UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Voi hyvin kuvitella kuinka Paskanan sanat puhuttelevat sydänsurujen keskellä räytyvää ihmispoloa, tuoltahan se tuntuu. Mutta ei tuo puhuttele mitenkään sellaista, jolla ei ole tilanne päällä.
Vierailija kirjoitti:
Sarassa kaikki on teennäistä. Tekotuska, lauluääni, ihonväri (yrittää tehdä itsestään värillisen naisen menestyäkseen paremmin alalla), naama on klinikalla tehty. Vaikka laulu olisi miten hyvä niin tämmöisen esittämänä en äänestä sitä.
Tuo oli hyvä sana kuvaamaan Saran esitystä: tekotuska. En pitänyt Loreenista erityisemmin viime vuonna, mutta ainakin hän osasi paremmin esittää tuskaista.
Ei tämä masentava kappale perustelemalla paremmaksi muutu. It is what it is.
Niinpä esille vaan ja haastatteluja antamaan. Vai onko vielä rajoitettua?
Minulla on välttämätön pakko soittaa "No rules" kappaletta, ja se tekee minut iloiseksi.
Tummia esityksiä ja rumia sanoja en kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Umk:sta ei pysty sanomaan oikein mitään, koska nyt on nähty vasta huolella tehdyt videot eikä biisejäkään ole kuin 7. Lopullinen totuus esityksistä alkaa paljastua vasta finaalissa. Siihen asti kaikki on pelkkää spekulaatiota ja arvailua.
Saa nähdä, tippuuko näistä jotain esityksiä tässä välissä. Itse meen kenraalin ja näen ne ainakin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvin kuvitella kuinka Paskanan sanat puhuttelevat sydänsurujen keskellä räytyvää ihmispoloa, tuoltahan se tuntuu. Mutta ei tuo puhuttele mitenkään sellaista, jolla ei ole tilanne päällä.
Kaikesta selviää, eli olisi lopun pitänyt olla riemua ja iloa. Elämä on hyvä asia ja sitä ei pidä masentaa mustaksi ja rumaksi.
Onko terapia-sanaa käytetty aikaisemmin iskelmien sanoituksissa tai sanaa internet.
Norjan Keiinolle vaaditaan uutta mahdollisuutta ja jos näin käy, se voittaa puhelinäänet tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä masentava kappale perustelemalla paremmaksi muutu. It is what it is.
Todellakin. No rulesia ei vaan jaksa.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Onko terapia-sanaa käytetty aikaisemmin iskelmien sanoituksissa tai sanaa internet.
Ei tule suomalaista biisiä nyt heti mieleen, mutta tuskin ovat maailmankaikkeudessa ensimmäistä kertaa käytössä laulujen lyriikoissa. Ainakin Wiwi-William sanoi, että yleensä hän ei tykkää internet-sanan käytöstä biiseissä, mutta Saran biisin lyriikoissa se ei häntä haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan huomannut, että Sara Siipolan kappaleen (välisoitto) on ihan samanlainen kuin t.A.T.u -bändin yhden kappaleen vastaava välisoitto. En muista nyt kappaleen nimeä (voin katsoa sen kohta) mutta yksi niistä suosituimmista.
Ei ihme että verrataan Loreeniin, kun ihan kaikki on pöllitty ja matkittu muilta. Loreenilla se konsepti tosin toimi, joten miksei hyvällä tuurilla Suomellakin?
Rehellisesti sanottuna voitosta jäisi kyllä silloinkin vaan paska maku suuhun, ihan niin kuin Loreeninkin viime vuoden voitosta. Käärijän voittaessa tunne olisi ollut täysin toisenlainen, sillä se voitto olisi ollut kaikin puolin täysin ansaittu.
Eikös sitä sanota, että on menestyjän merkki, kun ruvetaan kaivelemaan näitä mukamas plagiointeja.
Olisikin vaan mukamas plagiointeja, mutta kun on ihan suoraan pöllitty.
Vierailija kirjoitti:
No en oo koskaan surressani toivonut, että muu maailma pysähtyy ku mä tässä nyt suren. Oon vaan halunnu olla omassa rauhassa ja toivonut, että jonain päivänä voisi elää taas onnellisena. Laulun sanat alkanut todella ärsyttää kun sen sanoman tajuaa. Ottaisi edes kunnon kalsarikännit tossa videolla eikä olisi sen näköinen kuin olisi dubaihin just lähdössä
Onko muissa maissa jo valittu edustaja? Jos niin laittakaa tännekin kuunneltavaksi. Itse en juurikaan seuraa kisoja muuten kun umk:n ja sitten euroviisut jos suomi on finaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Missä te viisufanit luuraatte oikeassa elämässä, kun en tunne ketään jonka kanssa puhua näistä? Eikä se siis sinänsä haittaa kun on tämä some, mutta ihmettelen vaan. Kiva kun olette edes täällä :)
Itse olen raahannut mun miehen syvälle tähän suohon. Syvällä tarkoitan sitä, että tämä ei rajoitu pelkästään kevääseen. Mutta nytkin on viikonlopulla fiilistelty tämän vuoden suosikkeja. Käytetään aika paljon aikaa youtubesta kaikenmaailman koosteiden läpikäymiseen 😅 sitten tietysti katsellaan menneiden vuosien suosikkeja. Eilen seurattiin Viron karsintaa. Onhan se kiva, että voi jakaa tämän jonkun kanssa. Vaikka ei olla kaikesta samaa mieltä mikä on tasokasta 😆
Kuulostaisi oudolta, jos joku laulaisi kemoterapiasta, sydänkohtauksesta, sappikivistään, puhjenneesta umpisuolesta, sektiosta tai vaikka raudanpuutteesta. Ainakin mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan huomannut, että Sara Siipolan kappaleen (välisoitto) on ihan samanlainen kuin t.A.T.u -bändin yhden kappaleen vastaava välisoitto. En muista nyt kappaleen nimeä (voin katsoa sen kohta) mutta yksi niistä suosituimmista.
Ei ihme että verrataan Loreeniin, kun ihan kaikki on pöllitty ja matkittu muilta. Loreenilla se konsepti tosin toimi, joten miksei hyvällä tuurilla Suomellakin?
Rehellisesti sanottuna voitosta jäisi kyllä silloinkin vaan paska maku suuhun, ihan niin kuin Loreeninkin viime vuoden voitosta. Käärijän voittaessa tunne olisi ollut täysin toisenlainen, sillä se voitto olisi ollut kaikin puolin täysin ansaittu.
Eikös sitä sanota, että on menestyjän merkki, kun ruvetaan kaivelemaan näitä mukamas plagiointeja.
Ennemmin suuri suomalainen häviäjä kuin maksettu ruotsalainen voittaja.
Kukaan ei ole muistanut Loreeniakaan voiton jälkeen ennen tätä ketjua ;D
Kohta varmaan kaivetaan ne viimeiset vellit vastaan puurot "perustelut", että "en tykkää kun Sara ja Loreen kuulostaa samalta tai näyttää samalta kun ovat naisia" ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Norjan Keiinolle vaaditaan uutta mahdollisuutta ja jos näin käy, se voittaa puhelinäänet tänä vuonna.
Tämä on muuten harvinaisen yksinkertainen kappale. Ei kestä jatkuvassa kuuntelussa. Sanon samaa mitä joku muu, windows95man on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Onko muissa maissa jo valittu edustaja? Jos niin laittakaa tännekin kuunneltavaksi. Itse en juurikaan seuraa kisoja muuten kun umk:n ja sitten euroviisut jos suomi on finaalissa.
Eipä taida sinua kisat tai muitten maitten edustajatkaan sitten paljoa kiinnostaa ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Umk:sta ei pysty sanomaan oikein mitään, koska nyt on nähty vasta huolella tehdyt videot eikä biisejäkään ole kuin 7. Lopullinen totuus esityksistä alkaa paljastua vasta finaalissa. Siihen asti kaikki on pelkkää spekulaatiota ja arvailua.
Saa nähdä, tippuuko näistä jotain esityksiä tässä välissä. Itse meen kenraalin ja näen ne ainakin siellä.
Pitäisiköhän kuitenkin ostaa liput tuonne 🧐
Missä tuo Henri on piileskellyt? Tai no, ainakin dubbausmikkien takana. Tuolla laulutaudolla ja heittäytymisellä ansaitsi tulla näkyviin.