Selittäkää mulle, kummalla puolella kuuluu olla: Israelin vai Palestiinan ja miksi
En kerta kaikkiaan voi käsittää noita Lähi-idän riidanhaluaisia kansoja, joten kysyn teiltä viisaammilta, kenessä se vika on?
Kommentit (1107)
Vierailija wrote:
Vastaus riippuu siitä, kumpaa kannattaa, länsimaisuutta vai islamia. Tämänsuuntainen kommentti jäi jumiin vaikka on täysin todennettavissa elävästä elämästä eli ei ole asiaton ainakaan jonkun omana mielipiteenä.
Ihannehan olisi jossain noiden välimaastossa, että kai se on vaan lisää syitä olla sen suuremmin ottamatta puolia. 🤷
En sekaannu ihan kaikkeen woke-paskaan.
Vierailija wrote:
Että vain Israel saa pommittaa, mutta jos Hamas pommittaa takaisin niin se onkin terroristinen?
EIkö se Hamas sen homman aloittanut?
En sekaannu ihan kaikkeen woke-passskaan.
En sekaannu ihan kaikkeen woke-passkaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Että vain Israel saa pommittaa, mutta jos Hamas pommittaa takaisin niin se onkin terroristinen?
EIkö se Hamas sen homman aloittanut?
Ne sinne Israeliin ensin pommittivat. Tietysti vastapuoli reagoi.
Vierailija wrote:
No missä muslimit elävät rauhanomaisesti?
Keski-Aasian muslimit eivät juuri rähinöi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Puolet kaikista muuhamedin seuraajien liitoista solmitaan serkusten kesken.
pellestiinan oppikirjat täynnä valheita,ja jjjihadismia ja Suomikin suvvakkitollojen avulla niitä rahoittaa
suuren panettelijan uskonnntoa..
Painotatko puhettttasi noinnn myös kasvokkkkain puhuesssa? Sssssihisetkö myös puhuesssasi? Kuluuko se usshkontoosi?
Menee suoraan moden läpi. Sana terrrrrroristi oikein kirjotettuna ei mene. Tämä sulle lzzzlamistien ihailija!
Vierailija wrote:
Palestiinan valtio syntyi 1948 YK:n toimesta. Israel vain ryösti heidän maansa ja paikoitellen talonsa.
Israelin ystävät valehtelevat.
Hakekaa minulle rehellinen izzzlamisti. Ja kenen Äo ylittää 65.
Issslamistiperheet helppo tunnistaa. AKALLA aina hijabi.
kaikki hijabipäät toki eivät ole islamistejja mutta kaikki isslamistiakat on hijabipäitä.
mukavampi lentää kumartamansa pirulaisen luo sinne helveettiin aikanaan, kun huivi suojaa sekunnin .
Sanna isiksestä 47, ryppyinen kulunut muumio näyttää 97 vee. Kaluttu löysäksi.
Olet joko ihmisoikeuksien puolella, tai mummojen ja vauvojen pääkatkon puolella. Vaikea valinta.
Vierailija wrote:
Kyseessä on niinsanotusti uskon sota. Eli loppupelissä kyse on siitä että tietyt ihmiset haluavat että Juutalaiset ihmiset saadaan poistetuksi kokonaan maan pinnalta. Eli nämä Islamistit jotka hyökkäsi, haluaa tappaa Juutalaiset ja he puolustautuvat. Jos olet ateisti ja antisemitisti, olet Hamasin puolella ja jos olet Juutalainen tai kristitty, olet Israelin puolella. Raamatussa sanotaan että joka Israelia ja Juutalaisia siunaa, sitä Jumala siunaa. Islamissa sanotaan että muut kuin Islamistit pitää tappaa.
Avaatko vähän logiikkaasi, jonka perusteella päättelit ateistien olevan Hamasin puolella?
Vierailija wrote:
Palestiinan valtio syntyi 1948 YK:n toimesta. Israel vain ryösti heidän maansa ja paikoitellen talonsa.
Juutalaiset olivat tällä alueella jo kauan ennen. He palasivat omalle alueelleen. Ja hamas on luuserikuspäälauma.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vastaus riippuu siitä, kumpaa kannattaa, länsimaisuutta vai islamia. Tämänsuuntainen kommentti jäi jumiin vaikka on täysin todennettavissa elävästä elämästä eli ei ole asiaton ainakaan jonkun omana mielipiteenä.
Ihannehan olisi jossain noiden välimaastossa, että kai se on vaan lisää syitä olla sen suuremmin ottamatta puolia. 🤷
Ihanne ei todellakaan ole noiden kahden välimaastossa, paitsi jos kannatat esim. naisten teloittamista ihan vaan koska sattuu huvittamaan?
Itse en ole enää kenenkään puolella. Olen v....n vihainen molemmille osapuolille. Järkytyin -10-14 vuotiaana, kun tajusin holokaustin laajuuden ja käsittämättömän teollisen mittakaavan tuhonnan ja juutalaisten vuosisataisen vainon. Olin sitä mieltä, että tottakai pitää olla oma maa. Israel.
Myöhemmin tajusin Israelin perseilyn ja olin palestiinalaisten puolella.
Olen vasta 50v. ja olen niin pettynyt molempiin osapuoliin. Niin paljon kuolemaa ja tuhoa ja vihaa. Innokkaasti aina seuraa rauhanprosesseja ja toivoo parasta. Israelin vaivoin pystytetty hallitus ( sadannet vaalit 6 vuoteen ) sisälsi jo itsessään sellaisia elementtejä, että taas tulee väkivaltaa.
Koko nykyIsraelin syntyprosessi oli kansainväliseltä yhteisöltä virhe, joten kerrankin olen rauhaan pakottamisen kannalla. Oikeasti - Yk, Kiina, Usa, Venäjä, Eu, Intia, Brasilia, Iran, Saudi-arabia nyrkkiä pöytään ja kerrotaan, että nyt tehdään sankktioiden/tuen vetämisen uhalla niin, että 2 valtiota, palestiinaan kaikille avoimet vaalit ja piste.
Yk:n joukot valvomaan rajaa ja Jerusalemia+ muita paikkoja. Kaikille kaikki oikeudet ja tylyjen sanktioiden uhalla perseily kielletty. Britit, yk mokasi - on myös mahdollista hoitaa. Ei nämä tyypit saa mitään ikinä aikaan.
Vähän voi tulla sanomista, mutta parissa sukupolvessa jengi tottuu. Ei ole muuta ratkaisua, kuin 2 valtiota ja se vaatii näemmä vähän apua. No - SuperSanu tietty voisi saada rauhansopimuksen aikaan, mutta ei muut.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hakekaa minulle rehellinen izzzlamisti. Ja kenen Äo ylittää 65.
Ei sellaista ole.
Palestiinalaisilla on Libanon, Syyria, Jordania ja Egypti. Miksi ne haluaa liittyä Israeliin?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olet joko ihmisoikeuksien puolella, tai mummojen ja vauvojen pääkatkon puolella. Vaikea valinta.
Puhutko nyt niistä 700 vauvasta?
Siis milloin ja missä on katkottu kaulat 700 vauvalta? Voisitko virkistää muistiani, kun nyt ei soita kelloa.
Jos koetit olla nokkela ja viitata siviiliuhreihin, joita syntyy kun diggailemasi r*iskurijärjestö käyttää lapsia ihmiskilpenään ja ammuskelee niiden seasta rakettejaan, niin aika huonosti onnistuit. Ihmettelen sinua ja kaltaisiasi, joiden mielestä tarkoituksella siviilien kimppuun hyökänneet, joukkor*iskailleet ja vauvoilta kauloja katkoneet ja panttivankeja ottaneet, ovat teoiltaan vähemmän pahoja, kuin ne, jotka koettavat näitä elukoita saada pois jatkamasta raakuuksiaan ja valitettavasti sitten osuvat myös siviileihin, koska nämä porsaat hakeutuvat tarkoituksella siviilien ja lasten keskelle lähettämään ohjuksiaan, eivätkä päästä heitä edes pakenemaan, kas kun sillä tavoin saadaan parempia otsikoita kuin jos uutisoitaisiin että nyt on r*iskurit ja vauvanm*rhaajat posautettu päiviltä. Ovat aina valmiita uhraamaan hengen, jonkun toisen lapsen hengen, omien tai vihollisten, ei näemmä ole niin tarkkaa, kunhan maine kasvaa. Ei noita kiinnosta Palestiinan vapauttaminen, vaan järjestön suosion nosto ääri-i**amistien keskuudessa.
Nämä samat vekkulit ovat myös julistaneet, että kaikki israelilaiset on sotilaskohteita, koska maassa on yleinen asevelvollisuus, eivätkä peittele mitenkään suunnittelevansa kansanm*rhaa.
Sydneyssähän oli juuri pro Palestiinamiekkari, jossa huutelivat G*a the j*ews, eli k**suttakaa j**talaiset. Kun tästä nousi meteli, niin haastattelivat miekkarin järjestäjää, tällaista hunnutettua rouvaa, joka kommentoi että on vähän kaksijakoiset tunnnelmat hänellä, kun yhtäältä surettaa palestiinan kansan kohtalo ja toisailta hän on riemuissaan siitä, miten onnistuivat osoittamaan vastarintaa. Siis riemuissaan näistä vauvojen kaulank*tkomisista, sekä r**skauksista!
Samanlaisia juhlia pitävät kiihkojuutalaiset, joten ei mikään peruste