Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien avioero, kun lapset ovat noin 12-17 -vuotiaita! Lapsille puhuminen aiheesta

Vierailija
04.10.2023 |

Miten eroa tulee käsitellä vanhempien lasten kanssa eli teini-ikäisten kanssa?

Kuinka paljon tuon ikäisille pitäisi puhua asiasta ja avioeroon johtaneista syistä?
Jos eron syynä on salasuhde toisella puolisolla. Eli siinä on paljon vihaa, surua ja kaikkia tosi vaikeita tunteita sillä petetyllä.

Kun toisaalla sanotaan, että pitää olla rehellinen ja avoin ja lapsille pitää puhua "kaikki".
Toisaalla taas aina sanotaan, että lapsia ei pidä rasittaa vanhempien välisillä asioilla liikaa.

"Eron käsitteleminen, siitä kertominen ja asioiden läpikäynti sekä tulevaisuuden suunnitteleminen on tärkeää. Keskustelun olisi syytä tapahtua lapsen ikätason mukaisesti.
Parisuhdeongelmien ja vanhemman omien eroon liittyvien tunteiden työstäminen lapsen kanssa ei ole viisasta eikä suositeltavaa."

https://www.terveyskirjasto.fi/pla00032

Kommentit (184)

Vierailija
181/184 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
182/184 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/184 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä keskustelusta.bymmärrän, että olen todella huono äiti lapsilleni. Olen antanut heidän kannettavakseen liikaa. Ero heidän isään oli aikoinaan todella vaikea. Isä toi uuden naisensa lasten elämään heti, viikko eromme jälkeen. Lapset joutuivat näkemään minut todella rikkinäisenä, pohjalla. Kerroin heille myös totuuden, että isällä ja naisella ollut suhde pitkään. Myös, kun lapset valitsivat asua isän ja naisen kanssa, syyllistin heitä siitä. Koska olin vaan niin rikki. Ymmärrän nyt, vuosia kaiken jälkeen, lukiessani tätä, miksi tekivät valintansa. Muuten puhuin isästä hyvin neutraalisti. Mutta, olin liian rikottu vanhempi lapsilleni ja siksi valitsivat ehjän onnellisen kodin. Nyt heidän ollessa aikuisia välimme on ihan ok. Kovin läheiset välit heillä ei ole kumpaankaan vanhempaan. Ikävää.

Joskus järkevänkin ihmisen on todella vaikea toimia järkevästi siinä järkyttävän kamalassa tuskan tunteessa.

Vierailija
184/184 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upuup

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi