UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Tässä vielä se Norjan My Al eilen livenä. Että tässä tulee jälleen niiden livejen merkitys esiin, mitä täälläkin oon sanonut. Erikan laulu on haparoivaa ja epävireistä ja tästä tulee vähän kiusaantunut olo, vaikka studioversio ihan hyvä onkin. Jos Henri laulaa livenä hyvin, niin mä väitän, että No Rules on paljon parempi kuin tämä. Ja se on reippaasti haastavampi laulaa kuin My Al.
Mutta A.I on tarttuva ja söpö. No rulesista puuttuu se poppikoukku joka oikeuttaisi koko kappaleen olemassaolon.
Onko ihan pakko jokaisen laittaa sama video ketjuun?? Norjankin Super Rob on ollut jo ties kuinka monta kertaa nähtävänä.
Mä tulin miettineeksi tätä nyt siltäkin kannalta, että kenen euroviisumatkaa mua kiinnostaisi eniten seurata. Viime vuonna kun oli kaiken maailman videota ja haastattelua ja somesisältöä Käärijän matkasta Euroviisuissa, ja oli niin kiva seurata että miten se meidän poika siellä pärjää. Tykkään tavallaan Sara Siipolan kappaleesta, mutta seuraisinko Saran somea tai vahtaisinko kaikkia mahdollisia haastatteluja? Ei jaksa kiinnostaa. Windows95man ja Henri sitten taas... niiden kuulumiset jossain määrin kiinnostaisikin.
En lähde odottamaan voittoa näistä millään biisillä, niin edes sitten jotain sellasta, mistä itse saisin irti mahdollisimman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sävellyksellä mennään.
Runokilpailut ovat erikseen.
Ja paras sävellys on Saran biisissä , hänellä on myös upea lauluääni.
Ja kyllähän Saran biisin lyriikat ovat oikeasti runoutta verrattuna muihin UMK-biisien lyriikkoihin.
Et selvästi ole kuunnellut tai ainakaan ymmärtänyt esim. Jesse Markinin sanoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sävellyksellä mennään.
Ja kyllähän Saran biisin lyriikat ovat oikeasti runoutta verrattuna muihin UMK-biisien lyriikkoihin.
Sanat on kylläkin syy siihen ettei myötähäpeältä PYSTY. Sama Sinin kanssa.
Ymmärrän, että osalle paskana-sana on liikaa, mutta en sitä, että se muka tuhoaisi täysin biisin lyriikkojen hyvyyden.
Sinin biisi ei kylläkään ole ollenkaan myöskään minun makuuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sävellyksellä mennään.
Et selvästi ole kuunnellut tai ainakaan ymmärtänyt esim. Jesse Markinin sanoituksia.
Jessen biisin lyriikat ovat hyvät. Biisi ei vain ole muuten makuuni, joten unohdan sen aina, kun se ei ole viisuedustusmittelössä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan huomannut, että Sara Siipolan kappaleen (välisoitto) on ihan samanlainen kuin t.A.T.u -bändin yhden kappaleen vastaava välisoitto. En muista nyt kappaleen nimeä (voin katsoa sen kohta) mutta yksi niistä suosituimmista.
Ei ihme että verrataan Loreeniin, kun ihan kaikki on pöllitty ja matkittu muilta. Loreenilla se konsepti tosin toimi, joten miksei hyvällä tuurilla Suomellakin?
Rehellisesti sanottuna voitosta jäisi kyllä silloinkin vaan paska maku suuhun, ihan niin kuin Loreeninkin viime vuoden voitosta. Käärijän voittaessa tunne olisi ollut täysin toisenlainen, sillä se voitto olisi ollut kaikin puolin täysin ansaittu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Suunnilleen kohdasta 1.34.
Ilmankos se kuulostikin tutulta! Joo Sara Siipolan biisi onkin enemmän ruotsiviisu. Ilmeisesti otettu vähän sieltä täältä juttuja. Valitettavasti aitous jää puuttumaan. Kaikki on liian päälle liimattua. Ei yllätä jos on suoraan otettu tuosta biisistä mallia.
Missä te viisufanit luuraatte oikeassa elämässä, kun en tunne ketään jonka kanssa puhua näistä? Eikä se siis sinänsä haittaa kun on tämä some, mutta ihmettelen vaan. Kiva kun olette edes täällä :)
UMK:ta vuosia seuranneena sanon, että tämä vuosi ei ole lähellekään niitä suvantovuosia. Sellainen selkeä ennakkosuosikki puuttuu, mutta jos muilta vuosilta poistaa ennakkosuosikin, niin aika samaa tasoa tämä on niiden kanssa. Sitä paitsi Cicciolina ja Ram pam pam eivät oikein toimineet livenä, vaikka muuten niistä hittejä tulikin. Tämänkin vuoden kaikki biisit ovat Spotifyn top 20 listalla ja moni top 10 ja kaksi top 3. Tämän vuoden iso valttikortti saattaa olla kokeneet live-esiintyjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan huomannut, että Sara Siipolan kappaleen (välisoitto) on ihan samanlainen kuin t.A.T.u -bändin yhden kappaleen vastaava välisoitto. En muista nyt kappaleen nimeä (voin katsoa sen kohta) mutta yksi niistä suosituimmista.
Ei ihme että verrataan Loreeniin, kun ihan kaikki on pöllitty ja matkittu muilta. Loreenilla se konsepti tosin toimi, joten miksei hyvällä tuurilla Suomellakin?
Rehellisesti sanottuna voitosta jäisi kyllä silloinkin vaan paska maku suuhun, ihan niin kuin Loreeninkin viime vuoden voitosta. Käärijän voittaessa tunne olisi ollut täysin toisenlainen, sillä se voitto olisi ollut kaikin puolin täysin ansaittu.
Eikös sitä sanota, että on menestyjän merkki, kun ruvetaan kaivelemaan näitä mukamas plagiointeja.
Minä en niputtaisi esim. Windows95mania ja tuota Norjan robottibiisiä samaan kategoriaan. Ymmärrän että molemmat on vähän kieli poskella tehtyjä ja ysärivibaa löytyy. Koen ne silti hyvin erilaisina. Suomi nojaa vahvasti nostalgiaan kun taas Norjalla on teköäly-teema. Visuaalisestikin ollaan hyvin eri päissä. Molemmista tykkään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sävellyksellä mennään.
Ymmärrän, että osalle paskana-sana on liikaa, mutta en sitä, että se muka tuhoaisi täysin biisin lyriikkojen hyvyyden.
Se myös pyytää perumaan mm. linnut, junat ja internet. Ei helvetti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilisen Viron karsinnan yleisö istui niin pitkästyneen näköisenä kuin heidät olisi tuotu sinne väkisin. Esitysten jälkeen kaikki eivät viitsineet edes taputtaa ;(
Onko Bad Boy ollut jo mukana?
Heidän ei tarvinnut karsia, kun on suora finaalipaikka. Olivat mukana lähetyksessä lyhyen esittelyn verran ja sitten oli reaktiovideo-osuus, jossa joillekuille soitettiin nämä viisi ilman karsintaa finaaliin päässeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla on vähän sama fiilis et Sara ois jotenkin laimea veto noihin Ruotsin viisuihin. Hyvän mielen tuoja No Rules sinne (ja hyvä veto myös sen takia, kun jotkut ottaa vielä viime vuoden sekoilun jälkeen viisut niin tosissaan) ja jos ei sitä, niin Vox populi sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sävellyksellä mennään.
Ei perumaan vaan pysäyttämään.
Sara on ihan hyvä, ja todennäköisesti osaa esiintyykin, mutta studioversio ei ainakaan aidosti kosketa. Ja balladin kuuluu kyllä koskettaa, jos meinaa erottua joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei pyydä. Nuo on tosiaan lyriikat, ei mene ihan samalla tavoin kuin puhekielessä. Laitoin sua varten pisteet ja välimerkit tuohon.
Perukaa häät, ristiäiset.
Linnut, junat ja internet pysäyttäkää.
Ettekste nää?
[Jälkikertosäe]
Mä oon paskana
(Mä oon paskana)
Sleepy Sleeper ku ois mutta kun ei oo...