UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
mitä biisiä et missään nimessä halua viisuihin?
mä en halua dansing with demonsia enkä maniaa viisuihin. muut on mulle ok vaikka kaikki ei olekaan mun suosikkeja.
Kunhan ei maniaa,vox populia tai sitä glowta niin ihan sama mikä muu tahansa käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, eikös euroviisujen säännöissä ole kielletty kirosanojen käyttö kappaleissa? Jos Sara voittaa UMK:n ja lähtee edustamaan niin muutetaanko se biisin nimi kokonaan ja lyriikoista kans ne paska-sanat? Mitähän se sitten laulaa.. "oon kakkana!"
"oon romuna" ei loukanne ketään, vaikka ei tuo "pascana" kyllä mua hlö.koht loukkaa tai häiritse eli en koe kirosanaksi, lähin alatyylinen ilmaus romuna olemiselle... Apropos, Migluhan se vasta kirosikin, toivotti kaikki "helvettiin" väärine mielipiteineen vai miten se meni?! Siitä ei kukaan täällä riehu, outoa 🤔 Kaksinaismoraali jyllää edelleen näemmä.
Nyt on kyllä niin moneen kertaan selitetty mikä siinä paskana olemisessa häiritsee, että jos et ole ymmärtänyt tähän mennessä, niin voi voi. Tai ainakin esität ettet ymmärrä.
Minä haluaisin lähettää aina suomenkielisen biisin, koska meillä on hieno, erikoinen kieli, josta saa ja pitäisikin olla ylpeä. Eilen kannatin Siniä, tänään taas Saraa, mutta päässä soi Vox Populi. Vaikea valinta. Tykkään Maniasta, mutta se ei ainakaan tule pärjäämään, joten jäljelle jää 3 suomenkielistä vaihtoehtoa, joista yhdessä kivana lisänä viron kieltä.
En usko, että mikään tämän vuoden vaihtoehdoista tulee pärjäämään kovin hyvin, mutta jos vaikka finaaliin pääsisi niin se olisi ihan ok ja realistinen tavoite.
Tämän vuoden ESC:n 7 parasta kappaletta on tässä framilla ja 6 mitättömämpää esitystä saa armon kisoissa, kun Suomi ei voi laittaa näitä kaikkia kisaan. Ei olisi vielä ennen biisien kuulemista uskonut, mutta näin se vaan on.
Hyvä Suomi ja hyvä YLE!
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin lähettää aina suomenkielisen biisin, koska meillä on hieno, erikoinen kieli, josta saa ja pitäisikin olla ylpeä. Eilen kannatin Siniä, tänään taas Saraa, mutta päässä soi Vox Populi. Vaikea valinta. Tykkään Maniasta, mutta se ei ainakaan tule pärjäämään, joten jäljelle jää 3 suomenkielistä vaihtoehtoa, joista yhdessä kivana lisänä viron kieltä.
En usko, että mikään tämän vuoden vaihtoehdoista tulee pärjäämään kovin hyvin, mutta jos vaikka finaaliin pääsisi niin se olisi ihan ok ja realistinen tavoite.
Olemme ESC:ssä näillä biiseillä, menee jatkoon kuka vaan, vähintään toisia, koska Ruotsi on ainoa todellinen vastus.
-winner-
Veikkauksia, mistä biisistä Ruotsi tekee kopiovoittajan tänä vuonna?
-winner-
Viisut ja viisuketjut on mun talven yks iso suola :D Vaikka täällä rasittavaa vänkäystä ja kuraakin on, niin on nää silti viihdyttäviä kaikkine analyyseineen ja kuolauksineen.
Vierailija kirjoitti:
On 20-vuotta aikaa, kun viimex oon kuullu jonkun olevan paskana jostain. Se oli sitä teiniaikaa. Kyllä tätä tunnetta on helppo kuvailla kakkaemojin voimin. Parempi juttu ulkkiksille, kun eivät ymmärrä.
Tuntuu tosiaan vaan joltain teiniangstilta, kun kaikki vaan v*tuttaa ja joka toinen sana puheessa on kiroilua. Mautonta kiroilla UMK:ssa, saati Euroviisuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On 20-vuotta aikaa, kun viimex oon kuullu jonkun olevan paskana jostain. Se oli sitä teiniaikaa. Kyllä tätä tunnetta on helppo kuvailla kakkaemojin voimin. Parempi juttu ulkkiksille, kun eivät ymmärrä.
Tuntuu tosiaan vaan joltain teiniangstilta, kun kaikki vaan v*tuttaa ja joka toinen sana puheessa on kiroilua. Mautonta kiroilla UMK:ssa, saati Euroviisuissa.
Kannattaisi ehkä sinunkin tsekata ne biisien sanoitukset ennen avautumista, ettet kuulostaisi itse ihan teiniX-pissiXeltä, vaikka peilissä näytätkin kalkkiXelta...
-winner-
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Cha cha chaasta tietty. Laa laa laata varmaan jo viritelty tulille...
On syytä lopettaa paskan jauhaminen. Näin ala-arvoisia sanoja ei käytä muut maat. Ja paska on kultti sana meillä ei muualla.
Ja ajatelkaa tuon laajan haukkumisen sijaan, mitä myönteistä on biiseissä. Sillä yksi niistä valitaan ja meidän on KANNUSTETTAVA sitä biisiä. Ulkomaat tulkitsevat näitä alentavia kirjoituksia totena. Siis nämä eivät ole lekkiä muualla maailmalla.
Kannustakaa ja ottakaa hyvät asiat esille. Minun suosikkini on ehdottomastii No Rules ja olen sen kannalla, iloa ja mielihavää siinä biisissä.
Sitten vielä on julkeaa korottaa ulkomaalaiset biisit parhaimmiksi ja olettaa niiden voittavan ja samalla omia haukkua. Oman biisin alentamista en hyväksy mikä se sitten onkaan.
Ulkomailla asuva.
Nuo kiroilut ja helvetit kuuluvat, tai ovat edustettuina, nuorisijengeihin, joilla ei ole vielä tajua kielellisestä kehityksestä.
Seisovat ringissä ja sylkevät ja sylkevät, että saavat renkaan asvaltille. Pfui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi ehkä sinunkin tsekata ne biisien sanoitukset ennen avautumista, ettet kuulostaisi itse ihan teiniX-pissiXeltä, vaikka peilissä näytätkin kalkkiXelta...
-winner-
Kannattaa seurata keskustelua. Puhutaan ilmauksesta olla paskana jostain. Se ei siis edes kuvaa sitä tunnetta mitä biisissä haetaan, vaan kyseessä on enemmänkin teiniangstinen v*tutusfiilis olla p*skana kun kaikki v*tuttaa eikä osata olla kiroilematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Kannattaa seurata keskustelua. Puhutaan ilmauksesta olla paskana jostain. Se ei siis edes kuvaa sitä tunnetta mitä biisissä haetaan, vaan kyseessä on enemmänkin teiniangstinen v*tutusfiilis olla p*skana ku
Sitä angstia tuolla tavalla ilmaistuna ei ymmärrä kukaan maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Cha cha chaasta tietty. Laa laa laata varmaan jo viritelty tulille...
Mä luulen, että Ruotsi on vihdoinkin oppinut nöyryyttä ja tulee G.ssonin "säveltämä" uusintaversio Suomen kauniista När jag blundar -biisistä. Tanssijoineen ja viulisteineen.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä biisiä et missään nimessä halua viisuihin?
mä en halua dansing with demonsia enkä maniaa viisuihin. muut on mulle ok vaikka kaikki ei olekaan mun suosikkeja.
Itse en todellakaan halua Jesse Markinia tai Siniä viisuihin. Jesse Markinin biisi on tylsä eikä siinä ole mitään mikä jää päähän soimaan. Sinin biisi on huono, koukku puuttuu ja kertsi on umpisurkea. Tämän vuoden UMK-biisit oli aika kehnoja mutta kun posin kautta mennään niin myös muualla biisit on olleet tosi kehnoja. Norjan My AI -biisissä livelaulu epäonnistui aika täysin.
PS. Jesse Markinin livelaulutaidoista on ollut epäselvyyttä. Hän esiintyi Linnan Jatkoilla itsenäisyyspäivänä ja tässä lähetyksessä hänen osuutensa alkaa noin 38 minuutin kohdalla. Livelaulutaidot ei ainakaan minua vakuuttaneet pätkääkään.
Olet mitä ilmeisimmin erehtynyt kun puhut Jesse Markinista, sillä tuolla videolla hän ei edes esiinny.
Vierailija kirjoitti:
Nuo kiroilut ja helvetit kuuluvat, tai ovat edustettuina, nuorisijengeihin, joilla ei ole vielä tajua kielellisestä kehityksestä.
Seisovat ringissä ja sylkevät ja sylkevät, että saavat renkaan asvaltille. Pfui.
Kaikissa piireissä säkin roikut :/ "Nuorisijengeissä" ja sitten tulet avautumaan kielestä kirjoitusvirheen kera ;D
-winner-
Sinin biisiä olen kuunnellut eniten. <3
tuo mietityttää että jos pitää biisistä niin miksi ei äänestäisi? hänellä selkeästi syy on musiikillinen, mutta ei kertonut mikä tarkalleen.
osahan ei äänestä vox populia koska eivät tykkää miklusta(tarkoitan ulkomaalaisia euroviisuissa)