Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää pyöräilijänä kun hidastelen vauhtia suojatielle tullessa niin että aion väistää autoja mutta autoilija pysähtyykin

Vierailija
09.10.2023 |

Olen siis laiska enkä jaksa nousta pyörän päältä pois suojatielle tultaessa vaan jään hidastelemaan vähän matkan päähän niin että olen katsonut että autot ehtii mennä ja sitten pyöräilen suojatien yli (joo, teen kait väärin kun en taluta). No mitä tekee autot, hidastaa vauhtiaan jo sieltä kauempaa enkä huomaa tätä kun keskityn taiteiluuni ja kun vilkaisen uudestaan niin kas, auto onkin hidastanut vauhtiaan jo kauempaa. Sitten joudun polkemaan tien yli autojen edestä. Joten sinä autoilija, miksi teet näin? Ei sinun tarvitse väistää pyöräilijää muualla kuin suojatien jatkeella eli siinä missä ei ole yhteneväiset suojatien viivat. Tuntuu muutenkin että jos olen kävellen lähestymässä suojatietä, silloin autoilijat ei pysähdy mutta pyöräillessä pysähtyvät vaikken edes ole säntäämässä suojatielle ennnenkuin he ovat menneet. Ja pikkukaupunki siis tämä missä elelen ettei mitään liikenneruuhkia ole.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin tämä ärsyttää. Joskus pysähdyn silti ja viittoilen autoa menemään, mutta yleensä he vaan silti jumittuvat odottamaan, että menen ensin.

Vierailija
2/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hyppään tuollaisissa tapauksissa pyörän päältä ja talutan pyörän tien yli. Siinähän odottavat sitten kun kerran lähtivät odottelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taluttakaa ne pyörät suojatien ylitse, kiitos. Kuvittelette olevanne nopeampia kuin olettekaan, kun muka polkaisette pikaisesti pitkin suojatietä. Monta vaaratilannetta on kohdallani ollut sekä Riihimäellä että Hämeenlinnassa, kun olen ollut vähällä suhata autollani nurin polkupyöräviuhahtajan. Meillä yli 70-vuotiailla ei enää ole parikymppisen refleksit ja hoksottimet.

Terveisin mummeli 72 v.

Vierailija
4/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kappas, muitakin löytyy. Yritän hidastella jo kaukana ja venailla että se auto menee. Voi sitä jupinan määrää kun auto jääkin odottamaan. Toisaalta, nuo ovat varovaisia autoilijoita eivätkä halua teloa ketään. Minun täytyy se pyöräilijänä vain kestää.

Vierailija
5/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 8 kymmenestä pyöräilijöistä ajaa eteen. Siksi on pakko autolla väistää.

Vierailija
6/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijat väistävät siksi, kun suurin osa pyöräilijöistä ajaa suojatien yli edes katsomatta tuleeko autoja. Pyöräilijät rikkovat niin törkeästi sääntöjä, että autoilija ei uskalla enää ajaa pysähtymättä. Vaikka olisi oikeassa, niin ei ihmisen päälle ole kiva ajaa.

Vierailija
7/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taluttakaa ne pyörät suojatien ylitse, kiitos. Kuvittelette olevanne nopeampia kuin olettekaan, kun muka polkaisette pikaisesti pitkin suojatietä. Monta vaaratilannetta on kohdallani ollut sekä Riihimäellä että Hämeenlinnassa, kun olen ollut vähällä suhata autollani nurin polkupyöräviuhahtajan. Meillä yli 70-vuotiailla ei enää ole parikymppisen refleksit ja hoksottimet.

Terveisin mummeli 72 v.

Ehkä mummelit voisi pysähtyä joka suojatien eteen, jos refleksit ei riitä.

Pyöräilyn pitää olla sujuvaa. Uusien pyöräilysääntöjen myötä, siitä on tullut sekavaa. Säännöt pitää uusia, koska ne selkeästi on liian vaikeita ihmisille.

Vierailija
8/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin tämä ärsyttää. Joskus pysähdyn silti ja viittoilen autoa menemään, mutta yleensä he vaan silti jumittuvat odottamaan, että menen ensin.

Viittoilijat ärsyttää autoilijaa.

Vierailija
9/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisin mummeli 72 v.

Tässä ketjussa oli kyse pyöräilijöistä, jotka tietävät väistämisvelvollisuutensa ja antavat (antaisivat) autojen mennä ensin. Ne suojatielle täyttä vauhtia eteen väistämisvelvollisena ajavat pyöräilijät ovat sitten oma lukunsa.

Vierailija
10/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki autoilijat eivät tiedä että se fillaristi on väistämisvelvollinen lähes kaikissa tilanteissa.

Jossain liikenneympyrässä tosin joutuu autoilija väistämään putkikamelia...

Vierailija
11/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hyppään tuollaisissa tapauksissa pyörän päältä ja talutan pyörän tien yli. Siinähän odottavat sitten kun kerran lähtivät odottelemaan.

Ja tämä on se mihin autoilijana varaudun ja joudun siksi pysähtymään. Pyöräilijästä tuleekin sekunnissa jalankulkija ja lain mukaan jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai valmistautuu menemään sille, on annettava esteetön kulku.

Vierailija
12/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska 8 kymmenestä pyöräilijöistä ajaa eteen. Siksi on pakko autolla väistää.

Olen tuo ensimmäinen vastaaja. Kyllä minä autoa ajaessa näen, jos pyöräilijä jää odottamaan. Paina tööttiä jos pyöräilijä tulee eteen, sinä olet tuolla pysähtelyllä mukana opettamassa heitä tuohon, että autot pysähtyy. En siis tietenkään tarkoita, että päälle pitäisi ajaa. Molempien tulisi noudattaa sääntöjä, silloin sujuvuus ja turvallisuus olisi taatumpaa. Ihan turha pysähdellä turhaan varmuuden vuoksi.

Vierailija
13/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se, kun pyöräilijästä ei koskaan tiedä, mitä se aikoo tehdä.

Vierailija
14/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on se mihin autoilijana varaudun ja joudun siksi pysähtymään. Pyöräilijästä tuleekin sekunnissa jalankulkija ja lain mukaan jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai valmistautuu menemään sille, on annettava esteetön kulku.

Mä olen useitakin kertoja ollut suojatien edessä pyörällä jalka tukevasti maassa odottamassa, että autoilijat menevät ensin. Jokaiselle kerralla kyllä yritän näyttää autoilijoille, että he voivat mennä ensin, mutta jos jäävät vaan tönöttämään paikalleen, niin sitten nostan sen toisenkin jalan pyörän viereen ja lähden taluttaamam. Aikaa on tähän mennyt jo varmaan minuutin verran yleensä. Paljon nopeammin olisi päässyt itse kukin, jos yksikään autoilija ei olisi lähtenyt minua odottelemaan (tilanteessa, jossa itse jo kiltisti odottelin omaa vuoroani, paikassa, jossa olen väistämisvelvollinen).

Vauhdista en ikinä hyppää pois pyörän päältä ja muunnu jalankulkijaksi, se on itsemurhatouhua.

-2

Vierailija
15/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin mummeli 72 v.

Ehkä mummelit voisi pysähtyä joka suojatien eteen, jos refleksit ei riitä.

Pyöräilyn pitää olla sujuvaa. Uusien pyöräilysääntöjen myötä, siitä on tullut sekavaa. Säännöt pitää uusia, koska ne selkeästi on liian vaikeita ihmisille.

Ei sääntöjä pidä uusia, vaan ihmisten pitää oppia säännöt. Nyt olisi mietittävä syytä miksei ihmiset osaa niitä. Olisi keksittävä kampanja, joka tavoittaa pyöräilijät. Ja myös autoilijat, jotka eivät sääntöjä vielä tajua.

Vierailija
16/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma kuin ap:llä ja sama ratkaisu kuin sinulla, koska suurin ongelma on korotetun suojatien kohdalla. En voi siinä pyöräillä auton edestä, mutta jalankulkijana minulla on oikeus mennä ensin. 

Vierailija
17/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sitä fillaroida suojatielle, mutta ne väistämissäännöt vaihtelee ja merkinnät on edelleen mitä sattuu. Itse talutan aina suojatiellä, oli pyörätien jatke tai ei, koska se on turvallisempaan suuntaan. Olisin oikeudessa jossain määrin vahvemmalla pohjalla. Jos siis olisin elossa.

Vierailija
18/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää jalankulkijana aivan sama asia.

Annan eleilläni vahvasti ymmärtää autolle, että mene vaan ensin siitä.

Nykyään eivät enää millään. Joskus 80-luvulla auto meni aina ensin, se oli selvää kaikille, liikkuminen oli helpompaa kuin nykyään.

Vierailija
19/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää jalankulkijana aivan sama asia.

Annan eleilläni vahvasti ymmärtää autolle, että mene vaan ensin siitä.

Nykyään eivät enää millään. Joskus 80-luvulla auto meni aina ensin, se oli selvää kaikille, liikkuminen oli helpompaa kuin nykyään.

Jos olen jo nähnyt pysähtymisen vaivan, niin jalankulkija menee ensin. Turhaan viittilöit, se ainoastaan ärsyttää.

Vierailija
20/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatustenlukija. Siksi pysähdyn, kun en tiedä mitä suunnittelet.