Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: lapsia ei synny lukuisista eri syistä

Vierailija
03.10.2023 |

https://yle.fi/a/74-20052231 Suurin syy on, ettei sopivaa kumppania ole löytynyt. Mielestäni syynä on deittiappien kertakäyttötapailukulttuuri ja infernaaliset vaatimukset seurustelukumppanille. Tinderissäkin monilla 30+ miehillä lukee, että yksi täydellinen riittää. Mutta kun kukaan ei ole täydellinen, eikä profiilinhaltijakaan kovin ihmeellinen. Toki myös syynä alueelliset erot jne

Kommentit (1267)

Vierailija
181/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä väittäisin että sotien jälkeen 90-luvulle asti lapsia tehtiin lähinnä yhteiskunnallisesta ja sosiaalisesta paineesta ja sitä satoa niitetään nyt.

Puhutaanhan lapsista vieläkin pelkästään tulevina veronmaksajina.

Vaikka se tavallaan totta onkin mutta kertoo enemmän yhteiskunnan kovista arvoista. Ihmisellä on arvoa vain silloin kun tuottaa yhteiskunnalle verotuloja ja lapsia mahdollisimman pienin kustannuksin.

Nyt tätä painetta yritetään luoda uudelleen mutta ihmiset onneksi jo sen verran fiksuja että lapsia tekee enää ne jotka niitä aidosti haluaa.

Aivan, ärsyttää suunnattomasti, kun lastenhankinnasta puhutaan tulevien veronmaksajien tuottamisena. Ihminen koneiston osana, kuten jo Chaplin hienosti elokuvassaan kuvasi.

Vierailija
182/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on lapsivihamielinen ja äitivihamielinen maa. Siis äärimmäisellä tavalla.

Meillä on kaksi lasta, mutta kolmas jäi hankkimatta ylläolevasta syystä.

Höpön löpön. Missään muualla ei paapota äitejä ja lapsiperheitä muiden kustannuksella kuten täällä. No voi olla että jossain Norjassa ehkä.

Ei täällä paapota äitejä tai lapsiperheitä millään tavalla. Ne äiditkin maksaa ihan ikänsä veroja niiden vähäisten palvelujensa kustantamiseksi.

Täällä paapotaan lapsettomia luuserimiehiä.

Ai ei paapota lapsiperheitä?

-lapsilisät

-palkalliset vapaat

-verovaroin pyörivät neuvolat,koulut ja synnyttäminen

-työpaikoilta perheelliset saa olla poissa useammin koska lapsi on kipeänä yms

Aika harvoja maita maapallolla on missä yhtä hyvin yhteiskunta paapoo perheellisiä kuin suomessa.

Lapsettomia miehiä täällä ei paapota yhtään ja miehet saa täällä syrjäytyä sekä voida pahoin eikä heitä kukaan auta millään tapaa.

- lapsilisä on satasen kuussa, äidit maksaa veroillaan

- ei ole mitään palkallisia vapaita

- neuvolat ja koulut on täysin rikki, äidit kustantaa veroillaan

- Synnyttäminen ei todellakaan paapo äitiä

Kukahan sen miesten syrjäytymisen kustantaa ja paapoo? No ne äidit ja heidän lapsensa.

Koko aikana syrjäytyneet miehet eivät anna yhteiskunnalle MITÄÄN TAKAISIN.

Mikä on tämä syrjäytynyt mies? Millä lailla se määritellään? Minuakin on kutsuttu syrjäytyneeksi ja yritetty "auttaa" , eli tuputtaa elämääni uusia tuttuja ja sanoa että mene harrastuksiin kun siellä on muitakin ihmisiä. Koskaan en ole valittanut yksinäisyyttä, se on ollut ihan tietoinen oma valinta olla yksin. Olen ihan hemmetin ylpeä ja kiitollinen itselleni että tein tämän valinnan.

Ja ihan hemmetin sairas palstahäirikkö.

Jos synnytys on sinusta paapomista niin menepä kokeilemaan. Sen jälkeen sinustakin ehkä sukiutuu sitten asiallinen veronmaksaja.

Taisi tuo synnyttäminen olla paapomislistalla siksi, että sen kuluja, kuten muitakin raskaudenajan terveydenhuollon kuluja tuetaan verovaroin, eli ei tarvitse itse maksaa hillittömiä summia kuten jossain Jenkeissä. Eri

Eihän täällä mistään muustakaan sairaalahoidosta makseta täysimääräisiä kuluja itse. Neuvolassa käy muutkin kuin raskaana olevat ja pikkulapset. Siellä hoidetaan aikuisten rokotuksia ja itse kävin kuulokokeessa.

Millä paikkakunnalla aikuisten rokotukset ja kuulokokeet on neuvolassa?

Eiköhän kaikilla pienemmillä terveydenhoitopisteillä se terkka hoida ihan kaiken ja enemmänkin.

Vaikka olisikin virallisesti neuvola. Minä sain ihan Helsingissä itsekin rokotuksen samalla kuin lapset, neuvolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin nussin seksinukkea kuin suomalaista naista.

Tytöt erikseen.

Kommenttisi osuu aika lailla asian ytimeen. Synnytysikäisten naisten on tuosta valikoimasta hyvin vaikeaa löytää sopivaa isäehdokasta.

Samaa mieltä. Suomalaisten miesten laatu on todella heikkoa. Täytyy olla joku kulttuurisyy tämän taustalla, ehkä pojat on kasvatettu niin eri tavalla. Olen 30v akateeminen nainen ja ikäiseni miehet ovat lapsellisia mieleltään ja useat miettivät miten saisivat 10+ nuoremman naisen. Haluavat kai elää ikuista nuoruutta (tai lapsuutta). Ikäisensä naisen kanssa pitäisi ottaa vastuuta muistakin kuin vain itsestään, vaan eipä se itsestäänkään huolehtiminen tunnu useimmilta onnistuvan. Toki on niitä hyviäkin miehiä, mutta suhteessa naisiin niin hyviä miehiä on paaljon vähemmän.

Kyllä se on tämä nykyinen tasa-arvoinen sukupuolineutraali kasvatus mikä on muuttanut sekä naiset että miehet "harmaaksi massaksi".

Ei miehiä kukaan kannusta opiskelemaan ja hakeutumaan hyväpalkkaisiin töihin, miehiä tippuu kokoajan pois syrjäytymällä eikä ketään kiinnosta koska "tasa-arvo".

Se motivaatio opiskella ja tehdä työtä pitää löytyä ihan itsestä. Niin naisetkin tekee.

Vierailija
184/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöt erikseen.

Kommenttisi osuu aika lailla asian ytimeen. Synnytysikäisten naisten on tuosta valikoimasta hyvin vaikeaa löytää sopivaa isäehdokasta.

Samaa mieltä. Suomalaisten miesten laatu on todella heikkoa. Täytyy olla joku kulttuurisyy tämän taustalla, ehkä pojat on kasvatettu niin eri tavalla. Olen 30v akateeminen nainen ja ikäiseni miehet ovat lapsellisia mieleltään ja useat miettivät miten saisivat 10+ nuoremman naisen. Haluavat kai elää ikuista nuoruutta (tai lapsuutta). Ikäisensä naisen kanssa pitäisi ottaa vastuuta muistakin kuin vain itsestään, vaan eipä se itsestäänkään huolehtiminen tunnu useimmilta onnistuvan. Toki on niitä hyviäkin miehiä, mutta suhteessa naisiin niin hyviä miehiä on paaljon vähemmän.

Kyllä se on tämä nykyinen tasa-arvoinen sukupuolineutraali kasvatus mikä on muuttanut sekä naiset että miehet "harmaaksi massaksi".

Ei miehiä kukaan kannusta opiskelemaan ja hakeutumaan hyväpalkkaisiin töihin, miehiä tippuu kokoajan pois syrjäytymällä eikä ketään kiinnosta koska "tasa-arvo".

Eli jos olet laiska tyhmä paska, sekin on muka jonkun muun syy? Justiinsa.

Vierailija
185/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoret kerää vaan itselleen IG-seuraajia ja rahaa joka suunnasta. Halutaan matkustella ja kaikki käyttää vaan oman itsensä hemmotteluun. Minä, minä ja #minä. 

Vierailija
186/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vela, koska en halua tyytyä suominaiseen. Moni nuori mies on kanssani samaa mieltä. M28

Eikä rahat ja kantti kestä etsiä naista muualta?

Vai eikö sinua huoli nekään?

Miksi otit kommenttini hyökkäyksenä ja nyt katkerana pilkkaat minua? M28

Miksi otit hänen kommenttinsa hyökkäyksenä ja nyt vaadit selityksiä?

Vierailija
187/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöt erikseen.

Eli jos olet laiska tyhmä paska, sekin on muka jonkun muun syy? Justiinsa.

Oman elämänsä objekteille kaikki on muiden syy.

Vierailija
188/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoret kerää vaan itselleen IG-seuraajia ja rahaa joka suunnasta. Halutaan matkustella ja kaikki käyttää vaan oman itsensä hemmotteluun. Minä, minä ja #minä. 

Ja vanhempi kansa käytti rahansa omien geeniensä monistamiseen ja palvomiseen maapallon kustannuksella. Jos joku on minäminää, niin...

Vierailija
189/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöt erikseen.

Mitä luojan nimeen nyt taas. Sukupuolineutraali kasvatus on niin tuore ilmiö, ettei se ole ehtinyt vaikuttaa miehiin ja naisiin vielä mitenkään. Hädin tuskin lapsiinkaan, ikävä kyllä.

Miksi miehiä pitäisi kannustaa opiskelemaan? Naiset opiskelevat omasta tahdostaan, tarvitsevatko miehet oman elämänsä edistämisestä jotain pokaaleja vai?

Niin, naisiahan ei tosiaan tässä viime vuosikymmeninä ole millään tavoin tuupittu mm juuri opiskelemaan, tai "rikkomaan  lasikattoja" poltiikassa ja bisnesmaailmassa eikä muutenkaan autettu edistämään omia elämiään. :-)

Vierailija
190/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainenhan on oman elämänsä tärkein ihminen. Pisin ihmissuhde on ihmisellä itsensä kanssa, elinikäinen. Jokainen eläköön siis sellaista elämää kuin itse haluaa ja mihin pystyy. Itseään kuuluukin hemmotella, vai kiduttaako pitäisi, ei kuulosta terveeltä tavalta ajatella elämää kärsimyksenä ilman iloja.

Vierailija
191/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöt erikseen.

Mitä luojan nimeen nyt taas. Sukupuolineutraali kasvatus on niin tuore ilmiö, ettei se ole ehtinyt vaikuttaa miehiin ja naisiin vielä mitenkään. Hädin tuskin lapsiinkaan, ikävä kyllä.

Miksi miehiä pitäisi kannustaa opiskelemaan? Naiset opiskelevat omasta tahdostaan, tarvitsevatko miehet oman elämänsä edistämisestä jotain pokaaleja vai?

Niin, naisiahan ei tosiaan tässä viime vuosikymmeninä ole millään tavoin tuupittu mm juuri opiskelemaan, tai "rikkomaan  lasikattoja" poltiikassa ja bisnesmaailmassa eikä muutenkaan autettu edistämään omia elämiään. :-)

Minua tuuppi opiskelemaan oma äiti, hän aloitti sen jo kun en ollut vielä koulussakaan. Jos miesten isät eivät ole tehneet samaa pojilleen, niin syyttäkää heitä.

Vierailija
192/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöt erikseen.

No ei ole.

Ja sekö sinusta on sitten nyt sitten miesten vuoro, kun miehiä on kannusteltu ja auteltu vuosituhansia ja naisia sinusta pari vuosikymmentä???

Sitäpaitsi tässä viimeisten vuosikymmenten aikana on mm. kannustettu miehiä opiskelemaan mm. opettajiksi, eikö ollut jopa kiintiöitä tai vähintään piilossa miesten suosintaa?

Vierailija
193/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PUOLISON puute! Aivan järkyttävän vaikeaa löytää miestä perheen perustamista varten! Ja toisaalta myös pelottaa lähteä yrittämään lasta yksin.

pistä profiili tinderiin, löydät tuhansia miehiä. Totuus on että oot vaan järkyttävän nirso. Miehillä ei ole varaa valita. Se on otettava ensimmäinen joka ylipäätään lapsia haluaa.

Vierailija
194/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöt erikseen.

No ei ole ei. On annettu mahdollisuus em asioihin, jota ennen ei ollut.

Se on annettu vastahakoisesti tiedostaen, että rahaton nainen merkitsee rahan menoa miehille.

Vierailija
195/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lasta, kun en heitä halua. Ärsyttävää kun sitä joutuu selittämään ja esittämään syitä.

Sinun ei tarvitse selitellä tuota mitenkään. On jokaisen oma asia hankkiiko lapsia vai ei, et ole tilivelvollinen kenellekään.

Vierailija
196/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapsettomuuden syy on vasektomia. Harjoituksen puutteesta ei ole kysymys.

Vierailija
197/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kilteillä ja kunnon miehillä ei ole paljon mahdollisuuksia ollutkaan. Emme me ole metsästäneet naista tai uskaltaneet edes lähestyäkään. Ne on ne röyhkeämmät jotka siittää sen 2-3 naista elämänsä aikana tai muuten vaan huvittelee omaksi ilokseen. Samalla meidät kunnon miehet on tylysti sivuutettu parisuhdemarkkinoilla.

On mahdollisuus luovuttaa sukusoluja. Joskus käy niin, että sitäkin kautta voi päästä isäksi, mutta se ei ole sun käsissä. Sun pitää olla valmis pyynteettömästi luovuttamaan sukusolujasi. Lue se laki ja sisäistä se.

Vierailija
198/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni pudotus väkimäärään on vain tervetullut, lakatkaa vauhkoamasta. Sitten kun taas alkavat arvot olla kohdillaan uutta sukupolvea kyllä syntyy.

Ehkä niin, mutta heillä on eri arvot kuin nykyisellä valtaväestöllä.

Vierailija
199/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämän pitäisi näkyä veroissa ja eläkkeissä. Ne jotka eivät halua osallistua väkimäärän kasvattamiseen voivat miettiä ketkä hoitavat teitä tulevaisuudessa ja ketkä maksavat eläkkeenne. Mielestäni ne jotka ovat näihin talkoisiin osallistuneet ovat oikeitettuja alempaan veroon ja korkeampaan eläkkeeseen. On käsittämätöntä, että voi vedota ideoligisiin tai vastaaviin syihin lapsettomuudessa, myös kansantalouden seuraamukset tulee laittaa heidän maksettaviksi.

Vierailija
200/1267 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän miesten kriteerit on ihan epärealistisia. Ihan tavallisen näköiset miehet, jopa rumat, etsii ensisijassa mallityyppistä naista, mielellään max 25 vuotta. Ja Disney on sekoittanut naisten parisuhdeodotukset.