Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
5281/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa olisi ketään naamaansa tatuoijaa miespuolista oopperalaulajaa, joka voisi laulaa oopperaa smokissa? 

-Enneuni-

Eiköhän saman asian aja, kun soitetaan Jason Momoa Suomen edustajaksi smokissa tai ilman. Ei tarvitse osata suomea, eikä laulaa. Kunhan vaan seisoskelee lavalla ja saadaan kaikki jury- ja puhelinäänet maailmassa.

;D

-winner-

Ehkä siihen shippausketjuunkin vähän säpinää ;D

Vierailija
5282/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Trumpista tulee pressa niin voi monelle tulla yllärinä, miten vaihtuu median mielipide, yhtä poikkipuolista sanaa ette kuule Trumpista enää (koska nato)

Joo vaihtuu ääni kellossa. 

Ja Miklun mielipide Trumpista tai mistään ei liity yhtään mitään umk:hon. Tuskin nublukaan olisi niin hyvää pataa jos pitäisi mg:tä jotenkin arveluttavana.

Aivan, kova on osalla pelko, että Vox populi voittaisi, ei haittaisi minua, vaikkei ole ykkösvaihtoehto

Sehän on ihan p a s k a biisi, joten mitään pelkoa ei ole. 

mut osa äänestää ihan vain siksi koska jengi puhuu paskaa miklusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5283/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jonkun mielestä edes jossain kappaleessa jotai spesiaalia ja hyvää?  Taitaa  todellakin tulla finaaliton vuosi vaihteeksi.

Huonommillakin on menty finaaliin Suomen kohdalla. Jos livet onnistuu, niin en pelkäisi finaalipaikan puolesta. Finaalissa tuskin kärkisijoja tulee, mutta voi mennä ihan mukavasti silti siellä.

Onhan tuolla jo ainakin kolme-neljä biisiä jo, jotka kaikki menee heittämällä top-5:een. Ja sitten se No Rules!, jolla saadaan 0 pistettä, jos tänä vuonna halutaan sitä.

Valintoja, valintoja ;DDDDD

-winner-

Vierailija
5284/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Trumpista tulee pressa niin voi monelle tulla yllärinä, miten vaihtuu median mielipide, yhtä poikkipuolista sanaa ette kuule Trumpista enää (koska nato)

Joo vaihtuu ääni kellossa. 

Ja Miklun mielipide Trumpista tai mistään ei liity yhtään mitään umk:hon. Tuskin nublukaan olisi niin hyvää pataa jos pitäisi mg:tä jotenkin arveluttavana.

Aivan, kova on osalla pelko, että Vox populi voittaisi, ei haittaisi minua, vaikkei ole ykkösvaihtoehto

Sehän on ihan p a s k a biisi, joten mitään pelkoa ei ole. 

mut osa äänestää ihan vain siksi koska jengi puhuu paskaa miklusta

Nuo leimauskampanjat tosiaan yleensä tuppaa kääntymään sen haukutun eduksi.

Vierailija
5285/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja MG laulaa kans että helvetti, muutetaankohan se vaikka himskatiksi? :D

tai voihan se laulaa "painukaa kaikki heinolaan" kyl siin olis ulkomaalaisilla ihmettelemistä "what is heinola?"

Vierailija
5286/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jonkun mielestä edes jossain kappaleessa jotai spesiaalia ja hyvää?  Taitaa  todellakin tulla finaaliton vuosi vaihteeksi.

Huonommillakin on menty finaaliin Suomen kohdalla. Jos livet onnistuu, niin en pelkäisi finaalipaikan puolesta. Finaalissa tuskin kärkisijoja tulee, mutta voi mennä ihan mukavasti silti siellä.

Onhan tuolla jo ainakin kolme-neljä biisiä jo, jotka kaikki menee heittämällä top-5:een. Ja sitten se No Rules!, jolla saadaan 0 pistettä, jos tänä vuonna halutaan sitä.

-winner-

No rules ja Vox populi parhaita eli eri mieltä, ulkkaritkin tykänneet

Vierailija
5287/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä biisiä et missään nimessä halua viisuihin?

mä en halua dansing with demonsia enkä maniaa viisuihin. muut on mulle ok vaikka kaikki ei olekaan mun suosikkeja. 

Vierailija
5288/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

No rules ja Vox populi parhaita eli eri mieltä, ulkkaritkin tykänneet

Ns. ulkkarit näyttäisivät kuitenkin tykkäävän vieläkin enemmän Sarasta ja Cyan Kicksista.

Vierailija
5289/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä en halua dansing with demonsia enkä maniaa viisuihin. muut on mulle ok vaikka kaikki ei olekaan mun suosikkeja. 

No Cyan Kicksin live voi olla todella hyvä, mutta en mäkään olis erityisen innoissaan sen valinnasta, koska biisi on niin sisäsiisti rockiksi. Maniaa en myöskään laittaisi. Saran biisistä oikeastaan tykkään, mutta musta se olisi laimea valinta Ruotsin viisuihin, koska hänessä on joitakin yhteneväisyyksiä Loreenin kanssa. Jotenkin sellainen liian tuotettu ja vähän muovinen fiilis tulee. Sinissä on vähän samaa muovisuutta, mutta biisi on persoonnallisempi ja siinä on heh, kerroksia. Jessehän ei viisuihin lähde muutenkaan, mutta en mä Glow:ta valitsisi muutenkaan.

Suurimmalla mielenkiinnolla seuraisin Windows95manin ja Henrin tai Miklun ja nublun matkaa.

Vierailija
5290/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirosanabiisiä.

Vierailija
5291/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sini Sabotage paras, muut hukkuu massaan eikä pääse edes finaaliin. :D

Vierailija
5292/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en todellakaan halua Jesse Markinia tai Siniä viisuihin. Jesse Markinin biisi on tylsä eikä siinä ole mitään mikä jää päähän soimaan. Sinin biisi on huono, koukku puuttuu ja kertsi on umpisurkea. Tämän vuoden UMK-biisit oli aika kehnoja mutta kun posin kautta mennään niin myös muualla biisit on olleet tosi kehnoja. Norjan My AI -biisissä livelaulu epäonnistui aika täysin.

PS. Jesse Markinin livelaulutaidoista on ollut epäselvyyttä. Hän esiintyi Linnan Jatkoilla itsenäisyyspäivänä ja tässä lähetyksessä hänen osuutensa alkaa noin 38 minuutin kohdalla. Livelaulutaidot ei ainakaan minua vakuuttaneet pätkääkään. 

https://areena.yle.fi/1-67092403 

Vierailija
5293/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

reagoivat vox populiin

Vierailija
5294/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

reagoivat vox populiin

Olipas hyvä arvio heiltä, olen positiivisesti yllättynyt. 

Vierailija
5295/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua Sinin biisiä. Sarakin olisi aika tylsä valinta. Kumpaakaan näistä en tule kuuntelemaan enää, joten olisihan se kiva että oli sellainen edustusbiisi mitä haluaa kuunnellakin. 

Kaikki muut ok.

Vierailija
5296/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, eikös euroviisujen säännöissä ole kielletty kirosanojen käyttö kappaleissa? Jos Sara voittaa UMK:n ja lähtee edustamaan niin muutetaanko se biisin nimi kokonaan ja lyriikoista kans ne paska-sanat? Mitähän se sitten laulaa.. "oon kakkana!" 

"oon romuna" ei loukanne ketään, vaikka ei tuo "pascana" kyllä mua hlö.koht loukkaa tai häiritse eli en koe kirosanaksi, lähin alatyylinen ilmaus romuna olemiselle... Apropos, Migluhan se vasta kirosikin, toivotti kaikki "helvettiin" väärine mielipiteineen vai miten se meni?! Siitä ei kukaan täällä riehu, outoa 🤔 Kaksinaismoraali jyllää edelleen näemmä. 

Vierailija
5297/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

reagoivat vox populiin

william sanoi että tykkää vox populista, mutta hän sanoi ettei äänestäisi sitä euroviisuissa. en tiedä miksi ei. paskanaa sanoi että äänestäisi. 

Vierailija
5298/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

reagoivat vox populiin

william sanoi että tykkää vox populista, mutta hän sanoi ettei äänestäisi sitä euroviisuissa. en tiedä miksi ei. paskanaa sanoi että äänestäisi. 

P*skana on Williamin ehdoton ykkönen UMK-biiseistä. Vox Populista sanoi, että se on ehkä kakkonen. Mielenkiintoista nähdä heidän ranking-video.

Vierailija
5299/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan lähettäisi Maniaa viisuihin. Vox populi on myös niin ja näin, ensimmäisellä kuuntelulla petyin hieman ja biisi unohtui heti. Sekin on aika kädenlämpöinen. No rules on menevä ja hauska, mutta näkisinkö sen viisulavalla? En ehkä. Biisi on jokatapauksessa varma tunnelman nostattaja viisubileissä ympäri Eurooppaa, vaikkei viisuihin asti pääsisikään.

Ehkä tällä kertaa haluaisin lähettää naissolistin edustamaan Suomea. Sekä Sini, Sara että Cyan Kicks ovat saaneet yleisesti melko positiivisen vastaanoton ulkomaisessa viisuyhteisössä. Olisin halunnut Cyan Kicksin viisuihin jo kaksi vuotta sitten ja jos lavashow menee nappiin, voisivat he tällä kertaa Malmöön päästä. Sini on vähän kysymysmerkki, mutta tuskin voittaa UMK:n. Saralla on upea kappale, joka nostaa ihokarvat pystyyn. En henkilökohtaisesti pysty samaistumaan laulun sanomaan, mutta on siitä huolimatta oma suosikkini. Katsotaan, kuinka live-esitys sujuu.

Vierailija
5300/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä arvio Williamilta ja Debanilta Vox Populista. Uskovat sen olevan hitti ja mahdollisesti jopa Suomen valinta euroviisuihin.

Ketju on lukittu.