Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
3561/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotteko, että Sexmanella saattaa olla aika isokin mahdollisuus sen laajan fanikunnan ansiosta? Vähän niinkuin Portion boys viime vuonna, ja tuli toiseksi. Ei sitä kukaan hyvää musiikkimakua omaava ainakaan äänestänyt.

Mä uskon sillä varauksella että live on TODELLA surkea. 

Vierailija
3562/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa elää naisviha ja voi niin hyvin, että tuskin tänäkään vuonna saadaan nainen edustamaan. Esim Siniä kaikki reagoijat Youtubessa ovat rakastaneet ja veikkaavat useat jopa voittajaksi, mutta täällä vaan haukutaan että surkein ikinä. Joo, eihän nainen saisi tuollaisia laulaa tai varsinkaan räpätä. Kamalaa! Ei voittanut Erika Vikman, ei BESS, eikä tänä vuonna Sini Sabotagekaan. Aika surullista, mutta näin se vain on.

Aika jännä tuo Suomen naisviha, kun kerta toisensa jälkeen ne on nimenomaan suomalaiset nuoret naissolistit, jotka kerää meillä Emma-gaalassa isoimmat pystisaaliit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3563/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kun William lyttäsi No rulesin, niin samaan hengenvetoon hehkutti Portion boysin viime vuoden "taiteellisia ansioita". Salli mun nauraa 😜 Windows95mania vertasi SNL-sketsiin, ja jos yhtään on katsonut, ne on paikoittain oikeasti tasokkaita. Hah, otan kehuna. Se toinen tyyppi joka oli videolla, kuitenkin ymmärsi kappaleen hyvyyden ja kehui videota. Eli 50/50

Vierailija
3564/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyisipä Suomesta joskus sellaista Monika Liun tai La Zarran tapaista sensuellia tyylikkyyttä biisissä ja esittäjässä. 

la zarrahan näytti keskaria pisteiden julkaisussa :D

Minä pöljä olin äänestänyt häntä, koska tykkäsin biisitä. Se oli ainoa mistä Cha cha chaan lisäksi tykkäsin viime vuonna. Ja palkaksi sain keskisormen näytön :/

😆 😆  perus ranskalainen

Vierailija
3565/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kun William lyttäsi No rulesin, niin samaan hengenvetoon hehkutti Portion boysin viime vuoden "taiteellisia ansioita". Salli mun nauraa 😜 Windows95mania vertasi SNL-sketsiin, ja jos yhtään on katsonut, ne on paikoittain oikeasti tasokkaita. Hah, otan kehuna. Se toinen tyyppi joka oli videolla, kuitenkin ymmärsi kappaleen hyvyyden ja kehui videota. Eli 50/50

Ei William sentään hehkuttanut PB:n taiteellisia ansioita, vaan vertasi Windows95mania PB:hen pitäen PB:ta kuitenkin musikaalisempana ja taiteellisesti ansiokkaampana.

Vierailija
3566/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei William sentään hehkuttanut PB:n taiteellisia ansioita, vaan vertasi Windows95mania PB:hen pitäen PB:ta kuitenkin musikaalisempana ja taiteellisesti ansiokkaampana.

"Musikaalisempi ja taiteellisesti ansiokkaampi". Hyvä huumori 😅

Vierailija
3567/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokia areena. Tämä vuosi on kasatorfi. Mitä me nyt tehdään?

Vierailija
3568/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiinnostaa kahden jenkin aito reaktio No rulesiin, niin tsekatkaa tää. Nää ei ees tiedä mikä on UMK, mutta tietävät että liittyy viisuihin jotenkin. Ja siis tää on niiden ainoa viisureaktiovideo.

(Sori,ymmärrän että kaikki ei tykkää reaktiovideoiden linkeistä, mutta tää on ainoa, jonka ite tänne nyt laitan, kun tää on niin kiinnostava.)

Vierailija
3569/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa elää naisviha ja voi niin hyvin, että tuskin tänäkään vuonna saadaan nainen edustamaan. Esim Siniä kaikki reagoijat Youtubessa ovat rakastaneet ja veikkaavat useat jopa voittajaksi, mutta täällä vaan haukutaan että surkein ikinä. Joo, eihän nainen saisi tuollaisia laulaa tai varsinkaan räpätä. Kamalaa! Ei voittanut Erika Vikman, ei BESS, eikä tänä vuonna Sini Sabotagekaan. Aika surullista, mutta näin se vain on.

Aika jännä tuo Suomen naisviha, kun kerta toisensa jälkeen ne on nimenomaan suomalaiset nuoret naissolistit, jotka kerää meillä Emma-gaalassa isoimmat pystisaaliit.

Minä! En voi sietää suomalaisten naisartistien mouruamista. En kuuntele heistä yhtäkään, enkä tiedä, kuka heitä kuuntelee. 🤔Onko jotain levy-yhtiöiden vedätystä? 

Vierailija
3570/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kirjotetaan ilman poliittisia arveluja.

Miten ne äänet menee ja miten on jury ja montako on antamassa ja montako prossaa ne saa hallita?

Ketkä on esim. Suomesta antamassa ääniä, kun ne antoi koko potin korkeimmat äänet Ruotsille. Ihmetyttää.

UMK:ssa kv. juryjen pisteosuus on 25 % kaikista pisteistä. Viime vuonna oli muistaakseni juryt seitsemästä maasta. Kussakin juryssa on käsittääkseni viisi jäsentä.

Suomen viime vuoden euroviisujuryssa olivat tuottaja Jonas Olsson (oli mm. Bessin Ram Pam Pamin tekijätiimissä), lauluntekijä Kaisa Korhonen (mm. Saran biisin tekijätiimissä), Helsingin Sanomien musiikkitoimittaja Ilkka Mattila, Radio Novan päällikkö Niina Jokiaho ja PME Records levy-yhtiön markkinointi- ja PR-päällikkö Saara Everi

Vierailija
3571/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hänen reaktionsa oli epäuskottava. Kuin joku olisi hänelle etukäteen kertonut, mitä mieltä tulee olla. Naaman vääntely ja jeesustelu ei ollut uskottavaa, koska ei tuo 90-luvun biisi niin paha ollut. Ja kauhustoiko William myös mastirbaatiosta? Niin olin ymmärtävinnä. Luonnollinen asia. Taitaa olla feikki koko tyyppi.

Vierailija
3572/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, mä en oo ikinä kertaakaan tullu ajatelleeksikaan viisuedustajan sukupuolta, ennen kuin täällä on alettu kuuluttaa naisedustajan perään. Mä oon sen kannalla, jonka biisi kuulostaa mun mielestä parhaalta. Melkein aina se on sattunu olemaan mies, paitsi Erika Vikmania olisin äänestänyt, jos olisin äänestänyt. 2022 mun kakkossuosikki olis ollu Bess, mutta The Rasmus oli kuitenkin sillon musta parempi. Viime vuonna tykkäsin kyllä Keirasta, mutta eihän siitä nyt ollut kuitenkaan Käärijää voittamaan.

Ei oo mitään järkeä jakaa menestystä sukupuolen perusteella, edes naisten hyväksi, vaan kyllä se pitää ansaita omilla ansioilla. Kunnon hittiä kehiin vaan niin saadaan nainen edustamaan, jos sillä nyt sitten on jotain merkitystä.

Vierailija
3573/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut Williamin inho sai vaan tykkäämään enemmän tosta Windows95manista. Jos he pääsee kisoihin, niin odotan mielenkiinnolla kun William joutuu haastattelemaan tätä pumppua :D Ehkä siinä näkyy, että hän ei ole kasvanut Euroopassa eikä muista tuota eurodance-aikaa henkilökohtaisesti. Sehän oli 90-luvulla sellaista eurooppalaisen yhteistyön kulta-aikaa ja alaa, kun monessa eurodance-pumpussa oli tyylin laulajat Ruotsista ja Italiasta, räppäri Saksasta, säveltäjä Hollannista jne. Eli todellista euroviisuilua :D

Vierailija
3574/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kiinnostaa kahden jenkin aito reaktio No rulesiin, niin tsekatkaa tää. Nää ei ees tiedä mikä on UMK, mutta tietävät että liittyy viisuihin jotenkin. Ja siis tää on niiden ainoa viisureaktiovideo.

(Sori,ymmärrän että kaikki ei tykkää reaktiovideoiden linkeistä, mutta tää on ainoa, jonka ite tänne nyt laitan, kun tää on niin kiinnostava.)

Hahah mistä nämä löytää näitä ja tekevät vielä reaktiovideon, jos ei edes tiedä, mikä on UMK :D Ihanan randomia. 

Vierailija
3575/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvä muuten, mutta nämä ovat kyllä pesunkestäviä ausseja, eivät jenkkejä :) 

Vierailija
3576/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäpiirin huhu. Jesse lähtee Göteborgiin.

Vierailija
3577/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla Williamilla on noussut kusi päähän. Hänn ei ole mikään euroviisuyleisönjumala.

Vierailija
3578/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotteko, että Sexmanella saattaa olla aika isokin mahdollisuus sen laajan fanikunnan ansiosta? Vähän niinkuin Portion boys viime vuonna, ja tuli toiseksi. Ei sitä kukaan hyvää musiikkimakua omaava ainakaan äänestänyt.

En usko että nuoriso äityy niin innokkaasti äänestämään. No mistä sitä silti tietää. 

Sexmanea kyllä kuuntelee nuorison lisäksi myös paljon nuoria aikuisia. Itse olen reilusti keski-ikäinen ja Mania on omaan makuuni paras julkaistuista studioversioista. Sexmane voi saada paljonkin yleisöääniä, jos vain hänen iso kuulijakuntansa aktivoituu äänestämään.

Täyttä paskaaa se on ja tarkoitettu alle 20v teineille.

Vierailija
3579/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, mä en oo ikinä kertaakaan tullu ajatelleeksikaan viisuedustajan sukupuolta, ennen kuin täällä on alettu kuuluttaa naisedustajan perään. Mä oon sen kannalla, jonka biisi kuulostaa mun mielestä parhaalta. Melkein aina se on sattunu olemaan mies, paitsi Erika Vikmania olisin äänestänyt, jos olisin äänestänyt. 2022 mun kakkossuosikki olis ollu Bess, mutta The Rasmus oli kuitenkin sillon musta parempi. Viime vuonna tykkäsin kyllä Keirasta, mutta eihän siitä nyt ollut kuitenkaan Käärijää voittamaan.

Ei oo mitään järkeä jakaa menestystä sukupuolen perusteella, edes naisten hyväksi, vaan kyllä se pitää ansaita omilla ansioilla. Kunnon hittiä kehiin vaan niin saadaan nainen edustamaan, jos sillä nyt sitten on jotain merkitystä.

Viime vuosikymmenellä meillä oli useammin nais- kuin miesedustajia: Kuunkuiskaajat, Pernilla Karlsson, Krista Siegfrids, Sandhja, Leena Tirkkonen (Norma Johnin laulaja yhdessä pianisti Lasse Piiraisen kanssa) ja Saara Aalto.

Vierailija
3580/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla Williamilla on noussut kusi päähän. Hänn ei ole mikään euroviisuyleisönjumala.

Ei tietenkään ole eikä varmaan itseään sellaisena pidäkään. Saa kai sitä silti mielipiteitä olla. On se kumma että kukaan ei triggeröidy kenenkään jumalkomplekseista silloin, kun joku kehuu kilpailijaa ja sanoo että tämän pitäisi ehdottomasti päästä viisuihin.

Ketju on lukittu.