UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Kuuntelin jokaisen viisun ilman videoita, jotta sais jonkun käsityksen kappaleista ja aikamoista kuraa on tarjolla. Yksikään noista ei innosta kuuntelemaan toista kertaa. Ei jää mitään mielenkiintoa yhteenkään kappaleeseen.
Mitä ihmettä on tapahtunut UMK -tarjonnalle? Eikö kukaan ole uskaltanut lähteä osallistumaan Käärijän viimevuotisen huuman jälkeen? Onkohan nää artistit lahjottu osallistumaan, kun ei näillä ole mitään menetettävää😄. Ihan sama kuullaanko näistä enää koskaan.
Yksikään näistä ei tule pääsemään finaaliin, joten turha edes lähteä kisaamaan.
Harmillista, että viime vuoden UMK tason oli niin kova ja mukana oli 3-4 kappaletta, jotka olis voinu kisaan lähettää ja nyt vaihtoehtoja on tasan 0.
Mietin ja mietin.
Mun omat suosikit on siis Windows95 ja ck. (Windows jos siis onnistuu live, eniten odotan sitä liveä).
En tykännyt mikael Gabrielin biisistä, liian hämärät sanat. Voitte ne kääntää miten haluatte,mutta lampaat etc niin meni vaan heti ajatus koronajan kiistoihin. (Enkä halua ajatella niitä enää, enkä tässä ajassa.) Ja "kansan ääni" niin tuli joku ano mieleen.
En halua noin kontroversiaalista biisiä.
Vaikka joku voi tulkita sen toisin, niin itse en siitä pidä. Olisi voinut tehdä aiheesta oman biisinsä,jos haluaa. Ja eri aiheen viisuihin. Tai eri sanoilla.
Paljon kevyempi aihe on vaikka Sinin kuori mua, siis onko seksuaalinen vai ei. Se ei ole niin vakava aihe. Vaikka en sitä biisiä fanita niin aihe ei ole vakava ja näen sen tarkoittavan muutakin.
Gabrielin biisistä tuli vaan heti ick fiilis. Siis sanoista.
Tämän piti olla kaikkien aikojen kovatasoisin UMK. No, sitä se on mutta vain nimien osalta. Biisien osalta taso on aika laimea. Kertoohan se jotain että paras biisi on Sara Siipolalta, mutta ei sitä kyllä kannata Euroviisuihin lähettää. Seuraa Bessin ja Erika Vikmanin jalanjälkiä siinä että hän sai kisasta uralleen superison nosteen.
Cyan Kicksin itse lähettäisin Euroviisuihin vaikka ei se paras biisi olekaan. Saattaa pärjätä tai sitten ei, ei sitä koskaan etukäteen tiedä. Sexmanen biisi oli ihan ok samoin WIndows95Manin. Sinin, Jesse Markinin ja Miklu ät Nublun biisit oli todella huonoja.
Siinä missä käärijällä oli päähän soimaan jäävä koukku ja yleisönlaulatusosa niin tämän vuoden biiseistä ne puuttuivat. Olen kyllä pettynyt tämän vuoden biisitarjontaan. Mutta ainakin Areena-spektaakkelista tulee huikea kun täysi Nokia-Areena kannustaa, huutaa ja pitää ääntä.
Lyhyemmät kommentit olisivat kivoja, helpompi lukea, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään kyllä pidemmistä, monipuolisista ja perustelluista kommenteista, joten ovat jatkossakin tervetulleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään kyllä pidemmistä, monipuolisista ja perustelluista kommenteista, joten ovat jatkossakin tervetulleita.
Puhut kai omista kommenteistasi ihastuneena? Itsellesikö kirjoittelet? Noita novelleja ei jaksa kukaan lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut kai omista kommenteistasi ihastuneena? Itsellesikö kirjoittelet? Noita novelleja ei jaksa kukaan lukea.
En puhu omista kommenteistani ihastuneena, enkä ole tuon kommentin kirjoittaja, jolle ilmeisesti osoitit kommenttisi. On sitä paitsi hyvin suppeaa ajattelua väittää, ettei kukaan jaksa lukea pidempiä kommentteja.
Vauvapalstan ohjeissakin annetaan vinkkejä hyvään verkkkokeskusteluun. Yksi on tämä: Ole kiinnostava. Kirjoita napakasti ja mielenkiintoisesti, älä jää inttämään tai jaarittelemaan.
My top 7.
1. Sara Siipola
2. Sini Sabotage
3. Cyan Kiks
4. Jesse Markin
5. Windows95
6. Sexxmane
7. Mikael Gabriel
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoriso ei jaksa nykyään keskittyä kirjan lukemiseen, tai edes pitkiin elokuviin.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta monella ihmisellä kyllä riittää edelleen kärsivällisyyttä lukea myös pidempiä viestejä, jos ne ovat mielenkiintoisia ja/tai hyvin kirjoitettuja. Tämä on keskustelupalsta, ei WhatsApp-ryhmä.
Asia kerrallaan. Ei tarvitse käydä läpi koko euroviisuhistoriaa. Tai omaa historiaansa.
Vierailija kirjoitti:
My top 7.
1. Sara Siipola
2. Sini Sabotage
3. Cyan Kiks
4. Jesse Markin
5. Windows95
6. Sexxmane
7. Mikael Gabriel
Ketä kiinnostaa nää omat top 7:t?
Eipä juuri ketään, ehkä listojen laatijoita? Kovasti noita tehtaillaan.
Espanjan Nebulossa on kuin Cicciolina ja Erika Vikman samassa paketissa. Kovat katseluluvut ja hypetys päällä, mutta ei kyllä nyt meikäläisellä nappaa sen enempää sanat kuin esityskään.
Vierailija kirjoitti:
Espanjan Nebulossa on kuin Cicciolina ja Erika Vikman samassa paketissa. Kovat katseluluvut ja hypetys päällä, mutta ei kyllä nyt meikäläisellä nappaa sen enempää sanat kuin esityskään.
Joka vuosihan Espanjalla on tyyliin kovimmat luvut katsomis-/kuuntelukerroissa, mutta jäävät aina sinne finaalin häntäpäähän. Kova hypetys kotimaassa ei takaa voittoa tai menestystä.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä. Espanja tuntuu joka vuosi hemmetin yliarvostetulta. varmaan koska lattarisoundi on niin tuttua kaikille.
Mulle henk. koht. kelpaa edustusbiisiksi mikä tahansa paitsi W95man, nuo väkinäiset huumoriesitykset on lähestulkoon aina inhokkejani (esim. Norjan Subwoolfer pari vuotta sitten). Tänä vuonna on ehdolla paljon "outoja" esityksiä lähinnä Käärijän takia, joten tuo ei edes erottuisi joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstan ohjeissakin annetaan vinkkejä hyvään verkkkokeskusteluun. Yksi on tämä: Ole kiinnostava. Kirjoita napakasti ja mielenkiintoisesti, älä jää inttämään tai jaarittelemaan.
Vauvapalsta on niin puolueellinen modeilussaan, että kuvottaa. Kaikki Orpoa ja riikkaa ynnä muita oikeistolaisia arvostelevat ketjut poistuvat heti, Haavistoa ja Marinia haukkuvat kyllä saavat jäädä. Että sellainen vox populi.
Minkä ikäinen Nebulossan laulaja oikeastaan on? Video on kuvattu jossain eläkeläisten pikkujoulujuhlassa.