Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu työpaikan aulakahvilassa

Vierailija
09.10.2023 |

Siis mikä juttu... Olin haastattelussa ja haastattelija pahoitteli mulle, ettei ole nyt sopivaa vapaata tilaa meille niin mennään tonne kahvioon haastattelemaan. Täytyy sanoa, että keskittymiseni oli aika huonoa. Se kaikki hälinä, muiden ihmisten keskustelut, astioiden kolina... Ei jäänyt hyvä fiilis. Haastatteluun kutsutaan ja sitten onkin yllätys, ettei ole mitään vapaata tilaa jossa voisi olla rauhassa?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän että et saa paikkaa. Olen itsekin ollut haastattelussa kun joku tuuraaja haastatteli jossain varaston nurkassa. Joko valinta oli jo tehty tai sitten ei oltu oikeasti palkkaamassa.

Vierailija
2/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehaastattelu, jolla kerätään tietoja. Jäit vanhanaikaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän että et saa paikkaa. Olen itsekin ollut haastattelussa kun joku tuuraaja haastatteli jossain varaston nurkassa. Joko valinta oli jo tehty tai sitten ei oltu oikeasti palkkaamassa.

Harmi juttu. :(

Tuli kyllä joo vähän erikoinen fiilis tuosta paikasta.

Vierailija
4/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehaastattelu? Onko tällaisia oikeasti?

Vierailija
5/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kai haastattelu oli myös nopea?

Vierailija
6/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sattuu, ja voi olla tarkoituksellista jolla vähän tsekataan reaktioita tai sitten vihjataan ettei ole kärkisijoilla. Sama kuin perjantaihaastattelut. 

Vierailija
7/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran Turussa Fazerin kahvilassa (puoliltapäivin kesällä, jokunen vuosi sitten) ja siihen lähipöytään tultiin pitämään työhaastattelua! Oli jotenkin tyhmää kuunnella kun "kerrohan vähän itsestäsi" -lässytykset alko rullaa.

Vierailija
8/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minut on haastateltu sotilaskodissa, eli sotkussa. :D Tosin ei siellä silloin muita ollut, paitsi henkilökunta. Ja työ oli toki valtion hommia ja en olisi päässyt alueelle muutenkaan yksin tulemaan, joten pitivät tuossa sotkussa mihin pääsi ulkopuolisetkin. Ja kyllä, minut valittiin.

Vierailija
9/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä sattuu, ja voi olla tarkoituksellista jolla vähän tsekataan reaktioita tai sitten vihjataan ettei ole kärkisijoilla. Sama kuin perjantaihaastattelut. 

Kaikkea sitä onkin. Toisaalta, miksi sitten kutsutaan haastatteluun edes? Miksi nähdään edes se vaiva, jos ei ihminen kiinnosta.

Vierailija
10/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kerran Turussa Fazerin kahvilassa (puoliltapäivin kesällä, jokunen vuosi sitten) ja siihen lähipöytään tultiin pitämään työhaastattelua! Oli jotenkin tyhmää kuunnella kun "kerrohan vähän itsestäsi" -lässytykset alko rullaa.

Tämän mäkin huomasin. Kun tämä kysymys tuli kohdalleni, niin muut ihmiset alkoi vilkuilla. No, paineensietokyvyn testausta tämäkin kerrakseen...

Vierailija
11/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä onkin. Toisaalta, miksi sitten kutsutaan haastatteluun edes? Miksi nähdään edes se vaiva, jos ei ihminen kiinnosta.

Ainakin julkisella puolella voi olla pakko ettei syrjitä. 

Vierailija
12/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun haastattelu pidettiin kerran myös kahvilassa. Muistan kun haastattelija tutki mun CV ja kysyi, miksi en ole enää töissä yhdessä tietyssä paikassa, että eikö mua se sitten kiinnosta. Mielestäni kysymys oli vähän hämmentävä. Työ oli ollut vielä määräaikainen. Että ihan kun sitä vaan mentäs sisään ja sanottas, että mä tuun nyt töihin.

Vierailija
13/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin julkisella puolella voi olla pakko ettei syrjitä. 

Ei mua kyllä ole julkiselle välttämättä edes haastatteluun kutsuttu. On tullut viesti, että emme valinneet teitä jatkoon tms. Ja tämä missä olin ei ole julkinen

Vierailija
14/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ollut jo vuosikausia. Tiedoista saa hyvän rahan.

Vierailija
15/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ollut jo vuosikausia. Tiedoista saa hyvän rahan.

Mihin niitä tietoja käytetään?

Vierailija
16/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut myös haastattelussa, joka pidettiin sen työpaikan ruokalassa. Hyvin meni ja sain paikan. Et ehkä anna kovin hyvää kuvaa itsestäsi työntekijänä, jos et pysty keskittymään hälinässä

Vierailija
17/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut myös haastattelussa, joka pidettiin sen työpaikan ruokalassa. Hyvin meni ja sain paikan. Et ehkä anna kovin hyvää kuvaa itsestäsi työntekijänä, jos et pysty keskittymään hälinässä

Koitin peittää tuon. Pysyin kyllä keskustelussa asiassa, mutta kyllä se melu myös aika paljon myös vaikuttaa siihen, että kuulee kunnolla mitä toinen puhuu.

Vierailija
18/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvattiin kuitenkin ilmoittaa tuloksesta

19/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa mitään ihmeellistä ole. Kaikki neukkarit varattuina, haastattelu tulossa, mennään ruokalaan. Jos kandidaatti ei pysty keskittymään kun ympärillä on ihmisiä ja hälinää, ehkä hän ei pysty keskittymään työssäkään. Nuo "valehaastattelut" kuulostavat salaliittoteorialta.

Vierailija
20/84 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sitten tuleeko viesti "valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi