Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
4641/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton Saran viisu on sanotukseltaan niin kökkö, että ei voi kuin nauraa. Lopettakaa internet... 🤦Taitava sanottaja olisi kertonut kappaleen aiheen soljuvammin ja paremmilla sanankäänteillä. Onkohan artisti itse ollut asialla ja nimikin on kyllä huono. Eikö olisi voinut olla vain hajalla? Mun mielestä jos joku on paskana, se on yleensä tavara tai esine. 

Onneksi muissa maissa ei taideta harrastaa kappaleiden käännöksiä, kuten Suomessa. Siinä olis kääntäjällä hauskaa, kun pitää sammuttaa auringot ja muut, kun yks on kakkakikkareena😂😂😂 ( ja todellakin ymmärrän, että tässä ei lauleta kikkareista)

Eikä taida olla sanontaa "olla paskana." Vähän kuin laulais "ettekö nää olen paskaa?"

Vierailija
4642/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sara Siipola on suosituin. Jotenkin synkkä kappale vaikka toisaalta on ihan hyvä. Mutta tonlaisia on aina euroviisuissa.

Suosittu ehkä ulkomailla, suomalaiset suosivat enemmän menevämpää musiikkia.

Kyllä Saran biisi näyttää olevan  suosittu Suomessakin. Spotifyn kuunnelluimpien listalla Sara nousi julkaisupäivänä suoraan kolmanneksi ja on pysynyt koko ajan tuolla sijalla.

Viisukuppilassakin Sara on todella suosittu. Parhaat arvioinnit on saanut heidän puntarissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4643/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset haluaa aina tietää, mitä mieltä ulkkikset on meistä. Wiwibloggsin reaktiovideota Sara Siipolan biisistä katsottiin ja kelattiin niin paljon, että reaktiovideo nousi jo Suomen trendaavien listalle 😂

Vierailija
4644/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

My top 7.

1. Sara Siipola

2. Sini Sabotage

3. Cyan Kiks

4. Jesse Markin

5. Windows95

6. Sexxmane

7. Mikael Gabriel

Ketä kiinnostaa nää omat top 7:t? 

Meitä viisufaneja. Eikä haittaa pitkätkään viestit. 

Vierailija
4645/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sara Siipola on suosituin. Jotenkin synkkä kappale vaikka toisaalta on ihan hyvä. Mutta tonlaisia on aina euroviisuissa.

Kyllä Saran biisi näyttää olevan  suosittu Suomessakin. Spotifyn kuunnelluimpien listalla Sara nousi julkaisupäivänä suoraan kolmanneksi ja on pysynyt koko ajan tuolla sijalla.

Viisukuppilassakin Sara on todella suosittu. Parhaat arvioinnit on saanut heidän puntarissaan.

Tämä siis Suomessa, ei häntä kuunnella edes naapurimaissa.

Vierailija
4646/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen joku väitti, että ei ulkomaalaiset mieti sanoja,  mutta kyllä minulle tuli vastaan reaktiovideo, jossa ihmeteltiin Sinin biisin sanoja. 

Vierailija
4647/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siipola on oudon näköinen. Ei näytä suomalaiselta. Ei kuitenkaan  pärjää ulkonäöllään etelä Euroopan kaunottarille. Onko ruskeat piilarit valittu biisin mukaan ( paskanruskeat). Anteeksi muuttaa se tulee heti mieleen videosta ja ulkonäöstään... kakkaemoji ruskealla taustalla. En tunne henkilöä mutta vaikuttaa todella ärsyttävältä.

Sinä sen sijaan vaikutat oikein ihanalta.

Vierailija
4648/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle henk. koht. kelpaa edustusbiisiksi mikä tahansa paitsi W95man, nuo väkinäiset huumoriesitykset on lähestulkoon aina inhokkejani (esim. Norjan Subwoolfer pari vuotta sitten). Tänä vuonna on ehdolla paljon "outoja" esityksiä lähinnä Käärijän takia, joten tuo ei edes erottuisi joukosta. 

Mä kuuntelen vieläkin toisinaan Subwoolferin biisiä, se oli hyvä 😁

Vierailija
4649/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siipolan olisi kannattanut miettiä biisin nimeä uudestaan. Nyt jää mieleen vaan paskana artistina. Eikö hänellä ole ollut ketään kuka olisi neuvonut sanoituksissa? Euroviisujen kohdeyleisöä ei ole 14 vuotiaat. Tuon jälkeen ura ei kyllä lähde nousuun.

Vierailija
4650/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siipola on oudon näköinen. Ei näytä suomalaiselta. Ei kuitenkaan  pärjää ulkonäöllään etelä Euroopan kaunottarille. Onko ruskeat piilarit valittu biisin mukaan ( paskanruskeat). Anteeksi muuttaa se tulee heti mieleen videosta ja ulkonäöstään... kakkaemoji ruskealla taustalla. En tunne henkilöä mutta vaikuttaa todella ärsyttävältä.

Pelkästään jo sukunimi Siipola ärsyttää minua. 🤭

Vierailija
4651/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan löytänyt käännöstä Nublun räppiosuudesta? Olis kiva ymmärtää mikä siinä on sanoma. 

Vierailija
4652/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä sen sijaan vaikutat oikein ihanalta.

En ole Umk ehdokas enkä haluaisi olla " julkkis".

Vierailija
4653/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen joku väitti, että ei ulkomaalaiset mieti sanoja,  mutta kyllä minulle tuli vastaan reaktiovideo, jossa ihmeteltiin Sinin biisin sanoja. 

Ja mulle video, missä kerrottiit paskana olevan shit.

Vierailija
4654/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis Suomessa, ei häntä kuunnella edes naapurimaissa.

Viisukuppilan puntarissa ääniä oli jotain vähän yli 200. Eli ei kerro mitään koko Suomen mielipiteestä. Jos umk:ssa äänestää parisataatuhattakin ihmistä, niin tulos voi olla ihan eri kuin viisukuppilan parin ihmisen mielipide. 

Vierailija
4655/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä Sara on oma suosikkini, jota aion äänestää. Hänen kappaleensa on ollut kovimmalla soitolla tällä viikolla ja se iski luihin ja ytimiin. Live-esitykset kuitenkin ratkaisevat ja UMK-finaalissa äänestän parasta liven perusteella.

Mielenkiinnolla odotan kuinka myös No rules, Vox populi ja Kuori mua toteutetaan lavalla. Musiikkivideot ovat aina niin hyvin tuotetut ja niihin on panostettu isolla kädellä ja budjetilla, mutta varsinaiset lavashowt ovat sitten monien artistien kohdalla harmillisesti täydellisiä floppeja.

Vierailija
4656/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvi Hämäläisellä mennyt kyllä puurot ja vellit sekaisin, tämä on UMK ei Putous. Kauhea UMK mainos Mikko Silvennoisen selostamana missä Pilvi pyörittelee silmiään sketsihahmona. Viivi ja Benjamin olisi riittäneet juontajina. 

Vierailija
4657/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään jo sukunimi Siipola ärsyttää minua. 🤭

Olin kirjoittamassa samaa.. En tiedä mikä nimessä ärsyttää? Tulee mieleen viipale tms. Sara Siipola nimiyhdistelmä on vaan ärsyttävä. Haluaisitteko tuon nimisen opettajan tai työkaverin? Anteeksi en tiedä mikä nimessä ärsyttää. Pelkkä Sara olisi ollut parempi artistinimi.

Vierailija
4658/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mulle video, missä kerrottiit paskana olevan shit.

" oh shit, I am shit" ...

Vierailija
4659/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan löytänyt käännöstä Nublun räppiosuudesta? Olis kiva ymmärtää mikä siinä on sanoma. 

Ainakin englanniksi se oli käännetty umk-videoon, voi olla että tekstitys oli saatavilla suomeksikin 

Vierailija
4660/20622 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli aika erikoinen, ettei ollut käännetty suomeksi. Kuitenkin suomalainen kilpailu kyseessä ja kaikki Ylen jutut käännetään nykyään miljoonalle kielelle, mutta ei suomeksi sitten kun kerrankin tarvitaan... Englanniksi oli käännetty, eli sieltä lukemaan jos kiinnostaa.

Ketju on lukittu.