Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää hiuksiani. 35-vuotiaana naisena ei ole helppo elää päässä pelkkä rasvoittuva, huonokuntoinen ohut liru.

Vierailija
01.10.2023 |

Tämä turhauttaa niin paljon. Kyllä, maailmassa on suurempiakin murheita, mutta kyllä se tämäkin vaan aika kokonaisvaltaisesti elämään vaikuttaa. Joka kerta masentaa katsoa peiliin. En pysty koskaan näyttämään siistiltä ja huolitellulta, kun hiukset tekevät minusta vaan yksinkertaisesti ruman.

Jos mietitte kaikkia kauniita naisia, niin mikä heitä kaikkia yhdistää? Kauniit, tuuheat hiukset. Onko yhtäkään mallia tai näyttelijää tai laulajaa, jolla olisi ohuet ja huonokuntoiset hiukset?

Olen kokeillut lyhyttä mallia, olen kokeillut pitkää. Ja kaikkea siltä väliltä. Mikään malli ei vaan näytä hyvältä. Hiuspohja rasvoittuu heti, hiukset takkuuntuvat. Ei mulla ole mitään pointtia tässä, halusin vaan vuodattaa jollekin tätä. Kiitos kun luit.

Kommentit (192)

Vierailija
81/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla vaan on sellaiset geenit. Kokeile klipsipidennyksiä. Ne voi helposti ottaa pois jos päänahka ei kestä.

Korosta meikillä jotain muuta kohtaa esimerkiksi huulia tai silmiä.

Ongelmasi on pään sisällä. Kyllä ohuilla hiuksillakin voi olla kaunis kun asenne on oikea.

Vierailija
82/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä oikeasti sun hiuksilla on? Olet vanha ja sua ei enää katso kukaan "sillä silmällä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile laittaa hiusgeeliä pieni määrä kosteaan tukkaan, kampaa läpi ja föönaa. Tulee volyymia, takaan! Parhaiten toimii geeli, joka ei ole kaikista vahvinta sorttia. 

Kuivashampoo ja hiuspuuteri ovat myös hyviä..

Ainiin ja suolasuihke toimii kans. Ja ei ole pakko kammata läpi geeliä, itse käytän sellaista tangle teazeria tai sormikampaa, ne ovat hellävaraisempia.Sitten föönauksen jälkeen kampaan tangle teazerilla niin tulee volyymiefekti geelistä. varmaan joku muotovaahtokin voisi toimia. 

Vierailija
84/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jutella lääkärille e-pillerivaihtoehdoista. Sellaisia on mitkä auttavat ihon rasvoittumiseen ja ehkäisevät myös aknea/ näppylöitä. Toki ne ei sovi kaikille jos on jotain veritulppariskiä tms mutta lääkäri osaa sen arvioida varmasti. 

Rauta-arvot kannattaa tsekata. Sinkki voi auttaa monia iho- ja hiusongelmiin, myös biotiini. Kollageenijauheesta tai puhtaasta lysiinistä (aminohappo) voi olla apua myös. 

Vierailija
85/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit tasapainoon. Hyvät rasvat, avokadoöljy, neitsytoliiviöljy, biotiini, Bertils tai Sideral rauta (ei haittaa maito tai kahvi imeytymistä). By Veira vaaleanpunaisesssa purkissa shampoo ja hoitoaine auttanut, tosin nyt imetys heittänyt hiuksia pois. Silikonittomat hiustenhoitotuotteet.

T: samanikäinen

Vierailija
86/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mallit, tähdet ja laulajat käyttävät hiuslisäkkeitä ja toppereita h-hetkinään.

Esim. JLolla on todella ohuet hiukset, suorastaan päälaelta jo ohenevat. Hänelle laitetaan lisäkkeiden avulla massiivinen tukka aina kun on tarve huippukampaajien avulla. Kotonaan hän on somevideoilla pienellä tiukalla nutturalla.

Huippumallit ja -artistit ovat niin kovilla dieteillä että heillä ohenee hiukset ja sitten tarvitaan lisäkettä.

Amerikassa myös tavan naiset käyttävät paljon toppereita.

Näitä kaikkia voi ihmetellä youtubessa.

Itse sain upeat hiukset siirryttyäni vegaaniksi, en käsittele mitenkään ja käytän silikonittomia tuotteita.

Näin on. Etenkin afroamerikkalaiset naiset pääsääntöisesti käyttävät lisäkkeitä tai peruukkia, ihan tavallisetkin. Ei ne vyötäisille ulottuvat letit ole aidot. On sanontakin että mustien naisten hiuksiin ei saa tarttua (koska saattavat irrota.)

Jos katsoo jotain sellaista laatuohjelmaa kuin vaikka real houseviwes - on enemmän sääntö kuin poikkeus, että hiuksissa on lisäkkeet / pidennykset. Ja afroamerikkalaisilla usein kokoperuukki. Eikä sitä salailla, ne ovat niin yleisiä. 

Vierailija
87/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan normaalia vaihdevuosi iässä

Vierailija
88/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita huppu päähän ja mielellään niin että peittää kasvotkin

Vierailija
89/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ottanut vaaleita raitoja hiusten pohjalle? Ehkä ne auttaisi tuuheuteen ja rasvoittumiseen hieman?

Vierailija
90/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan normaalia vaihdevuosi iässä

Ap on kolmevitonen, siitä matkaa vielä parikymmentä vuotta vaihdevuosiin. Sitäpaitsi harvemmin edes näkee todella ohuthiuksisia tuonikäisiä, että päälaki näkyisi kuten sitten mummoikään päässeillä jo melko tavallistakin. 

Vierailija
91/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muuten panostanut ulkonäköösi? Luulen että et.

Vierailija
92/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ottanut vaaleita raitoja hiusten pohjalle? Ehkä ne auttaisi tuuheuteen ja rasvoittumiseen hieman?

Kampaajat sitä suosittelee mutta ohut hiuslaatu kestää huonosti, vaan sitä ne eivät tietenkään kerro, aineet aika tymäkköjä normaalihiukselle sopivia. Silkkihiuksista saa tuuheimmat itse värjäämällä markettikestoväreillä, eikä vaalennusta koskaan. 

Vierailija
93/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukseni ovat aina olleet ohuet ja näyttävät ohenevan iän myötä lisää. Kerran menin ottamaan hiustenpidennykset sillä seurauksella, että päähän tuli kaljuja kohtia. Kesti vuoden, että tukka näytti kunnolliselta sen jälkeen kun ne poistettiin.

Kaikille eivät pidennykset sovi, mutta jotkut tuntuvat käyttävän niitä vuosikausia ongelmitta. Aitoa hiusta ne jatkeet olivat ja hoidin niitä huolellisesti. Olisivatko sitten olleet turhan painavat.

Oikeastaan hiukseni ovat olleet parhaimmillaan raskauden aikana. Synnytyksestä meni noin puoli vuotta, kun hiuksia alkoi irrota tukuittain. Ilmeisesti odotusaikana hiuksia ei irronnut kuten normaalisti.

Vierailija
94/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kytän amlashampoota, myös amlajauhetta, se tuuheuttaa hiuksia. Olen alkanut myös vrjäämään kasviväreillä, sekin tuuheuttaa hiuksia, jos ei halua värjätä, niin voi kyttää cassia kasviväriä.

Vierailija
95/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä oikeasti sun hiuksilla on? Olet vanha ja sua ei enää katso kukaan "sillä silmällä".

No kuules ilkimys on olemassa myös rypyttömiä, kauniskasvoisia yli 60 v naisia, joita miehet vieläkin katselevat kieli pitkällä.

Mutta sulle ei näköjään sellainen mahdollisuus tullut mieleenkään, kun lajittelet kaikenikäiset naiset omiin koreihinsa.

Ja oli nainen sitten miten vanha tahansa, haluaa kyllä näyttää mahdollisimman hyvältä, tietysti.

Vierailija
96/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö permanentti kuohkeuta hiuksia?

Vierailija
97/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Itse kun olin 35v niin olin juuri mennyt naimisiin 10v nuoremman miehen kanssa

Vierailija
98/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi vain rastat. Rasvoittuminen loppui ja näyttävät laittamattakin hyvältä, mutta kaikki eivät innostu tästä tyylistä.

Vierailija
99/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on minipillerit, olen 40v ja hiukseni ovat pitkät ja paksut. Niitä pitää aina välillä ohentaa. Toisaalta minulla ei ole lapsia, ja olen kuullut että lasten myötä hiukset ohenee, siis monilla näin.

Vierailija
100/192 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on geneettisesti ohuet ja harvat hiukset. Omat hiukset vastaavat luirut ja äitiä, siskoa ja mummoa katsomalla tiedän että vanhempana ponnari tukee olemaan pikkusormen paksuusluokkaa.

Jos ei lisäkkeet toimi, hankkisin ihan oikeasti peruukin. Eräällä ystävälläni on pälvikaljun vuoksi peruukki joka on aikalailla aidon näköinen. Salille mennessä tai saunoessa hän menee lippis päässä.