En jaksa enää hiuksiani. 35-vuotiaana naisena ei ole helppo elää päässä pelkkä rasvoittuva, huonokuntoinen ohut liru.
Tämä turhauttaa niin paljon. Kyllä, maailmassa on suurempiakin murheita, mutta kyllä se tämäkin vaan aika kokonaisvaltaisesti elämään vaikuttaa. Joka kerta masentaa katsoa peiliin. En pysty koskaan näyttämään siistiltä ja huolitellulta, kun hiukset tekevät minusta vaan yksinkertaisesti ruman.
Jos mietitte kaikkia kauniita naisia, niin mikä heitä kaikkia yhdistää? Kauniit, tuuheat hiukset. Onko yhtäkään mallia tai näyttelijää tai laulajaa, jolla olisi ohuet ja huonokuntoiset hiukset?
Olen kokeillut lyhyttä mallia, olen kokeillut pitkää. Ja kaikkea siltä väliltä. Mikään malli ei vaan näytä hyvältä. Hiuspohja rasvoittuu heti, hiukset takkuuntuvat. Ei mulla ole mitään pointtia tässä, halusin vaan vuodattaa jollekin tätä. Kiitos kun luit.
Kommentit (192)
Oletko harkinnut hiuslisäkkeitä? Niistä olen itse saanut helpotusta ohenevaan tukkaan.
Itellä autto hiustenpidennykset, joita rakastan.
Hiusöljyillä, vitamiineilla sain hiukseni kasvamaan ja saamaan vähän paksuutta. Mutta en kuitenkaan ilman apua saa sellaisia hiuksia kun toivon
Sama vaiva. Lisäkkeet voisi auttaa, mutta ne kannattaa kyllä sitten myös huollattaa ammattilaisella ettei se vähäinen liru mene sellaiseksi ettei siihen saa enää lisäkkeitäkään kiinni.
Priorinia suositteli eräs tuttava.
No siis, niillä näyttelijättärillä ja malleilla on usein hiuspidennykset. Joillain niistä voi jopa olla peruukki päässä. Nykyään nuo ovat varsinkin high end -hintaluokassa hyvinkin aidon näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Hiusöljyillä, vitamiineilla sain hiukseni kasvamaan ja saamaan vähän paksuutta. Mutta en kuitenkaan ilman apua saa sellaisia hiuksia kun toivon
Itseasiassa kokeilin yhden kerran hiustenpidennyksiä/tuuhennoksia ja ne olivat aivan super ihana. Ensimmäistä kertaa elämässäni aikuisiällä ei ahdistanut lähteä ulos ihmisten ilmoille, kun hiukset näyttivät sellaisenaankin ihan mielettömiltä. Se itsevarmuus mikä niistä tuli oli jotain todella käsittämätöntä. Sitten kuitenkin kävi niin, että päänahkani ärsyyntyi pidennyksistä todella paljon enkä vaan voinut pitää niitä. Ja kävin laittamassa ihan alan arvostetulla ammattilaisella. Lueskelin netistä ja kuulemma joillain muillakin ohuthiuksisilla ollut samaa ongelmaa. Ilmeisesti jos hiuksia lähtee paljon, niin silloin pidennyksiä ei kannattaisi ottaa.
Hiusöljyjä, vitamiineja ja kaikkia muitakin vippaskonsteja yritetty, mutta mistään ei vaan ole ollut hyötyä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa kokeilin yhden kerran hiustenpidennyksiä/tuuhennoksia ja ne olivat aivan super ihana. Ensimmäistä kertaa elämässäni aikuisiällä ei ahdistanut lähteä ulos ihmisten ilmoille, kun hiukset näyttivät sellaisenaankin ihan mielettömiltä. Se itsevarmuus mikä niistä tuli oli jotain todella käsittämätöntä. Sitten kuitenkin kävi niin, että päänahkani ärsyyntyi pidennyksistä todella paljon enkä vaan voinut pitää niitä. Ja kävin laittamassa ihan alan arvostetulla ammattilaisella. Lueskelin netistä ja kuulemma joillain muillakin ohuthiuksisilla ollut samaa ongelmaa. Ilmeisesti jos hiuksia lähtee paljon, niin silloin pidennyksiä ei kannattaisi ottaa.
Hiusöljyjä, vitamiineja ja kaikkia muitakin vippaskonsteja yritetty, mutta mistään ei vaan ole ollut hyötyä :(
Voi harmi ettei ne toiminu! Ootko miettiny laadukkaita peruukkeja? Nykyään on vissiin aika hyvät liimat milla ne saa pysymään? Vai neuvoko kampaaja jotenkin?
Pyydä kampaajaa katsomaan sinulle sopiva mitta. Aika usein se on tasainen hartiamitta, tai vähän sen yläpuolella. Vaalenna hiuksesi, vaalennusaine kuivattaa. Kokeile erilaisia tuotteita kampaajan suosituksesta: suolasuihketta, kuivasampoota jne. tyveä kohottamaan. Löydät varmasti ammattilaisen avulla sen oman mallin ja värin missä pitäydyt.
Nuku hiukset pään päällä löysällä nutturalla, ei ole aamulla niin päänmyötäiset enää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko harkinnut hiuslisäkkeitä? Niistä olen itse saanut helpotusta ohenevaan tukkaan.
Ohentavat hiuksia entisestään.
Pese hiusharja ja käytä vähemmän tuotteita
Raudanpuute. Ferritiinin mittaukseen. Se pitää olla ainakin 150, samoin d, ei mitään höpinää että "on viitteissä", koska viitteet muodostuu puutteisten tuloksista.
Toimiiko se priorin Extra oikeasti ollenkaan
Tee kuten minä eli leikkaat vaan kaljuksi, turha taistella luontoa vastaan. Tosin olen mies, mutta nainen voi aivan yhtä hyvin olla kalju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohentavat hiuksia entisestään.
Ei välttämättä ohenna, harvoilla ohentaa
Auttaisiko päänahan hieronta/kuorinta ? Tämänkin alan taitajia ovat jotkut kampaajat. Ruokavaliolla on iso vaikutus, kaikki turhat mässyt pois.
Olen samanikäinen nainen. Mulla on ihan ok hiukset muuten, mutta takaraivo/hiuspyörteen kohta rasvoittuu ihan mielettömästi. Joka päivä pakko pestä tai tali-ihottuma iskee, ja jos pesen hiukset illalla niin aamulla niitä ei enää kehtaa pitää auki kun näyttää siltä, että en osaa pestä takaraivoa suihkussa käydessäni.
Olen kuitenkin kiitollinen, että hiukset näyttävät ihan hyvältä jos ne on pesty samana päivänä tai jos laitan ne kiinni.
Pari vuotta sitten nimittäin iski joku hormoniepätasapaino, joka alkoi harventaa hiuksia päälaelta jakauksen kohdalta, ja sen sijaan alkoi pulisonkien kohdalla kasvaa hiusmaista karvaa (onneksi ei partaa). Akne ja älytön rasvoittuminen kaupan päälle. Yöhikoilukin kiusasi, silloin vasta ymmärsin, mitä sillä tarkoitetaan. Aivan hullulta tuntui herätä yöllä sängystä joka näytti siltä, että päälleni olisi kaadettu vesilasi, kun ei ollut edes kuuma.
Kävin omilla rahoilla testauttamassa estrogeenitasot ja ne olivat aivan alarajan tuntumassa. Testot sen sijaan oli normaalit, eli varmaan sitten liikaa suhteessa estroon. Sain gyneltä vongattua e-pillerit joissa on melko runsaasti estroa ja antiandrogeeninen keltarauhashormoni, ja nyt kaikki on ollut suht hyvin jo pari vuotta. Muutaman kuukauden päästä uusien pillereiden aloituksesta huomasin, että päälaelta irtosi niitä ohentuneita heikkoja hiuksia, ja siitä muutaman kuukauden päästä tajusin, että uusia normaaleita hiuksia puski päänahasta paljon. Ihan älytön helpotus!
Jos käytän Erittän hienoa shampoota, mulle käy noin. Se on varmaan ok tuote joillekin, mutta mulle ei sovi.
Hormonihäiriöstä kärsinyt jatkaa vielä sen verran, että minoksidiili ilmeisesti toimii myös naisille. Olin jo varautunut siihen että pitäisi ruveta sitä käyttämään, mutta onneksi saatiin hoidettua juurisyy.
Vierailija kirjoitti:
Raudanpuute. Ferritiinin mittaukseen. Se pitää olla ainakin 150, samoin d, ei mitään höpinää että "on viitteissä", koska viitteet muodostuu puutteisten tuloksista.
Kaikkia hörhöjä sitä leipä elättääkin.
Syötkö minipillereitä? Itse syön minipillereitä ja huomaan että se ohentaa tukkaa.