Miksi täällä porukka kuvittelee että tukien lopettaminen lisäisi niitä työpaikkoja?
Hallitus voisi keppiä antaa työnantajienkin suuntaan jos eivät palkkaa ihmisiä.
Kommentit (108)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
"Kela kyllä maksaa aika ison osan vanhempainvapaalle jäävän kuluista. Ihan ilmaista se ei toki työnanatajalle ole."
Todella pienen osan ja kuka maksaa korvauksen siltä ajalta, että työnantaja saa aloittaa uuden rekrytoinnin ja tehdä uudet haastattelut?
Tuskinpa kukaan jää heti seuraavalla viikolla vanhempainvapaalle kun uuteen työhön tulee. Kyllä siinä on käytännössä aina aikaa tehdä sitä rekrytointia samaan aikaan kun se työntekijä on vielä töissä.
Niin pienelle yhden henkilön yrityksellehän se ei aiheuta lainkaan työtä ja kuluja... Jos yrittäjä vihdoinkin haluaa palkata avukseen työntekijän (tätä ei helpolla tehdä sillä yrittäjä yleensä venyy ja tekee töitä aamusta iltaan) niin hänellä onkin aikaa lähteä tekemään uutta rekrytointia, kun edellinen
Miten siis tätä asiaa korvaisit? Työnanatajalle oikeus antaa potkut jos työntekijä on raskaana vai mikä?
On se kumma että Pätkä jauhaa kannustinloukuista vois alkaa niitä sopeutumisrahoja leikkaamaan...
Vierailija wrote:
Minä aikoinani palkkasin pieneen yritykseeni kolme työntekijää. Lomareissuni aikana hankalin näistä työntekijöistä juoni itsensä luottamusmieheksi. Arvaappa oliko hänen irtisanomisensa sen jälkeen hankalaa?
Osaavatko palstalaiset antaa tähän jotain järkevääkin vastausta miten asia pitäisi hoitaa vai tyydyttekö vain klikkailemaan alanuolta?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
"Kela kyllä maksaa aika ison osan vanhempainvapaalle jäävän kuluista. Ihan ilmaista se ei toki työnanatajalle ole."
Todella pienen osan ja kuka maksaa korvauksen siltä ajalta, että työnantaja saa aloittaa uuden rekrytoinnin ja tehdä uudet haastattelut?
Tuskinpa kukaan jää heti seuraavalla viikolla vanhempainvapaalle kun uuteen työhön tulee. Kyllä siinä on käytännössä aina aikaa tehdä sitä rekrytointia samaan aikaan kun se työntekijä on vielä töissä.
Niin pienelle yhden henkilön yrityksellehän se ei aiheuta lainkaan työtä ja kuluja... Jos yrittäjä vihdoinkin haluaa palkata avukseen työntekijän (tätä ei helpolla tehdä sillä yrittäjä yleensä venyy ja tekee töitä aamusta iltaan) niin hänellä onkin aikaa läht
Niin mitä itse ehdotat? Nämä ovat näitä oikeita ongelmia ja asioita joita yrittäjän työssä tulee vastaan eikä niitä voi ohittaa vain ala nuolta klikkailemalla oikeassa elämässä
Vastaukset antavat hyvän selityksen sille miksi palstalaiset ovat työttömiä eivätkä työnantajia.
Vierailija wrote:
Parempihan se on kaikille, että työnantaja pääsee eroon huonosta työntekijästä? Uskaltavat helpommin palkata ihmisiä töihin jos ei ole pelkona pitkät tappelut huonon työntekijän kanssa?
Kepittäjien logiikka ei toimi. Samaan aikaan halutaan lopettaa tuet ja piiskata ”laiskat” työttömät töihin, joita ei ole oikeasti tarjolla, mutta samalla todetaan, että on olemassa huonoja työntekijöitä, jotka pitää voida irtisanoa mahdollisimman helposti. Irtisanomisen seurauksena huonosta työntekijästä tulee taas (laiska)työtön, jota pitää jälleen sanktioiden uhalla ”kannustaa” töihin, joihin häntä ei haluta palkata..
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minä aikoinani palkkasin pieneen yritykseeni kolme työntekijää. Lomareissuni aikana hankalin näistä työntekijöistä juoni itsensä luottamusmieheksi. Arvaappa oliko hänen irtisanomisensa sen jälkeen hankalaa?
Osaavatko palstalaiset antaa tähän jotain järkevääkin vastausta miten asia pitäisi hoitaa vai tyydyttekö vain klikkailemaan alanuolta?
Varmaan vi**umaista kun työntekijä alkaa lukemaan lakikirjaa. Jos firmasi kannattavuus on vaakalaudalla se on hyvin ikävää, jos tienaat komeasti, se oikein itkettää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Parempihan se on kaikille, että työnantaja pääsee eroon huonosta työntekijästä? Uskaltavat helpommin palkata ihmisiä töihin jos ei ole pelkona pitkät tappelut huonon työntekijän kanssa?
Kepittäjien logiikka ei toimi. Samaan aikaan halutaan lopettaa tuet ja piiskata ”laiskat” työttömät töihin, joita ei ole oikeasti tarjolla, mutta samalla todetaan, että on olemassa huonoja työntekijöitä, jotka pitää voida irtisanoa mahdollisimman helposti. Irtisanomisen seurauksena huonosta työntekijästä tulee taas (laiska)työtön, jota pitää jälleen sanktioiden uhalla ”kannustaa” töihin, joihin häntä ei haluta palkata..
Sinun maailmassasi ei ole muita vaihtoehtoja, kuin että työnantaja on kepittäjä?
Olen 62-vuotias taloushallinnon ammattilainen, reilun vuoden työttömänä ollut työpaikan muutosneuvottelujen jälkeen. Elän ansiosidonnaisella, jolle joutuminen tietysti romahdutti jo ennestään vaatimattoman elintasoni, varsinkin kun pakolliset kulut nousivat samanaikaisesti raketin lailla ylös. Olen lähettänyt kymmeniä hakemuksia kuukaudessa, mutta ei minulle ole enää tarvetta. Tietenkään se ei johdu iästäni. Eipä.
Kun ansiosidonnaistakin aletaan meiltä yli kuuskymppisiltä leikkaamaan, niin se on aika kohtuutonta. Meillä ei ole mitään mahdollisuutta tässä iässä saada enää töitä. Tilanne on aivan karmea meille vanhoille.
Työntekijää suojeleva lainsäädäntö kun ei ole mikään Suomen menestyksen riippakivi vaan sen salaisuus.
Ei. kukaan niin kuvittele. Kunhan valheillaan oikeuttavat sadisminsa.
Koska hölmöt uskoo kaiken mitä heille sanotaan?
On selvää että työttömyys vain pahenee tästä. Katsotaan uudestaan parin vuoden päästä kun suomi pohjalla.
Vierailija wrote:
Olen 62-vuotias taloushallinnon ammattilainen, reilun vuoden työttömänä ollut työpaikan muutosneuvottelujen jälkeen. Elän ansiosidonnaisella, jolle joutuminen tietysti romahdutti jo ennestään vaatimattoman elintasoni, varsinkin kun pakolliset kulut nousivat samanaikaisesti raketin lailla ylös. Olen lähettänyt kymmeniä hakemuksia kuukaudessa, mutta ei minulle ole enää tarvetta. Tietenkään se ei johdu iästäni. Eipä.
Kun ansiosidonnaistakin aletaan meiltä yli kuuskymppisiltä leikkaamaan, niin se on aika kohtuutonta. Meillä ei ole mitään mahdollisuutta tässä iässä saada enää töitä. Tilanne on aivan karmea meille vanhoille.
Teillä on sentään jo velattomat kodit ja sinäkin jäät eläkkeelle parin vuoden kuluttua. Etteköhän te pärjää. Nuorilla ei ole mitään.
Tällä palstalla ei näköjään osata vastata kysymyksiin, kuin klikkaamalla nuolta alas. Ei ihme, että olette työttöminä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Teillä on sentään jo velattomat kodit ja sinäkin jäät eläkkeelle parin vuoden kuluttua. Etteköhän te pärjää. Nuorilla ei ole mitään.
" Nuorilla ei ole mitään. " mitä ei nuorilla siis ole? Valtio järjestää asunnon ja antaa rahaa ruokaan yms. menoihin. Mitä nuorilla ei siis ole?
Tiedon mukaan huonosta työntekijästä pääsee eroon varoituksia antamalla. Yleensä ne irtisanomisesta aiheutuvat korvaukset johtuvat siitä, että työnantajalla ei ollut mitään syytä irtisanoa työntekijää.
Kun työntekijä tekee työnsä moitteettomasti ja antamatta mitään syytä varoituksille, niin sellaisesta työntekijästä pääsee eroon taloudellisilla ja tuotannollisten syiden perusteella.
On väärin puhua huonosta työntekijästä, kun työnantaja haluaa vain oikeuden, ottaa ja irtisanoa työntekijän tarpeen mukaan.
Kyllähän niitä huonoja työntekijöitä löytyy, mutta silloin löytyy myös moitittavaa työn tuloksesta, josta voi antaa varotuksia ja ellei tilanne korjaannu, työntekijän voi irtisanoa. Pitää vain laatia niitä kirjallisia varoituksia.
Vierailija wrote:
Tiedon mukaan huonosta työntekijästä pääsee eroon varoituksia antamalla. Yleensä ne irtisanomisesta aiheutuvat korvaukset johtuvat siitä, että työnantajalla ei ollut mitään syytä irtisanoa työntekijää.
Tiedon mukaan vai oman mutusi mukaan?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tukien katkaisu parantaa lorvikatarrin
Mennäkseen töihin, pitää päästä töihin. Jos työnantaja ei palkkaa niin miten mennään töihin? Vai persettäkö pitää mennä kadulle myymään?
Katsos . Heti löytyi ratkaisu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En yhtään ihmettele miksi et saa vastausta, kun eivät nämä palstan äipät ymmärrä miten hyvin heillä oikeasti asiat on.
Ei se työpaikan saaminen ihan oikeasti ole mikään itsestäänselvyys. Itse olen hakenut moniin eri työpaikkoihin pk-seudulla (jopa niihin 15h/vko) enkä ole päässyt edes haastatteluun, tai haastattelun toiseen vaiheeseen asti. Myöhemmin sähköpostiin kilahtaa viesti "Kiitos mielenkiinnosta, saimme 500 työhakemusta tähän avoimeen paikkaan".
Nyt mulla on työ jossa tunteja keskimäärin 20h kuukaudessa. Kyse ei todellakaan ole siitä, etteikö työ kelpaisi. Sitä työtäkin haetaan omien vahvuuksien ja mielenkiinnon mukaan. Ei me kaikki voida lähihoitajia olla.