UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin tässäkin sanotaan S.Siipolasta tälläisiä kappaleita on kolmetoista tusinassa, oon samaa mieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta viisukuppilassa oli hyvä kommentti ulkomaalaiselta keskustelijalta. Euroviisufanit eivät yleensä pidä rap-musiikista ja siksi he juuri päätyvätkin monesti euroviisufaneiksi. Siksi UMK:n rap-painotus tänä vuonna on niin suuri pettymys.
Siis suomalaiset euroviisufanit ei tykkää räpistä? Miten joku umk voi olla muunmaalaisille noin kova pettymys, luulisi, että kannattavat mieluiten omiaan.
Viisufaneilla on tapana katsoa kaikkien maiden kansalliset finaalit ja biisit. Ja kannustaa suosikkejaan yli valtiorajojen. He eivät edelleenkään suhtaudu viisuihin jääkiekon MM-kisoina.
No jaa. Näyttäisi olevan kova halu vaikuttaa vähän kaikkien maitten valintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti MG kiusoitteleekin biisissään oikeistosiipeä? On redditin mukaan nykyään Pekka Haaviston kannattaja. Siinä mielessäkin sopii, että jos ootte leijonii miks teidän lauma määkii vinoileekin juuri äärioikeistolle, hehän leijonasymbolia käyttävät.
Enpä usko, mun mielestä se ottaa kantaa molempiin suuntiin. Että aina kaikki mitä sanot, otetaan suurennuslasin alle ja kummankaan "laidan" näkemys ei ole toista parempi/huonompi.
Jos ei jaksa täällä lukea pidempiä viestejä, ne voi selata ohi. Ei kukaan pakota lukemaan. Joku saattaa silti haluta lukea niitäkin. Sallikaamme se heille.
Mua ärsyttää yleensäkin se, että kaikki verkkokeskustelu tuntuu usein olevan vaan sitä että jokaisen pitää päästä kaikkiin kommenttikenttiin huutamaan vaan se oma "Tää on ihan paras! " tai pelkkä "hirveetä sontaa".
Kirjottaa voi mielenkiintoisesti ja monipuolisesti mutta silti napakasti, sopivan pituisesti. Mielummin luen perusteltuja oikeita ajatuksia, kuin pelkkiä lentäviä lausahduksia.
Ton Saran viisu on sanotukseltaan niin kökkö, että ei voi kuin nauraa. Lopettakaa internet... 🤦Taitava sanottaja olisi kertonut kappaleen aiheen soljuvammin ja paremmilla sanankäänteillä. Onkohan artisti itse ollut asialla ja nimikin on kyllä huono. Eikö olisi voinut olla vain hajalla? Mun mielestä jos joku on paskana, se on yleensä tavara tai esine.
Onneksi muissa maissa ei taideta harrastaa kappaleiden käännöksiä, kuten Suomessa. Siinä olis kääntäjällä hauskaa, kun pitää sammuttaa auringot ja muut, kun yks on kakkakikkareena😂😂😂 ( ja todellakin ymmärrän, että tässä ei lauleta kikkareista)
Sara Siipolan biisi kuvaa hyvin suomalaisuutta ja itsekkyyttä. Voi voi kun hänellä on niin rankkaa ja luulee olevansa jotenkin ainutlaatuinen ja syvällinen. Koko tyyppi ärsyttää olemuksellaan. Oppisi jotain elämästä ennen määkinäänsä. Miksi helvetissä Suomessa tykätään tuollaisesta? Koko nimikin on helvetin ärsyttävä. Kuka älykääpiö laittaa biisin nimeksi " Paskana"? Oman tunteen kuvaaminen sanomalla että " olen paskana jostakin" etäännyttää aidosta tunteesta, ei uskalleta sanoa että "minusta tuntuu pahalta".Tunne on ohimenevä asia, tunteita tulee ja menee. Tunnekasvatus on Suomessa pielessä ja tälläiset Siipola pissikset ylläpitää ikävää kulttuuria joissa asioista ei puhuta suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Ton Saran viisu on sanotukseltaan niin kökkö, että ei voi kuin nauraa. Lopettakaa internet... 🤦Taitava sanottaja olisi kertonut kappaleen aiheen soljuvammin ja paremmilla sanankäänteillä. Onkohan artisti itse ollut asialla ja nimikin on kyllä huono. Eikö olisi voinut olla vain hajalla? Mun mielestä jos joku on paskana, se on yleensä tavara tai esine.
Onneksi muissa maissa ei taideta harrastaa kappaleiden käännöksiä, kuten Suomessa. Siinä olis kääntäjällä hauskaa, kun pitää sammuttaa auringot ja muut, kun yks on kakkakikkareena😂😂😂 ( ja todellakin ymmärrän, että tässä ei lauleta kikkareista)
Niin, koska muissahan kappaleissa ne vasta nerokkaat sanoitukset ovat. Unboxaa mun onionii, here me slay, i am the king, i am the queen, dancing with the demons.. vox populi sata kertaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
My top 7.
1. Sara Siipola
2. Sini Sabotage
3. Cyan Kiks
4. Jesse Markin
5. Windows95
6. Sexxmane
7. Mikael Gabriel
Ketä kiinnostaa nää omat top 7:t?
Minusta niitä saa täällä olla ihan vapaasti. Kyllähän ne kertovat tiivistetysti eri ihmisten mielipiteet paremmuusjärjestyksestä.
Sama tyyppi voi tehtailla vaikka kuinka monta top-listaa nimimerkillä Vierailija.
Äkkiähän tuon huomaa, jos sama lista alkaa toistua. Tuskin kukaan kuitenkaan huvikseen erilaisia listoja tehtailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
My top 7.
1. Sara Siipola
2. Sini Sabotage
3. Cyan Kiks
4. Jesse Markin
5. Windows95
6. Sexxmane
7. Mikael Gabriel
Ketä kiinnostaa nää omat top 7:t?
Minusta niitä saa täällä olla ihan vapaasti. Kyllähän ne kertovat tiivistetysti eri ihmisten mielipiteet paremmuusjärjestyksestä.
Sama tyyppi voi tehtailla vaikka kuinka monta top-listaa nimimerkillä Vierailija.
Äkkiähän tuon huomaa, jos sama lista alkaa toistua. Tuskin kukaan kuitenkaan huvikseen erilaisia listoja tehtailee.
Tällaisilla palstoilla kaikki on mahdollista, jopa listojen kanssa spämmääminen.
Voi olla vaikeaa päästä tänä vuonna finaaliin. Ei yksikään kappale jäänyt ensi kuulemalla mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska muissahan kappaleissa ne vasta nerokkaat sanoitukset ovat. Unboxaa mun onionii, here me slay, i am the king, i am the queen, dancing with the demons.. vox populi sata kertaa...
"violins playing, angels crying.".by Tattoo
Tuli katseltua ulkomaalaisten viisufanien top7 reagointivideoita. Huomasin vähän samaa mitä suomalaisissa, eli ollaan vähän hämmentyneitä näistä biiseistä. Kaikki biisit ovat vähän erikoisia. Yksi sanoikin, että nyt kun Suomelle tuli menestystä Käärijällä, Umk:hon on selvästi valittu erikoisia biisejä.
Muuta mitä jäi mieleen oli se, että Saran balladia pidettiin aika geneerisenä perus balladina. Joku sanoi, että mieluummin viisuihin win95 tyylinen ilmoittelu kuin tylsiä balladeja. Olen samaa mieltä, olen aina pitänyt vessatauon balladien aikana. Cyan Kicksistä ihan tykättiin monessa videossa.
Pääasiassa jäi fiilis, että ei tämä umk-taso ole ulkkistenkaan mielestä yhtä hyvä nyt kuin aiemmin.
Viime vuosi saattoi olla kokonaisuudessaan poikkeuksellisen kiinnostava Euroviisuvuosi. Meillä oli Käärijä, mutta myös Loreenin osallistuminen sähköisti selvästi tunnelmaa. Ja monta muuta todella mielenkiintoista tyyppiä osallistujien joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli katseltua ulkomaalaisten viisufanien top7 reagointivideoita. Huomasin vähän samaa mitä suomalaisissa, eli ollaan vähän hämmentyneitä näistä biiseistä. Kaikki biisit ovat vähän erikoisia. Yksi sanoikin, että nyt kun Suomelle tuli menestystä Käärijällä, Umk:hon on selvästi valittu erikoisia biisejä.
Muuta mitä jäi mieleen oli se, että Saran balladia pidettiin aika geneerisenä perus balladina. Joku sanoi, että mieluummin viisuihin win95 tyylinen ilmoittelu kuin tylsiä balladeja. Olen samaa mieltä, olen aina pitänyt vessatauon balladien aikana. Cyan Kicksistä ihan tykättiin monessa videossa.
Pääasiassa jäi fiilis, että ei tämä umk-taso ole ulkkistenkaan mielestä yhtä hyvä nyt kuin aiemmin.
*win95 tyylinen iloittelu
Tänä vuonna kaikissa lauluissa on hirveästi jotain ihme säksätystä ja koneääniä. Yhtään sellaista kuumaan tyyppistä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tämän piti olla kaikkien aikojen kovatasoisin UMK. No, sitä se on mutta vain nimien osalta. Biisien osalta taso on aika laimea. Kertoohan se jotain että paras biisi on Sara Siipolalta, mutta ei sitä kyllä kannata Euroviisuihin lähettää. Seuraa Bessin ja Erika Vikmanin jalanjälkiä siinä että hän sai kisasta uralleen superison nosteen.
Cyan Kicksin itse lähettäisin Euroviisuihin vaikka ei se paras biisi olekaan. Saattaa pärjätä tai sitten ei, ei sitä koskaan etukäteen tiedä. Sexmanen biisi oli ihan ok samoin WIndows95Manin. Sinin, Jesse Markinin ja Miklu ät Nublun biisit oli todella huonoja.
Siinä missä käärijällä oli päähän soimaan jäävä koukku ja yleisönlaulatusosa niin tämän vuoden biiseistä ne puuttuivat. Olen kyllä pettynyt tämän vuoden biisitarjontaan. Mutta ainakin Areena-spektaakkelista tulee huikea kun täysi Nokia-Areena kannustaa, huutaa ja pitää ääntä.
Jos kävisi niin satumainen tuuri, että kaikki olisivat livenä timanttia, niin sitten voisi kyllä sanoa että tämä on kovatasoinen umk.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyemmät kommentit olisivat kivoja, helpompi lukea, kiitos!
Sitten kannattaa mennä twitteriin ( nyk. X)
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010130365.html