Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
5321/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä vahvasti sitä mieltä, että jos Sini aikoo voittaa umk:n niin live-esityksestä on riisuttava sex-layereitä vähemmäksi. Siis jos biisissä on olevinaan muutakin sanomaa kuin se ilmeinen, pitäisi se jotenkin tuoda esille. Videolla ne muut kerrokset jäävät pimentoon.

Vierailija
5322/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

reagoivat vox populiin

william sanoi että tykkää vox populista, mutta hän sanoi ettei äänestäisi sitä euroviisuissa. en tiedä miksi ei. paskanaa sanoi että äänestäisi. 

tuo mietityttää että jos pitää biisistä niin miksi ei äänestäisi? hänellä selkeästi syy on musiikillinen, mutta ei kertonut mikä tarkalleen. 

osahan ei äänestä vox populia koska eivät tykkää miklusta(tarkoitan ulkomaalaisia euroviisuissa)

Veikkaan että kyse on siitä, että kisassa löytyy hänen mielestään parempiakin biisejä, joille mieluummin antaa äänensä.

Tai sitten haluaa taktikoida kyetäkseen vaikuttamaan siihen, kuka voittaa. Niinhän raatien jäsenet teki viime vuonna kun Käärijän suosio tiedettiin, mutta Ruotsi piti saada voittajaksi, eli ihan sama vaikka olisivat tykänneet jostain muusta, niin äänet keskitettiin Ruotsille, ettei Suomi voita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5323/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi William vaikutti jotenkin tekopirteältä tuossa Vox populin reagointivideossa?

Vierailija
5324/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi William vaikutti jotenkin tekopirteältä tuossa Vox populin reagointivideossa?

Ainahan William vaikuttaa vähän tekopirteältä.

Vierailija
5326/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Slovenian Raivenin Veronika on alkanut toimiaan minulle erittäin hyvin. Kun lukee historiallisen taustan Veronikasta ymmärtää ,miksi kappale on kuin musikaalinumero, sillä Veronikan traaginen tuhkimotarina on kuin oopperan juoni. Lisäksi noitaelementit tulevat siitä kuinka hän joutui syytetyksi noituudesta ja siitä että olisi lumonnut prinssin.

Vierailija
5327/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan William vaikuttaa vähän tekopirteältä.

William on henkilönä pirteä ja eläväinen.

Vierailija
5328/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

reagoivat vox populiin

william sanoi että tykkää vox populista, mutta hän sanoi ettei äänestäisi sitä euroviisuissa. en tiedä miksi ei. paskanaa sanoi että äänestäisi. 

Hän ei äänestäisi Vox Populia sen takia, koska ei pidä siitä läheskään niin paljon kuin Saran biisistä, jota hän ylisti.

Vierailija
5329/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä biisiä et missään nimessä halua viisuihin?

mä en halua dansing with demonsia enkä maniaa viisuihin. muut on mulle ok vaikka kaikki ei olekaan mun suosikkeja. 

Mä en haluaisi Vox populia. En tiedä mitä mieltä itse olisin näistä Miklun poliittisista asenteista eikä ne ehkä muuten mua niin kiinnostais jos vaan kappale on hyvä, mutta kun mä en JAKSA nyt mitään somekohua meidän osallistujasta. Ihan varmaan jotain nurinaa ilmenisi kuitenkin. Jos ei muuten, niin ainakin ihan meidän omat somen valveutuneet henkilöt kokis velvollisuudekseen kuuluttaa koko maailmalle kaiken vähänkään epäilyttävän, mitä henkilön historiasta löytyy. Ja mä en nyt jaksa.

En myöskään haluaisi Maniaa, musta sen taso ei vaan jotenkin riitä. Mutta muuten voin sulattaa kyllä kenen vaan osallistumisen.

Vierailija
5330/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

reagoivat vox populiin

Hän ei äänestäisi Vox Populia sen takia, koska ei pidä siitä läheskään niin paljon kuin Saran biisistä, jota hän ylisti.? 

Sanooko hän jossakin noin.

Vierailija
5331/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mikaelin videossa viitataan kuuhun nyt, kun venäläiset ovat lentämässä sinne ja lippu liehuu, lippu ei liehu. Yhdysvaltalaisilla lippu liehui. Katsotaan miten cccp punainen lippu liehuu, eikös nublu siitä laula?

Vierailija
5332/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuoden Euroviisut voisi jättää kokonaan väliin, sillä niin törkeästi voitto raatien avulla keploteltiin Ruotsille ohi Käärijän, joka nousi katsojien ylivoimaiseksi suosikiksi ja olisi ehdottomasti ansainnut voittaa.

Ei kaikki tykänneet Käärijästä. Eikä sanoituksista, huudosta, arvoista. Se oli jotain outoa hypnoottista maniaa.

Vierailija
5333/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa lyödä tiskiin sanoja kuten: ruotsalaiset, raadit, katsojien ylivoimainen suosikki, Loreen, ellei keksi tai ellei ole mitään muuta sanottavaa.

Vierailija
5334/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

reagoivat vox populiin

Hän ei äänestäisi Vox Populia sen takia, koska ei pidä siitä läheskään niin paljon kuin Saran biisistä, jota hän ylisti.? 

Sanooko hän jossakin noin.

Siis, Vox Populin reaktiovideolla hän sanoo useita positiivisia asioita biisistä, ja että se on hänen UMK-rankissaan ehkä kakkonen, mutta ei äänestäisi sitä. Saran biisiä hän sen sijaan ylistää reaktiovideolla ja pitää sitä jopa viisujen voittajaehdokkaana. 

Vierailija
5335/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen ylivoimainen suosikki on No Rules! Jos verrataan viime vuoden esitykseen, oli ehkä isoimmassa roolissa esityksen viihdyttävyys, ja tämän vuoden aikana biiseistä No Rules on ainoa, joka voi päästä samaan (viihdyttävä hyvän mielen biisi)! Ja onhan tuo biisi nyt onnistunut lajissaan + tarttuva melodinen kertosäe, joka vedetään yllättävän korkealta! Toivottavasti show ympärillä onnistuu! Ehkä ei voittajaksi saakka päästä, mutta 100% varmuudella finaaliin. Pientä vasta-argumenttia ehkä artistin vitsimäisyydestä, mutta toisaalta sama oli esillä viime vuoden voittajalla myös!

Jaetulla 2. sijalla Sini ja Sara, nämä jaksettiin kuunnella kokonaan. Jaetulla häntäpääsijalla loput, näitä ei jaksettu kuunnella loppuun saakka.

Vierailija
5336/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Slovenian Raivenin Veronika on alkanut toimiaan minulle erittäin hyvin. Kun lukee historiallisen taustan Veronikasta ymmärtää ,miksi kappale on kuin musikaalinumero, sillä Veronikan traaginen tuhkimotarina on kuin oopperan juoni. Lisäksi noitaelementit tulevat siitä kuinka hän joutui syytetyksi noituudesta ja siitä että olisi lumonnut prinssin.

Ei oo kyllä mikään erikoisen hyvä, saatan äänestää silti Bojanin takia, jos äänestän useampaa

Vierailija
5337/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää Miklum haukkumiset saattaa kääntyä hänen edukseen, aika vahvoilla kärjessä Vox populi, itsekin mietin jo äänestää, vaikkei ykkösvaihto olekaan, mutta melkein tasoissa No rules kanssa

Vierailija
5338/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On syytä lopettaa paskan jauhaminen. Näin ala-arvoisia sanoja ei käytä muut maat. Ja paska on kultti sana meillä ei muualla.

Ja ajatelkaa tuon laajan haukkumisen sijaan, mitä myönteistä on biiseissä. Sillä yksi niistä valitaan ja meidän on KANNUSTETTAVA sitä biisiä. Ulkomaat tulkitsevat näitä alentavia kirjoituksia totena. Siis nämä eivät ole lekkiä muualla maailmalla.

Kannustakaa ja ottakaa hyvät asiat esille. Minun suosikkini on ehdottomastii No Rules ja olen sen kannalla, iloa ja mielihavää siinä biisissä.

Sitten vielä on julkeaa korottaa ulkomaalaiset biisit parhaimmiksi ja olettaa niiden voittavan ja samalla omia haukkua. Oman biisin alentamista en hyväksy mikä se sitten onkaan.

Ulkomailla asuva.

Eli jos ja kun suomalaiset valitsevat edustajaksi inhokkini Paskanan, minun on pakko hehkuttaa sitä, koska olen suomalainen?

Vierailija
5339/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun kuuntelin nyt viikon töitten alkumusiikiksi UMK-listan, niin yllättäen Cyan Kicks kuulosti jotenkin raikkaimmalta, kun oli Spotify-listan lopussa. Olen ajatellut, että se on vähän sellainen turhan varma ja ei niin erottuva biisi, kun ekoilla kuuntelukerroilla siitä ei jäänyt juuri mitään mieleen. Nyt taas tuntui kivalta, ettei siinä ollut paljonkaan mitään kikkailuja, vaikka onhan siinäkin se tekoälykohta f-f-f-follow-me.

Vierailija
5340/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara Siipola ärsyttää aina vaan enemmän. Tulee ikävä viisukevät kun edustajaksi valitaan laulaja, jonka matkaa ei pysty seuraamaan vastenmielisen persoonan takia.

Ketju on lukittu.