Tero hoiti lastaan kotona ja opiskeli muutaman tunnin viikossa sai tukea yli 3000 euroa kuukaudessa
Mitään laitonta ei tapahtunut, Tero sanoi vain rahoittaneensa sapattivapaansa härskisti yhteiskunnan tukia hyödyntäen.
Kommentit (293)
PK-seudulla ja muuallakin asuminen maksaa paljon ja energia. Tuskin ok-talon tai rivitalon kustannuksia maksetaan kovin pienestä summasta? Joillakin on iso asuntokin, perheelle sopiva? Sinkut kituuttavat kerrostalossa kopissa ja pienituloiset, tiemelussa.
Mun kävi vähän Teroa sääliksi kun luin ton jutun. Selkeästi parhaat päivät on jo takanapäin, ehkä vaimo pettänyt tai jättänyt ja lapset lähteneet pesästä, eivätkä ole yhteydessä. Terolla on sellainen olo, että miksei kukaan mua huomaa tai arvosta, olenhan sentään nettoveronmaksaja. Olen parempi kuin muut! Ottaa sitten yhteyttä iltalehteen ja kertoo tarinansa, omakehusta humaltuneena vähän liioittelee sitä sun tätä. Öhöhöhö tsekatkaas kundit kun olen päässyt lehteen, Tero kertoo äijäkavereilleen viestiketjussa. Kukaan ei vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hohhoijaa.
Isot tulot ja ansiosidonnainen sen mukaan niin mikävittu on ongelma? Isotuloinen on maksanut veroja aika paljon enemmän kuin joku keskituloinen.
No kun Tero oli kuvitteellisesti ihan vain sen ansiosidonnaisen takia kolme vuotta työttömänä (ensimmäisen vajaan vuoden työnantajan rahoilla). Uskokoon ken haluaa. Kukaan kunnianhimoista uraa tekevä ei jää kotiin makailemaan huvikseen kolmeksi vuodeksi.
Kun juttu alkaa sanoilla "TERO VIETTI lapsensa kaksi ensimmäistä elinvuotta kotona" niin missä Tero vietti sen kolmannen vuotensa jos ei kerran lapsensa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo juttu ihan naurettava. Siinä Tero naureskelee, että ei hänelle vain TE-palvelut tarjonnut mitään juuri hänelle sopivaa, 10 000 euroa kuukaudessa maksavaa johtajanpaikkaa. No shit Sherlock.
Minulle ainoa paikka mitä TE ehdotti oli koneinssille sopiva. Itse luonnontieteilijä. Onneksi virkailija ei ollut turhan virkaintoinen ja sai jättää hakematta.
Tero haluaa vähä kyykyttää köyhii työttömiä! Tero kertoo totuuden että paljonko rahaa tulee köyhille niinko ovista ja ikkunoista!
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni saisi noin hyvää anssia? Tosin anssiin ja eläkkeisiin voisi laittaa 2000e netto/kk katon. Hyvähän se olisi jakaa töitä useammalle. Ihmiset voisivat hengähtää hieman kotona ja joku toinen saisi töitä siksi aikaa. Ei tämäkään ole mistään kotoisin, että jotkut paahtaa töitä hulluna ilman mahdollisuutta vaikkapa osa-aikaisuuteen. Osa taas sitten istuu kotona ja hakee olemattomia työpaikkoja hullunlailla.
Vuorotteluvapaahan oli juuri sitä varten mutta se halutaan nyt poistaa. Tiedän montakin, jotka ovat saaneet vakipaikan oltuaan ensin vuorotteluvapaan sijaisena. Liian työllistävä, joten se pitää poistaa. Takavuosina oli osa-aikalisä, sai valita onko viikossa pari tai kolme päivää töissä vai joka toinen viikko vapaalla. Se oli työllistetty vähän inhottavampi, mutta sitäkin kautta pari sitten siihen paikkaan työllistynyttä tiedän. Tuskin minun tietämäni ainoita ovat.
Vierailija kirjoitti:
Nämä oikeistomedian "Terot", "Ossit", "Mikot" ym. kertovat keskiverto suomalaisen yksinkertaisuudesta ja siitä miten suomalaisten ÄO ja Pisa-tulokset ovat laskussa. Yksinkertaista leimaavaa vihapropagandaa jolla yksinkertaisia kiihotetaan vihakiimaan ja vastakkainasetteluun. Ei tällaista propagandauutisointia turhaan tehdä, sen on tutkittu toimivan vajaisiin. Joka kerta kun nykyään oikeistohallitus vallassa tämä uutisointi alkaa.
Oikeiston satuhenkilöitä.
Tekeekö nämä toimittajat nykyään enää ollenkaan faktan tarkistuksia vai ovatko he näissä typerissä vedätyksissä itse mukana? Ketä tämä vale lopulta edes palvelee? Ainoastaan tukia halutaan leikata, mutta tämän perusteella niitä pitäisikin juuri leikata sieltä yläpäästä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aikanaan opiskellut ansiosidonnaisella kaksi vuotta eikä lupaa ollut mitenkään vaikea saada. Pitää vaan osata lukea ohjeita ja pykäliä ja ehdottaa niiden vaatimukset täyttävää opiskelua. Työnhakuvelvoitetta ei ollut.
Päätoimisena ja sopiva koulutus. TERO sivutoiminen ja ilman lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hohhoijaa.
Isot tulot ja ansiosidonnainen sen mukaan niin mikävittu on ongelma? Isotuloinen on maksanut veroja aika paljon enemmän kuin joku keskituloinen.
No kun Tero oli kuvitteellisesti ihan vain sen ansiosidonnaisen takia kolme vuotta työttömänä (ensimmäisen vajaan vuoden työnantajan rahoilla). Uskokoon ken haluaa. Kukaan kunnianhimoista uraa tekevä ei jää kotiin makailemaan huvikseen kolmeksi vuodeksi.
Onko 382 päivää sinusta kolme vuotta?
Tarinan mukaan Tero oli ensin melkein vuoden työnantajan rahoilla (2 kuukautta irtisanomisaikaa palkallisena mutta ilman työvelvoitetta + 8 kuukautta paketin varassa) ja sitten 2 vuotta ansiosidonnaisella.
Keksikää parempia tarinoita niin ette jää niin nolosti valheista kiinni.
Miten ansiosidonnaisella ollaan kaksi vuotta?
"Tero oli ansiosidonnaisen enimmäismäärästä, 400 päivästä, työttömänä 382."
Arkipäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään anssi on 400päivää eikä näillä rahoilla ainakaan sinkkuna mitenkään herroiksi eletä. Kokeilkaa itse, mihin 1500e/kk riittää. Asuminen, kulkeminen, ruoka, lemmikit jne
Minun ansiosidonnaiseni oli 500 päivää ja olen ollut jo saman verran lisäpäivillä eli eläkeputkessa ja tästä kertyy eläkettä aika kivasti.
Eli me nuoremmat käymme töissä maksaaksesi sun elämisen ja meiltä sitten leikataan oma työttömyysturva. Just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hohhoijaa.
Kun juttu alkaa sanoilla "TERO VIETTI lapsensa kaksi ensimmäistä elinvuotta kotona" niin missä Tero vietti sen kolmannen vuotensa jos ei kerran lapsensa kanssa?
Työttömänä kaikki kolme vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hohhoijaa.
Työttömänä kaikki kolme vuotta.
Tarkoitat varmaan puolitoista vuotta. Sen verran hän sai ansiosidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hohhoijaa.
Onko 382 päivää sinusta kolme vuotta?
Tarinan mukaan Tero oli ensin melkein vuoden työnantajan rahoilla (2 kuukautta irtisanomisaikaa palkallisena mutta ilman työvelvoitetta + 8 kuukautta paketin varassa) ja sitten 2 vuotta ansiosidonnaisella.
Keksikää parempia tarinoita niin ette jää niin nolosti valheista kiinni.
Miten ansiosidonnaisella ollaan kaksi vuotta?
"Tero oli ansiosidonnaisen enimmäismäärästä, 400 päivästä, työttömänä 382."
Arkipäivää.
Josta tulee 18kk. Ei kahta vuotta.
Tällä uutisella ei ole mitään arvoa. Sitäpaitsi ansiosidonnaista ei saa puhtaana käteen, niin kun jutussa väitetään. Kaikin puolin tarkoitushakuinen ja ylimielinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
– En voi käsittää, miksi tämänlaisia työttömyystukia maksetaan, mutta sapatti oli ehdottomasti myös elämäni parasta aikaa. Sain keskittyä itselleni merkityksellisiin asioihin, Tero sanoo.
Teron mukaan taikasana oli, että TE-toimistoon työnhakuun ilmoittautuessaan Tero ilmoittautui myös omaehtoiseksi opiskelijaksi. Taustalla oli se, että kun jää työttömäksi, voi samaan aikaan opiskella ja saada silti ansiosidonnaista päivärahaa.
TÄMÄ POISTI Terolta työnhakuvelvoitteen, ja myös opiskeluvaatimus oli leppoisa, vain muutama opintopiste kuukaudessa.
Tämä on valhe!
Minä olen aika varma, että koko juttu on keksitty (ei olisi ensimmäinen kerta valtamediassa). Omaehtoinen opiskelija joutuu edelleen hakemaan maksimissaan neljää työpaikkaa kuukaudessa ellei TE-toimiston virkailija toisin päätä. Opintopisteitä pitää saada keskimäärin viisi kuukaudessa, ja siihen pitää jo hiukan oikeasti opiskellakin. Muutama tuntia opiskelua viikossa ei siihen riitä, ellei aihe ole jo ennestään hyvin tuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain kumman syystä näitä Teroja putkahtaa aina mediaan kun ollaan leikkaamassa köyhiltä ja on keskusteluja tuista.
Jospa poroporvarihallitus leikkaisikin vain niistä korkeimmista ansiosidonnaisista, jotta estetään näiden "keskituloisten" lomailu ja tukikikkailu. Ja tukkisivat asumistuesta sen, että varakas yrittäjä ei voi saada asumistukea. Jätetään tavalliset pienituloisten tuet rauhaan.
.
Petteri: Nääh, äänestäjät ei tykkäisi hyvää, alennetaan mieluummin meidän veroja. Ahneus on meidän arvo numero yksi.
Juu totta. Keskipalkkaa paremmista palkoista ansidonnaiset pois. Kassan maksut tosin jätettävä ennalleen, koska muuten ei olisi varaa maksaa ansiosidonnaisia. Asumistuet myös pois. Keskituloiset pois lomilta kikkailemasta ja johonkin töihin. Sama porukka saa myös kerätä marjat, koska muilla on masennus ja /tai ei autoa ja/ tai läheltä kulkevaa bussia. Heillähän on palkallinen lomakin kun työelämän ulkopuolella olevilla ei ole mitäään palkallisen loman kaltaisia ajanjaksoja vähän puuhastella risusavotassa ja mitä nää nyt tekeekään ihan saadakseen joskus oikean työn tuottaman mielihyvän paperinpyörittelyn sijalle.
Samoin lasten liikuntaharrastusten ym vapaaehtoistyöt; hyväosaiset tehkööt kun on terveys ja nää autot ja nämä. Ja hyvätuloisten iäkkäät omaiset kotihoitoon. Lapsilisät pois hyvätuloisilta. Hyvätuloiset turhaan itkee korkomenoja, mitäs ostivat talon. keskituloisilla on rahaa kyllä, ei asiaa julkisen terveydenhuollon palveluja kuormittamaan. Keskituloiset ja muut parempiosaiset voisi myös osallistua opiskelevien lastensa kustannuksiin entistä enemmän.
Huh, muistinko listata kaikki mitä näissä keskusteluissa yleensä peräänkuulutetaan, vai oliko jollain vielä lisättävää? Palkkatyössäkäyvillä rahaa on kyllä!
Miksi ihmeessä 4000-12000 euroa saavien pitäisi saada asumistukea tai lapsilisiä tai huippukorkeaa ansisidonnaista???
Toki he saavat hyötyä terveydenhuollosta tai muista normaaleista yhteiskunnan palveluista kuin muutkin ihmiset, mutta eivät he tarvitse mitään ylimääräisiä tulonsiirtoja veronmaksajilta.
Oksettavia nämä hyväosaisten jättituet. Ay-liike laittomaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain kumman syystä näitä Teroja putkahtaa aina mediaan kun ollaan leikkaamassa köyhiltä ja on keskusteluja tuista.
Jospa poroporvarihallitus leikkaisikin vain niistä korkeimmista ansiosidonnaisista, jotta estetään näiden "keskituloisten" lomailu ja tukikikkailu. Ja tukkisivat asumistuesta sen, että varakas yrittäjä ei voi saada asumistukea. Jätetään tavalliset pienituloisten tuet rauhaan.
.
Petteri: Nääh, äänestäjät ei tykkäisi hyvää, alennetaan mieluummin meidän veroja. Ahneus on meidän arvo numero yksi.
Juu totta. Keskipalkkaa paremmista palkoista ansidonnaiset pois. Kassan maksut tosin jätettävä ennalleen, koska muuten ei olisi varaa maksaa ansiosidonnaisia. Asumistuet myös pois. Keskituloiset pois lomilta kikkailemasta ja johonkin töihin. Sama porukka saa myös kerätä marjat, koska muilla on masennus ja /tai ei autoa ja/ tai läheltä kulkevaa bussia. Heillähän on palkallinen lomakin kun työelämän ulkopuolella olevilla ei ole mitäään palkallisen loman kaltaisia ajanjaksoja vähän puuhastella risusavotassa ja mitä nää nyt tekeekään ihan saadakseen joskus oikean työn tuottaman mielihyvän paperinpyörittelyn sijalle.
Samoin lasten liikuntaharrastusten ym vapaaehtoistyöt; hyväosaiset tehkööt kun on terveys ja nää autot ja nämä. Ja hyvätuloisten iäkkäät omaiset kotihoitoon. Lapsilisät pois hyvätuloisilta. Hyvätuloiset turhaan itkee korkomenoja, mitäs ostivat talon. keskituloisilla on rahaa kyllä, ei asiaa julkisen terveydenhuollon palveluja kuormittamaan. Keskituloiset ja muut parempiosaiset voisi myös osallistua opiskelevien lastensa kustannuksiin entistä enemmän.
Huh, muistinko listata kaikki mitä näissä keskusteluissa yleensä peräänkuulutetaan, vai oliko jollain vielä lisättävää? Palkkatyössäkäyvillä rahaa on kyllä!
Miksi ihmeessä 4000-12000 euroa saavien pitäisi saada asumistukea tai lapsilisiä tai huippukorkeaa ansisidonnaista???
Toki he saavat hyötyä terveydenhuollosta tai muista normaaleista yhteiskunnan palveluista kuin muutkin ihmiset, mutta eivät he tarvitse mitään ylimääräisiä tulonsiirtoja veronmaksajilta.
4000 euroa ei nyt ole mikään huippupalkka. Muutenkin ihmettelen tätä ajatusmaailmaa, keskituloiset kelpaavat kyllä maksajaksi, mutta itse he eivät saisi missään nimessä hyötyä maksamistaan veroista.
Minä olen aikanaan opiskellut ansiosidonnaisella kaksi vuotta eikä lupaa ollut mitenkään vaikea saada. Pitää vaan osata lukea ohjeita ja pykäliä ja ehdottaa niiden vaatimukset täyttävää opiskelua. Työnhakuvelvoitetta ei ollut.