Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää hiuksiani. 35-vuotiaana naisena ei ole helppo elää päässä pelkkä rasvoittuva, huonokuntoinen ohut liru.

Vierailija
01.10.2023 |

Tämä turhauttaa niin paljon. Kyllä, maailmassa on suurempiakin murheita, mutta kyllä se tämäkin vaan aika kokonaisvaltaisesti elämään vaikuttaa. Joka kerta masentaa katsoa peiliin. En pysty koskaan näyttämään siistiltä ja huolitellulta, kun hiukset tekevät minusta vaan yksinkertaisesti ruman.

Jos mietitte kaikkia kauniita naisia, niin mikä heitä kaikkia yhdistää? Kauniit, tuuheat hiukset. Onko yhtäkään mallia tai näyttelijää tai laulajaa, jolla olisi ohuet ja huonokuntoiset hiukset?

Olen kokeillut lyhyttä mallia, olen kokeillut pitkää. Ja kaikkea siltä väliltä. Mikään malli ei vaan näytä hyvältä. Hiuspohja rasvoittuu heti, hiukset takkuuntuvat. Ei mulla ole mitään pointtia tässä, halusin vaan vuodattaa jollekin tätä. Kiitos kun luit.

Kommentit (192)

Vierailija
141/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole ongelma hiustenlähtö vaan se että hiusraja pakenee niin että otsa vaan pullottaa, olen meinannut leikata otsatukan mutta mulle ei käy otsis:(

Vierailija
142/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä hoitoaine pois kokonaan. Ite kokeilin kerran 2 in 1 el vital shampoota, en laittanu hoitoainetta, kyllä oli "paksumpi" tukka kuin yleensä hoitoaieneen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi syy on korkeat testosteroidit naisella. Kuulemma. Mittaappas ne.

Vierailija
144/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono ravitsemus. Liika käsittely (värit yms). Stressi. Infektiot. Sairaudet.  LLääkkeet.

Itse sanoisin vielä PCOS? Cushingin tauti (hyperkortisolismi)

Vierailija
145/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

B12 puute ja insuliiniresistenssi mainitaan tässä: https://hormonesbalance.com/articles/causes-of-hair-loss-in-women-and-p…

Vierailija
146/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ajattelemaan, että ulkonäkö ei määrittele sinua ihmisenä.

Katja Ståhl on sanonut: "Nuorena halusin olla kaunis. Sitten totesin, että en mä oo." Ja hän on menestyvä nainen, vaikka ei ole kaunis, ja hän jopa tietää, että ei ole kaunis.

Vierailija
147/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otappas kuule rasva-arvot. Voisiko olla niin että ateroskleroosi tai spelvaltimo-kovettumatauti blokkaa verenkierron päänahkaan? Sulla vois olla diabetes ja rasvat koholla. Kuulemma liikkumattomuuskin aiheuttaa ettei veri keirrä päänahkaan.

Vierailija
148/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pestä hiukset kananmunan keltuaisvedellä. Keltuainen sekoitetaa pariin desiin viileää vettä. Pestään hiukset sillä ja huuhdellaan viileällä vedellä. Sitten hoitoainetta mitä käyttää niin hiuksiin. Hiuksista tulee ilmavat ja ovat puhtaat. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
149/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele ajattelemaan, että ulkonäkö ei määrittele sinua ihmisenä.

Katja Ståhl on sanonut: "Nuorena halusin olla kaunis. Sitten totesin, että en mä oo." Ja hän on menestyvä nainen, vaikka ei ole kaunis, ja hän jopa tietää, että ei ole kaunis.

Jaa minusta Ståhl on karismaattisen kaunis nainen, ottaisin mielelläni hänen hiuksensa.

Muut määrittelevät ulkonäkösi, halusit tai et. Voi olla armollinen itsellesi, mutta "kauneus" on edelleen katsojan silmässä.

Tällaisena tosi turhamaisena esimerkkinä: saatko ylennyksen, jos pomosi miettii, mikähän tuota vaivaa, kun tukkakin tippuu. Ja viereisen sermin takana kollegalla ei ole tällaista "riskitekijää". Saatko 2500 € loppuikäsi vai 4500 € ylennyksen jälkeen? Paljonko saat sitten aikanaan eläkettä? Ja vain sen takia, millainen mielikuva susta tulee. Minusta se on liian väärin notta kärsisin vain hiljaa itseäni myötäkarvaan paijaten.

Vierailija
150/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa googlata kananmuna hiustenpesu. Mikään shampoo ei tee hiuksia yhtä ilmaviksi ja puhtaiksi.

Vierailija
151/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Snun on sitten varmaan helppo ymmärtää Riikka Purran hiushuolia. Hänellä myös lasimainen ja nopeasti rasvoittuva lirutukka ja pitäisi olla edustava ja uskottava siitä huolimatta.

Erikoinen viesti. Olen eri ja olen kyllä huomannut Purran hiuslaadun. En oikein osaa tulkita, onko sinusta hauskaa pilkata toisten geneettistä hiuslaatua kun omasi on varmaan niin paljon tuuheampaa, vai yritätkö sanoa, että AP:n huoli on turha, kun Riikkakin "pärjäilee"?

Multa sellaiset terveiset, että mulle kelpaisi vaikka Säätyttö-Anniinan söpö ja hento polkkatukka, mutta prkl kun ei omasta tukasta ole enää edes siihen.

Koska Riikka Purra pärjäilee lositavasti oman ulkonäkönsä kanssa, vaikka joutuu edustamaan varmaan paljon enemmän kuin aloittaja.

Vierailija
152/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään shampoo ei tee hiuksista yhtä paksuja ja ilmavia kuin kananmunan keltuaisella peseminen. Googlaa kananmuna hiustenpesu.

Vierailija
153/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaiten minun mielestä saa hiukset kuohkeaksi vanhan ajan papiljottikampauksella.Itse puhallan föönillä hiukset lähes kuivaksi ja sen jälkeen koko tukka täyteen isoja papiljottirullia, jonka päälle suihkutan kampausnestettä.Annan kuivua yli tunnin ja sitten Kampaan varovasti auki.

Shampoona käytän Oleplexia ja saman sarjan hoitoainetta.Lisäksi sinkkiä 1 tbl päivässä.Se lopetti hiusten lähdön.labrakokeissa sinkkiarvot oli matalat.

Jos kuivaan hiukset vain föönillä vain harjalla on ne puolessa tunnissa liruna päin päätä.

Papiljottikampauksella pysyy koko päivän kuohkeana.Seuraavana päivänä kohennus vain kuivashampoolla,.

Millaisia papiljotteja käytät? Erehdyin joskus ostamaan tarrapapiljotit, mutta ne ne vasta hiuksia repikin. Muuten ne olisi näppärät käyttää.

Samettipapiljotit tai muovipapiljotit , piikillä kiinnitys.

Vierailija
154/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B12 puute ja insuliiniresistenssi mainitaan tässä: https://hormonesbalance.com/articles/causes-of-hair-loss-in-women-and-p…

Mulla on b12-puute ollut koko elämän ja paksut hiukset, joten ei päde kaikkiin.

Vierailija
155/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on minipillerit, olen 40v ja hiukseni ovat pitkät ja paksut. Niitä pitää aina välillä ohentaa. Toisaalta minulla ei ole lapsia, ja olen kuullut että lasten myötä hiukset ohenee, siis monilla näin.

Miksi ihmeessä vanha nainen syö pillereitä?

Siksi ettei tule raskaaksi.

No ei tuossa iässä enää tule raskaaksi :'D Tai jos tulee niin herää kysymys kuka alentuu naimaan vanhaa naista?

Todellakin tulee raskaaksi.

Mä olen 42v ja mun 33v mies alentuu päivittäin mua panemaan.

Kehitysvammaisten seksielämä ei kiinnosta ketään.

Anteeksi mitä?

Vierailija
156/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauta-arvot kuntoon.

Olen 45v ja hiukset alkoi vihdoin kasvaa ja vahvistua rautainfuusion jälkeen.

Taisin vastata jo aiemmin ketjuun, ettei ole välttämättä rauta-arvot syynä. Itselläni ferritiini melkein nollissa ja aina ollut paksut hiukset.

Mutta hyvä jos sinulla auttoi. Voihan se olla, että omistanikin tulisi vielä paksummat infuusion jälkeen.

Mä kyllä uskon, että geenit määrittää lähes kokonaan ja harva konsti tuo selkeää muutosta. Lisäkkeet ja peruukki varmaankin auttaa parhaiten.

Vierailija
157/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kokeilla vaalentamista, se avaa hiussuomut joka tekee lirusta pörheämmät. Myös ensin hoitoaine ja sen jälkeen shampoopesu voi vaikuttaa

Vierailija
158/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat kunnon kampausrullat käyttöön. Niillä saa lirutukastakin Hollywood-kampauksen. Volyymishampoo ja -hoitoaine + muotovaahto rullakampauksen alle. Tulee kohotettu ja tyvestä ilmava sekä kuohkean näköinen. 

Vierailija
159/192 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä taas moi.

Ilahduttavan paljon tullut teiltä viestejä, kiitos niistä. Ainakin kaikille asiallisesti vastanneille!

Alan pikkuhiljaa kallistumaan sen peruukin suuntaan, sillä huomaan vastauksista että olen kokeillut lähestulkoon kaikki vinkit jo elämäni aikana. Se sai kyllä ajattelemaan, että pitäisiköhän mun vaan luovuttaa, kun olen jo näin pitkään yrittänyt nähdä vaivaa asian eteen jota en saa muutettua.

Ainoa mitä näistä en ole kokeillut on se Rogaine ja spironolaktoni. Ne tuntuvat vaan niin hurjan lopullisilta. Yksi lääkäri tuota spiroa mulle meinasi määrätä mutta sanoi, että sitä joutuu sitten syömään lopun elämää tai hiustenlähtö palaa. En tiedä olenko valmis loppuelämän lääkitykseen ja rogainessa ainakin nettilähteiden mukaan sama homma :/

Minulle hiustenlähtöön erikoistunut ihotautilääkäri sanoi, että spironolaktonia voi nimenomaan syödä kuureittain. Itse olen syönyt yhden kuurin noin neljä vuotta sitten ja sillä ajatuksella menen, että ehkä toinen kuuri pitää syödä taas jossain vaiheessa. Koko tämän neljä vuotta olen käyttänyt Rogainea, mutta vain iltaisin, koska muuten se tahmaa aamulla hiukset.

Suosittelisin edes kokeilemaan tuota spironolaktonia. Jollei se auta, niin sitten syyt eivät ole hormonaaliset. Spiroa määrätään nykyään yhä enemmän myös naisten akneen. Siinä kalium-mittauksessa kävin kerran.

Minulle nämä hiuslääkitykset olivat todellinen game changer, koska olin aina vihannut hiuksiani. Nykyään ne saa siistille ponnarille tai nutturalle, ja voin pitää hiuksia myös auki. Ennen kuukautisia ovat kyllä edelleen hiema epäsiistit, koska silloin rasvoittuminen lisääntyy.

Samaa ikäluokkaa olen, 37 v.

-aiemmin kommentoinut

Vierailija
160/192 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki peruukki.