Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko joskus ollut lomamatkalla henkilön kanssa, jonka kanssa et lopulta tullutkaan toimeen?

Vierailija
04.10.2023 |

Kerro kokemuksesi. Millainen tilanne oli ja miten selvisitte siitä? Millaiset välinne olivat reissun jälkeen?

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Tyyppi osoitti passiivis-aggressiivisesti mieltään aina kun asiat eivät menneet hänen suunnitelmiensa mukaan. Aina olisi pitänyt tehdä kaikki yhdessä ja juuri niitä aktiviteetteja joita hän halusi. Meni illalla aikaisin nukkumaan, heräsi aamulla aikaisin ja kolisteli niin lujaa että nukkumisesta tuli mahdotonta, ja tämä tietenkin ärsytti kun haluaisin lomareissuilla valvoa myöhään ja nukkua pitkään.

Vaikka reissuun lähdettiin suurilla odotuksilla sen osalta että kivaa tulee, seuraavia reissuja ei ole enää sovittu eikä sovita. Kyseiseen ihmiseen on samanlaiset välit kuin ennenkin, mutta reissuja teen jatkossa muiden kanssa.

Vierailija
2/106 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Oltiin oltu kavereita, mutta yllätyksenä tuli miten passiivinen toinen oli. Jos en aloittanut keskustelua, niin istuttiin pitkäkin bussimatka ihan hiljaa. Samoin jos kohdalle osui mukavia puheliaita ihmisiä, niin minä höpötin niiden kanssa eikä kaveri sanonut yhtään mitään (oltiin molemmat n. 30 v, naisia molemmat). Se tuntui siltä  kuin olisi raahannut toista perässä. En minäkään  mikään hölösuu ole, introvertti enemmänkin, mutta oli kamalaa olla sosiaalisestii estyneen ihmisen kanssa liikenteessä reissussa, jossa kierrettiin monissa eri paikoissa.

Kuljettiin lopulta osittain erikseen, lähdettiin eri suuntiin ja tavattiin sitten taas sovitusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Vanhempieni ja sisarusten ja sisarusten lasten ja puolisoiden kanssa. Ihan hirveetä. Koko ajan pientä kinastelua kaikesta. Huokaisin helpotuksesta, kun loma oli ohi. 

Vierailija
4/106 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ystäväni kanssa. Majoitustilana viikon ajan pieni huone ja jo ensimmäisen tunnin aikana hän oli levauttanut matkalaukkunsa levälleen ja kaikki vaatteensa ympäri tuolien selustoja. Sillälailla levällään se laukku oli koko viikon, hän sanoi aina tekevänsä niin. Itse pidin tavarat pääosin omassa laukussani ja kaivoin esille silloin kun tarvitsin. Asia hoitui hyvin niinkin, eikä mun tavaroiden yli tarvinnut harppoa.

Lisäksi ystävälläni oli joku hajuste, jota hän suihkutteli ensi alkuun ahkerasti. Se alkoi kirvellä silmiäni ja kutittaa kurkkuani plus että aloin tuntea vellovaa pahoinvointia hajusta. Ystävääni hermostutti kurkun kutinasta johtuva yskimiseni ja hän ihmetteli miten olin lähtenyt niin kipeänä reissuun. Lopulta ratkaisun toi se, että hän otti ulos mennessään hajusteen mukaansa ja suihkutteli sitä ulkotiloissa.

Minun on vaikea ymmärtää tietynlaista itsekkyyttä yhteisellä matkalla.

Vierailija
5/106 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri palannut. Kyseessä aviomieheni. Puitteet oli kohdillaan, parisuhde ei.

Vierailija
6/106 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/106 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kummityttöni. Selvisin hammasta purren. Välimme ovat matkan jälkeen samanlaiset kuin sitä ennen, tyttö palvoo minua, ja minä siedän häntä sen minkä on pakko.

Vierailija
8/106 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin matkaan miesystäväni kanssa puolen vuoden suhteen jälkeen. Jo matkalla lentokentälle jouduimme useasti pysähtymään ja säätämään jotain hänen viime hetken matka-asioita ja lentokentälläkin hän hidasteli niin, että hädintuskin ehdimme lennolle. Perillä kohteessa hän sai useamman kiukkukohtauksen, kun jokin asia ei mennyt hänen mielensä mukaan (esim. olut liian kylmää). Pian oli entinen miesystävä.

Vierailija
9/106 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Lähdin ystäväni kanssa, joka ei koko lomalla suostunut poistumaan hotellialueelta minnekään, vaikka ennen lomaa olimme suunnitelleet käyvämme retkillä ja nähtävyyksia katsomassa. En lähde enää uudelleen hänen kanssaan reissuun.

Vierailija
11/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni. Hän oli todella hauska lapsena ja hänellä oli pitkä bilevaihe. Sen jälkeen hän vaikutti rennolta ihmiseltä, sain vaikutelman, ettei hän esim. hauku ketään ja on ystävällinen kaikille. Hän ei nauranut viikonlopun aikana yhtään kertaa, ajoi harhaan, oli polttaa mökin, myrkyttää juomaveden, haukkui kaikkia, ei joustanut yhtään jne.

Todellakin muuttui käsitykseni hänestä. Mietin jopa, että tuli ja vesihomma olivat tarkoituksellisia.

Vierailija
12/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mikä on tosi yllättävää koska oltiin tosi hyviä kavereita ihan arkielämässä. Päätettiin sitten kerran että "hei mitäs jos tehdään joku kiva lomamatka yhdessä", no niin tehtiin ja lähdettiin etelän lämpöön yhdessä mutta se oli kaikkea muuta kuin kiva reissu. Jostain syystä ei meinattu tulla ollenkaan toimeen matkalla, riitoja tämän tästä että mitä tehtäisiin ja minne mentäisiin ja mitä syötäisiin jne.

Välit oli reissun jälkeen jonkin aikaa tulehtuneet mutta nykyisin taas ennallaan, mutta päätimme yhteistuumin että yhteisiä matkoja ei enää tehdä.

Vierailija
13/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksän kanssa ongelmat tuntuivat aina kärjistyvät lomamatkoilla ja hän sai raivokohtauksia ihan mitättömistä asioista ja kaikki käännettiin aina jotenkin minun syyksi. Esim. jos ei onnistuttu saamaan heti taksia tämä oli minun syyni, koska olin valinnut lennon, joka saapuu väärään aikaan. Vaikka miehen kanssa yhdessä oltiin valittu juuri tuo lento. Jos jokin nähtävyys oli suljettuna niin sekin oli sitten tietysti minun syy.

Vierailija
14/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kanssa oli hankalaa kun ei osannut hetkeäkään olla yksinään jos haluttiin tehdä eri asioita ja hän esim. valitti mitä ihmettä hän tekee yksinään puolen tunnin ajaksi. Kuinka aikuinen ihminen ei viihdy yksinään edes puolta tuntia? Menee vaikka kahvilaan kahville. 

Vierailija
15/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin kanssa oli hankalaa kun ei osannut hetkeäkään olla yksinään jos haluttiin tehdä eri asioita ja hän esim. valitti mitä ihmettä hän tekee yksinään puolen tunnin ajaksi. Kuinka aikuinen ihminen ei viihdy yksinään edes puolta tuntia? Menee vaikka kahvilaan kahville. 

En ymmärrä tällaisia lomareissuja että yhtäkkiä toinen dumpataan jonnekin eikä edes kyystä mukaan. Että mä menen nyt tonne, heippa! Kyllä siinä jää ihmettelemään että mitä just tapahtui kun YHDESSÄ ollaan reissussa.

Vierailija
16/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tällaisia lomareissuja että yhtäkkiä toinen dumpataan jonnekin eikä edes kyystä mukaan. Että mä menen nyt tonne, heippa! Kyllä siinä jää ihmettelemään että mitä just tapahtui kun YHDESSÄ ollaan reissussa.

Tämä on hyvä pointti, sillä ongelma tulee erilaisista odotuksista. Toinen kuvittelee, että ollaan koko ajan käsi kädessä ja toinen taas olettaa saavansa omia retkiä välillä. Puhukaa, ihmiset, etukäteen!

Vierailija
17/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä pointti, sillä ongelma tulee erilaisista odotuksista. Toinen kuvittelee, että ollaan koko ajan käsi kädessä ja toinen taas olettaa saavansa omia retkiä välillä. Puhukaa, ihmiset, etukäteen!

Eivätkö ihmiset tee reissusuunnitelmaa etukäteen? Osta pääsyliput jonon ohi, varaa retket, tarkista aukioloajat jne? Ikinä ei tule yllätyksiä reissuissa kun suunnittelen etukäteen. Ja reissukaverin kanssa tottakai, kummankin mielenkiintojen mukaan kohdevalinnat.

Vierailija
18/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa koskea etenkin jokaista avioparia, loman lopuksi huomataan ettei ole mitään yhteistä asioissa ja kadutaan että koskaan edes avioitui...

Vierailija
19/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No suurin osa asioista tehdään toki yhdessä, mutta jos toinen ei halua tulla sellaiseen paikkaan mikä sinua todella kiinnostaa niin silloin mielestäni olisi reilua, että se toinen keksii hetkeksi itselleen jotain muuta tekemistä. Esim. jos minä en ole Roomassa ikinä nähnyt Colosseumia pitäisikö minun jättää se kokonaan näkemättä, vain koska ystävä kävi siellä jo viime vuonna eikä halua mennä uudestaan? Tuossa ystävän tapauksessa oltiin vielä kotimaan matkalla ja ei ollut kyse mistään sellaisesta että olisi kielitaidoton eikä sen vuoksi pärjäisi hetkeä yksinään.

Vierailija
20/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka muuten menisi kivasti, on kyllä raskasta olla kenen tahansa kanssa 24/7.