Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko ilmoittautua työnhakijaksi työkkäriin vaikka tiedän että uusi työ alkaa 2 kk kuluttua?

Vierailija
04.05.2024 |

Kysymys tuli siinä. Olen päätoiminen opiskelija ja teen samalla keikkatyötä. Valmistun toukokuussa ja uusi kokopäivätyö alkaa elokuussa. Kesä- ja heinäkuulle on vähän töitä sovittu.

Onko minulla mahdollisuus soviteltuun päivärahaan kesä- ja heinäkuun ajalle? Todennäköisesti on, mutta nyt on jotenkin pää jumissa. Työkkäri ei varmaan ala ehdottelemaan ainakaan koulutuksia tms. tuolle ajalle kun olen juuri valmistunut. Pitääköhän minun silti hakea muita työpaikkoja? 

En ole hoitoalalla tms.

Kiitos vastauksista! 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et ole ainakaan tiedonhakua opiskellut.

"Jos sinulla ei ole tiedossa työpaikkaa heti opintojen päättymisen jälkeen, ilmoittaudu työnhakijaksi TE-toimistoon."

https://toimistot.te-palvelut.fi/-/valmistumassa-mutta-ei-toita-tiedoss…

Vierailija
2/11 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ja kannattaa. 

Taloudellisten etujen lisäksi pysyt ns. kirjoissa ja kansissa, mistä on suuri etu jos tulevaisuudessa sinulle tehdään työtä varten turvallisuusselvitys.  Et ole ollut viranomaisten silmissä teillä tietymättömillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudu heti te tstoon. Vaikka tekisit vähän töitä.

Vierailija
4/11 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ja sun pitää ilmoittautua. Verottaja iskee kun alkaa ihmettelemään millä olet tullut toimeen koska ei kuukausipalkkaa tai etuutta ole noilta kuukausilta ja saat arvioverotusmätkyt.

Vierailija
5/11 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun valmistut niin ilmoittaudut työkkäriin asiakkaaksi, voit kertoa samalla jo tulevasta työsopimuksestasi. Ole aina siellä työkkärissä asiakkaana ja kerro kaikki muutokset. Tällöin vältyt karensseilta sekä kaikelta muulta epätietoisuudelta. Tämä sama ohje kaikille muillekin. Jokaisella päivällä on merkitystä joten heti ensimmäisenä työttömyyspäivänä tulee ilmoittautua työttömäksi tai ilmoittaa työsopimuksen alkamisesta. Nämä asiat vaikuttavat työttömyyskorvauksen saamiseen. Kerro työkkäriin myös jos kuulut ammattiliittoon. Työkkäristä voit kysyä kaikki asiat jotka mieltäsi painavat. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
6/11 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärissä osaavat neuvoa kaikki työntekoon sekä työttömyyskorvaukseenkin liittyvät asiat. Eivät he opiskelemaan painosta ketään vastavalmistunutta eikä sinun ole pakko opiskella lisää koskaan jos et halua itse sellaista. Ehdottaa saattavat tai kysyä mutta opiskelu ei ole pakollista jos sinulla on jo ammattitutkinto.

Vierailija
7/11 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-palveluiden OmaAsiointiin menet ensimmäisenä päivänä, kun et enää ole koulun kirjoilla opiskelijana. Sinne saattaa pystyä tekemään profiilin jo ennen työttömäksi jäämistä, mutta ensimmäisenä työttömyyspäivänä pitää kuitenkin käydä kuittaamassa se työttömyyden alkaminen. Työttömyys katsotaan alkaneeksi siitä päivästä, jolloin käyt kuittaamassa työttömyyden alkaneeksi.

Vierailija
8/11 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ilmoittautua. Sulle tulee toki työnhakuvelvollisuus, eli sun tulee hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa jotta saat työttömyysetuutta. Saadut paikat pitää ottaa vastaan, jos et ota niin tulee todennäköisesti karenssi. Se että sulla on työpaikka odottamassa, ei muuta työnhakuvelvollisuutta. Toki sä voit vaan jättää vastaanottamatta paikan, jos sellaisen työttömyyden aikana haetuista paikoista saat ja sit ottaa vastaan karenssin. Tosin sekin taitaa tulla vasta kahden rikkeen jälkeen.. 

Vierailija
9/11 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olellisintahan on rehellisyys, että kerrot, kun sinulla on tuloja ja paljonko niitä on. No ei niitä näin tulorekisterin aikana voi hirveesti kyllä salatakaan. Kukaan ei rankaise siitä, jos olet te-toimiston listoilla työnhakijana.

Vierailija
10/11 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakee työttömyysetuutta, pitää hakea kokoaikatyötä. Käytännössä työkkäri tuskin ehdottaa sinulle että hae tuonne ja tuonne, mutta voi olla että sulla on velvollisuus itse hakea x määrä työpaikkoja, jotta saisit soviteltua työttömyysetuutta Työkkäristä ja netistä selviää enemmän.

Vierailija
11/11 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä voit. T työkkärin setä.