykkösenä. Olen naimisissa elämäni rakkauden kanssa ja silti olisi vaikea päättää, onko siskoni vai mies tärkeämpi. Onneksi ei tarvitse päättääkkään...
Niinhän se on kautta historian ollut. Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Harvalla sinkkunaisella on miespuolisia kavereita, koska naisen seura pelkiltään ei ole minkään arvoista.