Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää mulle, kummalla puolella kuuluu olla: Israelin vai Palestiinan ja miksi

Vierailija
13.10.2023 |

En kerta kaikkiaan voi käsittää noita Lähi-idän riidanhaluaisia kansoja, joten kysyn teiltä viisaammilta, kenessä se vika on?

Kommentit (1107)

Vierailija
141/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tällä palstalla ei saanut kertoa israelin historiallista tosiasiaa. Ennakko sensuuri poisti ja estää sen julkaisun. Ilmeisesti omista mielipiteistään johtuen.

Historian kertominen olisi kuitenkin oikeutta eikä vääryyttä.

Montako kotimaata juutalaisille on? Entä arabeille / muslimeille?

Vierailija
142/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hamas ja siten palestiinalaiset olleet tässä nykyisessä konfliktissä se syyllisempi osapuoli. Minä jokseenkin sympatiseeraan israelia joka vain vastaa tuleen. Hamas aloitti pommittamisen ja terrori teot siviilejä kohtaan. Siellä on parempi gazalaisten muuttaa muualle kun israel alkaa vyörymään.

Tässäpä vaan ei ole kyse mistään nykyisestä konfliktista tässä ja nyt, vaan tuhansia vuosia vanhasta konfliktista jossa kumpikin on vuorollaan käynyt vähän kyläilemässä. Tätä juttua ei vaan pysty yksinkertaistamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hamas ja siten palestiinalaiset olleet tässä nykyisessä konfliktissä se syyllisempi osapuoli. Minä jokseenkin sympatiseeraan israelia joka vain vastaa tuleen. Hamas aloitti pommittamisen ja terrori teot siviilejä kohtaan. Siellä on parempi gazalaisten muuttaa muualle kun israel alkaa vyörymään.

Israel on taas tänään varoittanut siviilejä etukäteen sotatoimista, kuten joskus takavuosinakin teki. Miksei Hamas vieläkään tehnyt samoin?

Vierailija
144/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Israel on taas tänään varoittanut siviilejä etukäteen sotatoimista, kuten joskus takavuosinakin teki. Miksei Hamas vieläkään tehnyt samoin?

Hamas ampuu omatekoisia raketteja joista 90% ei läpäise Israelin "iron dome" ohjuspuoluspuolustusjärjestelmää. Jos vielä etukäteen varoittaisi se olisi sama kuin ampuisi ilotulitusraketteja taivaalle. Seuraavaksi kysyt varmaan että miksei ne ilotulituksia ammu? Miksi ihmeesä ne on niin masentunutta sakkia?

Vierailija
145/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimien ja juutalaisten ero:

-Muslimit laittavat pakola-isina kohdemaassaan ranttaliksi ja polttopullot viuhuu, juutalaiset integroituvat ja rakentavat yhteiskuntaa.

-Israel varoittaa siviilejä ennen kuin iskevät, mus-limit ei. Israelilaisilla ei ole ihmiskilpiä.

-Israel ei ole halunnut kuin piirun verran levittäytyä maana. Kerran kun he maansa saivat, ovat olleet tyytyväisiä. Israel ei hamua maita Egyptistä, Jordaniasta, Syyriasta tai Libanonista. Gaza on eri asia.

Mus-limit eivät sen sijaan rauhaa löydä oikein missään maassa.

Vierailija
146/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Palestiinalaiset tuhosivat hetkessä mielikuvan itsestään sorrettuna kansanryhmännä katkomalla israelilaisvauvojen päitä.

Malliesimerkki vakavaan mainehaittaan johtavasta toiminnasta. PR-osasto taisi nukkua, kun operaatiota suunniteltiin.

Vierailija
147/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://areena.yle.fi/1-65380120 ULKOLINJA Taistelu Israelista, Yle

Tämän kun katsot, tiedät puolesi.

Vierailija
148/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä ainakin olen Israelin puolella, koska se on ainut hyvä maa tuolla alueella.

Israelko hyvä maa? Salli mun nauraa.

Vierailija
149/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hamas ampuu omatekoisia raketteja joista 90% ei läpäise Israelin "iron dome" ohjuspuoluspuolustusjärjestelmää. Jos vielä etukäteen varoittaisi se olisi sama kuin ampuisi ilotulitusraketteja taivaalle. Seuraavaksi kysyt varmaan että miksei ne ilotulituksia ammu? Miksi ihmeesä ne on niin masentunutta sakkia?

Rauhaahan sitä toivoo molemmille osapuolille. Mutta tottakai H:ta masentaa, kun heidän päämääränsä, Israelin tuhoaminen, ei ole onnistunut. Mitä ilotulitusraketteihin tulee, niin se olisi siviilien kannalta parempi. Ei olisi Israelin armeijakaan triggeröitynyt kun ei olisi tullut mitään vahinkoa.

Mutta kenen syy? Kuka vihaa lietsoo? Menikö sulta ohi, että meikäläisten verorahoilla on Gazan kouluihin tuotettu oppimatskua, joka on täynnä juutalaisvihaa? Olemmeko tukeneet rasismia, antis. vai olleet peräti n:eja?

Vierailija
150/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israelin opposition puolella, Israelin nykyhallitus ja sen politiikka on ollut aika kamalaa. Monet ovat ihan aiheesta huolissaan Israelin demokratiasta ja oikeuslaitoksen uudistuksista.

Vierailija
151/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyseessä on niinsanotusti uskon sota. Eli loppupelissä kyse on siitä että tietyt ihmiset haluavat että Juutalaiset ihmiset saadaan poistetuksi kokonaan maan pinnalta. Eli nämä Islamistit jotka hyökkäsi, haluaa tappaa Juutalaiset ja he puolustautuvat. Jos olet ateisti ja antisemitisti, olet Hamasin puolella ja jos olet Juutalainen tai kristitty, olet Israelin puolella. Raamatussa sanotaan että joka Israelia ja Juutalaisia siunaa, sitä Jumala siunaa. Islamissa sanotaan että muut kuin Islamistit pitää tappaa.

Olen ateisti, mutta täysin Israelin puolella. Ihan vain siitä syystä, että yksikään muslimimaa ei onnistu elämään sivistyneesti.

Vierailija
152/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamas ukot käyttää lapsiaan ihmiskilpinä!! Siellå ne istuu vauvat sylissään. Voiko sairaampia olla. 

Vierailija
153/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Israelin opposition puolella, Israelin nykyhallitus ja sen politiikka on ollut aika kamalaa. Monet ovat ihan aiheesta huolissaan Israelin demokratiasta ja oikeuslaitoksen uudistuksista.

Vaikeeta on ollut. Vaalit toisensa perään todella tiheään tahtiin kun ei ole hallituksen muodostaminen tai toimiminen onnistunut.

Vierailija
154/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Rauhaah

Israelissa on kohta oma sisällissotansa juutalaisten takia. He, juutalaiset ajavat demokratiaa alas ja haluavat täysin mieleisensä valtion. Se maa olisi pelkästään juutalaisten, mutta loput eli enemmistö kansasta maksaisivat verot, tekevät siis töitä ja käyvät armeijan. Juutalaiset haluavat ainoastaan verorahat itselleen, joilla perustaisivat omat koulunsa joissa Ei opeteta matematiikkaa, biologiaa, äidinkieltä tai mitään muutakaan yleissivistävää, vaan ainoastaan juutalaisten omaa uskoa. He haluavat oikeuksia joita muulla Israelin väestöllä ei tulisi olla, kuten vapaus armeijasta. Töitä he eivät halua tehdä, rahat vain.

Samaan aikaan valloittavat laittomasti alueita, jotka eivät kuulu heille. Terrorisoivat paikallista väestöä kaikin mahdollisin keinoin. 

Ottakaa selvää ennen kun vedätte tähän tyyliin toisen maailmansodan tapahtumat.

Vierailija
155/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman helpoin vastaus: Israelin puolella! Jos Venäjältä tehtäisiin Suomeen itsemurhaiskuja busseihin, ravintoloihin, häihin jne (niin kuin Israelissa aiemmin) ammuttaisiin raketteja suomalaisiin kyliin siviileitä murhaten jne. niin totta helkkarissa olisi oikeus rakentaa aita ja saartaa omat rajat niin, ettei tänne tunkeuduta. Aidat on tullut esim. Gazaan vasta itsemurhaisku-aaltojen jälkeen 90-luvulla. Itse ovat tyrineet asiansa palestiinalaiset, vaikka pätkääkään en iloitse gazalaisten elämän kurjuudesta. 

Israelin sotatoimet perustuvat puolustamiseen, hamasin tuhoamiseen. Israelin ja Hamasin julmuutta ei voi verrata mitenkään keskenään. Palestiinalaisten pitäisi lopettaa Hamasin tukeminen.

Vierailija
156/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hamas on tehnyt niin. Oliko se eilen vai toissapäivänä kun varoitti tuntia ennen.

Vierailija
157/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmisoikeuksien kannalla ja väkivaltaa vastaan.

Vierailija
158/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamas rakentaa jopa tukikohtansa niin, että se käyttää siviileitä ihmiskilpenä.

Vierailija
159/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla hyviksiä tässä kiistassa.

Vierailija
160/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hamas on tehnyt niin. Oliko se eilen vai toissapäivänä kun varoitti tuntia ennen.

Laskuvirhe: lauantaiaamusta on kulunut jo 6,5 vrk. Vähä myöhässä varoittivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä