Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen toipunut hienosti masennuksesta ja olen elämässä mukana. Silti toistuvat painajaiset vain jatkuvat, joka yö. Kertooko se jostain?

Vierailija
03.06.2023 |

Menneisyys ei ole mitään kovin kaunista katsottavaa mutta hengissä siitä selvinnyt.
Ollut hylkäämistä, väkivaltaa, alkoholismia, kaikenlaista mieltä järkyttävää. Selvisin kuitenkin ja nyt tuntuu, että vasta elämä on alkanut.
Pidän huolta itsestäni, liikun, syön hyvin, nukun ja käyn töissä. On aika säännöllinen arki. Absolutisti nykyään.
Teen asioista joista nautin, on haaveita ja pidän elämästäni. Masennus oli niin helvettiä, että olen kiitollinen, että pääsin tähän pisteeseen ja toivuin.
Nuorikin olen ja elämä edessä, odotan innolla huomista ja nautin joka päivästä. Elämä on kiinnostavaa joka hetki vaikka on niitä ikäviäkin tunteita välillä.

Kaikki on siis hyvin. Painajaiset kuitenkin vaivaavat.
Näen joka yö aivan kamalia painajaisia ja tunnemaailma niissä on sanoinkuvaamaton. Sellaista mitä en koe oikeassa elämässä. Yleensä todella kamalia tunteita ja olosuhteita. Monesti minua nöyryytetään ja loukataan, valehdellaan, petetään luottamus. Hylätään ja käännetään selkä vaikka olen yrittänyt olla hyvä.
Tai sitten olen hädässä, joku saattaa ampua minua tai sitten hissi menee rikki ja se tippuu kuiluun, johon menehdyn, sitten herään.
Kauhukuvia joka yö. Näen edellisiä ystäviäni ja exiäni todella usein. Monesti myös olen humalassa unissani ja se on kamalaa, aina juodaan noiden vanhojen ystävien kanssa ja on kaikenlaista draamaa.
Ihan hulluja unia.
Sellainen menneisyyteni pahimmat tunteet ilmestyvät uniin erilaisine filmeineen, jossa on ne tutut ihmiset.
Pahinta on kuitenkin ne kun juon tai menetän hallinnan tunteen. Olen esimerkiksi ratissa ja kolaroin.
Aina on kaikkea tällaista. Miksi ihmeessä?
Olisi kiva nähdä ihaniakin unia joskus.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähdin hirveästä työpaikasta ja vielä melkoisen draaman kanssa, näin työpaikkaan liittyviä ahdistavia ja nöyryyttäviä unia ainakin 2 vuotta. Nyt en enää. Aivosi edelleen prosessoivat tapahtumaa. se on hassua. Siis se, kuinka kauan prosessointi jatkuu. Uskon, että sinullakin ajan myötä unet poistuvat.

Vierailija
2/12 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, yllättävän pitkään kyllä unia näkee.

En ole esimerkiksi edellisten ystävien kanssa ollut tekemisissä moneen vuoteen ja silti näen unia heistä usein, etenkin juuri siitä tietystä ajasta. Niistä pahimmista ajoista.

Viime yönä näin unta edellisestä exästäni. Seurusteltiin siinä vielä mutta hän petti minua. Kaikki kääntyivät minua vastaan ja surullisena pakkasin tavaroita, olin vihainen ja itkin, että miten hän saattoi taas satuttaa minua. Kaikkea tällaista draamailua.

Aika usein tosiaan on niitä tapaturmiakin tai joku riistää minulta hengen. Se on jännä tunne kun joku ampuu unessa päähän. Ihan ihmeellisiä..:D

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulisin mielelläni lisääkin muiltakin painajaisia näkeviltä. :)

Vierailija
4/12 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo siitä, ettet ole ottanut itseäsi niskasta riittävän tiukasti.

Vierailija
5/12 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo siitä, ettet ole ottanut itseäsi niskasta riittävän tiukasti.

?

Vierailija
6/12 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/12 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
8/12 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajaiset, siis jatkuvat, viittaavat traumatisoitumiseen. Minulle on käynyt niin, että vaikean trauman jälkeen painajaiset laukaisivat unihäiriöt ja unihäiriöt aktivoivat traumoja. Tästä on ihan lääkärin lausunto onneksi omakannassa, sillä jos tulee unihäiriöitä, niin ne on heti hoidettava vaikka lääkityksellä.

Oletko käynyt terapiassa noiden vaikeiden kokemuksiesi tiimoilta ja kohdannut niitä terapiassa? Itse olen käynyt terapiat ja nykyisin toimin/hoidan tarvittaessa kirjoittamalla. Kun vaikeita asioita käsittelee, niin niille antaa uusia näkökulmia ja ne helpottuvat. 

Toivon sulle kaikkea hyvää!

Vierailija
9/12 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla joku lääkitys käytössä? Joillakin lääkkeillä on sivuvaikutuksena painajaiset. Tai voihan se olla, että alitajunta tekee vielä töitä asian kanssa. Itse näin hirveitä sotaunia koko lapsuuden. Tavallinen lapsuus, en kummempia traumoja, mitä ei kaikilla olisi. Loppui aikuisena.

Vierailija
10/12 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääke sulla on käytössä ap? Mirtatsapiini aikankin tekee painajaisia, omalla kohdallani oikein raakojakin. Masennukseen siitä ei ollut minkäänlaista apua, eikä kyllä mihinkään muuhunkaan.

Vierailija
11/12 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan aika monen lääkkeen sivuvaikutus. Ihan vaan Seuran juttu, mutta oli Duodecimin juttuja kans vapaasti luettavissa.

https://seura.fi/terveys/mielialalaake-painajaisten-aiheuttajana/

Vierailija
12/12 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseasiassa käytän kyllä lääkettä. Venlafaxinia.

Oli minulla painajaisia sitä ennenkin, aivan kamalia mutta ne taas liittyi varmaa juomiseen ja tietenkin niihin traumoihin. Mielenkiintoinen tämä ihmisen mieli.

Kiva jos kroppani ja aivoni käsittelee ja uudelleen järjestelee asioita "puolestani" kun nukun.

Terapiaan täytyy varmaan vielä joskus mennä, jos traumaoireilu jatkuu. Nyt olen kuitenkin onnellisempi kuin aikoihin. :)

Kaikkea hyvää täältä myös!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän