Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka elätte suhteessa jossa ei ole täyttä luottamusta

Vierailija
12.10.2023 |

Meitä on varmasti muitakin ja uskalletaan keskustella vaikka tuomitsijoita riittää. Suhteessa on paljon muutakin kuin luottamus ja suhde voi olla hyvä vaikka toiseen ei uskallakaan täysin luottaa.

Aiheuttaako teillä mustasukkaisuutta vai oletteko löytäneet kompromisseja, keinoja sopeutua tilanteeseen? Hakeneet apua, tai vaan hyväksyneet tilanteen? 

Kommentit (195)

Vierailija
101/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Edelliselle, kun lainaukseen ei mahdu tekstiäsi lainkaan. On menty nuorena yhteen mutta ei sairasta mustasukkaisuutta alkuvuosina ollut tai mustasukkaisuutta siis muutenkaan. Alkoi melko yhtäkkiä sen jälkeen kun palasin hoitovapaalta töihin. Lapset oli pieniä joten en ottanut eroa ja tosiaan se meni sitten ohi. 

Ei enää lue sähköpostejani tai viestejäni eikä siellä kyllä mitään väärää olekaan eli ei haittaisi vaikka lukisikin.

Siis ootko nyt aivan tosissas että sua EI HAITTAISI??

Vierailija
102/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli Tinderissä vastaan mies, joka heti ilmoitti, mitä harrastuksia hän ei esim hyväksy ja kuinka toisen täytyy suunnilleen liimautua kylkeen, ettei vaan mene vieraisiin. Kaikki tehdään yhdessä ja kaikesta sovitaan yhdessä. Ja että hän on siksi yksin, kun ei ole vielä löytynyt hengenheimolaista :D ihme juttu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuli Tinderissä vastaan mies, joka heti ilmoitti, mitä harrastuksia hän ei esim hyväksy ja kuinka toisen täytyy suunnilleen liimautua kylkeen, ettei vaan mene vieraisiin. Kaikki tehdään yhdessä ja kaikesta sovitaan yhdessä. Ja että hän on siksi yksin, kun ei ole vielä löytynyt hengenheimolaista :D ihme juttu

On kyllä mielenkiintoista sekin että tällaiset tyypit jotka vielä tunnistaa itsessään nämä piirteet eivät hanki apua. Tuohan on henkisesti sairaan raskasta tuolle mustasukkaisellekin osapuolelle "uhrista" puhumattakaan.

Vierailija
104/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Edelliselle, kun lainaukseen ei mahdu tekstiäsi lainkaan. On menty nuorena yhteen mutta ei sairasta mustasukkaisuutta alkuvuosina ollut tai mustasukkaisuutta siis muutenkaan. Alkoi melko yhtäkkiä sen jälkeen kun palasin hoitovapaalta töihin. Lapset oli pieniä joten en ottanut eroa ja tosiaan se meni sitten ohi. 

Ei enää lue sähköpostejani tai viestejäni eikä siellä kyllä mitään väärää olekaan eli ei haittaisi vaikka lukisikin.

Olen tietysti. Mua ei haittaisi koska salattavaa ei ole. Eri asia varmaan olisi jos eläisin jotain kaksoiselämää oman puolison ja salarakkaan välillä, silloin varmaan haittaisi mutta nyt ei. Tietenkään.

Vierailija
105/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen tietysti. Mua ei haittaisi koska salattavaa ei ole. Eri asia varmaan olisi jos eläisin jotain kaksoiselämää oman puolison ja salarakkaan välillä, silloin varmaan haittaisi mutta nyt ei. Tietenkään.

Miten niin "tietenkään"? Normaalisti ihmisiä todellakin haittaisi, jos toinen menisi lukemaan yksityisiä viestejä, vaikka ne olisivat vain jotain neutraalia viestintää oman äidin kanssa tai leffakäynnin suunnittelua ystävän kanssa. Miksi ihmeessä EI haittaisi, että kumppani menee lukemaan toisen viestejä??? En ymmärrä tällaista. En myöskään ymmärrä ajatusta "salattavaa ei ole" - miten niin ei ole? Eikö henkilökohtaiset viestit noin yleisesti ottaen ole "salattavaa"? esim. jos ystävä uskoutuu pieleen menneestä ihastuksestaan tai siitä, miten tuntee itsensä lihavaksi kun on vaihdevuosissa kiloja kertynyt - tottakai tämä on salattavaa, kun kyseessä on toisen ihmisen luottamukselliset viestit!!!

Vierailija
106/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Ihmettelen aina vaan sitä, että miten jotkut naiset on niin röyhkeitä että flirttaavat varatulle miehelle. Siis tietävät että mies on varattu, mutta kuvittelevat silti että saavat sen miehen. Täysin moraalitonta hommaa ja siinä ei ajatella sen miehen vaimoa ja lapsia. Munahaukoiksi sanon näitä naisia. Todella ällöttäviä. "

Sama. Menin kerran lääkäriin, mieheni oli kuskina (seisoi taaempana) ja vastaanottovirkailija päivitti osoitteeni, lähiomaiseni ym. Sanoin lähiomaiseksi mieheni, mutta sitten järjestelmä hidasteli ja kun virkailija hetken päästä pyysi puhelinnumeroa, en tajunnut että hän tarkoitti lähiomaisen numeroa. Annoin omani ja hän kirjasi sen järjestelmään.

Tunnin kuluttua minulle tuli viesti. "Hei komistus! Harmi kun olet varattu, mutta lähtisitkö vaikka kahville tai oluelle joku päivä ihan kahden kesken? Olet ihana!" ja tämän virkailijan nimi alla. Vastasin viestiin että anteeksi, mutta taisi tulla väärään

Oudon monta viestiä jaksoin kirjoitella jollekin randomille. Itseäni olisi tuollainen lähinnä naurattanut. Sitä en tiedä, olisinko vain ignoorannut jo ensimmäisenkn viestin, vai vastannut jotain "valitettavasti tuli väärään numeroon".

Vierailija
107/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Täydellistä luottamusta tuskin onkaan. Se on naiiviutta. Kenestäkään ei voi olla 100÷ varma. Tietty määrää mustasukkaisuutta on ihan tervettä ja on hyvä miettiä tekemisiään ja menojaan myös puolison ja koko perheen kannalta. Tilaisuus voi tehdä varkaan ja elämä on monisyistä ja esim. pitkässä parisuhteessa ei aina kaikki voi olla täydellistä. Keskustelu ja avoimuus on tärkeää. Sairaalloinen mustasukkaisuus on oma lukunsa, jos sellaista ilmenee niin jalat alle...

Mitä tarkoitat, että hyvä miettiä tekemisiään ja menojaan puolison ja perheen kannalta?

Olen kyllä kanssasi eri mieltä. Minulla suhde perustuu aina luottamukseen, enkä siedä minkäänlaista mustasukkaisuutta. En myöskään ikinä suostuisi rajoittamaan tai muuttamaan elämääni sen vuoksi, että joku kehittää aiheetonta mustasukkaisuutta jostain.

Vierailija
108/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä olen ollut tosi mustasukkainen ja olen edelleen. Pärjään paremmin nyt mutta silti kirpaisee. Miehen työkaverit nuoria nättejä ja urheilullisia naisia, mä kaikkea muuta enkä urheilulliseksikaan voi enää tulla. Just eilen selvisi jo kolmas romanssi hänen työpaikalla eli vanhempi mies jätti perheensä ja alkoi seurustella nuoren työkaverinaisen kanssa. Ja pelkään hitokseen että mies tekee saman. Tässä on parempia ja pahempia kausia, helppoa ei ole. Jos saisin NAPS itteni luottamaan, tekisin sen heti. Mutta eihän se onnistu. 

Samaa kokevia?

Käännä ajatus toisinpäin: Miksi joku niistä työpaikan hyvännäköisistä ja nuoremmista naisista haluaisi juuri sinun miehesi? Tuskin hän heille sellainen kultakimpale on kuin sinulle. Todennäköisyys siihen, että miehesi onnistuisi saamaan nuoren naisen, on tilastojen mukaan häviävän pieni.

Vierailija
109/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ihan painajaismaisilta kuulostaa tässä ketjussa ihmisten suhteet - kauheaa kyttäämistä, kontrollointia, rajoittamista, vahtimista... Itselleni kaikki tuollainen olisi pininäkin annoksina ehdoton turn off, ja alkaisi kyllä oma kiinnostukseni vähetä tehokkaasti, jos joku alkaisi vaatia minua jättämään jotain menoja väliin, todistelemaan tai vakuuttelemaan mitään, näyttämään viestejä, kysymään lupia ja ties mitä. Huhhuh!

Vierailija
110/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kiinnostaa, mitä nuo harrastukset oli joita ei hyväksy?

Vierailija
111/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä helpottui kun tajusi että ei ole niin pientä asiaa mistä naiset ei valehtele niin huomattavasti helpompi vaan ajatella että naisiin ei voi luottaa. Se on vain positiivinen yllätys jos nainen osoittautuu luottamuksen arvoiseksi, mutta se onneksi menee yleensä hyvin nopeasti ohi kun tulee ensimmäinen valhe

Vierailija
112/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minulla ei ole salattavaa joten ei haittaa jos mies lukisi viestit. Piste.

Vierailija
113/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukuttaa tämä nykyinen tekstilainaus, joka ei toimi. Mutta tähän: "Oudon monta viestiä jaksoin kirjoitella jollekin randomille. Itseäni olisi tuollainen lähinnä naurattanut. Sitä en tiedä, olisinko vain ignoorannut jo ensimmäisenkn viestin, vai vastannut jotain "valitettavasti tuli väärään numeroon"."

No minä tiesin tämän naisen, oli siskoni naapuri. Jos olisi ollut täysin ventovieras, tuskin olisin jatkanut. Ja tosiaan noinhan minä vastasinkin, mutta hän jatkoi :D

Vierailija
114/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meillä mies ymmärsi ihan itse että yksityisiä viestejä, keskusteluita ei enää ole vaan kaikki näytetään ja kerrotaan. Kantapään kautta oppinut myös sen että aina kannattaa kertoa ennemmin kirpaiseva totuus kuin hiton hyvä valhe, koska valheesta seuraa aina pahempi soppa kun kiinni jää.

Luottamus kasvaa hiljalleen.

Tunnut suhtautuvan mieheesi holhoavasti ja tosi kontrolloivasti, alistavasti. Toivottavasti miehesi löytää joskus parempaa.

Vierailija
115/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä näkökulma, ap. Onko täysi luottamus edes mahdollista tai onko se järkevää tai turvallista? Tosiasia on, että ihmisistä ei koskaan tiedä. On ihmisiä, jotka ovat eläneet yli 30 vuotta parisuhteessa  ja sitten alkaa erinäisistä syistä johtuen nousta luurankoja kaapista. Luottamus tiettyyn rajaan ja arjen sopimuksiin on ok, mutta tietynlainen varaus kannattaa pitää takaraivossa, ihmiset ovat kuitenkin vain ihmisiä ja se altistaa monenmoiseen. Se, johon sinun täytyy hoida loppuviimein voida  luottaa olet sinä itse. Sitä älä petä ikinä.

Vierailija
116/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mä olen ollut tosi mustasukkainen ja olen edelleen. Pärjään paremmin nyt mutta silti kirpaisee. Miehen työkaverit nuoria nättejä ja urheilullisia naisia, mä kaikkea muuta enkä urheilulliseksikaan voi enää tulla. Just eilen selvisi jo kolmas romanssi hänen työpaikalla eli vanhempi mies jätti perheensä ja alkoi seurustella nuoren työkaverinaisen kanssa. Ja pelkään hitokseen että mies tekee saman. Tässä on parempia ja pahempia kausia, helppoa ei ole. Jos saisin NAPS itteni luottamaan, tekisin sen heti. Mutta eihän se onnistu. 

Samaa kokevia?

Käännä ajatus toisinpäin: Miksi joku niistä työpaikan hyvännäköisistä ja nuoremmista naisista haluaisi juuri sinun miehesi? Tuskin hän heille sellainen kultakimpale on kuin sinulle. Todennäköisyys siihen, että miehesi onnistuisi saamaan nuoren naisen, on tilastojen mukaan häviävän pieni.

Kiitos ystävällisestä vastauksesta! Näin se mieskin sanoo, mutta tosiaan jo kolmas tällainen keissi työpaikalle tuli. Vanhempi mies, nuorempi nainen. Mutta kun järjellä ajattelen, uskon että meidän yhteinen historia ja elämä on miehelle tärkeämpää kuin joku nuori mimmi. Siltikään, kaikesta järkeilystä huolimatta, en millään saa mustasukkaisuuttani pois, kun ajattelen jotain saunailtaa jossa nämä nuoret hyväkroppaiset naiset on bikineissään keikistelemässä (ainakin yksi tosiaan keikistelee ja saanut varoituksenkin asiattomasta käytöksestä).

Onneksi tämä kuitenkin helpottaa hiljalleen, mutta on raskasta itsellekin.

Vierailija
117/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Huh, ihan painajaismaisilta kuulostaa tässä ketjussa ihmisten suhteet - kauheaa kyttäämistä, kontrollointia, rajoittamista, vahtimista... Itselleni kaikki tuollainen olisi pininäkin annoksina ehdoton turn off, ja alkaisi kyllä oma kiinnostukseni vähetä tehokkaasti, jos joku alkaisi vaatia minua jättämään jotain menoja väliin, todistelemaan tai vakuuttelemaan mitään, näyttämään viestejä, kysymään lupia ja ties mitä. Huhhuh!

Miksi ihmeessä tulit ketjuun? Eikö otsikko jo soittanut kelloja, ettei ole sulle? 

Vierailija
118/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuvauvanarkea elettiin kun flirttaili työpaikallaan käyvän pikkurekkamimmin kanssa. Pohjautuu edellisen liittonsa traumoihin luulen. Sain selville mutta en ole kertonu että tiedän. Enkä aio. Nautin siitä että saan sopivissa kohdissa tiputella viittauksia siihen että tiedän. Kärvistelkööt. Jos toista lasta tehdään niin sitten puhun. Mies vaihtoi työpaikkaa ja käsittääkseni tästä vosusta ei olla kuultu sen jälkeen. 

Vierailija
119/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, että kaikesta voitaisiin puhua avoimesti ja suoraan, mutta jos toinen ei vain osaa ja pysty, ja itse ei osaa ja pysty sopeutumaan puhumattomuuteen, täytyy olla vähemmällä luottamuksella. Luen joskus toisen viestejä, vaikka se on minulle vastenmielistä.

Vierailija
120/195 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kiitos ystävällisestä vastauksesta! Näin se mieskin sanoo, mutta tosiaan jo kolmas tällainen keissi työpaikalle tuli. Vanhempi mies, nuorempi nainen. Mutta kun järjellä ajattelen, uskon että meidän yhteinen historia ja elämä on miehelle tärkeämpää kuin joku nuori mimmi. Siltikään, kaikesta järkeilystä huolimatta, en millään saa mustasukkaisuuttani pois, kun ajattelen jotain saunailtaa jossa nämä nuoret hyväkroppaiset naiset on bikineissään keikistelemässä (ainakin yksi tosiaan keikistelee ja saanut varoituksenkin asiattomasta käytöksestä).

Onneksi tämä kuitenkin helpottaa hiljalleen, mutta on raskasta itsellekin.

Nyt valoja päälle. Mitä pahimmillaan voisi tapahtua? Minun on vaikea kuvitella, että yksikään täyspäinen mies(kään) menisi rakastumaan vain siksi, että työkaveri pyörii bikineissä työpaikalla. Itse asiassa tuollaisesta tulee sen verran epävakaat ja mt-ongelmaiset vibat, että luulisi sen karkottavan kaikki tasapainoiset yksilöt. No, jos nainen on seksikäs, niin pahin mitä voi tapahtua, on se, että mies ajattelee bikininaista joskus masturboidessaan, mutta entä sitten? Sehän on vain mielikuva, fantasiamateriaali, joka auttaa kiihottumaan. Itsekään en ikinä sooloseksissä ajattele omaa kumppaniani, vaan jotain mielikuvitusmiehiä. Ei se ole kumppaniltani tai suhteeltani pois. En todellakaan usko, että kukaan täyspäinen mies pettää tai lopettaa suhteensa vain siksi, että joku nainen pyörii bikineissä jossain paikassa, jossa ei normaalisti käytetä bikineitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi