Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkkipiispa arvostelee hallituksen toimia. Mukavaa, että kirkkokin kerrankin sanoo jotain

Vierailija
04.10.2023 |

Arkkipiispa Tapio Luoma sanoo, että hallitusohjelma nostaa työnteon liian merkittävään aseman ja että ihmisarvo ei määrity työkyvyllä.

https://yle.fi/a/74-20053475

Erityisen tyytyväinen olen tähän ulostuloon kun hallituksessa on "kristillinen" puolue.

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan paikallaan kyseenalaista oikeiston työnteon palvonta ikään kuin eläisimme yhä jotain 1600-lukua - varsinkin kun kaikki tietävät, että harva rikastuu Suomessa rehellistä työtä tekemällä, vaikka olisi kuinka lahjakas ja ahkera. Tarvitaan perintö tai hyvä naimakauppa tai lottovoitto tai onnekas osakekauppa tms. Useimmat elävät oravanpyörässä, jossa tulot riittävät nipin napin menoihin, ja työnteon hyödyt valuvat omistajille ja muille hyväosaisille - sekö on ihmisarvoista elämää 2000-luvun hyvinvointivaltiossa? 

Sinun ei ole tarkoitus rikastua työtä tekemällä vaan elättää itsesi. Se on väärin että minä työlläni elätän itseni lisäksi sinun kaltaiset pummit kun teidän mielestänne työ ei ole kiva juttu.

Vierailija
22/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä seurakunnat jakavat ruokaa ja joka viikko on jossakin seurakuntakodilla lounasta oma kustanne hintaan.Kaupungeissa jos kiertelee eri SRK:t niin joka päivä saa syödäkseen.Mutta jos ei ole kiinnostunut toiminnasta,niin ethän sinä tiedä asiasta mitään.Huudella voi aina pahaa mieltään,mutta kun se ei auta vaan myrkyttää entisestään mielen.  

Kirkko ei tee yhtään tekoa pyytettömästi ja ihmisrakkaudesta.

Kaikessa toiminnassa on aina mukana jokin metku ja oman edun tavoittelu.

Lisää rahaa, lisää valtaa. Niitä kirkko ja pappis-sääty himoavat.

Sysimusta sielu ulkokultaisen kuoren alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalahan kieltää työnteon.

Jumala oli saanut työnsä päätökseen, ja seitsemäntenä päivänä hän lepäsi kaikesta työstään. 1. Moos. 2:2

Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen. Matt. 5:48

Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona niitä monenlaisia koettelemuksia, joihin joudutte. Tehän tiedätte, että kun uskonne selviytyy koetuksesta, tämä kasvattaa teissä kestävyyttä. Ja kestävyys johtakoon täydelliseen tulokseen, jotta olisitte täydellisiä ja eheitä, ette vajaita miltään kohden. Jos kuitenkin joltakulta teistä puuttuu viisautta, pyytäköön sitä Jumalalta. Hän on saava pyytämänsä, sillä Jumala antaa auliisti kaikille, ketään soimaamatta. Mutta pyytäköön uskossa, lainkaan epäilemättä. Joka epäilee, on kuin meren aalto, Älköön sellainen luulko saavansa Herralta mitään, kahtaalle horjuva ihminen, epävakaa kaikessa mitä tekee. Jaak. 1:2,8

Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa. Matt. 6:10

"Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut! Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa? "Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää. Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset! "Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?' Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä.  Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin. Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet. Matt. 6:25,34

"Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt." Matt. 11:28,30

Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä? Minä sanon: tässä teillä on enemmän kuin temppeli. Jos te ymmärtäisitte, mitä tämä tarkoittaa: 'Armahtavaisuutta minä tahdon, en uhrimenoja', te ette tuomitsisi syyttömiä. Ihmisen Poika on sapatin herra. Matt. 12:5,8

Vierailija
24/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan paikallaan kyseenalaista oikeiston työnteon palvonta ikään kuin eläisimme yhä jotain 1600-lukua - varsinkin kun kaikki tietävät, että harva rikastuu Suomessa rehellistä työtä tekemällä, vaikka olisi kuinka lahjakas ja ahkera. Tarvitaan perintö tai hyvä naimakauppa tai lottovoitto tai onnekas osakekauppa tms. Useimmat elävät oravanpyörässä, jossa tulot riittävät nipin napin menoihin, ja työnteon hyödyt valuvat omistajille ja muille hyväosaisille - sekö on ihmisarvoista elämää 2000-luvun hyvinvointivaltiossa? 

Sinun ei ole tarkoitus rikastua työtä tekemällä vaan elättää itsesi. Se on väärin että minä työlläni elätän itseni lisäksi sinun kaltaiset pummit kun teidän mielestänne työ ei ole kiva juttu.

Mitä alapeukuttamista tässä viestissä on? Onko täällä oikeasti niin helvetin röyhkeää sakkia että teidän mielestänne on saatana soikoon oikein lojua paskalta haisemassa kotona kun me muut tehdään töitä? Vain koska se työ ei ole teidän mielestänne kivaa? Jumalauta että vihaan teitä.

Kaltaisiasi pellejä alapeukutetaan sen takia, koska oletat kaikkien kanssasi erimielisten olevan vakaumuksellisia työttömiä. Ei tuolla kognitiotasolla kyllä kovin kummoisissa hommissa voi olla. Oletko vielä onnistunut löytämään itsellesi jotain ojankaivuuhommaa?

Vierailija
25/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä alapeukuttamista tässä viestissä on? Onko täällä oikeasti niin helvetin röyhkeää sakkia että teidän mielestänne on saatana soikoon oikein lojua paskalta haisemassa kotona kun me muut tehdään töitä? Vain koska se työ ei ole teidän mielestänne kivaa? Jumalauta että vihaan teitä.

Kaltaisiasi pellejä alapeukutetaan sen takia, koska oletat kaikkien kanssasi erimielisten olevan vakaumuksellisia työttömiä. Ei tuolla kognitiotasolla kyllä kovin kummoisissa hommissa voi olla. Oletko vielä onnistunut löytämään itsellesi jotain ojankaivuuhommaa?

Miksi kukaan muu kuin vakaumuksellinen työtön olisi eri mieltä tuon kommentoijan kanssa?

eri

Vierailija
26/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyllä rahvasta kusetettu huolella - että muka maailman luomisen (työviikon) jälkeen riitti yksi vapaapäivä. Veikkaan että huili ainakin pari viikkoa. Ahneiden yritysjohtajien keksintöä tämä tksi pyhäpäivä.

Vierailija
27/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on laiffii🥃💉

Vierailija
28/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyllä rahvasta kusetettu huolella - että muka maailman luomisen (työviikon) jälkeen riitti yksi vapaapäivä. Veikkaan että huili ainakin pari viikkoa. Ahneiden yritysjohtajien keksintöä tämä tksi pyhäpäivä.

Vihervasemmisto huilii koko aikuisikänsä. Hyvin harva vihervassari viitsii päivääkään oikeita töitä tehdä.

Vierailija
29/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen sammuttaa valot. Tämä ketju on osoittanut sen ettei täällä kannata kenenkään tehdä mitään töitä kun siitä saa palkaksi vaan elätettävien haukut.

Vierailija
30/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maa on selvästi jengiongelman ansainnut kun täällä syljeskellään rehellisen duunarin naamalle pummien toimesta.

Vierailija
31/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkatkaa, loisikaa ja sikailkaa. Mutta olkaa myös ulisematta kun vastikkeettomia tukianne pienennetään. Millä rahalla luulette että tuollaisia velttoja paskoja muka elätetään? Ei tämä ole mikään laalaamaa jossa puroissa virtaa hunajaa ja taivaalta sataa rahaa.

Ei mun tuet ainakaan ole pienenemässä, kun en käy töissä ja olen oikeutettu täyteen toimeentulotukeen, joka kompensoi jos muut tuet pienenee👍

Vierailija
32/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on laiffii🥃💉

Kuolema se vasta kliffaa onkin. Kokeile sitä vihervassari.

Vierailija
33/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narkatkaa, loisikaa ja sikailkaa. Mutta olkaa myös ulisematta kun vastikkeettomia tukianne pienennetään. Millä rahalla luulette että tuollaisia velttoja paskoja muka elätetään? Ei tämä ole mikään laalaamaa jossa puroissa virtaa hunajaa ja taivaalta sataa rahaa.

Ei mun tuet ainakaan ole pienenemässä, kun en käy töissä ja olen oikeutettu täyteen toimeentulotukeen, joka kompensoi jos muut tuet pienenee👍

Onneksi siihenkään ei kohta oikeasti ole rahaa. Mitäs sitten teet? Vai luuletko järjenjättiläinen että sitä velkaa sinun elatukseesi saadaan loputtomasti?

Vierailija
34/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella  mukavaa on joo, että kirkko vittuilee palkkansa maksajille.

Kerrassaan nerokas strategia.

Eihän vttuile. Sinä et ymmärrä arkkipiispan sanomaa.

Vierailija
35/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä maa on selvästi jengiongelman ansainnut kun täällä syljeskellään rehellisen duunarin naamalle pummien toimesta.

Tämä maa makaa rehellisten duunareiden varassa.

Ilman heitä Suomi kyykkäisi muutamassa viikossa.

Olkaa duunarit "ylpeitä" itsestänne, te jos ketkä ansaitsette arvostuksen.

Vierailija
36/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa on selvästi menty täysin metsään kun on opetettu vetelille nisteille että voi ihan vapaasti vetelehtiä kotonaan ja toimeentulotukea vähintään tulee. Oikea suunta on siis se että kaikki tuki valtion puolesta lopetetaan ja jokainen elättäköön itsensä.

Vierailija
37/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa kirkosta, siitä saa rahaa vaikka ruokaan tai muuhun huvitukseen. Jos sattuisi uskonnollista sielunhoitoa tarvitsemaan, niin kysyykö pappi ensin onko kymmenykset maksettu?

Kun taloustilanne paranee, voi liittyä uudelleen.

Vierailija
38/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen sammuttaa valot. Tämä ketju on osoittanut sen ettei täällä kannata kenenkään tehdä mitään töitä kun siitä saa palkaksi vaan elätettävien haukut.

Olis kyllä varmasti ikävää olla sä, kun kaikki ei polvistukaan sun edessä.

Vierailija
39/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkolla on miljardiomaisuus ja pappien palkat ovat tähtitieteelliset.

Olisiko aivan mahdoton ajatus että tekopyhän hurskastelun sijaan kirkko ryhtyisi itse toimeen vähäosaisten auttamisessa?

Arkkipiispaltakin luulisi ökytuloistaan muutama roponen riittävän köyhille.

Eivät taida pappis-sääty ja kirkko paljoa Jeesuksen opetuksista välittää, oman vallan ja rahan maksimointi menee tämän edelle.

Uskomattoman tekopyhää ja ulkokultaista teatteria kirkolta, jälleen kerran.

Tämä. Luoma on kulttuurimarxilainen. Poliittinen vaikuttaja joka ei piittaa köyhistä tippaakaan.

Kirkko on enimmäkseen poliittinen toimija.

Vierailija
40/121 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella  mukavaa on joo, että kirkko vittuilee palkkansa maksajille.

Kerrassaan nerokas strategia.

Eihän vttuile. Sinä et ymmärrä arkkipiispan sanomaa.

Ymmärrän oikein hyvin.

Myös sen mitä hän todella sanoo ja mitä ei.

Ymmärään myös sen mitä hän jättää tekemättä ja mitä teeskentelee tekevänsä.

Ettekö te todella näe tuon halpahintaisen teatterin lävitse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän