UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiselta viisuasiantuntijalta tulikin jo täystyrmäys. Suomi ei ymmärrä Euroviisuja, ainoa kelpo kappale on Saralla, mutta sekin pitäisi olla englanniksi EI suomeksi.
Kaunis, koskettava biisi menee aivan hukkaan suomenkielisenä kankeana määkimisenä.
Huoh. Ruotsalaiset alkaa olla mun inhokkeja. Miten viime vuonnakin pystyivät olemaan maailman huonoimpia voittajia. Se oli kyllä jotain ennen näkemätöntä. Kai se on vaa ylimielisyys Suomea kohtaan.
"Ruotsalaiset alkaa olla mun inhokkeja." Valot päälle: älkää yleistäkö. Naurettavaa, että aikuiset ihmiset täällä yleistävät ruotsalaiset yhdeksi massaksi! Loreen itsekään ei esimerkiksi ole sanonut yhtään ylimielistä kommenttia Käärijästä, vaikka varaa olisi lällätellä.
Ei raatilellikillä mitään varaa ole lällätellä. Luulisi että Loreenkin ottaisi mieluummin kansan suosion kuin juryjen... juryille ei paljon keikkaa vedetä viisujen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää miten päinvastaisesti täällä on ymmärretty tuo Vox populi -kappale. Ei tarvi kuin katsoa video, niin tietää, että biisissä naureskellaan juurikin sinne kaninkoloon eikä toisinpäin. Fox News, Tony Robbins, 1984, kuukävely, jne...
Siinähän haukuttiin suomalaisia! Ootte mukas leijonia, vaikka sanotte bää.
Höpö höpö. Leijonilla viitataan näihin suamem leijona -isänmaallisväkeen. Väittävät itseän paremmiksi, mutta suusta tulee samaa mantraa kaikilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No rules! Ehdottomasti. Sara liian masentava. Synkkiä aikoja muutenkin eletään, niin huumoria peliin. Ja nimenomaan suomalaista huumoria, sitähän tuo kappale on.
TYHMÄÄ ! Viimevuoden huumori kopiota yrittää vängätä. EI enää samaa tyyliä moniin vuosiin !
Ei Käärijänn musiikki kyllä ole huumorimusiikkia!
Se onkin vitsi musiikkia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole kulttuurista omimista, että kalman kalpeat suomalaiset iskevät tekorusketuksen naamaan.
Kulttuurista omimista on esim. lainata koko sävelkulku ja väittää sitä omakseen. Vähän niinkuin Tattoossa ;D
-winner-
Kulttuurista omimista Ruotsissa on myös "lainata" tutut sävelkulut Pont Aerin lisäksi vaikkapa AVICII:lta (Lovers on the Sun/Heroes) tai Bradley Cooperilta & Lady Gagalta (Shallow/Hold Me Closer). Ja nimenomaan viisubiiseihinsä.
Jos näin tekee David Guetta, Pitbull tai Jason Derulo, niin silloin maksetaan siitä valmiista pohjasta eli sämplesta ja räpätään joku oma line siihen mukaan ja hitti syntyy. ESC:n säännöissä on että kappaleen pitää olla originaali eli ei siis sämplejäkään saa olla. Ruotsi on sen suhteen harmaalla alueella koko ajan ja vastenmielisen avoimesti ja röyhkeästi.
Viimeisin oikeasti kiinnostanut ruotsalainen artisti/bändi Viisuissa oli muuten The Ark ja se oli jo 2007.
-winner-
Vox populissa kuulostaa hyvältä myös se kun siinä on sellasta 90-luvun poppipunkia, mitä näitä nyt olikaan.. nublun mumiseva räppääminen kuulostaa myös supermahtavalta.
Vierailija kirjoitti:
CK on paras
Voi hyvin ollakin livenä.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää miten päinvastaisesti täällä on ymmärretty tuo Vox populi -kappale. Ei tarvi kuin katsoa video, niin tietää, että biisissä naureskellaan juurikin sinne kaninkoloon eikä toisinpäin. Fox News, Tony Robbins, 1984, kuukävely, jne...
Jep, selvä parodiabiisi salaliittoteoreetikoista. Täällä ei edes aamulla tajuttu tuota musavideon kuussakävelyä.
Ei ole häävejä biiseja. Ei noista oikein innostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelin kun katsoin yöllä jonkun espanjalaisen miehen reaktiovideon, jossa viittasin mg:hen tummaihoisena. Jos nyt ymmärsin oikein? :D
Tässä tuo reaktiovideo. Huom. mies puhuu espanjaa ja tässä on englanninkieliset tekstitykset, jonka mukaan sanoo n. kohdassa 2.24 "Olen rakastunut tähän tummaihoiseen poikaan. Kyllä, olen rakastunut." En sitten tiedä onko youtuben käännös oikein? :D Joku español-taitoinen voisi kuunnella ja tarkistaa?
Hän myös kehuu Suomen umk-biisien tasoa ja sanoo sen olevan brutaali :D
Hän käyttää sanaa "moreno", mikä tässä yhteydessä tarkoittaa tummatukkaista ei tummaihoista.
moreno
The dark haired boy told us to wait for the bus here. El niño moreno nos dijo que esperáramos el autobús aquí.
Tänään alkaa Voice. Pitääpä kyunnella onko siellä taso korkeammalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inside tietoa että Yle harkitsee vakavasti Vox Populin overhaulaamista kohujen myötä? Nublun osuudet tulevat olemaan suurempia ja sanoituksia modataan mm. kielen osalta mikäli pärjää hyvin.
Meinaako tämä että biisi muutetaan kokonaisuudessaan eestiksi? Eikö toi tarkoittaisi että Miklu heivataan kokonaan?
Mitä on overhaulaaminen?
Rallisuomea. Vähän niinku Sinin biisin sanoitus.
-winner-
Vox populin sanoma on ylimielinen tai typerä. Ivataan suomalaisia ja demokratiaa. Hyvin on mennyt Putskun ideologia verenkiertoon. Muutenkin sellainen Mäntästä kerron miten aidosti on asenne. Joku WM ja Sini ja VK on mitäänsanomattomia mutta MG aiheuttaa vilunväristyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiselta viisuasiantuntijalta tulikin jo täystyrmäys. Suomi ei ymmärrä Euroviisuja, ainoa kelpo kappale on Saralla, mutta sekin pitäisi olla englanniksi EI suomeksi.
Kaunis, koskettava biisi menee aivan hukkaan suomenkielisenä kankeana määkimisenä.
Huoh. Ruotsalaiset alkaa olla mun inhokkeja. Miten viime vuonnakin pystyivät olemaan maailman huonoimpia voittajia. Se oli kyllä jotain ennen näkemätöntä. Kai se on vaa ylimielisyys Suomea kohtaan.
No Älä :D kun loreen voitti viisut oisko ollut aftonbladetin Pääuutinen, ettei suomi antanut pisteitä ja itkua siitä ja meitä haukuttiin ties miksi :D ruotsiltahan niitä pisteitä on meille aina tullut...
Olet ymmärtänyt ihan oikein, että Aftonbladetin Pääuutinen (isolla alkukirjaimella tietysti) tehdään Ruotsin kansan yhteispäätöksellä, samaan tapaan kuin Ilta-Sanomien Pääuutinen tehdään Suomen kansan yhteispäätöksellä.
Oletko sä sama Ruotsin persuksen nuolija, joka eilenkin puolusti täällä innokkaasti juryja? Aggressiivinen kirjoitustyyli täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelin kun katsoin yöllä jonkun espanjalaisen miehen reaktiovideon, jossa viittasin mg:hen tummaihoisena. Jos nyt ymmärsin oikein? :D
Tässä tuo reaktiovideo. Huom. mies puhuu espanjaa ja tässä on englanninkieliset tekstitykset, jonka mukaan sanoo n. kohdassa 2.24 "Olen rakastunut tähän tummaihoiseen poikaan. Kyllä, olen rakastunut." En sitten tiedä onko youtuben käännös oikein? :D Joku español-taitoinen voisi kuunnella ja tarkistaa?
Onko Miklulla vähän romanitaustaa? Silloin hän on kyllä poc. :D Useassa videossa on sanottu hyvännäköiseksi ja onhan se ihan totta. Hampaat oli ennen persoonallisemmat kyllä mutta muotia laitattaa.
Oottakaapa vaan kun Sini vetää umk-finaalissa hemopäräyttävän pianosoolon, niin slaaayyy girl! My queen <3 Suut loksahtaa auki Sinin pianistitaidoista! Leija!
Vierailija kirjoitti:
Vox populin sanoma on ylimielinen tai typerä. Ivataan suomalaisia ja demokratiaa. Hyvin on mennyt Putskun ideologia verenkiertoon. Muutenkin sellainen Mäntästä kerron miten aidosti on asenne. Joku WM ja Sini ja VK on mitäänsanomattomia mutta MG aiheuttaa vilunväristyksiä.
Miten niin ivataan suomalaisia? Kaikille suomalaisilleko hän laulaa?
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja että mua ärsyttää nää nykyajan "se koittaa olla musta/poc/ruskea/mikälie koska sillä on musta tukka ja rusketus!!!"-lässytykset, ihan kuin Suomessa ei ikinä olisi ollutkaan tummapiirteisiä ihmisiä (ja näitä löytyy paljon esim. Savo-Karjala-Kainuusta ja pohjoisesta). Ja kyllä, tiedän että Sini on oikeasti iholtaan vaalea ja hiuksetkin kai tavan ruskeat, ihmettelen silti miten nykypäivänä tunnutaan kiinnittävän vain entistä enemmän huomiota ihmisten "ruskeuteen" ja näihin ihme etnisyyden/värinmäärittelylokeroihin ja kenellä on "lupa" näyttää joltain latinolta tms :D
Tuolta päin tuleva porukka näyttää enemmän aasialaisilta. Tummapiirteisiä upean näköisiä ihmisiä ei Suomessa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inside tietoa että Yle harkitsee vakavasti Vox Populin overhaulaamista kohujen myötä? Nublun osuudet tulevat olemaan suurempia ja sanoituksia modataan mm. kielen osalta mikäli pärjää hyvin.
Meinaako tämä että biisi muutetaan kokonaisuudessaan eestiksi? Eikö toi tarkoittaisi että Miklu heivataan kokonaan?
Mitä on overhaulaaminen?
Rallisuomea. Vähän niinku Sinin biisin sanoitus.
-winner-
Ilmankos en tajua Sinin biisin sanojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän käyttää sanaa "moreno", mikä tässä yhteydessä tarkoittaa tummatukkaista ei tummaihoista.
moreno
The dark haired boy told us to wait for the bus here. El niño moreno nos dijo que esperáramos el autobús aquí.
Ok, kiitos! Vika olikin siis tuben automaatiokäännöksessa, jossa luki tummaihoinen.
Windows95man feikkaa Güntheriä, noloa. Ääni ihan samanlainen.