Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ jossa kukaan ei välitä ulkonäöstä?

Vierailija
12.10.2023 |

Tilanne on se että olen tullut aiemmassa työpaikassa rankasti kiusatuksi ulkonäön takia ja jopa viimeisimmässä korkeakouluharjoittelussa tuli johtajalta kommenttia että "niin ruma ettei asialle voi mitään". Ymmärtänette että vaikka kuinka antaisi vastaavien kommenttien tulla toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ei kukaan itseään kunnioittava halua ympäröidä itseään työyhteisöllä jossa suoritusten sijaan ulkonäköä haukutaan alatyylisesti, myös selän takana. Kaiken kruununa välillä ovat työntekijät ääneen pohtineet kuulinko heidän selän takana haukkumiset. Voi kyllä, duunin ovet yhtä pahvia

Ulkonäkö ei hehkeä, en siis mikään ylipainoinen, erikoisesti pukeutuva tai keski-iän ylittänyt jota nuoremmat ikäsyrjisi. Mutta en myöskään mikään kuvastokaunis. Perheelleni ja rakkaimmilleni kelpaan ja se riittää. Tarkempi kuvauksia en tähän tunnistesyistä laita, kukin mielikuvissaan osaa ajatella mikä on ns. ihminen jota pitäisi keskivertoa rumempana

Mutta asiaan. 

Kiitos että jaksoitte lukea edeltävän vuodatuksen, toivoisin ehdotuksia töistä joissa pinnallisuus ja ulkonäkösyrjintä eivät kuulu asiaan. Työpaikkoja joihin valitaan tekijöitä ilman että ulkonäkö olisi valinnan taustalla. Töitä joissa teot merkitsee, ei tekijän ulkokuori

Asialliset kommentoinnit vain, kiitos 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itsekkin olla ulkonäkökeskeinen omalla tavallasi?

Vierailija
2/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan työkseni eläimiä. Niitä ei kiinnosta pätkääkään miltä mä näytän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattisukeltaja !

Vierailija
4/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koodari ja teen työtä 100% etänä. Ketään ei kiinnosta pätkääkään miltä näytän, vain se että koodia syntyy ja hommat etenee. (Olen viisikymppinen ja sairaalloisen lihava)

Vierailija
5/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksahommat. Postinjakaja. Varastonhoitaja. Puhelinmyyjä. Radiojuontaja.

Vierailija
6/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työt missä on työpuku firman puolesta. 

Vierailija
7/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoito. Työkaverit ja asiakkaat katsoisi ehkä ihmeissään, jos olisit tälläytynyt. 

Vierailija
8/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työt missä on työpuku firman puolesta. 

Ei ihan kaikki, esim. lentoemännille ja respavirkailijoille ulkonäkö on merkittävä asia.

Vierailija
9/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin seksityöntekijä

Vierailija
10/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk.koht.avustaja.

Vierailija
11/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae malliksi niihin "ennen" -kuviin. "Jälkeen" -kuvat tehdään sitten tekoälyllä.

Vierailija
12/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietotekniikan ala. Täällä ei kauniita naisia ole nähtykään

Vierailija
13/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää vihaksi, että sua on kohdeltu työpaikalla näin ala-arvoisesti! Kaikkea hyvää sulle elämään, AP!

Vierailija
14/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkövammaisten liiton tiedottaja

Vierailija
15/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltajan ei pidä olla mitenkään näyttävä. Vaatimaton ja tapettiin maatuva ulkonäkö on vain plussaa.

Vierailija
16/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitava kirurgi tai taitava hitsari niin ketään ei kiinnosta ulkonäkö eikä oikein mikään muukaan henkilökohtainen ominaisuus.

Vierailija
17/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän myö isommin välitetä, tule semmosena ku out.

Vierailija
18/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhhuh, onpas sulla ollut ikäviä kokemuksia. Periaatteessa valtiolla tms julkisella puolella saanee helpommin olla oma itsensä pukeutumisen tms suhteen vs. kilpailtu yksityinen puoli. Tietty aina voi käydä huono tuuri kuten sun harjoittelupaikan johtajan kanssa. Tietty riippuu myös mille alalle olet kouluttautumassa. Etätyöt toimistohommissa edesauttaa omaa rauhaa. Toisaalta kun lähtee hakemaan uusia hommia, kannattaa "unohtaa" vanhat kokemukset ettei hae alkukankeuksista heti kiusaamista. Myös omien rajojen vahvistamista ja ilmaisemista kannattaa harjoitella, muuten tulee aina joku joka yrittää kävellä ohi. Joissakin työporukoissa löytyy valitettavasti näitä yläasteen tasolle henkisesti jääneitä, niiden kannattaa antaa olla suht. keskenään.

Vierailija
19/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuna tekisin haukkujista ilmoituksen työnantajalle. Sitten vain ihan mihin vain töihin, mitkä kiinnostaa. Onhan se kumma, että ihmiset ovat vieläkin sellaisia, etteivät tajua, että työnlaatuun ei ulkonäkö vaikuta. Suurin osa ihmisistä tosin on juuri noin tyhmiä, että kuvittelevat niin, mutta ehkä heidänkin on jo korkea aika alkaa käyttämään niitä kahta ainoaa aivosoluaan.

Vierailija
20/47 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon iltasiivooja koululla. Työvaatteet tulee työnantajalta. Ovat rumat, mutta ei haittaa. Eipähän tarvitse käyttää omia vaattettita. Työvaatteet pesen töissä. Harvemmin törmään ihmisiin illan aikana. Se on yksi lysti minkä näkönen olen. Ihanaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan