Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää mulle, kummalla puolella kuuluu olla: Israelin vai Palestiinan ja miksi

Vierailija
13.10.2023 |

En kerta kaikkiaan voi käsittää noita Lähi-idän riidanhaluaisia kansoja, joten kysyn teiltä viisaammilta, kenessä se vika on?

Kommentit (1107)

Vierailija
81/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shalom Israel.

väki ottaa Vapahtanja vastaan, kun Hän saapuu takaisin 

sensijaan koraani kieltää ja se joka kieltää Pojan, ei hällä ole Isääkään ja sellainen on antikristus,

JOH. 1. 2:22

Vierailija
82/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israel on omituinen varastamalla ja kieroiluilla perustettu feikkimaa ja islam taas on maailman syöpä, joten ei haittaa minua mitä toisilleen tekevät siellä hiekkahelvetissään, eikä kiinnosta muutenkaan noin pitkällä tapahtuvat asiat, missään päin.

Ihan liikaa nykyään keskitytään asioihin jotka tapahtuu ulkomailla, eikä oman maan asioihin. Onko se johtanut mihinkään hyvään koskaan? Ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkinainen myötätunto niin palestiinalaisia kuin muitakin pislamisteja kohtaan on pakkasen puolella pysyvästi. Mulle riitti, vaikka neutraali olen ollut -  kaikki uskonnot kun ovat yhtä prsiestä.

Mutta eipä Hamas & co minun sympatiaa olekaan hakemassa - se tietää että suurin osa länkkäreistä on pöyristynyt. Tämä on selvästi jatkumoa alkaneeseen Suureen Sotaan Vallasta (tai kolmas maailmansota tai Uusjako, ihan miten vain haluatte), jossa länsi saa vastaansa lähes koko muun maailman (BRICS-maat ja niiden käskyvallan alla olevat afrikkalaiset, aasialaiset ja etelä-amerikkalaiset maat). Ja noista muista maista sitä sympatiaa ja pöyristymistä palestiinalaisten puolesta haetaan.

Se voi olla, että elämme viimeisiä vuosikymmeniä länsimaisen vapaan ja tasa-arvoon pyrkivän yhteiskunnan jäseninä. Lopulta äärioikeisto tulee voittamaan kaikkialla ja valta on diktaattoreilla, jollakin tietyllä ryhmittymällä tai sitten korporaatioilla. Noh, onneksi sain elää Kylmän sodan rauhaisan ajan ja olla nuorena optimistinen ja peloton. 

Vierailija
84/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenessä vika?  Historia, siirtomaavallat, öljy, kylmä sota, uskonnot, korruptio aseteollisuuden intressit, politiikka, juutalaisten vaikutusvalta USA:ssa...... valitse siitä.

Syitä ja syyllisiä piisaa, mutta ratkaisua ei löydy.

Vierailija
85/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin noloa ja sairasta, että palestiinalaismielenosoituksissa oleva modernin näköinen tyttö ei "halua kommentoida" israelilaisille tehtyjä hirmutekoja.

Siinä nähdään, että vastuuntunto ja kyky myöntää omien porukoiden "virheitä" on olematon. Ylpeys vallitsee, ylimielisyys.

Minä myönnän ja tuomitsen sekunnissa asian toimittajille, jos suomalaiset ryhtyvät joskus vastaviin venäläisiä vastaan.

Kehtasivat vielä miekkarissa huudattaa tuhoisan uskontonsa joikuja ja huutaa "A A!". Pöyristyttävää, että tuo joikhaaminen sallittiin.

Siinä se nähdään, näihin ei voi luottaa. Siksi eivät koskaan mediassa kommentoi yhteisönsä asioita, koska hyväksyvät ne. Selittelyiden aika ulkopuolelta on nyt ohi.

Syy on ylimielisyys. 

Vierailija
86/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antisemitismiä paljon …

Vierailija
87/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evvk, suosittelen samaa kaikille. 

Vierailija
88/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla jonkun puolella? Eikö saa olla puolueeton eli sellainen ettei ole kummankaan puolella? 

En ole israelin enkä gazan puolella enkä myöskään ole venäjän enkä ukrainan puolella.

Minun puolesta jokainen olkoot sillä puolella millä haluaa olla ja ylipäätänsä ei koskaan ennen näin isoa haloa ole noussut lähi idän rähinöistä kuin nyt.

Vierailija
89/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kenessä vika?  Historia, siirtomaavallat, öljy, kylmä sota, uskonnot, korruptio aseteollisuuden intressit, politiikka, juutalaisten vaikutusvalta USA:ssa...... valitse siitä.

Syitä ja syyllisiä piisaa, mutta ratkaisua ei löydy.

Ratkaisun löytyminen vaatisi että joku jolla ei ole oma lehmä ojassa avaisi suunsa. Kai se YK:kin siitä ryhdistäytyy kun Israel pamauttaa miljoona siviiliä höyrypilvenä taivaalle.

Vierailija
90/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkujuuret on niin monimutkaiset. Wikistä kävin lukemassa Israelin historian. Ja onhan se soppa. Israel EI tod. ole viaton, mutta vuosikymmenien aikana on yritetty sopua saada ja Israel on kuiten jotain neuvottelukykyä osoittanut, toinen osapuoli ei tee myönnytyksiä mistään, eikä osoita neuvotteluhakua kerta toisensa perään. Israel on ainut demokratia (kyseenalainen, joo, mut kuitenkin demokraattinen), esim. Priden kannattaminen ei ole oikeutus julkiseen häpäisrmiseen. Israel varoittaa ennen iskuja ja kehottaa siviilejä poistumaan paikalta. Tässä mun järkisyitä Israelin kannattamiseen.

Vierailija
91/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso vaikka joku dokkari, jos et jaksa perehtyä aiheeseen sen syvemmin. 

Vierailija
92/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siionistimiehittäjällä tuntuu olevan kovasti sympatiaa tyhmemmän kansanosan keskuudessa. 1800 kuollutta siviiliä 6 päivässä, joista 600 lasta.

Vierailija
93/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain typerykset valitsevat puolia. Olisiko objektiivisuus, totuudellisuus ja puolueettomuus mitään? 

Vierailija
94/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontojen aivopesemiä sakkeja molemmilla puolilla. Vauvoista asti tyrkytetään typeriä sanahelinöitä kummallakin puolella. Siksi vihataan toisiaan.

Vierailija
95/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikkinainen myötätunto niin palestiinalaisia kuin muitakin pislamisteja kohtaan on pakkasen puolella pysyvästi. Mulle riitti, vaikka neutraali olen ollut -  kaikki uskonnot kun ovat yhtä prsiestä.

Mutta eipä Hamas & co minun sympatiaa olekaan hakemassa - se tietää että suurin osa länkkäreistä on pöyristynyt. Tämä on selvästi jatkumoa alkaneeseen Suureen Sotaan Vallasta (tai kolmas maailmansota tai Uusjako, ihan miten vain haluatte), jossa länsi saa vastaansa lähes koko muun maailman (BRICS-maat ja niiden käskyvallan alla olevat afrikkalaiset, aasialaiset ja etelä-amerikkalaiset maat). Ja noista muista maista sitä sympatiaa ja pöyristymistä palestiinalaisten puolesta haetaan.

Se voi olla, että elämme viimeisiä vuosikymmeniä länsimaisen vapaan ja tasa-arvoon pyrkivän yhteiskunnan jäseninä. Lopulta äärioikeisto tulee voittamaan kaikkialla ja valta on diktaattoreilla, jollakin tietyllä ryhmittymällä tai s

Et voi niputtaa kaikkia uskontoja yhteen syssyyn. Ateismi on uskonto, tai no uskomusmaailma, sekin. Kaikki muut uskonnot tulevat aika hyvin juttuun keskenään paitsi se yksi siellä Arabian niemimaalla... 

Vierailija
96/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti noi sodat on jotain viihdettä ihmisille, joiden pitää aina valita niissä joku puoli. Luulevat vissiin katsovansa joukkueurheilua. 

Itse en ole sotahullu eikä kiinnosta puolen ottaminen, kun ei ole oma maani kyseessä.

Nää puolenottajat päät punaisina luettelee täällä aina mitä hirmutekoja se toinen maa teki ja sen suosikkimaan hirmuteot painetaan villasella, koska kannustetaan kuin jossain lätkämatsissa. Molemmat puolet tekee sotarikoksia ja hirmutekoja, kaikissa sodissa. Mitään asiallista sotaa ei ole olemassakaan, paitsi palstan sotahullujen fantasioissa.

Että pitäkää tunkkinne, ei kiinnosta muiden maiden sekoilut. Ja kyllästyttää tämän palstan jatkuvat sotajutut. 

Vierailija
97/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siionistimiehittäjällä tuntuu olevan kovasti sympatiaa tyhmemmän kansanosan keskuudessa. 1800 kuollutta siviiliä 6 päivässä, joista 600 lasta.

Niin ne uhrit on täysin Hamasin syytä yksistään.

Vierailija
98/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittajan puolella. Maailman ohuin kirja on ”Israelin häviämät sodat” ja yhtä ohuena se tulee pysymään.

Vierailija
99/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Alkujuuret on niin monimutkaiset. Wikistä kävin lukemassa Israelin historian. Ja onhan se soppa. Israel EI tod. ole viaton, mutta vuosikymmenien aikana on yritetty sopua saada ja Israel on kuiten jotain neuvottelukykyä osoittanut, toinen osapuoli ei tee myönnytyksiä mistään, eikä osoita neuvotteluhakua kerta toisensa perään. Israel on ainut demokratia (kyseenalainen, joo, mut kuitenkin demokraattinen), esim. Priden kannattaminen ei ole oikeutus julkiseen häpäisrmiseen. Israel varoittaa ennen iskuja ja kehottaa siviilejä poistumaan paikalta. Tässä mun järkisyitä Israelin kannattamiseen.

Jos haluat oikeasti mennä niin kauas tunnettuun historiaan kuin mahdollista, avaa Raamattu. Se on maailman vanhin historiankirja. Ja joo, jokainen saa olla sitä mieltä mitä haluaa siitä miten paikkansa pitäviä ne kaikki yliluonnolliset tapahtumat olivat. Itse uskon niihin kristittynä. Mutta siis se on ihan faktaa, että kansoista, alueista ja sodista kertovat tarinat Raamatussa ovat historiaa.

Vierailija
100/1107 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Palestiinalaiset olisivat saaneet oman valtion,kun israel itsenäistyi.Israel ehdotti masn jakamista,mutta se ei sopinut palestiinalaisille.Aloittivat sodan Israelilaisia vastaan.

USAsta löytyy vastaava asia. Intiaanit yrittivät taistella maahantunkeutujia vastaan ainakin vuosisadan.

Palestiinalaiset ovat "luvatun maan" intiaaneja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan