UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Mun suosikit on Mania ja Vox populi. Paskana ja No rules on myös ihan ok, ei haittaisi niidenkään voitto. Sibuli, Glow ja Lonkero on ehdokkaista tylsimmät.
Miglun äiti on virolainen, isä suomalainen. UMK:n kaikkia biisejä kovasti kehuttu. Ulkomaalaiset tykkää ja minä myös!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loreenin Tattoo oli Suomen yleisöäänestyksessä 11:s, mutta sai meiltä tietenkin nollan, kun pisteitä ei anneta kuin 10 parhaalle. Tattoo ei ole suomalaisten keskuudessa niin vihattu kuin näillä keskustelupalstoilla annetaan ymmärtää.
Se oli kolmastoista. Edellä pisteitä saaneiden lisäksi vielä Ranska ja Serbia.
https://eurovision.tv/event/liverpool-2023/grand-final/results/finland
Ok. Tsekin saama äänimäärä jaksaa yllättää, kun biisistä ei meillä kuitenkaan tullut ikinä mitään listahittiä. Olikohan se sitä Silvennoisen taktista äänestämistä.
Tsekin biisi oli hyvä ja esitys myös. Yksi suosikeistani.
Niin hirvee biisi, ettei pysty kuuntelemaan toista kertaa
Muakin kiinnostaisi tietää mistä noi Miklun väitetyt mielipidejutut on lähteny liikkeelle? Jotain twiittejä jotka on sittemmin poistettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomalaiset tummapiirteiset näytä juuri koskaan latinoilta vaikka hiukset olisi tummat ja silmät ruskeat. Ihonsävy on yleensä ihan vaalea kuitenkin.
Hmm, mun kotiseudulla on aika tavallista varsinkin miehillä ihan talvellakin semmonen "rusehtava" ihonsävy 🤔 Ehkä hekin siis voisivat nyt muodikkaasti liittyä POC-kerhoon?
Toivottavasti Siniä ei nyt canceloida ton latinolarpin takia!
No nyt kun sanot niin mun isähän on ollu juuri tuollainen aina vähän rusehtavan kärähtäneen näköinen mies, nuorena oli mustat hiukset. Mun mielestä tuollaiset suomalaiset ei silti näytä latinoilta. Ja tummilla suomalaisilla naisilla ei tuollaista ihoa oikein näy.
Juu ja toiv. Siniä ei canceloida. Oliskohan kulttuurisesta omimisesta loukkaantuminen jo vähän laantunut
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku linkata tänne myös ne väitetyt tr ansf obiset ja blm-vastaiset twiitit? En usko niihin. Jos ne olis totta, siitä olis tullut takuulla mediakohu.
Ei linkata. Jokainen saa olla mitä mieltä haluaa eikä poliittisilla näkemyksillä ole tässä kisassa väliä. MG ei hae pressaksi, vaan Suomen euroviisuehdokkaaksi.
Mikael Gabrielilla on käsissä uransa pa skin biisi. Täyttä scheissea. Finland 0 points
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikit on Mania ja Vox populi. Paskana ja No rules on myös ihan ok, ei haittaisi niidenkään voitto. Sibuli, Glow ja Lonkero on ehdokkaista tylsimmät.
Me ollaan ihan samikset.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa millaista olisi jauhaa tämän reisien välissä umk finaalia odotellessa? 😜
Minä jauhaisin mieluummin windows95manin reisien välissä 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös toi Sinin lookki oo aika kyseenalainen kun kv mediassa hän nyt ratsastaa poc leimalla?? Sinihän on kalmankalpea ilman feikkirusketusta ja meikkiä. Ihan tarkoituksella on koittanut hakea tumman ihmisen piirteitä stailauksellaan.
Oon miettinyt ihan samaa. :D Redditissäkin joku ylisti kun musta vahva nainen vihdoin UMK:ssa. En tiedä raaskiiko noille kertoa.
Apua, musta vahva nainen!! 😂😂😂
Mikä on poc?
People of colour. ( eli värilliset , ei-valkoiset)
Ei hitsi jos jossain luullaan Sinia mustaksi naiseksi. 😀 Vähän kuin Kardashianeja on paheksuttu josk
Ei ole mitään korjattu. Miklun kohdalla oli tosiaan puhe tummahiuksisesta, mutta ei liity Seiniin.
Tosin tämähän on oiva osoitus siitä, mitä suvaitsevaisten lokerointi saa aikaan. Omaa tyhmyyttä sanan varsinaisessa merkityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa millaista olisi jauhaa tämän reisien välissä umk finaalia odotellessa? 😜
Minä jauhaisin mieluummin windows95manin reisien välissä 😉
Oletko homo harri?
Jesse Markinin biisi on kyllä kiistatta näistä seitsemästä laadukkain.
Sitä ei kyllä kukaan voi kiistää.
Yks reagoija mietti onko Sini trans. Ja joku onko tummaihoinen. Sinistä on näemmä moneksi. Hyvä Sini!
Vierailija kirjoitti:
Vox populissa toteutetaan verenperinnön putinismia! 😡
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Yks reagoija mietti onko Sini trans. Ja joku onko tummaihoinen. Sinistä on näemmä moneksi. Hyvä Sini!
Miten sairaita nykyaikana ihmiset ovat, kun on pakko lokeroida ihmiset. Ennen tuollainen junttius ei olisi tullut kuuloonkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikael Gabrielilla on käsissä uransa pa skin biisi. Täyttä scheissea. Finland 0 points
Minusta se oli yllättävän hyvä. Hauskaa irvailua salaliittoteoreetikoille ym.
Vierailija kirjoitti:
Ja juuri näillä asioilla ei pitäisi olla mitään merkitystä. Sekopäistä sakkia. Halutaan tasa-arvoa, mutta itse toimitaan toisin.
Eihän taso ole ollenkaan yhtä hyvä kuin viime vuonna. Kaikki aika tasapaksuja ja mitäänsanomattomia. Sara Siipola biisi ainoa hyvä, jota pysähtyy kuuntelemaan ja kuuntelee uudelleen, uudelleen.
Studioversioiden perusteella pidän eniten Maniasta, No rulesista ja Vox populista. Mutta live vasta kertoo totuuden siitä ketä aion äänestää.
Tsekin biisi oli hyvä ja esitys myös. Yksi suosikeistani.