Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää mulle, kummalla puolella kuuluu olla: Israelin vai Palestiinan ja miksi

Vierailija
13.10.2023 |

En kerta kaikkiaan voi käsittää noita Lähi-idän riidanhaluaisia kansoja, joten kysyn teiltä viisaammilta, kenessä se vika on?

Kommentit (1107)

Vierailija
101/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi pitää olla jonkun puolella? Eikö saa olla puolueeton eli sellainen ettei ole kummankaan puolella? 

En ole israelin enkä gazan puolella enkä myöskään ole venäjän enkä ukrainan puolella.

Minun puolesta jokainen olkoot sillä puolella millä haluaa olla ja ylipäätänsä ei koskaan ennen näin isoa haloa ole noussut lähi idän rähinöistä kuin nyt.

Saat olla. Kukaan ei kiellä. 

Vierailija
102/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voittajan puolella. Maailman ohuin kirja on ”Israelin häviämät sodat” ja yhtä ohuena se tulee pysymään.

Oletko joukkosielu? Miksi pitää olla puolueellinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Uskontojen aivopesemiä sakkeja molemmilla puolilla. Vauvoista asti tyrkytetään typeriä sanahelinöitä kummallakin puolella. Siksi vihataan toisiaan.

Israel puolustaa maataan. Oletko sellaisesta jutusta kuullut? 

Vierailija
104/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ilmeisesti noi sodat on jotain viihdettä ihmisille, joiden pitää aina valita niissä joku puoli. Luulevat vissiin katsovansa joukkueurheilua. 

Itse en ole sotahullu eikä kiinnosta puolen ottaminen, kun ei ole oma maani kyseessä.

Nää puolenottajat päät punaisina luettelee täällä aina mitä hirmutekoja se toinen maa teki ja sen suosikkimaan hirmuteot painetaan villasella, koska kannustetaan kuin jossain lätkämatsissa. Molemmat puolet tekee sotarikoksia ja hirmutekoja, kaikissa sodissa. Mitään asiallista sotaa ei ole olemassakaan, paitsi palstan sotahullujen fantasioissa.

Että pitäkää tunkkinne, ei kiinnosta muiden maiden sekoilut. Ja kyllästyttää tämän palstan jatkuvat sotajutut. 

Tämä.

Mä vähän veikkaan ylipäätänsä että ukrainan sekä israelin sodista jauhavat vain sotahullut jonnet, eikai kukaan terve aikuinen jaksa jostain sodasta puhua jatkuvasti? Sama nuo ketkä haukkuu ja mollaa venäjää, samaa porukkaa ovat jotka sodasta jankkaavat päivittäin. Ei heidän elämä taida kovinkaan hohdokasta olla kun jaksavat jostain turhanpäiväsestä sodasta/sodista jankata.

No internetissä jokaisen on helppo huudella mitä vain, tuolla ihmisten ilmoilla ihan oikeassa elämässä kukaan ei jauha jostain sodasta tai hauku venäjää.

Vierailija
105/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antisemitismit tulilla tässä ketjussa. Huhhuh

Vierailija
106/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Uskontojen aivopesemiä sakkeja molemmilla puolilla. Vauvoista asti tyrkytetään typeriä sanahelinöitä kummallakin puolella. Siksi vihataan toisiaan.

Israel puolustaa maataan. Oletko sellaisesta jutusta kuullut? 

Entä palestiinalaiset. Israel ryöstää jatkuvasti siirtokuntiaan varten alueita ja ajaa siellä olevat pois. Tosi urhoollista "puolustamista". Rosvojoukkoa sanalla sanoen.

Vierailija
107/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä kenen puolella olette ruotsin sisällissodassa?

Vierailija
108/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Antisemitismit tulilla tässä ketjussa. Huhhuh

Hermoni jännittyvät semitismin ja antisemitismin välille.

Vierailija
109/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen puolella olit kun Yhdysvallat m u r h a s i Vietnamissa 4 000 000 siviiliä?

Vierailija
110/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun TARVII olla millään puolella. On kuitenkin ihan hyvä olla perustiedot hallussa maailman isoista poliittisista tapahtumista ja niiden taustoista. Ihan yleissivistyksen vuoksi. 

Vierailija
111/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamasin terrori on tietysti täysin tuomittavaa ja sairasta. Niin on myös Israelin syyttömien siviilien m a s s a m u r h a a m i n e n .

Vierailija
112/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ollaan katsomossa. Vaihtelua tylsään arkeen katsella mitä sodissa tapahtuu. Viihdettä täällä.

Vierailija
113/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on itsenäisyydestä. Suomi oli Ruotsin vallan alla ja Venäjän vallan alla. Sodilla tämänkin maan itsenäisyys saavutettiin.

Ilmeisesti itänaapurilla on edelleen intressiä ottamaan tämä maa itselleen jos miettii viimeaikaisia tapahtumia.

Kyllä itse olen valmis taistelemaan tarvittaessa omanani pitämän maan puolesta.

Samaa ajattelevat israelilaiset.

Siitä tässä on kyse. 

Vierailija
114/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamas on ihan täysin terroristijärjestö. Eivät ole mitåän vapaussotilaita vaan yksistään nauttivat ihmisille tuskan tuottamisesta. Niin omillleen kuin muillekin.

Vierailija
115/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyse on itsenäisyydestä. Suomi oli Ruotsin vallan alla ja Venäjän vallan alla. Sodilla tämänkin maan itsenäisyys saavutettiin.

Ilmeisesti itänaapurilla on edelleen intressiä ottamaan tämä maa itselleen jos miettii viimeaikaisia tapahtumia.

Siitä tässä on kyse. 

Niin. Kumpi uhkailee Suomea, Venäjä vai Ukraina. Sitä voi miettiä, jos ei handlaa sitä ajatusta, että miksi joku kansa vastustaa toista kansaa. Tai voi leikkiä täysin puolueetonta kaikessa, ihan mikä itselleen sopii. 

Vierailija
116/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että se on sotapropakandaa.  

Ja palestiinalaiset on eri asia kuin Hamas yms. 

Siellä on koston kierre. Itse olen molempien kansojen puolella molempien ääriaineksia vastaan.  Monet Israelilaiset haluaa vaihtaa tämän hetkiset hallitsijat. Palestiinalaiset haluaa vain elää ja saada mahdollisuus elämiseen kaikkien keskellä. 

Vierailija
117/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siitä tässä on kyse. 

Mistä niin ajattelet tai luulet että itänaapuri olisi tänne hyökkäämässä? Miksi se tänne hyökkäisi? 

Ukrainaan sillä oli syyt hyökätä mutta ei suomeen sillä ole mitään syytä.

Vierailija
118/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sivistynyt ihminen on aina puolueeton.

Oletko Venäjän ja Ukrainan suhteenkin puolueeton?

Minä olen ainakin puolueeton. Jenkeillä on kädet kyynärpäitä myöten veressä tässäkin sodassa, kuten lähes kaikissa muissakin konflikteissa. Pitäisi nähdä isompi kuva sodissa ja niiden syissä, eikä vain sokeasti ja typerästi kannattaa toista pahista.

-eri

Vierailija
119/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antisemitismikortin olisi jo aika kadota. Asioita on tarkasteltava objektiivisesti. Teoistaan tunnetaan, ei sanoista.

Vierailija
120/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Siitä tässä on kyse. 

Mistä niin ajattelet tai luulet että itänaapuri olisi tänne hyökkäämässä? Miksi se tänne hyökkäisi? 

Ukrainaan sillä oli syyt hyökätä mutta ei suomeen sillä ole mitään syytä.

Ukrainaan Venäjällä ei ollut htään asiaa. Putinin yritys päästä joksikin valloittajaksi on perussyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä