Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkkipiispa arvostelee hallituksen toimia. Mukavaa, että kirkkokin kerrankin sanoo jotain

Vierailija
04.10.2023 |

Arkkipiispa Tapio Luoma sanoo, että hallitusohjelma nostaa työnteon liian merkittävään aseman ja että ihmisarvo ei määrity työkyvyllä.

https://yle.fi/a/74-20053475

Erityisen tyytyväinen olen tähän ulostuloon kun hallituksessa on "kristillinen" puolue.

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää uskoko Luoman farisealaista höpötystä. Luoma tekee vaalityötä :D

Vierailija
82/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä huomisesta. Itseään heikompiosaisten solvaaminen ja kadehtiminen on mielen sairautta. Jonain päivänä meistä jokainen tarvitsee toisten tukea. Miksi meille on niin vaikea nähdä toisessakin ihmisessä ihminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tärkeää että kirkko pitää köyhien puolta.

Mutta syntejä on monenlaista.

Eipä se älähdä nykyajan yliseksualisoituneesta kulttuurista, huumeiden ihannoimisesta, wokesta ja että pressaksi on pyrkimässä ho-moseksuaali.

Wokesta? Siis pyrkimyksestä tasa-arvoon ja oikeudenmukaisuuteen? Sehän on hyvä asia. Ja miksei homo voisi olla pressa?

Vierailija
84/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinimusta hallitus on tähän mennessä Suomen huonoin hallitus ja Purra on Suomen epämiellyttävin poliitikko.

Vierailija
85/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko liian merkittävässä asemassa? Työ on ihan ainoa ja ensimmäinen asia jolla saa niin köyhät kuin materian tavoittelijatkin tarvitsemansa. Sitten se työhaluisten työttömien syyllistäminen on, alan kielellä sanottuna, syntiä.  Rukoile ja tee työtä sanoi joku alan mieskin.  Vai mikä on Luoman vaihtoehtotapa? 

Vierailija
86/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkolla on miljardiomaisuus ja pappien palkat ovat tähtitieteelliset.

Olisiko aivan mahdoton ajatus että tekopyhän hurskastelun sijaan kirkko ryhtyisi itse toimeen vähäosaisten auttamisessa?

Arkkipiispaltakin luulisi ökytuloistaan muutama roponen riittävän köyhille.

Eivät taida pappis-sääty ja kirkko paljoa Jeesuksen opetuksista välittää, oman vallan ja rahan maksimointi menee tämän edelle.

Uskomattoman tekopyhää ja ulkokultaista teatteria kirkolta, jälleen kerran.

Ei ole muuten vieläkään Aurajoen ranta auki kävellä arkkipiispan asunnon kohdalta. Kuin riivattu pitää kiinni tonttinsa rajoista, siis joko arkkipiispa itse tai sitten ev.lut. kirkkoinstituutio. Jospa vuosi 2024 vihdoin toisi asiaan odotetun muutoksen ja turkulaiset saisivat jokirantansa takaisin kirkolta.

Vierailija
87/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan paikallaan kyseenalaista oikeiston työnteon palvonta ikään kuin eläisimme yhä jotain 1600-lukua - varsinkin kun kaikki tietävät, että harva rikastuu Suomessa rehellistä työtä tekemällä, vaikka olisi kuinka lahjakas ja ahkera. Tarvitaan perintö tai hyvä naimakauppa tai lottovoitto tai onnekas osakekauppa tms. Useimmat elävät oravanpyörässä, jossa tulot riittävät nipin napin menoihin, ja työnteon hyödyt valuvat omistajille ja muille hyväosaisille - sekö on ihmisarvoista elämää 2000-luvun hyvinvointivaltiossa? 

Sinun ei ole tarkoitus rikastua työtä tekemällä vaan elättää itsesi. Se on väärin että minä työlläni elätän itseni lisäksi sinun kaltaiset pummit kun teidän mielestänne työ ei ole kiva juttu.

Mitä alapeukuttamista tässä viestissä on? Onko täällä oikeasti niin helvetin röyhkeää sakkia että teidän mielestänne on saatana soikoon oikein lojua paskalta haisemassa kotona kun me muut tehdään töitä? Vain koska se työ ei ole teidän mielestänne kivaa? Jumalauta että vihaan teitä.

Kaltaisiasi pellejä alapeukutetaan sen takia, koska oletat kaikkien kanssasi erimielisten olevan vakaumuksellisia työttömiä. Ei tuolla kognitiotasolla kyllä kovin kummoisissa hommissa voi olla. Oletko vielä onnistunut löytämään itsellesi jotain ojankaivuuhommaa?

Olen rakennustyöntekijä. Eli paljon enemmän töitä tehnyt kuin sinä edes haaveissasi saatanan laiska vetelä paska.

Alallasi on meneillään konkurssiaalto, jonka vertaista ei lähihistoriassa ole näkynyt. Tässäkin ketjussa moni on sitä mieltä, ettei työtön ansaitse minkäänlaisia tukia. Kuinka kauan sinä pystyisit elämään säästöilläsi ennen kuin joutuisit kerjuulle tai varastamaan ruokaa?

-eri.

Meinaatko luuseri että kaikki heittäytyy työttömäksi joutuessaan kaltaiseksesi elätiksi?

Olen 46-vuotias enkä ole ollut elämässäni päivääkään työtön. Mutta silti on mahdollista, että jonakin päivänä minusta tulee työtön. Sinä käytökselläsi tuskin työelämässä pärjäät, mutta en soisi sinunkaan nälkiintyvän.

Totuus on se että päivääkään et ole töitä tehnyt.

Idiootin kanssa on kuulemma parasta olla väittelemättä, koska sivustaseuraajat eivät välttämättä näe, kumpi on kumpi.

Mutta tällä kertaa sivustaseuraajakin ehkä voi päätellä, kumpi tuntee paremmin työhistoriani, minä itse vai palstatrolli.

Vierailija
88/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappien palkat eivät ole tähtitieteelliset. Saan akateemusena saman kuukausipalkan 3500e brutto kuin lähihoitaja vuorotyössä.

Minulla ei ole mitään lisiä tai korvauksia, yhtään mistään. Koko ajan ilmaisia ylitöitä ja päivystyksiä, työviikkoni on keskimäärin ja aikuisten oikeasti 50h, teen jatkuvasti ilmaiset ilta- ja pyhätyöt (1 vapaa viikonloppu kuussa, kaikki juhlapyhät kiinni töissä), ei minulla ole edes valtaa oman kalenterini suunnitteluun taikka työtehtäviini, en saa olla työaikalain piirissä eikä minulla ole edes lakko-oikeutta.

En minä valita. On kyse kutsumuksesta ja omasta valinnasta. Olen opiskellut kaksi pitkää erikoistumistakin eli olen ikään kuin kahden alan erikoislääkäri. Mutta jos joku sanoo tätä palkkaa näillä spekseillä ja työehdoilla tähtitieteelliseksi, silloin minä älähdän. Miettikäähän vielä faktojen kanssa.

Luoman kirjoitus oli minusta ihan paikallaan.

No mutta eiväthän ne sinun työsi mitään oikeaa työtä ole, jonninjoutavaa puuhastelua ja akateemista käsienheiluttelua sekä kampaviinerin puputtamista turhissa ja loppumattomissa palavereissa tähtitieteellisellä palkalla.

Menisit oikeisiin töihin, jotta jotain elämästä oppisit.

Vierailija
89/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tänne nyt! Täällä sataa rahaa! Kuulkaa kuinka sitä kilisee ja kahisee meidän kaikkien niskaan! Maailman onnellisin kansa! Täällä ei tarvitse tehdä töitä! Kaikki tänne nyt heti!

Vaikuttaa kyllä siltä, että just tällä hetkellä kilisee vain sun päässä.

Vierailija
90/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalahan kieltää työnteon.

Jumala oli saanut työnsä päätökseen, ja seitsemäntenä päivänä hän lepäsi kaikesta työstään. 1. Moos. 2:2

Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen. Matt. 5:48

Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona niitä monenlaisia koettelemuksia, joihin joudutte. Tehän tiedätte, että kun uskonne selviytyy koetuksesta, tämä kasvattaa teissä kestävyyttä. Ja kestävyys johtakoon täydelliseen tulokseen, jotta olisitte täydellisiä ja eheitä, ette vajaita miltään kohden. Jos kuitenkin joltakulta teistä puuttuu viisautta, pyytäköön sitä Jumalalta. Hän on saava pyytämänsä, sillä Jumala antaa auliisti kaikille, ketään soimaamatta. Mutta pyytäköön uskossa, lainkaan epäilemättä. Joka epäilee, on kuin meren aalto, Älköön sellainen luulko saavansa Herralta mitään, kahtaalle horjuva ihminen, epävakaa kaikessa mitä tekee. Jaak. 1:2,8

Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa. Matt. 6:10

"Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut! Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa? "Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää. Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset! "Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?' Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä.  Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin. Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet. Matt. 6:25,34

"Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt." Matt. 11:28,30

Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä? Minä sanon: tässä teillä on enemmän kuin temppeli. Jos te ymmärtäisitte, mitä tämä tarkoittaa: 'Armahtavaisuutta minä tahdon, en uhrimenoja', te ette tuomitsisi syyttömiä. Ihmisen Poika on sapatin herra. Matt. 12:5,8

Raamatun kokonaisilmoituksen mukaan työnteko on synti.

Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun, vanhurskaus tulee julki siinä, että minä menen Isän luo ettekä te enää näe minua, ja tuomio on siinä, että tämän maailman ruhtinas on tuomittu. Joh. 16:9,11

Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä. Joh. 12:48

Martalla oli kädet täynnä työtä vieraita palvellessaan, ja siksi hän tuli sanomaan: "Herra, etkö lainkaan välitä siitä, että sisareni jättää kaikki työt minun tehtäväkseni? Sano hänelle, että hän auttaisi minua." Mutta Herra vastasi: "Martta, Martta, sinä huolehdit ja hätäilet niin monista asioista. Vain yksi on tarpeen.* Maria on valinnut hyvän osan, eikä sitä oteta häneltä pois. Luuk. 10:40,42

Vierailija
91/121 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei tarvitse maksaa kirkollisveroja

Vierailija
92/121 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä se älähdä nykyajan yliseksualisoituneesta kulttuurista, huumeiden ihannoimisesta, wokesta ja että pressaksi on pyrkimässä ho-moseksuaali.

Koulukiusaaja toki parempi?

Vierailija
93/121 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomiontorvet taas kiljuu täällä sen sijaan että olisi auttamassa lapsia ja vanhuksia ja köyhiä

Pese köyhälle ikkunat

Lapioi lumet

Anna lapsille sikaa ja ruokaa

Vie ne köyhät lapset tapahtumiin jne

Vierailija
94/121 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta vaikka Amerikkaan jos kaipaat kirkolta hc-h*hh*lointia.

Mutta mitä järkeä kirkossa enää on, jos sen opetus ei perustu Raamattuun ja muuttuu ajan muotien mukaan? Miksi monen muun aatteen/uskon, vaikkapa poliittisen puolueen suhteen ihmiset eivät vaadi, että aatteen pitäisi muuttua heidän mieltymystensä mukaisiksi? Jos aate ei enää vastaa yksilön arvoja, hän voi esim. vaihtaa puoluetta, erota järjestöstä jne.

Vierailija
95/121 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjästä ri oo mitä nyhjästä

Suomi on köyhtynyt Sannan kauden myötä

Vierailija
96/121 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makoiluyhteiskunta pitää saada loppumaan

Vierailija
97/121 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No johan se Laajasalo kerkesi myös rokottamattomat tuomita syntisiksi ja saastaisiksi. Näiden uskonlahkojen kannanotot ovat kaukana ihmisyyden kunnioittamisesta. Kunhan hakevat irtopisteitä siinä kuin instariippuvaisetkin.

No kyllä kirkon on ihan ok minusta ottaa kantaa puhtaaseen itsekkyyteen (mikä ei toki kaikissa rokottamattomien tapauksissa mutta monessa). Täyttä omaan napaan tuijottamista oli usealla jotka pitkittivät ja vaikeuttivat pandemiaa kun eivät ottaneet rokotusta. Hyvä kun kirkko edes joskus nykyaikana uskaltaa sanoa suorat sanat.

Vierailija
98/121 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan paikallaan kyseenalaista oikeiston työnteon palvonta ikään kuin eläisimme yhä jotain 1600-lukua - varsinkin kun kaikki tietävät, että harva rikastuu Suomessa rehellistä työtä tekemällä, vaikka olisi kuinka lahjakas ja ahkera. Tarvitaan perintö tai hyvä naimakauppa tai lottovoitto tai onnekas osakekauppa tms. Useimmat elävät oravanpyörässä, jossa tulot riittävät nipin napin menoihin, ja työnteon hyödyt valuvat omistajille ja muille hyväosaisille - sekö on ihmisarvoista elämää 2000-luvun hyvinvointivaltiossa? 

Sinun ei ole tarkoitus rikastua työtä tekemällä vaan elättää itsesi. Se on väärin että minä työlläni elätän itseni lisäksi sinun kaltaiset pummit kun teidän mielestänne työ ei ole kiva juttu.

Mitä alapeukuttamista tässä viestissä on? Onko täällä oikeasti niin helvetin röyhkeää sakkia että teidän mielestänne on saatana soikoon oikein lojua paskalta haisemassa kotona kun me muut tehdään töitä? Vain koska se työ ei ole teidän mielestänne kivaa? Jumalauta että vihaan teitä.

Kaltaisiasi pellejä alapeukutetaan sen takia, koska oletat kaikkien kanssasi erimielisten olevan vakaumuksellisia työttömiä. Ei tuolla kognitiotasolla kyllä kovin kummoisissa hommissa voi olla. Oletko vielä onnistunut löytämään itsellesi jotain ojankaivuuhommaa?

Olen rakennustyöntekijä. Eli paljon enemmän töitä tehnyt kuin sinä edes haaveissasi saatanan laiska vetelä paska.

No ei sullakaan sitten kohta oo hommia. Jos meinaan oot uutisia seurannu. Jotta tervetuloa vaan pummikerhoon.

Vierailija
99/121 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt valtio on velkaantunut jo tämän hallituksen aikana enemmän kuin viime hallituksen aikana. Kyllä tämä sotku pitää selvittää ja velat maksaa. Siihen joutuvat osallistumaan kaikki kansalaiset.

Vierailija
100/121 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että arkkipiispa ei kutsunut kaikkia työttömiä mukaan kristilliseen toimintaan, olemaan ihmisiä ihmisille. Sen sijaan hän näpäytti, että ei meillä työntekoa tarvita, valtio kyllä maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme