Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentti: Tuleva presidentti on joko Alexander Stubb tai Pekka Haavisto – ellei jompi­kumpi munaa kampanjaansa

Vierailija
13.10.2023 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009921103.html

Näinhän se on. Ei ole muilla kuin näillä kahdella enää mitään apajia.

Kommentit (343)

Vierailija
221/343 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä Rehnistä tippaakaan. Ei siitä koko kansan pressaa tule millään. Se on niin elitistinen pyrkyri ja sillä on tissejä esittelevä vaimo.

Mutta Halla-ahon jälkeen se on toiseksi paras. Kaameaa kuinka meillä on huonot ehdokkaat nyt!

Vierailija
222/343 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaviston näen parempana. Hänellä on toki epäonnistumisensa al-Holin ja sähköverkkojen osalta, mutta ulkopolitiikassa hän on yleisesti ottaen onnistunut. Myös Nato-hakuprosessissa erottui edukseen. Koska presidentti on lähinnä ulkopoliittinen toimija, Haavisto olisi mielestäni hyvä presidentti ja hän jatkaisi varmasti aika pitkälti Niinistön linjalla.

Stubb on myös ihan edustava ja kansainvälinen, mutta mielestäni hän ei ole kovin valtiomiesmäinen. Hänestä tulee mieleen suuryrityksen johtoryhmän jäsen, mikä ei välttämättä politiikassa ole eduksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/343 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voi yäääähhh. On meillä ihmeelliset pääehdokkaat. En voi kuvitellakaan äänestäväni kumpaakaan. Kunpa löytyisi joku yhtä oikeasti presidentillinen ja karismaattinen kuin Sale. Pitääkö tässä sitten kallistua mauttomaan ja värittömään Rehniin. Onko muuten kukaan ikinä nähnyt Rehnin ikinä nauravan? Tai edes hymyilevän? Miksi hän on aina niin hel*etin vakava?

Oletko paljonkin häntä kuunnellut? Taannoin hän vitsaili kalpeudestaan " olen albino" kun toimittajat haukkuivat häntä ensin " harmaaksi." Sitten Olli Rehnin piti pyytää anteeksi itseltään, kun käytti albiino sanaa itsestään. Tänä sijaisloukkaantumisen aikakautena. Mutta lupsakkaa savolaishuumoria tuo.

No johan oli hassunhauskaa huumoria. NOT.  Mukahuumoria. Kerropa joku toinen hauska juttu :/

Vierailija
224/343 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

IS uutisoi joulukuussa 2019, että Haavisto oli esittänyt syksyllä 2019 tyytymättömyytensä Suomen venäläismatkailijoita koskeneeseen tiukentuneeseen linjaan ja toivonut joustavampaa viisumikäytäntöä.

– En muista, onks tästä mitään, olenko mä sanonut tästä jotakin? En muista, oliko Suomella ollut ja mistä syystä eri käytäntö, en muista, tämä ei kilkata mitään kelloja, Haavisto sanoi.

Haavisto ei myöskään muistanut, että EU-komissio olisi antanut Suomelle huomautusta venäläismatkailijoita koskeneista viisumikäytännöistä.

Valikoiva muisti, eiköhän hän yritä valehdella itsensä ulos tästäkin. Aikamoinen rötöstelijä, johon ei ole luottamista

Vierailija
225/343 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Haaviston näen parempana. Hänellä on toki epäonnistumisensa al-Holin ja sähköverkkojen osalta, mutta ulkopolitiikassa hän on yleisesti ottaen onnistunut. Myös Nato-hakuprosessissa erottui edukseen. Koska presidentti on lähinnä ulkopoliittinen toimija, Haavisto olisi mielestäni hyvä presidentti ja hän jatkaisi varmasti aika pitkälti Niinistön linjalla.

Stubb on myös ihan edustava ja kansainvälinen, mutta mielestäni hän ei ole kovin valtiomiesmäinen. Hänestä tulee mieleen suuryrityksen johtoryhmän jäsen, mikä ei välttämättä politiikassa ole eduksi.

Haavisto vaikuttaa ehkä vähän pehmeältä ja puoluekanta ei auta vaikutelman kanssa. Aika näyttää että tuhosiko Hamas myös Haaviston presidenttiunelman, tuo Al-hol - kuvio oli monelta jo unohtunut mutta nyt palasi mieliin. Pekan pitää nyt keksiä tähän asiaan hyvä kanta mutta vaikeaa taitaa olla. 

Vierailija
226/343 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pitääkö tässä sitten kallistua mauttomaan ja värittömään Rehniin. Onko muuten kukaan ikinä nähnyt Rehnin ikinä nauravan? Tai edes hymyilevän? Miksi hän on aina niin hel*etin vakava?

Minä kallistun Rehniin, vaikka olisi miten väritön. Minulle on tärkeämpää, että presidenttini ottaa työnsä mahdllisimman vakavasti, on uskottava ja tehtäviensä tasolla, kuin se, nauraako hän tarpeeksi. Pelissä on sentään koko Suomen tulevaisuus.

Vierailija
227/343 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. 

Vierailija
228/343 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb on tuleva pressa. Luulen, että Haavisto saa eniten ääniä ekalla kierroksella. Stubb saa kuitenkin kakkoskiekalla kaikki Rehnin, Aaltolan ja Essayahin äänet. Voitto jopa yllättävän selkeä kakkoskierroksella.

Vierailija
229/343 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Pitääkö tässä sitten kallistua mauttomaan ja värittömään Rehniin. Onko muuten kukaan ikinä nähnyt Rehnin ikinä nauravan? Tai edes hymyilevän? Miksi hän on aina niin hel*etin vakava?

Minä kallistun Rehniin, vaikka olisi miten väritön. Minulle on tärkeämpää, että presidenttini ottaa työnsä mahdllisimman vakavasti, on uskottava ja tehtäviensä tasolla, kuin se, nauraako hän tarpeeksi. Pelissä on sentään koko Suomen tulevaisuus.

Eiköhän ne kaikki ota hommansa vakavasti, mutta tässä haetaan tosiaan Suomen keulakuvaa. Silloin pitää myös joskus nauraa ja olla kiinnostava. 

Vierailija
230/343 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin niin et pressan pitää myös innostaa, niinkuin jenkeissä Obama tai Trump. Ei kukaan lähde Rehnin takia barrikadeille, kun ei kukaan edes muista kuka se on. 

Vierailija
231/343 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan TV-tentit alkaa ja kaukokatseisuudet Venäjän suhteen tulee esiin, niin Halla-aho tulee viemään potin.

Vierailija
232/343 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kahdesta ehdottomasti Stubb.

Vierailija
233/343 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä mietin niin et pressan pitää myös innostaa, niinkuin jenkeissä Obama tai Trump. Ei kukaan lähde Rehnin takia barrikadeille, kun ei kukaan edes muista kuka se on. 

Kuka  on  siis ehdokas,  jonka takia  sinä  lähdet  barrikadeille.  Halla-aho?   Haavisto?  Stubb?   Andersson?

Vierailija
234/343 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jompikumpi noista valitaan, Suomella ei ole oikeaa presidenttiä. 

Vierailija
235/343 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos nämä kaksi ovat vastakkain kakkoskierroksella, jätän äänestämättä silloin. Mika Aaltola on paras ehdokas!

Mikä ihme siinä Aaltolassa äärioikeistoa kiehtoo? Ukkohan viheroikeistolainen ja läpeensä arvoliberaali.

Vierailija
236/343 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika varma että Pekka munaa kampaajansa kanssa!

Vierailija
237/343 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Stubb on tuleva pressa. Luulen, että Haavisto saa eniten ääniä ekalla kierroksella. Stubb saa kuitenkin kakkoskiekalla kaikki Rehnin, Aaltolan ja Essayahin äänet. Voitto jopa yllättävän selkeä kakkoskierroksella.

Haavisto saa taas toisella kierroksella Vasemmistoliiton ja demareiden sekä RKP:n äänet. Sen lisäksi häntä äänestää suurin osa niistä naisista, joilla ei ole sen kummempaa puoluekantaa, mutta myös moni oikeistolainen nainen. Kyllähän Haavisto Stubbin päihittää toisella kierroksella selkein numeroin, siitä ei ole pienintäkään epäilyä. Syy on selkeä, häntä inhotaan vähemmän. Häntä inhoaa ainoastaan persut, kun taa Stubbia inhoaa monet kokkaritkin.

Vierailija
238/343 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille, jotka luulette että eläkeläiset seuraavat suurin joukoin nettiä. Terveisiä senioritalosta ja asumme aika suuressa kaupungissa, suht uudessa talossa. Olen nuorimmasta päästä asukkaista ja meitä on n 70 asukasta. Talo ei ole palvelutalo.

Koska tunnen aika hyvin suurimman osan asukkaista, tiedän,  ettei heillä ole nettiä, eikä älykännykkää. Iät 65- 90v. Minulta on haettu apua lukuisat kerrat mm ns Nokian tai Doro kännykän käyttöön, kun kännykkä on mennyt jumiin jostain syystä. Järki pelaa, mutta ehdoton ei älykännykälle. Kun pärjää tavallisellakin. 

Vierailija
239/343 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Haavisto saa taas toisella kierroksella Vasemmistoliiton ja demareiden sekä RKP:n äänet. Sen lisäksi häntä äänestää suurin osa niistä naisista, joilla ei ole sen kummempaa puoluekantaa, mutta myös moni oikeistolainen nainen. Kyllähän Haavisto Stubbin päihittää toisella kierroksella selkein numeroin, siitä ei ole pienintäkään epäilyä. Syy on selkeä, häntä inhotaan vähemmän. Häntä inhoaa ainoastaan persut, kun taa Stubbia inhoaa monet kokkaritkin.

Ai RKP ei tukisi ruotsinkielistä ehdokasta? En usko. 

Vierailija
240/343 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta presidentin pitäs olla naurava?  Eihän tuo Niinistökään ole ollut kovin naurava ja värikäs, joten hyvin Rehn loksahtaa Niinistön saappaisiin. Toki nauravaisin ja ilmeikkäin on Stubb, mutta tuskin niillä avuilla hän saa kannatuksensa. Oletan, että vuoddn vaihteessa suurin osa äänestäjistä on tehnyt valintansa. Veikkaan, että vallan moni karistaa vaihtoehdoista he, joilla ei ole mitään mahiksia päästä toiselle kierrokselle. Miksi ylipäätään pitää olla " hajoittamassa" asetelmaa kun tietävät että kannatus on muutaman prosentin luokkaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme