Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää hiuksiani. 35-vuotiaana naisena ei ole helppo elää päässä pelkkä rasvoittuva, huonokuntoinen ohut liru.

Vierailija
01.10.2023 |

Tämä turhauttaa niin paljon. Kyllä, maailmassa on suurempiakin murheita, mutta kyllä se tämäkin vaan aika kokonaisvaltaisesti elämään vaikuttaa. Joka kerta masentaa katsoa peiliin. En pysty koskaan näyttämään siistiltä ja huolitellulta, kun hiukset tekevät minusta vaan yksinkertaisesti ruman.

Jos mietitte kaikkia kauniita naisia, niin mikä heitä kaikkia yhdistää? Kauniit, tuuheat hiukset. Onko yhtäkään mallia tai näyttelijää tai laulajaa, jolla olisi ohuet ja huonokuntoiset hiukset?

Olen kokeillut lyhyttä mallia, olen kokeillut pitkää. Ja kaikkea siltä väliltä. Mikään malli ei vaan näytä hyvältä. Hiuspohja rasvoittuu heti, hiukset takkuuntuvat. Ei mulla ole mitään pointtia tässä, halusin vaan vuodattaa jollekin tätä. Kiitos kun luit.

Kommentit (192)

Vierailija
161/192 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään shampoo ei tee hiuksista yhtä paksuja ja ilmavia kuin kananmunan keltuaisella peseminen. Googlaa kananmuna hiustenpesu.

Kerran kokeilin. Sama kuin sanoisi "hiusten pesu kuumalla tervalla tekee susta kauneimman ikinä maailmassa!!"

Vierailija
162/192 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen vääränlainen shampoo ja vitamiinien puutos. Moni suomalainen käyttää jotain linnashampoota koko iän ja ihmettelee kun hiukset on huonossa kunnossa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/192 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka heittää täällä solkenaan ensikädessä kaikkea "huono veri, puutostila, elät väärin" -juttua (hyvää tarkoittaen, käsitän), ja minä saan alapeukkuja kun kokemuksesta mainitsen, että harventunut tukka voi saada aikaan aiheettomia sairausolettamia esim. työelämässä.

Te vaan itse todistatte sen, mitä tulee normoille ekana mieleen harventuneesta tukasta. Vahva tukka = vahva terveys -olettama elää...noh, vahvasti.

Vierailija
164/192 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vain näyttävät kulahtaneilta ja perseestärevityiltä, vaikka puunaisivatkin itseään. Hehkeys kestää sen max. puoli tuntia ja sen jälkeen, meikattu naama valuu, hiukset lässähtää jne. Te, joilla on tämä ominaisuus, tiedätte, että ihan turhaa suurin osa puunaamisesta. Kalju ja peruukki ois varmaan paras kombo, mutta itse en tuohon lähde kun peruukit on niin kuumia päässä.

Vierailija
165/192 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vain näyttävät kulahtaneilta ja perseestärevityiltä, vaikka puunaisivatkin itseään. Hehkeys kestää sen max. puoli tuntia ja sen jälkeen, meikattu naama valuu, hiukset lässähtää jne. Te, joilla on tämä ominaisuus, tiedätte, että ihan turhaa suurin osa puunaamisesta. Kalju ja peruukki ois varmaan paras kombo, mutta itse en tuohon lähde kun peruukit on niin kuumia päässä.

Kerrankin rehellistä puhetta täällä armolässytyksen ja terveyspuheen joukossa. Tämä on faktaa. It is what it is. Ei pidä pilkata ja syrjiä toisia asiasta, joka ei ole omassa hallinnassa, mutta on myös turhaa sinisilmäisesti väittää asian kanssa painiville, että ongelma olisi vain kokijan omassa päässä. Kyllä se on asia, joka pannaan ympäristössä merkille, ja sen jälkeen toimitaan oman sivistyksen rajoissa. Jotkut halveksuu ja näkee heikkoutena tai epänaisellisuutena, jotkut ei ole millänsäkään (koska ovat niin sivistyneitä, että tietävät, etteivät tiedä juuri mitään pelkästä ulkonäöstä), ja joillekin (aika monille) tulee heti ekana mieleen sairaudet ja puutostilat - mikä sua vaivaa.

Mutta hei nehän on vaan hiuksia. Kompensoi asenteellasi ja murra panssareita hymylläsi. Sehän on reilua elämää. Muille ovet avataan ihan vaan, koska ovat.

Vierailija
166/192 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko harkinnut hiuslisäkkeitä? Niistä olen itse saanut helpotusta ohenevaan tukkaan.

Tästä ei ole mitään hyötyä kun päälaki paistaa jo hiusrajalta lähtien. Mikään tukkatuuhennos ei tuuhenna päälakea. Itsellä nimittäin sama "ongelma", eli hiuksia on vähän myös päällä. Jos ei pese joka päivä, niin ne 3 hiusta kerävät kaiken rasvan jo muutamien tuntien aikana ja hiukset näyttävät likaiselta. Kehoittaisin ap:Ta siis etsimään hyvin sopivia päähineitä, huiveja jne. Niillä saa harvat hiukset peittoon päälaelta, ja niistä tuuhennoksistakin on hyötyä siellä loppupäässä. Olen tehnyt itselleni ns tavaramerkin päähineistä, ihan kuten toiset tekevät tuuheista hiuksistaan.

Mä käytän leveitä pantoja päässä. Ne  peittää pahimman alueen ja niillä saa hiukset aseteltua menemään taaksepäin peittävästi. Mun pannat on ihan tavallisia kaupasta hankittuja tai sitten taittelen pienen huivin sellaiseksi.

Mulla tosi ohuet hiukset ja päälaelta paistaa päänahka. Oudosti muualla on tiheämpää hiusta.

Vierailija
167/192 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sen tuolla sanoikin kaikista masentavinta on, että ohuet hiukset saa sinut näyttämään sairaalta, vaikka olisit muuten elämäsi voimissaan.

Vierailija
168/192 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi vinkki lisäksi, silkkityynyliina, aitoa silkkiä.Hiukset ei takkuunnnu silkki hoitaa hiusta.

Vierailija
169/192 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on varmaan vaikea mieltää, koska oletus lienee että vain pitkä tukka on kaunis/kiva. Mutta kerron oman kokemukseni. Minulla on jo vuosikymmeniä ollut lyhyt tukka, ei paksu mutta ei erittäin ohutkaan. Vanhemmiten alkoi tukka lähteä ja nyt se on hyvin ohut.

Menin uudelle kampaajalle joka sanoi, että hänen mielensä tekisi leikata tukka ihan lyhyeksi, että se sopisi minulle. Sanoin että siitä vaan. Tulos oli tosi kiva, sopi minulle ja sitä kehuttiin. Nuorensi. Ja mikä ihmeellisintä, se näyttää nyt paksummalta. Käytän suolasuihketta, pörrötän käsillä ja tulos: näyttää paksummalta ja on nuorekas.

Toimi minulla, kiitos uuden kampaajan joka näytti tietävän mitä teki. Kokeile!

Vierailija
170/192 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö minipillereitä? Itse syön minipillereitä ja huomaan että se ohentaa tukkaa.

Ei kukaan ole niin tyhmä että nielee pölvästipillereitä ehkäisyyn. Niiden pieniä yhdisteitä ei saada juomavedestä puhdistettua, aikaistavat tyttöjen murrosikää, tekevät miehistä naismaisempia, pilaavat ympäristöä ja aiheuttavat terveyshaittoja nielijälleen..

Vierailija
171/192 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PILEXIL- tuotteet

eri vahvuudet suun kautta nautettavissa

Vierailija
172/192 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoot PILAAVAT HIUKSET ! 

SHAMPOO on  "uusi"  keksintö, vielä  -60 luvullakin maalla ei ollut juuri kellään shampoota,  eikä hiukset rasvoittuneet näin paljon kuin nykyään kaikilla.

Eikä ollu MITÄÄ  hiuksiin työnnettäviä tököttöttejä  !

Hiukset eivät tarvitse  EIKÄ niihin pidä laittaa mitään kemiallisia tököttejä .

Tämän päivän ILTASANOMISSA juttu miehestä joka viimeksi pesi hiuksensa yli 10 VUOTTA SITTEN. 

Ja hänen hiuksensa  voivat huomattavasti  paremmin kuin koskaan ennen.

Vierailija
173/192 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siili on niin kätevä etten vaan saa tätä kasvatettua pois vaikka piti olla vain kokeilu. Ajo kerran parissa viikossa ja siinä se. Kemikaalikuorma vähenee, huonot hiuspäivät loppuu ja viemärit kiittää.

Vierailija
174/192 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siili on niin kätevä etten vaan saa tätä kasvatettua pois vaikka piti olla vain kokeilu. Ajo kerran parissa viikossa ja siinä se. Kemikaalikuorma vähenee, huonot hiuspäivät loppuu ja viemärit kiittää.

Tätä olen minäkin harkinnut. Olen syöpähoidossa eivätkä hiukset ole vielä alkaneet lähteä, mutta jos ne menevät huonoon kuntoon, ajan kaikki pois. Tänään leikkasin otsatukan.

N64

Vierailija
175/192 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta peruukki

Vierailija
176/192 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt lähes 70 vuotta rasvoittuvalla lirutukalla ja pärjännyt sen kanssa työelämässä ihan mukavasti. Tosin se vaati vähän työtä.

Kampauksena oli lyhyehkö polkka otsatukalla ja vaaleat raidat tukevoittamassa hiusta. Pesu aamuisin Linnashampoolla, ei hoitoainetta. Sitten muotovaahto ja föönaus pää alaspäin. Seuraavaksi rullat päälaelle meikkauksen ajaksi ja rullien poiston jälkeen kevyt tupeeraus sekä extra strong-lakka, ja hiukset pysyivät hyvinä koko päivän.

Vaihdevuosi-iässä lirustakin lähti vielä puolet pois ja nykyisin minulla on hieman pidempi polkka pääasiassa ponnarilla ja suttunutturalla.

Vierailija
178/192 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clip-on pidennykset on ihan ehdottomat. Kun on oikean väriset ei niitä huomaa kukaan. Mä olen käyttänyt ja joskus ystäviltä kysynyt, niin ovat olleet ihan ihmeissään että mulla on pidennykset. 

Vierailija
179/192 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut spironolaktonia?

Vierailija
180/192 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla julkkiksilla on huonot hiukset ilman lisäkkeitä esim. Arja Koriseva, Sirpa Selänne, Haloo Helsingin Elli, Maarit Hurmerinta Yleensä tummilla on paremmat hiukset kuten Paula Koivuniemi ja Riitta Väisänen. Olen usein miettinyt, onko Lenita Airisto pitänyt peruukkia vuosikymmenet? Aina samanlaiset pöyheät hiukset.