Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
5341/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ikävä kyllä jos ärsyttävä on... mutta eihän sitä aina ole kiinnostavaa seurattavaa. Itse esimerkiksi äänestin paremman puutteessa Rasmusta, mutta en niinkään seuraillut heidän tekemisiään kevään mittaan, Blind Channelia ja etenkin Käärijää sitten kyllä enemmänkin. Siipolasta en tiedä kuin kappaleensa vielä.

Vierailija
5342/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sara Siipola ärsyttää aina vaan enemmän. Tulee ikävä viisukevät kun edustajaksi valitaan laulaja, jonka matkaa ei pysty seuraamaan vastenmielisen persoonan takia.

Onneksi ei ole vielä valittu, huonoin minusta ainakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5343/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka umk tasoa on parjattu niin ei mene hyvin muuallakaan. Tällä hetkellä karsinoista ja valituista kuuntelen vaan yhtä ja sekin on Tšekki josta kukaan muu ei tunnu puhuvan/kiinnostuvan 😅

yleensä tässä vaiheessa on noussut jo useampi hyvä kappale esiin 

Vierailija
5344/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On syytä lopettaa paskan jauhaminen. Näin ala-arvoisia sanoja ei käytä muut maat. Ja paska on kultti sana meillä ei muualla.

Ja ajatelkaa tuon laajan haukkumisen sijaan, mitä myönteistä on biiseissä. Sillä yksi niistä valitaan ja meidän on KANNUSTETTAVA sitä biisiä. Ulkomaat tulkitsevat näitä alentavia kirjoituksia totena. Siis nämä eivät ole lekkiä muualla maailmalla.

Kannustakaa ja ottakaa hyvät asiat esille. Minun suosikkini on ehdottomastii No Rules ja olen sen kannalla, iloa ja mielihavää siinä biisissä.

Sitten vielä on julkeaa korottaa ulkomaalaiset biisit parhaimmiksi ja olettaa niiden voittavan ja samalla omia haukkua. Oman biisin alentamista en hyväksy mikä se sitten onkaan.

Ulkomailla asuva.

Eli jos ja kun suomalaiset valitsevat edustajaksi inhokkini Paskanan, minun on pakko hehkuttaa sitä, koska olen suomalainen?

Itse en tykännyt viime vuonna yhtään CCC:sta kun se julkistettiin. Video oli minusta jopa suorastaan ällöttävä. Myöskin hänen rallienglantihaastattelunsa tuntuivat minusta lähinnä noloilta, mutta kaikkeen tottuu ja vähitellen opin tykkäämään hänestä hahmona ja varsinkin Jere Pöyhösestä hahmon takana, vaikka UMK-finaalissa olin tietenkin äänestänyt toista artistia.

Käärijän aikaan saama hypetys tempaisi minutkin sitten mukaansa, ja seurasin innolla hänen viisukevättään, ja olin todella tyytyväinen, että hänet valittiin edustajaksi, vaikka CCC ei edelleenkään ole makuuni.

En sano, että sinun tarvitsee hehkuttaa Paskanaa tai mitään muuta inhokkiasi, mutta ehkä esimerkkini kertoo, että omaa inhokkiakin voi oppia kannustamaan tai vähintäänkin ymmärtämään ja hyväksymään tämän suosion.

- eri kuin jolle kommentoit

Vierailija
5345/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun kuuntelin nyt viikon töitten alkumusiikiksi UMK-listan, niin yllättäen Cyan Kicks kuulosti jotenkin raikkaimmalta, kun oli Spotify-listan lopussa. Olen ajatellut, että se on vähän sellainen turhan varma ja ei niin erottuva biisi, kun ekoilla kuuntelukerroilla siitä ei jäänyt juuri mitään mieleen. Nyt taas tuntui kivalta, ettei siinä ollut paljonkaan mitään kikkailuja, vaikka onhan siinäkin se tekoälykohta f-f-f-follow-me.

CK on mun valinta. Tiedän että livessä onnistuvat ja toivottavasti kuulostavat ja näyttävät hyvältä. Vaikea kuvitella että joku muu menisi ohi

Vierailija
5346/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sara Siipola ärsyttää aina vaan enemmän. Tulee ikävä viisukevät kun edustajaksi valitaan laulaja, jonka matkaa ei pysty seuraamaan vastenmielisen persoonan takia.

Saran voitto alkaa olla jo varma. Huumoribiisit syövät äänet toisiltaan ja muiden fanipohja ei riitä.

Vierailija
5347/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kun kuuntelin nyt viikon töitten alkumusiikiksi UMK-listan, niin yllättäen Cyan Kicks kuulosti jotenkin raikkaimmalta, kun oli Spotify-listan lopussa. Olen ajatellut, että se on vähän sellainen turhan varma ja ei niin erottuva biisi, kun ekoilla kuuntelukerroilla siitä ei jäänyt juuri mitään mieleen. Nyt taas tuntui kivalta, ettei siinä ollut paljonkaan mitään kikkailuja, vaikka onhan siinäkin se tekoälykohta f-f-f-follow-me.

CK on mun valinta. Tiedän että livessä onnistuvat ja toivottavasti kuulostavat ja näyttävät hyvältä. Vaikea kuvitella että joku muu menisi ohi

Jos heillä on live-esityksessä käytössä sadetta, niin saavat ääneni. Bonusta, jos vetävät ekoina ja jättävät jonkun Siipolan liukastelemaan litimärälle lavalle.

Vierailija
5348/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cyan kiksillä on ruotsalaiset säveltäjät mukana. Ja se myös kuuluu. En halua mitään ruotsalaista tuotetta viisuihin tyyliin Saara Aallon Monsters.

Vierailija
5349/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saran voitto alkaa olla jo varma. Huumoribiisit syövät äänet toisiltaan ja muiden fanipohja ei riitä.

Myötähäpeä ois hirveä, jos tää valitaan

Vierailija
5350/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että MGN edustaa Suomea Euroviisuissa. En edes usko, että biisiä siinä äänestetään vaan sen takia kun sen esittää MG. Tapahtuu vastaavaa kuin The Rasmuksen vuonna.

Vierailija
5351/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkaansa, ei varmaan kukaan ottanut Käärjiää alkuvaiheessa vakavissaan😁

Vierailija
5352/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska, Slovenia, Albania ja Tsekki valinneet jo viisunsa ja kaikki on sitä taattua ESC kamaa. EI noista mikään huono ole, mutta sellaista toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. 

... Taas jos on tulossa tasapaksu viisuvuosi, niin Ruotsille on menossa varmaan voitto. Suomen biiseistä ei ole voittajaksi, finaalikamaa on kyllä useampi. 

Vierailija
5353/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katse jo ensi vuoteen. Olisi mukavaa, jos valikoima olisi silloin monipuolisempi. 

Vierailija
5354/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Siipola ole joku entinen kouluhäirikkö ja ongelmateini, joka tilittää nykyään jokaisessa biisissä sitä ettei häntä ihailtu ja palvottu tarpeeksi Laihialla?

Vierailija
5355/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä Suomen taso oikein vakuuta. Kaikki on ihan ok, mutta kaikista puuttuu se jokin. Taitaa tulla välivuosi taas SUomelle menestymisen suhteen. Tietenkin joku saattaa yllättää livenä

Vierailija
5356/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cyan kiksillä on ruotsalaiset säveltäjät mukana. Ja se myös kuuluu. En halua mitään ruotsalaista tuotetta viisuihin tyyliin Saara Aallon Monsters.

Ymmärrän ton, mutta äänestän silti heitä, jos kokonaispaketti lopuksi onnistuu parhaiten heillä (ei tiedä vielä, mikä toimii finaalissa). Ruotsalainenhan on tekemässä esitystä joka tapauksessa, valittiin kuka vain.

Vierailija
5357/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olisin tyytyväinen CK:n valintaan. Biisi ei ole loistava, mutta ihan hyvä ja hyvä live-esitys tulee varmasti nostamaan sen aivan uudelle tasolle. Myös sen takia kannatan CK:ta, koska he aidosti haluavat todella paljon viisuihin, koska suuntaavat kansainvälisille markkinoille. Kielitaitoisina ja kv. kuvioihin tottuneina he myös hoitaisivat koko viisukevään rankan rumban hyvin ja tyylillä.

Vierailija
5358/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olisin tyytyväinen CK:n valintaan. Biisi ei ole loistava, mutta ihan hyvä ja hyvä live-esitys tulee varmasti nostamaan sen aivan uudelle tasolle. Myös sen takia kannatan CK:ta, koska he aidosti haluavat todella paljon vi

CK myös näyttäisi erottuvan kun on katsonut karsintoja ja jo valittuja. Win tai saran kaltaisia on karsinoissa mukana ja mahdollinen valintakin osuu näihin samankaltaisiin.. Tämä on musta tosi tärkeä seikka.

Vierailija
5359/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua Cyan Kicksiä Euroviisuihin. Enkä Siniä, enkä MGN:ää. Joku muu, mutta ei noita. 

Vierailija
5360/20622 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskana on on ainoa noista joka jäänyt itselle korvamadoksi.

Ketju on lukittu.