Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää pyöräilijänä kun hidastelen vauhtia suojatielle tullessa niin että aion väistää autoja mutta autoilija pysähtyykin

Vierailija
09.10.2023 |

Olen siis laiska enkä jaksa nousta pyörän päältä pois suojatielle tultaessa vaan jään hidastelemaan vähän matkan päähän niin että olen katsonut että autot ehtii mennä ja sitten pyöräilen suojatien yli (joo, teen kait väärin kun en taluta). No mitä tekee autot, hidastaa vauhtiaan jo sieltä kauempaa enkä huomaa tätä kun keskityn taiteiluuni ja kun vilkaisen uudestaan niin kas, auto onkin hidastanut vauhtiaan jo kauempaa. Sitten joudun polkemaan tien yli autojen edestä. Joten sinä autoilija, miksi teet näin? Ei sinun tarvitse väistää pyöräilijää muualla kuin suojatien jatkeella eli siinä missä ei ole yhteneväiset suojatien viivat. Tuntuu muutenkin että jos olen kävellen lähestymässä suojatietä, silloin autoilijat ei pysähdy mutta pyöräillessä pysähtyvät vaikken edes ole säntäämässä suojatielle ennnenkuin he ovat menneet. Ja pikkukaupunki siis tämä missä elelen ettei mitään liikenneruuhkia ole.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää jalankulkijana aivan sama asia.

Annan eleilläni vahvasti ymmärtää autolle, että mene vaan ensin siitä.

Nykyään eivät enää millään. Joskus 80-luvulla auto meni aina ensin, se oli selvää kaikille, liikkuminen oli helpompaa kuin nykyään.

Autoilla onkin väistämisvelvollisuus silloin, jos jalankulkija on pyrkimässä tien yli suojatietä pitkin. Tässä keskustelussa oli puhe pyöräilijöistä, jotka eivät läheskään joka paikassa ole etuajo-oikeutettuja.

Vierailija
22/22 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää jalankulkijana aivan sama asia.

Annan eleilläni vahvasti ymmärtää autolle, että mene vaan ensin siitä.

Nykyään eivät enää millään. Joskus 80-luvulla auto meni aina ensin, se oli selvää kaikille, liikkuminen oli helpompaa kuin nykyään.

Autoilla onkin väistämisvelvollisuus silloin, jos jalankulkija on pyrkimässä tien yli suojatietä pitkin. Tässä keskustelussa oli puhe pyöräilijöistä, jotka eivät läheskään joka paikassa ole etuajo-oikeutettuja.

Paitsi voivat silmänräpäyksessä muuttua jalankulkijoiksi. Autoilijana en halua ottaa pienintäkään riskiä siitä, että ajaisin jonkun päälle, oli minulla siihen "oikeus" tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla