Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
5041/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvin kuvitella kuinka Paskanan sanat puhuttelevat sydänsurujen keskellä räytyvää ihmispoloa, tuoltahan se tuntuu. Mutta ei tuo puhuttele mitenkään sellaista, jolla ei ole tilanne päällä.

No en oo koskaan surressani toivonut, että muu maailma pysähtyy ku mä tässä nyt suren. Oon vaan halunnu olla omassa rauhassa ja toivonut, että jonain päivänä voisi elää taas onnellisena. Laulun sanat alkanut todella ärsyttää kun sen sanoman tajuaa. Ottaisi edes kunnon kalsarikännit tossa videolla eikä olisi sen näköinen kuin olisi dubaihin just lähdössä

Reps 😂

Vierailija
5042/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhia mikä myötähäpeä noista Sini Sabotaagin eilisistä kännikaraokeklipeistä :DDDD sevää viisuainesta, haha!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5043/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko terapia-sanaa käytetty aikaisemmin iskelmien sanoituksissa tai sanaa internet.

Ei tule suomalaista biisiä nyt heti mieleen, mutta tuskin ovat maailmankaikkeudessa ensimmäistä kertaa käytössä laulujen lyriikoissa. Ainakin Wiwi-William sanoi, että yleensä hän ei tykkää internet-sanan käytöstä biiseissä, mutta Saran biisin lyriikoissa se ei häntä haittaa.

Jos William erikseen mainitsee internet-sanan, niin se tarkoittaa sitä, että sen käyttö häiritsee myös Saran biisissä. Tuskin olisi ottanut muuten puheeksi.

Vierailija
5044/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan huomannut, että Sara Siipolan kappaleen (välisoitto) on ihan samanlainen kuin t.A.T.u -bändin yhden kappaleen vastaava välisoitto. En muista nyt kappaleen nimeä (voin katsoa sen kohta) mutta yksi niistä suosituimmista. 

Ei ihme että verrataan Loreeniin, kun ihan kaikki on pöllitty ja matkittu muilta. Loreenilla se konsepti tosin toimi, joten miksei hyvällä tuurilla Suomellakin?

Rehellisesti sanottuna voitosta jäisi kyllä silloinkin vaan paska maku suuhun, ihan niin kuin Loreeninkin viime vuoden voitosta. Käärijän voittaessa tunne olisi ollut täysin toisenlainen, sillä se voitto olisi ollut kaikin puolin täysin ansaittu.

Eikös sitä sanota, että on menestyjän merkki, kun ruvetaan kaivelemaan näitä mukamas plagiointeja.

Niinhän sitä aina sanotaan, mutta en muista että, Euroviisubiisien tekijöitä olisi virallisesti syytetty tai tuomittu plagioinnista. Kai ns. alkuperäisbiisin tekijät nostaisivat syytteitä, jos he näkisivät siihen syytä. Siksi pidän näitä viisupiirien palgiointiheittoja vain kovan vastustajan mustamaalauksena, enkä tykkää ilmiöstä. Se, että joku biisin pätkä muistuttaa toista tai vaikkapa olisi muutaman sekunnin yksi yhteen, ei tee kokonaisesta biisistä plagiaattia.

Vierailija
5045/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Umk:sta ei pysty sanomaan oikein mitään, koska nyt on nähty vasta huolella tehdyt videot eikä biisejäkään ole kuin 7. Lopullinen totuus esityksistä alkaa paljastua vasta finaalissa. Siihen asti kaikki on pelkkää spekulaatiota ja arvailua.

Saa nähdä, tippuuko näistä jotain esityksiä tässä välissä. Itse meen kenraalin ja näen ne ainakin siellä. 

Mitä tarkoitat tippumisella?

Vierailija
5046/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla odottelen live-esityksiä, ihan senkin takia, että lähes kaikki biisit ovat kunnon autotunehötöllä maustettuja niin saapa nähdä miltä kuulostavat ilman niitä kun eihän itse viisuissakaan saa käyttää kuin taustalaulua, mutta kaikenlainen autotune/ääntenmuunnos kiellettyä.

Vierailija
5047/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko terapia-sanaa käytetty aikaisemmin iskelmien sanoituksissa tai sanaa internet.

Ei tule suomalaista biisiä nyt heti mieleen, mutta tuskin ovat maailmankaikkeudessa ensimmäistä kertaa käytössä laulujen lyriikoissa. Ainakin Wiwi-William sanoi, että yleensä hän ei tykkää internet-sanan käytöstä biiseissä, mutta Saran biisin lyriikoissa se ei häntä haittaa.

Jos William erikseen mainitsee internet-sanan, niin se tarkoittaa sitä, että sen käyttö häiritsee myös Saran biisissä. Tuskin olisi ottanut muuten puheeksi.

Ehkä yksittäisenä sanana häiritsee, mutta ei koe sen huonontavan kokonaisuutta. Willianhan tykkäsi todella paljon Saran biisistä. Mainitsi sen jopa viisujen voittajaehdokkaana.

Vierailija
5048/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Suunnilleen kohdasta 1.34.

Samankaltaisuutta on, muttei mielestäni kuitenkaan yksi yhteen. Joku reagoija mainitsi myös tuosta samankaltaisuudesta t.A.T.u:un.

Apua. Te ette siis ihan oikeasti kuuntele Siaa tai Rihannaa ;D

-winner-

Eilen mulle tuli No Rulesista muuten mieleen ei suinkaan ruotsalainen Gunther/E-Type eurohumppa, vaan Bonnie Tylerin Holding Out For A Hero.

Vierailija
5049/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä masentava kappale perustelemalla paremmaksi muutu. It is what it is.

Todellakin. No rulesia ei vaan jaksa.

-winner-

Mä olen jo jaksanut niin monta kertaa, että putosin laskuista. 😅 Ja sitten taas repeat...

Vierailija
5050/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anne Mattilan biisissäkin (Perutaan häät) on kokonaisuudessaan nerokkaammat sanat kuin Siipolan biisissä. Mattila peruu häät ja hautajaiset, Siipola on vaihtanut hautajaiset ristiäisiin.

Vierailija
5051/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhia mikä myötähäpeä noista Sini Sabotaagin eilisistä kännikaraokeklipeistä :DDDD sevää viisuainesta, haha!

Missä tämmöisiä on?

Vierailija
5052/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noista kellään oo asiaa finaaliin paitsi ehkä rockilla vois pärjätä. Rock on livenä aina parasta mut useimmiten tuollainen ns. nykymusiikki ei vaan jostain kumman syystä toimi 🤔

Käärijä oli jotain niin erityistä. Ei vois kuvitellakaan jotain Sexmanea sen jälkeen viisulavalla. Ei, ei ja vielä kerran ei.

Vierailija
5053/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaisi oudolta, jos joku laulaisi kemoterapiasta, sydänkohtauksesta, sappikivistään, puhjenneesta umpisuolesta, sektiosta tai vaikka raudanpuutteesta.  Ainakin mun mielestä.

Kuvittele Kuori mua patologin laulamana ;D

-winner-

Vierailija
5054/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Suunnilleen kohdasta 1.34.

Samankaltaisuutta on, muttei mielestäni kuitenkaan yksi yhteen. Joku reagoija mainitsi myös tuosta samankaltaisuudesta t.A.T.u:un.

Apua. Te ette siis ihan oikeasti kuuntele Siaa tai Rihannaa ;D

-winner-

Eilen mulle tuli No Rulesista muuten mieleen ei suinkaan ruotsalainen Gunther/E-Type eurohumppa, vaan Bonnie Tylerin Holding Out For A Hero.

Saran vertaaminen Siaan tai Rihannaan tekee kyllä suurta kunniaa Saralle. 

Vierailija
5055/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjan Keiinolle vaaditaan uutta mahdollisuutta ja jos näin käy, se voittaa puhelinäänet tänä vuonna.

Tämä on muuten harvinaisen yksinkertainen kappale. Ei kestä jatkuvassa kuuntelussa. Sanon samaa mitä joku muu, windows95man on parempi.

Kyllä. Vaikka en Windows95manistä perusta kyllä ollenkaan. On mielestäni rasittavin kappale noista. Mutta tuo Keinoon kappale on ikävä kyllä huonompi kuin se millä viimeksi pyrki viisuihin eikä päässyt. Harmi.

Vierailija
5056/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä masentava kappale perustelemalla paremmaksi muutu. It is what it is.

Todellakin. No rulesia ei vaan jaksa.

-winner-

Mä olen jo jaksanut niin monta kertaa, että putosin laskuista. 😅 Ja sitten taas repeat...

Jotenkin ihan sama havainto, mutta täällä soi Vox Populi.

-winner-

Vierailija
5057/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tämmöisiä on?

Instagram stooreissa, jotka kuvattu BB-Soffen synttäreiltä.

Vierailija
5058/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anne Mattilan biisissäkin (Perutaan häät) on kokonaisuudessaan nerokkaammat sanat kuin Siipolan biisissä. Mattila peruu häät ja hautajaiset, Siipola on vaihtanut hautajaiset ristiäisiin.

Saran biisin kohta "perutaan häät, ristäiset" on intertekstuaalinen viittaus Anne Mattilan biisiin. Intertekstuaalisuushan on yksi kuulijaa/lukijaa herättävistä kielen keinoista. Saran biisissä se on mielestäni onnistunut tehokeino.

Vierailija
5059/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnolla odottelen live-esityksiä, ihan senkin takia, että lähes kaikki biisit ovat kunnon autotunehötöllä maustettuja niin saapa nähdä miltä kuulostavat ilman niitä kun eihän itse viisuissakaan saa käyttää kuin taustalaulua, mutta kaikenlainen autotune/ääntenmuunnos kiellettyä.

Tuleekohan vox populissa oikea klassinen kuoro lavalle? 

Vierailija
5060/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara on suosikki äänestyksissä, vaikka se mammoja harmittaisikin. Se voittaa tämän. 

Ketju on lukittu.