Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu työpaikan aulakahvilassa

Vierailija
09.10.2023 |

Siis mikä juttu... Olin haastattelussa ja haastattelija pahoitteli mulle, ettei ole nyt sopivaa vapaata tilaa meille niin mennään tonne kahvioon haastattelemaan. Täytyy sanoa, että keskittymiseni oli aika huonoa. Se kaikki hälinä, muiden ihmisten keskustelut, astioiden kolina... Ei jäänyt hyvä fiilis. Haastatteluun kutsutaan ja sitten onkin yllätys, ettei ole mitään vapaata tilaa jossa voisi olla rauhassa?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun haastattelu pidettiin kerran myös kahvilassa. Muistan kun haastattelija tutki mun CV ja kysyi, miksi en ole enää töissä yhdessä tietyssä paikassa, että eikö mua se sitten kiinnosta. Mielestäni kysymys oli vähän hämmentävä. Työ oli ollut vielä määräaikainen. Että ihan kun sitä vaan mentäs sisään ja sanottas, että mä tuun nyt töihin.

Välillä voivat olla tuollaisia. Ihan kuin asia olisi työntekijän syytä. Nykytyössä hakiessani muihin yksiköihin ja joskus omaankin käyttävät "Mikset hae välillä muualle"-tekniikkaa. Olen määräaikaisena, enkä saa töitä muualta. Ei ole vikani, että työ ei ole jatkuva ja pysyvä.

Olen ollut pitkään määräaikaisena erilaisissa paikoissa, joten on loukkaavaa, että vihjaavat, että "välillä" pitäisi mennä muualle. Miksen kelpaisi jatkamaan nykytyössä? Entä miten niin pitäisi "välillä" hakea muualle, jos haen eri yksikköön, jonne en ole vielä päässyt?

Vierailija
22/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kertoo ennemminkin vain siitä, että työpaikalla on liian vähän rauhallista työtilaa tai huonosti organisoitu neukkarisysteemi. Todennäköisesti joku iso avokonttori parilla lasikuutiokopilla, jotka aina varattu. Haluatko sellaiseen työympäristöön? Se on se, mitä voit nyt miettiä.

JOS haastattelu oli jotenkin muutenkin "juostenk¨stu", niin se kertoo sitten jotain muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outo, mutta toisaalta myös ymmärrettävä juttu. Jos haastattelu on sovittu ensin ja sitten alettu katsomaan paikkaa ja huomattu, että eikä, nyt ei ole tilaa. Sitten käytetään luovuutta ja keksitään muuta. Ehkä kahvio kuitenkin parempi, kuin vaikka työpaikan pukuhuone tai siivouskomero?

Vierailija
24/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä saattaa esiintyä odottamattomia tilanteita aika ajoin. Mikäli jo pelkkä haastattelupaikan vaihtuminen aiheuttaa haasteita, voisi olla hyödyllistä harkita, miten voisi vahvistaa taitojaan toimia sujuvasti myös mahdollisesti odottamattomissa työtilanteissa. 

Vierailija
25/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelu kesti n. 45 minuuttia. Ap

Vierailija
26/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehaastattelu, jolla kerätään tietoja. Jäit vanhanaikaiseen.

Valehaastattelu? Onko tällaisia oikeasti?

On. Olen itsekin pitänyt ysärillä lukuisia haastatteluja. Silloin vielä Hesarissa mainostettiin että haetaan työntekijöitä. Oikeasti ei haettu.

Vierailija
27/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä sattuu, ja voi olla tarkoituksellista jolla vähän tsekataan reaktioita tai sitten vihjataan ettei ole kärkisijoilla. Sama kuin perjantaihaastattelut. 

Kaikkea sitä onkin. Toisaalta, miksi sitten kutsutaan haastatteluun edes? Miksi nähdään edes se vaiva, jos ei ihminen kiinnosta.

Niinpä. Miksi haaskata kaikkien aikaa, jos päätös tehty?? Itse olin hiljattain jatkokierroksen "haastattelussa" , jossa minulta ei kysytty melkein mitään kysymyksiä vaan lähinnä käytiin läpi yrityksen toimintatapoja. Arvasin heti, etten saa paikkaa. Haastattelun piti kestää 45 min. Minua pidettiin siellä tunti ja vartti. Toki työnantajilla rekrytoinneissaan oikeus toimia, kuten parhaaksi näkevät .

Vierailija
28/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa, että halutaan paikalle väkisin joku, johon ei ole kiinnostusta pätkääkään

Vierailija
29/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa mulla oli 3 suosittelijaa ja yksi heistä oli haastattelijalle tuttu. Tuntui, että sen ilmi tulemisen jälkeen puhuimme vain tuttavallisesti niitä näitä.

Vierailija
30/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo kertoo ennemminkin vain siitä, että työpaikalla on liian vähän rauhallista työtilaa tai huonosti organisoitu neukkarisysteemi. Todennäköisesti joku iso avokonttori parilla lasikuutiokopilla, jotka aina varattu. Haluatko sellaiseen työympäristöön? Se on se, mitä voit nyt miettiä.

JOS haastattelu oli jotenkin muutenkin "juostenk¨stu", niin se kertoo sitten jotain muuta.

Juu nykyään tuntuu, että kaikki tilat täytyy käyttää niin tehokkaasti. Meilläkin töissä saa ihan etsimällä etsiä vapaata tilaa. Juurikin pari lasikoppia löytyy. Koita siinä valvomossa tehdä työtä

Vierailija
31/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Olen itsekin pitänyt ysärillä lukuisia haastatteluja. Silloin vielä Hesarissa mainostettiin että haetaan työntekijöitä. Oikeasti ei haettu.

Siis mikä järki tässä on?

Vierailija
32/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan asiakastapaaminenkin olla ravintolassa. 

Vierailija
33/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä järki tässä on?

En usko tällaiseen. Resursssia on joka paikassa entistä vähemmän

Vierailija
34/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole minusta mitään ihmeellistä. Ehkä haastattelija oli hieman kokematon ja heikosti valmistautunut eikä ollut varannut neukkaria ajoissa, tai sitten johto jyräsi hänen varauksensa viime hetkellä. Minä ainakin etsisin tuossa tilanteessa jonkun tyhjänä olevan toimistohuoneen, mutta voi toki olla että yrityksen säännöt eivät sitä salli. Monessa paikassa on pääsy ainoastaan julkiselle puolelle ilman NDA:n allekirjoitusta.

Rauhallisen kahvilan nurkkaus voisi olla hyväkin paikka leppoisalle haastattelulle, mutta kovin vilkas kuppila on kieltämättä hieman häiritsevä asiaa muutenkin jännittävälle kandidaatille.

Vierailija
35/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysärillä? Siitä on kuule 30 vuotta. Enpä usko, että nykyään millään firmalla menee niin hyvin, että voivat laittaa rahaa turhiin lehtimainoksiin ja vielä pitää yhtä työntekijää näyttelemässä haastatteluja. Miten nuo ysärillä perusteltiin?

Vierailija
36/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän välillä rekrytointeja tekevät meinaavat unohtaa. Siis sen että työhaastattelu on aina myös yritysimagon luomista ja rekrytoijien puutteellinen sosiaalinen tai ammatillinen osaaminen kertoo omaa viestiään yrityksestä.

Itse paljon työhaastatteluja tehneenä on todella mielenkiintoista ollakin pöydän toisella puolella. Olen etsimässä uusia tehtäviä ja ollut viime viikkoina useissa haastatteluissa. Suurimmassa osassa on ollut ihan hyviä haastattelijoita, tai vähintään ok. Joukkoon mahtuu kuitenkin myös yksi todellinen mätämuna. Paikalla oli vieläpä yrityksen ylintä johtoa. Näin hr-ihmisen naamasta, että häntä hävetti ja harmitti toimarin epäasialliset kysymykset. Noh, eipä sieltä ole mitään kuulunutkaan, joten varmaan huomattiin puolin ja toisin, ettei kemiat kohdanneet...

Vierailija
37/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran kahvila haastattelussa joka ei tuntunut edes haastattelulta. Oikeastaan kävimme läpi sitä millainen olen ja haastattelija kertoi konkreettisesti työstä ja työpaikan käytännöistä.. kertoi, että he pitävät yhteisiä pikkujouluja ym.

Vierailija
38/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi kukaan keräis jostain tietoa työhaastattelemalla häntä? Nyt en tajua 😂

Vierailija
39/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Kannattaa pitää tiedot visusti itsellään.

Vierailija
40/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä ton idea oli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme