Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu työpaikan aulakahvilassa

Vierailija
09.10.2023 |

Siis mikä juttu... Olin haastattelussa ja haastattelija pahoitteli mulle, ettei ole nyt sopivaa vapaata tilaa meille niin mennään tonne kahvioon haastattelemaan. Täytyy sanoa, että keskittymiseni oli aika huonoa. Se kaikki hälinä, muiden ihmisten keskustelut, astioiden kolina... Ei jäänyt hyvä fiilis. Haastatteluun kutsutaan ja sitten onkin yllätys, ettei ole mitään vapaata tilaa jossa voisi olla rauhassa?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun pääsit haastatteluun minulle kävi et tule klo 13 ja puolentunnin päästä viesti ettei sovikkaan Voitko tulla ensiviikolla. Laitoin et käy mikä aika tahansa eipä tullut vastausta enää.

Valinta saatiinkin jo tehtyä

Vierailija
62/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa olla välittämättä ja blokkaa ympäristön niin voihan tuosta suoriutua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli ensimmäinen kerta, kun haastattelu oli itselläni jossain muualla kuin suljetussa työhuoneessa. En oikein osaa sanoa menikö se hyvin vai ei. Parhaani yritin tietysti.

Vierailija
64/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii toivoa parasta

65/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos osaa olla välittämättä ja blokkaa ympäristön niin voihan tuosta suoriutua

Aika keskeinen taito useimmissa töissä. Tulee testattua siinä samalla.

Vierailija
66/84 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en tullut valituksi. Asia oikein soitettiin ja laitettiin myös sähköpostia.

Vierailija
67/84 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietosuojan kannalta aika heikkoa pitää työhaastattelussa käytännössä julkisessa tilassa. Itse en ainakaan olisi innostunut kertomaan itsestäni, kun ympärillä on lukuisia asiattomia korvia. Jos vielä hakee paikkaa nykyisen työnantajan tietämättä, ei ole ollenkaan kiva juttu, jos joku bongaa minut haastattelusta ja kertoo työnantajalle. 

Vierailija
68/84 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt ammattimainen kuva tästä rekrytoinnista. Kahvilassa haastattelu ja lisäksi annettiin ymmärtää liikaa. Kehuttiin ja vakuuteltiin kuinka vahva ehdokas olen. Miksi tuo asia piti oikeasti vielä soittaa tuon joukkoviestin jälkeen, että et tullut valituksi? Ei paljo kiinnostanut puhelimessa puhua. 

Vierailija
69/84 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Sitä sattuu, ja voi olla tarkoituksellista jolla vähän tsekataan reaktioita tai sitten vihjataan ettei ole kärkisijoilla. Sama kuin perjantaihaastattelut. 

Kaikkea sitä onkin. Toisaalta, miksi sitten kutsutaan haastatteluun edes? Miksi nähdään edes se vaiva, jos ei ihminen kiinnosta.

Koska halutaan antaa kuva että tehtävään valitaan haastattelun perusteella vaikka tehtävään valittu olisi jo tiedossa. Julkisella puolellahan on lain mukaan julkaistava työpaikkailmoitus ja suoritettava haastattelut.

Vierailija
70/84 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina tapana soitella läpi haastatellut, jotka eivät tulleet valituiksi. On minusta kivempi niin. Jos ei ole päässyt haastatteluun asti, HR laittaa yhteissähköpostin hakijoille, joita ei valittu.

Vierailija
71/84 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olivat oikeasti kiinnostuneita sinusta ja vaikka et nyt saanut paikkaa, haluavat pitää sen mahdollisuuden auki. Toki olisivat saaneet sanoa tuon suoraan, jos oikeasti on noin.

Vierailija
72/84 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla oli kerran haastattelu lounasaikaan hyvin täydessä kahvilassa. En tykännyt eikä henkilökohtaisia tietoja muiden kuullen. Lisäksi haastattelija veti lounasta samalla 😁 Oli kyllä hämmentävä hetki..

Saitko paikan? Minusta tuo kuulostaa siltä, etteivät paljoa odottaneet sinusta, kun eivät tuon enempää panostaneet.

Vierailija
73/84 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kiusallista olla haastattelussa julkisella paikalla, vaikka siedän muutoksia työpaikallani. Olisi todella kiusallista, kun kaikki toljottajat punaista naamaani ja sanoissa sekoiluani (olen jännittäjä). En myöskään haluaisi kertoa yksityisasioitani kaikkien kuullen. Lisäksi tulisi tunne, ettei minua arvosteta työnhakijana, kun ei viitsitä panostaa rauhalliseen tilaan. Varmaan olisin pelkkä pakkohaastateltava. 

Vierailija
74/84 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö onko työpaikalla avokonttori? Sillä nykyään monessa paikassa on. Siellä se vasta olisi ollut inhottava pitää haastattelu. Minäkin olen ollut työpaikassa töissä missä yksityisiä tiloja ei ollut tai niitä on tosi vähän (eli ne on helposti jo käytössä), Siinä tapaukseessa on ihan loogista pitää haastattelu esim. kahvilassa. 

Vierailija
75/84 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Työelämässä saattaa esiintyä odottamattomia tilanteita aika ajoin. Mikäli jo pelkkä haastattelupaikan vaihtuminen aiheuttaa haasteita, voisi olla hyödyllistä harkita, miten voisi vahvistaa taitojaan toimia sujuvasti myös mahdollisesti odottamattomissa työtilanteissa. 

No minua ei kyllä tuollaisessa haastattelussa häiritsisi se, että se on uutta ja odottamatonta. Eikä sekään, että ympärillä on hälinää. Vaan se, että en todellakaan halua henkilökohtaisia asioitani kailottaa julkisesti.

- ei ap

Vierailija
76/84 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehaastattelu, jolla kerätään tietoja. Jäit vanhanaikaiseen.

Valehaastattelu? Onko tällaisia oikeasti?

On. Olen itsekin pitänyt ysärillä lukuisia haastatteluja. Silloin vielä Hesarissa mainostettiin että haetaan työntekijöitä. Oikeasti ei haettu.

Ysärillä? Siitä on kuule 30 vuotta. Enpä usko, että nykyään millään firmalla menee niin hyvin, että voivat laittaa rahaa turhiin lehtimainoksiin ja vielä pitää yhtä työntekijää näyttelemässä haastatteluja. Miten nuo ysärillä perusteltiin?

Jollain firmoilla tuntuu menevän niinkin hyvin, että tehdään täysin tarpeettomia uudistuksia nettisivustoihin....!

Vierailija
77/84 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan jonkun rekryfirman haastattelulta.

Vierailija
78/84 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kannattaa liioitella kovaan ääneen autoetua palkkaa ja ekstralomia jne vaikka ei ne kuuluisikaan työhön. Samoin kertoa nyt voi sitten varmaan kysellä tulevilta työkavereilta miksi paikka on auki ja millainen yritys on ja pomot.

Vierailija
79/84 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Valehaastattelu, jolla kerätään tietoja. Jäit vanhanaikaiseen.

Siis mihin niitä tietoja kerätään/tarvitaan jostain Maija Meikäläisestä?

Vierailija
80/84 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut myös haastattelussa, joka pidettiin sen työpaikan ruokalassa. Hyvin meni ja sain paikan. Et ehkä anna kovin hyvää kuvaa itsestäsi työntekijänä, jos et pysty keskittymään hälinässä

Koitin peittää tuon. Pysyin kyllä keskustelussa asiassa, mutta kyllä se melu myös aika paljon myös vaikuttaa siihen, että kuulee kunnolla mitä toinen puhuu.

Minua ei se melu haittaisi vaan se,vettä muut kuulevat sun henkilökohtaisia asioita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi