Selittäkää mulle, kummalla puolella kuuluu olla: Israelin vai Palestiinan ja miksi
En kerta kaikkiaan voi käsittää noita Lähi-idän riidanhaluaisia kansoja, joten kysyn teiltä viisaammilta, kenessä se vika on?
Kommentit (1107)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minä ainakin olen Israelin puolella, koska se on ainut hyvä maa tuolla alueella.
Israelko hyvä maa? Salli mun nauraa.
Siinähän höriset. Ei tuolla alueella parempiakaan maita ole.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hamas ja siten palestiinalaiset olleet tässä nykyisessä konfliktissä se syyllisempi osapuoli. Minä jokseenkin sympatiseeraan israelia joka vain vastaa tuleen. Hamas aloitti pommittamisen ja terrori teot siviilejä kohtaan. Siellä on parempi gazalaisten muuttaa muualle kun israel alkaa vyörymään.
Israel on taas tänään varoittanut siviilejä etukäteen sotatoimista, kuten joskus takavuosinakin teki. Miksei Hamas vieläkään tehnyt samoin?
Hamas on tehnyt niin. Oliko se eilen vai toissapäivänä kun varoitti tuntia ennen.
Laskuvirhe: lauantaiaamusta on kulunut jo 6,5 vrk. Vähä myöhässä varoittivat.
Laskuvirhe tosiaan, 3 päivää sitten varoittivat etukäteen iskusta Ashkeloniin, ilmoittivat tarkan kellonajan jolloin aikovat iskeä ja sitten toteuttivat sen.
Vierailija wrote:
Maailman helpoin vastaus: Israelin puolella! Jos Venäjältä tehtäisiin Suomeen itsemurhaiskuja busseihin, ravintoloihin, häihin jne (niin kuin Israelissa aiemmin) ammuttaisiin raketteja suomalaisiin kyliin siviileitä murhaten jne. niin totta helkkarissa olisi oikeus rakentaa aita ja saartaa omat rajat niin, ettei tänne tunkeuduta. Aidat on tullut esim. Gazaan vasta itsemurhaisku-aaltojen jälkeen 90-luvulla. Itse ovat tyrineet asiansa palestiinalaiset, vaikka pätkääkään en iloitse gazalaisten elämän kurjuudesta.
Israelin sotatoimet perustuvat puolustamiseen, hamasin tuhoamiseen. Israelin ja Hamasin julmuutta ei voi verrata mitenkään keskenään. Palestiinalaisten pitäisi lopettaa Hamasin tukeminen.
Israel on ryöstänyt lähes kaikki palestiinalaisten maa-alueet siirtokuntiensa tieltä. Saako palestiinalaiset puolustaa itseään ja maataan? Ilmeisesti ei, koska israelhan on hyvä. Israelin tarkoitus on alusta asti ollut liittää ryöstämällä kaikki palestiinalaisten maa-alueet itseensä. Tämä on ilmiselvää kun katsoo karttaa siitä miten vuosikymmenten saatossa israel on levittäytynyt palestiinalaisten maille, josta ei ole enää kuin rippeet jäljellä.
Muslimit ovat Palestiinan puolella, joten sen takia minä olen Israelin puolella. M28
Oletteko nähneet jo Twitterissä, kuinka Euroopassa soluttautuvat muslimit ovat reagoineet Italiassa, Ranskassa, Saksassa ja Englannissa?
Me olemme sodassa mudlimeita vastaan. Ja kun sota syttyy, minä muutan siinä vaiheessa pysyvästi Japaniin. Nauttikaa te kulttuurista! M28
Vierailija wrote:
Antisemitismikortin olisi jo aika kadota. Asioita on tarkasteltava objektiivisesti. Teoistaan tunnetaan, ei sanoista.
Kyllä sen kortin voi säilyttää, kun vaan suhtautuminen muutetaan. Sama rasismin kanssa, että kun vaan mainitsee jomman kumman, niin yhtäkkiä pitäisikin lopettaa keskustelu itse aiheesta, ja keskittyä vain noihin? Aivan järjetön "keskustelukulttuuri" nykyään.
Siviilien puolella, ei hamas ole Palestiina vaan isis terroristijärjestö.
Tänäänkin hamsuteron karvaiset pakarat nousevat ja laskevat rytmikäästi, vihervasemmistolaisen Juulian vikistessä vienosti jokaisella työnnöllä. Juulia on tänäänkin pukenut ylleen huivin, jottei yläkerran ukko suuttuisi.
Mutta mitä tapahtuu naapurin makuuhuoneessa? No ei mitään. Jonne on aukaissut juuri ES-juoman ja nauttii sitä nyt yksin yksiössään haaveillen kauniista juutalaistytöstä, jonka hän tapasi reiveissä aavikolla. Tyttö on kuollut naapurin hamateron luoteihin. Kyynel valuu poskea pitkin. Jonne vannoo kostoa jokaikiselle hamaterolle.
Mitä sitten tapahtuu? Ehkä kerron sen teille myöhemmin.
Vierailija wrote:
Ei taida olla hyviksiä tässä kiistassa.
Hyviksiä ei ole missään. Mutta puolensa on valittava. Kahdesta pahasta valitsen Israelin. Se noista sekopää maista on tasa-arvoisin. Siellä ei tapeta noin vaan väärästä mielipiteestä. Naapureitaan kun kattoo...
Vierailija wrote:
Oletteko nähneet jo Twitterissä, kuinka Euroopassa soluttautuvat muslimit ovat reagoineet Italiassa, Ranskassa, Saksassa ja Englannissa?
Me olemme sodassa mudlimeita vastaan. Ja kun sota syttyy, minä muutan siinä vaiheessa pysyvästi Japaniin. Nauttikaa te kulttuurista! M28
Nyköpingissa juuri suuri ammuntakilpailu käynnissä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei taida olla hyviksiä tässä kiistassa.
Hyviksiä ei ole missään. Mutta puolensa on valittava. Kahdesta pahasta valitsen Israelin. Se noista sekopää maista on tasa-arvoisin. Siellä ei tapeta noin vaan väärästä mielipiteestä. Naapureitaan kun kattoo...
No itse valitsen sitten sen Suomen puolen ja toivon tasapeliä, päättyen Israelin+Palestiinan alueen täydelliseen puhdistukseen. Molemmat porukat ajasta ikuisuuteen.
Vierailija wrote:
Nautitaan! Aina ilolla vaihdan yhden teikäläisen sataan muslimiin. どうぞご無事で!
Vierailija wrote:
Palestiinalaiset tuhosivat hetkessä mielikuvan itsestään sorrettuna kansanryhmännä katkomalla israelilaisvauvojen päitä.
Tätä ei ole edes pystytty vahvistamaan todeksi. Yhtäkään vauvan tai lapsen kuvaa tai nimeä ei ole jaettu missään uutisissa tai somessa tms. Pelkkää Israelin sotapropagandaa, jolla saadaan länsimaiset sinisilmät heidän puollelleen. Hamas hyäkkäsi siviilejä kohden ja se on väärin. Vielä enemmän on väärin, että Israel kostaa palestiinalaisille pommittamalla heitä. Yli 400 lasta on vahvistetusti kuollut Gazassa. Uhreista paljon videokuvaa netissä eli totisinta totta.
Aloittajalle: ole palestiinalaisten puolella. He asuivat alueella monta sukupolvea ennen Israelin valtion perustamista. Se, että siellä aikoinaan asui juutalaisia enemmänkin ei oikeuta kansanmurhaamaan nykypäivän asukkaita. Maailmassa ollut aika monta aluerajaa ja on typerää ajatella, että jotkut 2000 vanhat alueet pätisivät tänäpäivänä. Vaikka Palestiina ei ollut/ole virallinen ja tunnustettu, kuten ei moni muukaan maa ”ollut olemassa” 100-200 vuotta sitten, mutta alueen ihmiset olivat olemassa ja se oli heidän maitaan. Ja Palestiinassa asui myös juutalaisia! Ihan sulassa sovussa ilman ongelmia.
Kun Euroopassa tapettiin juutalaisia, ottivat palestiinalaiset heidät kotiinsa turvaan. Ennen israelin perustamista monet juutalaiset elivät rauhassa muslimien kanssa, koska länsimaat eivät olleet heille turvallinen paikka asua.
Jos taas mietitään nykyhetkeä, niin Israel ei ole tehnyt mitään edistääkseen kahden valtion mallia, jossa palestiinalaisilla olisi oikeus omaan valtioon. Israel on syyllistynyt apartheidiin ja palestiinalaisten sortamiseen. Esimerkiksi amerikkalaiset juutalaiset tulevat viemään palestiinalaisten koteja keskellä päivää. Tai niitä tuhotaan puskutraktoreilla jonkun huvituskeskuksen tieltä. Tästäkin paljon videomateriaalia. Palestiinalaisten elinkeinoa sabotoidaan esim poltetaan oliivipuut tai ei anneta kasteluvettä tai annetaan hedelmäkuotman mädäntyä tarkastuspisteellä, kun eipäästetä ohi. Näistä kaikista raportoi ihmisoikeustarkkailijat.
Tässä ei ole kyse edes uskonnosta, sillä Israel vihaa jokaista palestiinalaista oli uskonto mikä vaan. Joka ramadan Israelin armeija kiusaa ja jopa mellakoi moskeijassa, kun muslimit rukoilevat. Israel ei päästä kristittyjä palestiinalaisia heidän pyhille paikoilleen. Israel karsastaa juutalaisia, jotka ovat palestiinalaisten puolella. Ja palestiinalaistet eivät vihaa juutalaisia, he vihaavat siionisteja.
Palestiinalaisia asuu diasporassa ties missä slummileireillä, koska heillä ei ole oikeutta palata kotimaahansa. Sen takia gazalaisetkaan eivät haluaisi lähteä: he pelkäävät, että eivät pääse enää kotiin, kuten on käynyt miljoonille palestiinalaisille.
Kommenttiani ei julkaistu. Huoh.
Isäni sanoi aina, että lämpimässä pää pehmenee. Oikeassa oli.
Israelin puolella olen, juutalaisten.
Näistäkin kommenteista näkee, kuinka Israelin ja USAn sotapropaganda on uponnut hyvin sinisilmäisiin suomalaisiin. Ihminen pn yllättän helppo aivopestä, kun ensin on vuosikausia lietsottu kuvaa pahasta muslimista. Vain Irlanti on palestiinan puolella.
Teille on uponnut hamasin sotapropaganda kuin kuuma veitsi voihin.
Pitää muistaa, että Palestiinan itsenäistä valtiota ei ole koskaan ollutkaan. Ns. palestiinalaiset voisivat aivan hyvin muuttaa ympäristön valtioihin kuten Egyptiin tai Jordaniaan, ja nämä valtiot voisivat ottaa uskonveljensä ja -sisarensa avosylin vastaan. Jostain syystä näin ei tapahdu vaan ns. palestiinalaiset haluavat tieten tahtoen kiistellä Israelin maapläntistä, joka on kooltaan pienempi kuin Inarin kunta Lapissa.
Miksi muslimit eivät auta omia ja naapurimaiden vähäosaisia muslimeita kerta ovat hyviä?
Vierailija wrote:
Miksi muslimit eivät auta omia ja naapurimaiden vähäosaisia muslimeita kerta ovat hyviä?
Niinpä, miksi niistä kukaan ei suostuvauttamaan rakkaita uskonveljiään hädässä?
https://thereligionofpeace.com/