En jaksa enää hiuksiani. 35-vuotiaana naisena ei ole helppo elää päässä pelkkä rasvoittuva, huonokuntoinen ohut liru.
Tämä turhauttaa niin paljon. Kyllä, maailmassa on suurempiakin murheita, mutta kyllä se tämäkin vaan aika kokonaisvaltaisesti elämään vaikuttaa. Joka kerta masentaa katsoa peiliin. En pysty koskaan näyttämään siistiltä ja huolitellulta, kun hiukset tekevät minusta vaan yksinkertaisesti ruman.
Jos mietitte kaikkia kauniita naisia, niin mikä heitä kaikkia yhdistää? Kauniit, tuuheat hiukset. Onko yhtäkään mallia tai näyttelijää tai laulajaa, jolla olisi ohuet ja huonokuntoiset hiukset?
Olen kokeillut lyhyttä mallia, olen kokeillut pitkää. Ja kaikkea siltä väliltä. Mikään malli ei vaan näytä hyvältä. Hiuspohja rasvoittuu heti, hiukset takkuuntuvat. Ei mulla ole mitään pointtia tässä, halusin vaan vuodattaa jollekin tätä. Kiitos kun luit.
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Hiusten laittoon pitää nähdä vaivaa, valitettavasti. Mitä enemmän ikää tulee sitä enemmän pitää laittautua että näyttäisi edes joltain.
Minulla on luonnonkiharat, harakanpesän näköiset hiukset. Joka aamu laitan ne suorennusraudalla laineille. Kestää siinä 20min ja hiustuotteet maksaa mutta mikäs teet. Kampaajakin maksaa paljon, mutta elämä on valintoja.
Kukaan luonnonkiharat omaava ei voi ymmärtää ohuen, rasvaisen, lasimaisen liuhuhiuksisen ongelmaa. Siinä ei mikään laittaminen auta! Kierrät, väännät ja käherrät tuntikaupalla, hyvillä aineilla ja tupeerauksella tukien, ja kun menet ulos tuuleen, tukka on taas päätä myöten. Jos on juhlatilaisuus, on siinä ja siinä, että kampaajan tekemä kampaus kestää sen aikaa, olettaen tietysti, ettei tarvitse olla yhtään ulkona.
En ole lukenut kaikkia viestejä, mutta oletko vegaani? Mulla lähti hiukset päästä kun olin vegaani.
Jos alle 40-vuotiaana on hiusongelmia, niin odotas vaan kun vaihdevuodet alkaa.
Pahimmillaan lähtee suurin osa hiuksista.
Ap tässä taas moi.
Ilahduttavan paljon tullut teiltä viestejä, kiitos niistä. Ainakin kaikille asiallisesti vastanneille!
Alan pikkuhiljaa kallistumaan sen peruukin suuntaan, sillä huomaan vastauksista että olen kokeillut lähestulkoon kaikki vinkit jo elämäni aikana. Se sai kyllä ajattelemaan, että pitäisiköhän mun vaan luovuttaa, kun olen jo näin pitkään yrittänyt nähdä vaivaa asian eteen jota en saa muutettua.
Ainoa mitä näistä en ole kokeillut on se Rogaine ja spironolaktoni. Ne tuntuvat vaan niin hurjan lopullisilta. Yksi lääkäri tuota spiroa mulle meinasi määrätä mutta sanoi, että sitä joutuu sitten syömään lopun elämää tai hiustenlähtö palaa. En tiedä olenko valmis loppuelämän lääkitykseen ja rogainessa ainakin nettilähteiden mukaan sama homma :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiusten laittoon pitää nähdä vaivaa, valitettavasti. Mitä enemmän ikää tulee sitä enemmän pitää laittautua että näyttäisi edes joltain.
Minulla on luonnonkiharat, harakanpesän näköiset hiukset. Joka aamu laitan ne suorennusraudalla laineille. Kestää siinä 20min ja hiustuotteet maksaa mutta mikäs teet. Kampaajakin maksaa paljon, mutta elämä on valintoja.Kukaan luonnonkiharat omaava ei voi ymmärtää ohuen, rasvaisen, lasimaisen liuhuhiuksisen ongelmaa. Siinä ei mikään laittaminen auta! Kierrät, väännät ja käherrät tuntikaupalla, hyvillä aineilla ja tupeerauksella tukien, ja kun menet ulos tuuleen, tukka on taas päätä myöten. Jos on juhlatilaisuus, on siinä ja siinä, että kampaajan tekemä kampaus kestää sen aikaa, olettaen tietysti, ettei tarvitse olla yhtään ulkona.
Minäkin kävin kampaajalla tekemässä kiharat ja hienon kampauksen mutta ennen kuin pappi ehti aamenta sanoa niin kiharat oli muisto vaan ja tukka pitkin päätä.
Ei ne luonnonkiharat välttämättä mitään pelasta. Itselläni ei ainakaan ole sellainen kaunis kihara, jota voisi esitellä oman kylppärin ulkopuolella kenellekään, vaan ylös ja sivuille ilman mitään säännönmukaisuutta sojottava hattara. Lisäksi hiukseni ovat ohuet ja lähtevät erityisesti otsalta ja sivuilta, mistä näyttävät vielä ohuemmilta. Kihara on käytännössä pakko suoristaa, koska on oikeasti niin törkeän näköinen ja arvatkaa, miltä se sitten näyttää? Aivan, ei tosiaan kovin tuuhealta :(
Vaihtoehtoja on tällaisella kuontalolla kolme. Joko kasvattaa (vuosi, koska kiharassa mikään kasvu ei näy), että saa kynänpaksuiselle sykerölle tai leikata leukamittaan, jolloin näyttää siedettävältä (hintana joka-aamuinen laittautumissekoilu föönin ja raudan kanssa) tai lyhyeksi ja kuunnella tuokin on mennyt kynimään hiuksensa ja näyttää mieheltä -v****lua :D Ai niin ja kalju, sitä en tietty ole kokeillut, ehkä seuraavaksi se.
Rauta-arvot kuntoon.
Olen 45v ja hiukset alkoi vihdoin kasvaa ja vahvistua rautainfuusion jälkeen.
Moicculi, täällä sinua vähän nuorempi, jolla geneettinen hiustenlähtö. En ole vielä kalju, mutta päänahka jo kuultaa lasimaisen suorien hiusten läpi, joten vedän aina peruukin päähän jos haluan, että hiukseni ovat hyvin. Se on mun tyyli, ja mun tyyli ei ole vetää kaljuksi ja kompensoida kirkkaalla huulipunalla tms., sori siitä. Jos sinusta tuntuu, että rakastat hiuksia ja peruukki helpottaisi sinun elämääsi, niin ota se askel. Älä turhaan mieti loppuelämääsi.
Sama ongelma, hiukset ohentuneet niin paljon, että näkyy sellaisia "kaljuja " kohtia. Mulla on ollut aina tummat hiukset, mutta nyt vaalensin niitä ja laitettiin raitoja, jotta se päälaki ei niin näkyisi.
Olen myös harkinnut peruukin ostamista, mutta mistä löytyis aidon näköisiä ?
en tiedä kun Helsingistä peruukkiliike Kuokkasen. Vielä en ole uskaltanut niiden ovesta mennä sisään.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma, hiukset ohentuneet niin paljon, että näkyy sellaisia "kaljuja " kohtia. Mulla on ollut aina tummat hiukset, mutta nyt vaalensin niitä ja laitettiin raitoja, jotta se päälaki ei niin näkyisi.
Olen myös harkinnut peruukin ostamista, mutta mistä löytyis aidon näköisiä ?
en tiedä kun Helsingistä peruukkiliike Kuokkasen. Vielä en ole uskaltanut niiden ovesta mennä sisään.
Helsingissä ja vissiin myös Turussa on myös sellainen kuin Hiusextra Heinilä. Se on aika helposti lähestyttävä. Voit varata ajan netissä. Menet sinne vähän kuin kampaajalle, kerrot toiveesi.
Vierailija kirjoitti:
Rauta-arvot kuntoon.
Olen 45v ja hiukset alkoi vihdoin kasvaa ja vahvistua rautainfuusion jälkeen.
Ei rautainfuusioon noin vain pääse.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mitä näistä en ole kokeillut on se Rogaine ja spironolaktoni.
Rogainea eli minoksidiiliäm myydään myös geneerisenä versiona ja sitä voi helposti tilata muualta EU:sta (esim. saksalaisista verkkoapteekeista) niin ei tarvitse maksaa Suomen apteekkien riistohintoja Rogainesta.
Haittapuoli on se, että minoxidiili voi vähentää kollageenia eli johtaa nopeampaan kasvojen ikääntymiseen. Tutkimuksia löytyy kun googlaat mixonidil and collagen.
Lisäksi minoxidiili voi lisätä karvojen kasvua monissa ei-toivotuissa paikoissa.
Snun on sitten varmaan helppo ymmärtää Riikka Purran hiushuolia. Hänellä myös lasimainen ja nopeasti rasvoittuva lirutukka ja pitäisi olla edustava ja uskottava siitä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raudanpuute. Ferritiinin mittaukseen. Se pitää olla ainakin 150, samoin d, ei mitään höpinää että "on viitteissä", koska viitteet muodostuu puutteisten tuloksista.
Kaikkia hörhöjä sitä leipä elättääkin.
Joo muiden nimittely on aika vahva argumentti, oliko sulla vielä muuta?
Vierailija kirjoitti:
Ei ne luonnonkiharat välttämättä mitään pelasta. Itselläni ei ainakaan ole sellainen kaunis kihara, jota voisi esitellä oman kylppärin ulkopuolella kenellekään, vaan ylös ja sivuille ilman mitään säännönmukaisuutta sojottava hattara. Lisäksi hiukseni ovat ohuet ja lähtevät erityisesti otsalta ja sivuilta, mistä näyttävät vielä ohuemmilta. Kihara on käytännössä pakko suoristaa, koska on oikeasti niin törkeän näköinen ja arvatkaa, miltä se sitten näyttää? Aivan, ei tosiaan kovin tuuhealta :(
Vaihtoehtoja on tällaisella kuontalolla kolme. Joko kasvattaa (vuosi, koska kiharassa mikään kasvu ei näy), että saa kynänpaksuiselle sykerölle tai leikata leukamittaan, jolloin näyttää siedettävältä (hintana joka-aamuinen laittautumissekoilu föönin ja raudan kanssa) tai lyhyeksi ja kuunnella tuokin on mennyt kynimään hiuksensa ja näyttää mieheltä -v****lua :D Ai niin ja kalju, sitä en tietty ole kokeillut, ehkä seuraavaksi se.
Mulla on kans noin. Luonnonkihara hattara ja näytän ihan pelle hermannilta.
Pitää laittaa ja suoristaa ties kuinka kauan ja sitten minuutin ulkonaolon jälkeen samanlainen.
Ärsyttää, että ikä on laitettu suureellisesti otsikkoon. 😄 Itse olen samanikäinen ja minulla on paksut pitkät hiukset. Nyt ikään kuin leimataan tuon ikäiset liruleteiksi, vaikka mummillani oli vielä yli 7-kymppisenä paksu tukka.
Mitäpä jos kestäisit kuin mies, sitten elämä olisi helppoa?