UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
En mitenkään ehdi lukea koko tämän päivän keskustelua, mutta tulin nyt vaan kertomaan että mun mielestä tuo Sini Sabotagen biisi on ihan v*tun kova bängeri!! Mieletön tanssi- ja bailubiisi ja mikä korvamato! Mutta pelkään olevani oppositiossa tämän asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään ehdi lukea koko tämän päivän keskustelua, mutta tulin nyt vaan kertomaan että mun mielestä tuo Sini Sabotagen biisi on ihan v*tun kova bängeri!! Mieletön tanssi- ja bailubiisi ja mikä korvamato! Mutta pelkään olevani oppositiossa tämän asian kanssa.
Olen samaa mieltä. Viimeisen lauseen kanssa.
Yritin netistä hakea edes lyhyttä livepätkää windowsmiehen tai Sara Siipolan esiintymisistä, mutta vaikeaa on. Sarasta on tuotettuja studiopätkiä ja tais yksi livejuttu löytyä, äänen ja olemuksen ristiriita on mielenkiintoinen. Windowsmies näyttää olevan lähinnä dj.
William tyrmäsi ikkunamiehen ihan ihmeellisen kovasti. Hyvä ettei sylkäissyt. Siksi haluaisin että w95 menee viisuihin. Piispasen täytyy vain laulaa kuin enkeli liveissä. Onkohan Williamin joku gyntheri aikanaan feidannut tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Joskus nämä "super" euroviisuasiantuntijoiden lyttäykset yllättää. Eva Frantz ei sietänyt viime vuonna Pasha Parfenia, ja tyyliin koska 'Moldovan kuuluu lähettää jotain hauskaa'. Kuuntelin suu auki 😆 se oli hieno kappale jolle suomalaisetkin antoivat jokusen pisteen.
Muistan, että Eva oli Viisukuppilassa tai mikä se ennakkokatseluohjelma on ja sanoi suunnilleen, että Pasha vois jäädä kotiin kauhtanoineen ja keski-iän kriiseineen ja jättää nuoret taustalaulajanaiset esiintymään. Nämä kun tekevät varsinaisen työn kuitenkin. Mua se lohkaisu taas kovasti nauratti.
Makuasioitahan nämä. Itse taas ihmettelin, miksei Mikko Silvennoinen välittänyt yhtään Maltan pojista.
Tässä Sara Siipola vetää Loreenin Euphorian viime vuoden Tähdet, tähdet -kisassa.
Vierailija kirjoitti:
Onko UMK = Euroviisut tosiaankin vain homo- ja naisväestölle? 😡
Ei ole. Todella moni ihminen seuraa euroviisuja koko perheen tai kaveriporukan voimin. Ainakin meidän työpaikalla myös ne oletetut heteromiehet osallistuvat euroviisu keskusteluihin ja heillä on aina omat suosikkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Viimeisen lauseen kanssa.
Vähän roastia UMK:n tapaan.😂
Vierailija kirjoitti:
William kuvittelee itsestään liikoja. Vai mikä hänestä tekee asiantuntijan euroviisuissa?
William on seurannut Euroviisuja ja tehnyt töitä niiden parissa jo pitkään. Noin 15 vuotta sitten hän perusti Wiwibloggsin, joka on laajin, tunnetuin ja Briteissä palkittu viisufanisivusto ja somekanava. William on ammatiltaan journalisti ja on kirjoittanut kirjan Euroviisuista. Hän on myös toiminut lukuisten maiden karsintojen kv. juryissa jo vuosien ajan. Tämä kaikki tekee hänestä euroviisuasiantuntijan.
Ai niin! Parin tunnin päästä MG&Nublu. Mitäs jos sieltä pukkaa Universum potenssiin sata.
Mun suosikit jotka kamppailevat mun äänestäni ovat Windows95Man ja Sara Siipola.
Kuuletteko tekin muuten W95M:n biisissä yhtenäisyyttä Samaa taivasta katsotaan? Se on niissä korkeissa laulukohdissa. Onhan siinä biisissä muitakin tutun kuuloisia kohtia esim. E-typen Angel crying kappaleen kanssa introt muistuttavat toisiaan. Olin myös kuulevinani Holding out for a hero viboja joissakin kohtaa biisiä.
Piano with Pano youtubekanavalla on jo tullut piano covereita Umk kappaleista. Kannattaa käydä kuuntelemassa.
Mikäli Suomi / äänestäjät yleensä mistään mitään tajuaa, niin ei ole kuin yksi mahdollisuus
... nimittäin Sini Sabotage - Kuori Mua, joka on kuin "naispuolinen Käärijä" mutta tällä
kertaa ei toka vaan EKA !!!
Ketä tai keitä tänä vuonna kuolataan ja shipataan?
Vierailija kirjoitti:
Mikäli Suomi / äänestäjät yleensä mistään mitään tajuaa, niin ei ole kuin yksi mahdollisuus
... nimittäin Sini Sabotage - Kuori Mua, joka on kuin "naispuolinen Käärijä" mutta tällä
kertaa ei toka vaan EKA !!!
Ihan hemmetin sekava kappale. Ei biisistä saa mitään irti, jos ei ymmärrä sanoja. Livenä vielä pitäisi esittää kappale ja nyt aika paljon nojaa tuo biisi keinotekoisiin efekteihin.
Vierailija kirjoitti:
Yritin netistä hakea edes lyhyttä livepätkää windowsmiehen tai Sara Siipolan esiintymisistä, mutta vaikeaa on. Sarasta on tuotettuja studiopätkiä ja tais yksi livejuttu löytyä, äänen ja olemuksen ristiriita on mielenkiintoinen. Windowsmies näyttää olevan lähinnä dj.
Mä oon nähnyt pari kertaa Saran livenä ja esiintyjänä ei ole kovin hyvin vakuuttanut minua. Mulla tulee mieleen Paskana biisistä mieleen Despacito 😂
Yllättävän hyviä nää biisit on olleet vaikka ei Käärijän saappaita varmaan täytä. Sini Sabotage oli yllättävän hyvä, Windows95manin kipale mukaansatempaava. Sara Siipola hyvä, muttei mielestäni viisuihin, samoin Sexmane. Jesse Markin... Silleen hyvä muttei ehkä viisuihin. Cyan Kicks on toistaiseksi suosikki. Oliks sieltä vielä yks julkaisematta?
Vierailija kirjoitti:
Jostain itselleni tuntemattomasta syystä mä kuolaan Henri Piispasen hahmoa siinä No rulesin videolla (oonko ainoa?). Myös vähän sitä itse Windows95mania. Ehkä se räävittömyys vaan vetoaa jollain mystisellä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Jätetään väliin, pliis 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain itselleni tuntemattomasta syystä mä kuolaan Henri Piispasen hahmoa siinä No rulesin videolla (oonko ainoa?). Myös vähän sitä itse Windows95mania. Ehkä se räävittömyys vaan vetoaa jollain mystisellä tavalla.
Selitys: nättinaamaista vähän pehmeän näköistä miestä menee vähän karskimman näköinen pelastamaan -> vetoaa. Sitä kai siinä on haettukin.
Minä kyllä tykkäsin ihan viime vuoden Moldovan biisistä ja esityksestä. Biisi jäi ihan korvamadoksi.