Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on hyvä mies, mutta haluan silti erota, koska haluan alkaa elämäni uudelleen

Vierailija
27.09.2023 |

Nuorin lapsi lensi juuri pesästä, kun lähti opiskelemaan muualle.

Minä haluan nyt jotain täysin uutta. Olen halunnut jo pitkään.

Miehessä ei ole mitään isoa vikaa, hän on minulle rakaskin.
Mutta ajatus siitä, että jämähdän tähän kahdestaan hänen kanssaan loppuelämäksi, tuntuu masentavalta. Haluan isoja muutoksia. Muuttaa, olla niin vapaa kuin mahdollista, tutustua uusiin ihmisiin. Monella tasolla.

Tiedän että tämä on itsekästä. Mieheni rakastaa minua ja haluaa olla loppuelämänsä kanssani. Mutta en kai voi jäädä vain siksi, että hän niin haluaa, kun itse en?

Kommentit (805)

Vierailija
681/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen ex teki noin. Vaikka sinänsä hyvä, kun sain hyvän miehen, silti ärsyttää, että joku kohteli häntä noin. Särki hyvän ihmisen sydämen vain omassa vapauden ja nuoruudenkaipuussaan ja itsekkyydessään.

Eikö mieheltä olisi ollut itsekästä vaatia toista pysymään suhteessa, jossa ei enää halunnut olla?

Varmaan olisi. Mutta hän ei vaatinut. Antoi mennä ja toivotti hyvää jatkoa.

Vierailija
682/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä voi "aloittaa elämääsi uudestaan" vaan jatkaa sitä eteenpäin kuten muutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen ex teki noin. Vaikka sinänsä hyvä, kun sain hyvän miehen, silti ärsyttää, että joku kohteli häntä noin. Särki hyvän ihmisen sydämen vain omassa vapauden ja nuoruudenkaipuussaan ja itsekkyydessään.

Eikö mieheltä olisi ollut itsekästä vaatia toista pysymään suhteessa, jossa ei enää halunnut olla?

Varmaan olisi. Mutta hän ei vaatinut. Antoi mennä ja toivotti hyvää jatkoa.

Ei se sen itsekkäämpää toiselta ole elää omaa elämäänsä.

Vierailija
684/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistinen kääntäminen. Älä jaksa. Mikä on syy miksi ei halunnut olla?

Mitä merkitystä? Jos kumppanini ei enää haluaisi jatkaa kanssani mistä tahansa syystä, tottakai hänen on silloin voitava päättää suhde. En minäkään haluaisi, että toinen pysyy kanssani vain, jottei mulle tule paha mieli. Pahemmalta tuntuisi, että hän tuhlaisi elämänsä onnettomana minun kanssani, ja minä omani näivettyneeseen suhteeseen.

Voihan sitä väistellä. Se onnettomuuden tunne vaan usein johtuu siitä tuntijasta itsestään eikä kumppanista. Silloin on rehellistä tunnustaa se rehellisesti että syy parisuhteen loppumiseen on vain ja ainoastaan lähtijässä. Mutta harva siihen pystyy vaan projisoi sen oman heikkoutensa ja huonoutensa rakkkaussuhteessa siihen toiseen.

Vierailija
685/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että erossa saattaa mennä välit myös niihin aikuistuneisiin lapsiin. Itse en varmaankaan olisi voinut antaa noin hölmöstä syystä eroamista anteeksi, jos jompi kumpi vanhemmistani olisi tuollaiseen ratkaisuun päätynyt.

Perheensä rikkojat joutuvat usein reunalle, paitsioon sosiaalisesta elämästä. Joutuvat sitten muiden kaltaistensa kuplaan.

Höpöhöpö! Ihmiset kuule eroaa niin paljon, että ei tommosta enää ole ja ne, jotka arvostelee, toivoo salaa että heilläkin olisi rohkeutta tehdä samoin, mutta katkerina arvostelevat.

Olen eri, mutta en ole koskaan ollut naimisissa. Ja katkaisen välit aina perheensä hylkääjiin. Ei niitä onneksi monta ole tuttavapiiriin sattunutkaan.

Mikä sinä olet määräämään kenenkään elämästä? Vaikutat todella ahdistavalta persoonalta. Varsinainen Ylituomari. Vaikka et edes ole ollut naimisissa.

Mitä tuo määräsi kenenkään elämästä? Ilmaisi omat valintansa. Mitä se sulle kuuluu jos tuo katkaisee välit perheensä hylkääjiin. Hänen valintansa. Kunnioita sitä.

Vierailija
686/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkitystä? Jos kumppanini ei enää haluaisi jatkaa kanssani mistä tahansa syystä, tottakai hänen on silloin voitava päättää suhde. En minäkään haluaisi, että toinen pysyy kanssani vain, jottei mulle tule paha mieli. Pahemmalta tuntuisi, että hän tuhlaisi elämänsä onnettomana minun kanssani, ja minä omani näivettyneeseen suhteeseen.

Voihan sitä väistellä. Se onnettomuuden tunne vaan usein johtuu siitä tuntijasta itsestään eikä kumppanista. Silloin on rehellistä tunnustaa se rehellisesti että syy parisuhteen loppumiseen on vain ja ainoastaan lähtijässä. Mutta harva siihen pystyy vaan projisoi sen oman heikkoutensa ja huonoutensa rakkkaussuhteessa siihen toiseen.

Tottakai jokaisen tunteet ovat omansa eikä tässä kenenkään syyttelystä ollutkaan kyse. Haluaa vain elämältään muuta kuin ko. suhteen.

Vierailija
687/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija vierailija qw34 kirjoitti:

Ymmärrän sinua. Odotan kuin kuuta nousevaa että nuorempikin muksu muuttaa reilun parin vuoden päästä omilleen. Sitten myyn tämän kolmion pk-seudulla ja teen mitä lystään. Tai sitten en myy ja pysyn nykyisessä ihan mukavassa työpaikassani. Lasten isä ei ole ollut kuvioissa tosin moneen vuoteen erinäisten ongelmien takia. Olen aivan kurkkuani myöten täynnä kokkaamista, siivoamista, pyykkäämistä. Seurustella voisin jos tulee joku sopiva vastaan, mutta yhteen en halua enää kenenkään kanssa muuttaa. Viihdyn hyvin yksin. Sitä ettei tarvitse edes sopia kenenkään kanssa yksityiselämässä mitään vaan voi lähteä tuosta noin vaan lomalla vaikkapa käymään Stonehegessä jos siltä tuntuu. Tsempit ap:lle!!

Sis, I feel you!

AP! Go for it! Kyllä aikuisen ihmisen eli myös sen miehen tulee kyetä elämään itse / yksin vaikka jatkaisitkin toisaalle. Ei parisuhde ole mikään kiveen hakattu turvasatama.

Vierailija
688/805 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten täytyy erota.

Mutta jos jäätkin yksin, niin sovitaanko ettet ole katkera miehesi uudelle vaimolle jos hän on miehesi ja lastesi kanssa kovin onnellinen?

Vierailija
689/805 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on itsekäs. Monesti ajatellaan että se toinen on jotenkin esteenä "elämälle". Mutta elämässä voi käydä kaikenlaista. Kun onnettomuus tai sairaus kohtaa, silloin uskollinen kumppani on kultaakin kalliimpi. Kun läheltä on poistunut esim syövän vuoksi läheisiä, on ollut todella hienoa nähdä miten puoliso on kulkenut yhdessä tuon matkan. Yksin on niin helppoa kun kaikki pyyhkii hyvin. Kun tapahtuu vaikeita asioita, yksinäisyys korostuu. Ja ystävät saattavat kaikota yllättäin.

Vierailija
690/805 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkitse tarkkaan🤔 lennä sitten maailmalle nauti elämästäsi

Vierailija
691/805 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen kohtelu johtuu lähestulkoon aina ihmisen omista käsittelemättömistä traumoista. Ne vain puretaan ja projisoidaan siihen läheiseen ihmiseen. Paradoksaalista kyllä se tehdään siksi että se kumppani koetaan turvalliseksi. Ja sitä tietyt ihmiset eivät kestä, eli turvallisuutta ja tasapainosta rakkautta, vaikka se ihan päättömältä kuulostaa.

Jotkut inhoavat ja jopa halveksuvat sanontaa että ihmiset eroavat liian helposti. Itse näen että ihmiset menevät parisuhteisiin liian helposti. Rakastuminen on tunneryöppy, rakastaminen on tunteen lisäksi valinta.

.Aikuisen, kypsän ja vakaan ihmisen parisuhde ei ole pidemmän päälle pelkkää hattaraa tai sateenkaaren tekemistä tai sen takana olevaa aarretta.

Se on myös valintaa ja joskus myös työntekoa itsensä kanssa suhteen vuoksi. Kaikki eivät vain siihen kykene.

Olipa viisaasti sanottu.

Usein se ongelma on itsessään kun haikaillaan kaikenlaista. Ja syyllinen löytyy helposti läheltä vaikka pitäisi itse katsoa sinne peiliin. Monesti omat traumataustat vaikuttavat parisuhteissa. Sitä luullaan että eroamalla löytyy ratkaisu. Mutta itsensä kanssa ollaan senkin jälkeen. Ihmiset vaan eivät kykene kasvuun ja rehelliseen itseanalyysiin, mikä usein tarkoittaa tuskallisen asioiden kohtaamista itsessään. Vanhat tunnemömmöt jatkavat taustalla vaikka miten olisi "vapaa" elämässään.

Vierailija
692/805 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-iän kriisi. Lasten eteen on hiki hartioissa painanut 20 vuotta. Sitten alkaa tyhjyys. Masentaa. Puoliso ei ole useinkaan välttämättä siihen syypää varsinkaan jos on normaali. Suosittelisin apille meditaatiota, uusia harrastuksia tai jopa puolison kanssa yhteistä projektia. Nythän teillä on aikaa ja ilm. rahaakin. Jos eroat niin saat keski-iän kriisin päälle erokriisin. Ellet hyppää toisen kelkkaan ja kuvittelet skippaavasi omat ongelmasi.

Vierailija
693/805 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi AP muuttaa miehen kanssa? Muuttaminen pienempään on oikein järkevää, kun lapset ovat lähteneet kotoaan. Ärsyttää isoissa asunnoissa yksin tai kaksin asuvat eläkeläiset, jotka valittavat eläkkeen pienuutta. Pienessä asunnossa riittää jatkossakin rahat ja hyvin sijoittamalla myyntivoiton saa kivan pesämunan loppuelämän elämiseen.

Vierailija
694/805 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa.

Mulla ex haaveili pitkistä reppureissuista yksin, mikä olisi tarkoittanut mulle kuukausien yksin olemista ja ennen kaikkea olemista ilman seksiä ja läheisyyttä. Minä en hölmöyttäni olisi halunnut erota, mutta ex piti päänsä ja teki eroaloitteen. Kun pääsin yli eromisen surusta, ero mahdollisti minulle uuden parisuhteen, missä saan seksiä ja läheisyyttä. Ex viidettä vuotta miettii reppureissullensa lähtöä.

Vierailija
695/805 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset liittävät onnensa niin usein mieheen, jonka kanssa on? Identiteetti ja elämä pelkästään parisuhteessa. Jos haluaa jotain uutta elämäänsä, niin eikö silloin voisi aloittaa vaikka uuden harrastuksen, alkaa vaikka sukeltaa tai vaeltaa. Miksi tarvitsee erota hyvästä suhteesta? 

Vierailija
696/805 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Mitä ap teet miehesi kanssa yhdessä? Mieti sitä, ennenkuin teet eropäätöksiä. Jos mitään yhteistä tekemistä ei ole, vaan elämä on sohvannurkassa mökötystä ja seksielämäkin on kuollutta eikä ole hellyyttä välillänne, niin ero on silloin viisas päätös. 

Vierailija
697/805 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np mieti oikeasti mitä tahdot. Omia tubteitaan kannattaa sinällään miettiä eli se, että joku rakastaa sinua, ei tarkoita sitä että sinun tulisi rakastaa häntä. Ota kuitenkin huomioon että tekosi tulee siinä mielessä olemaan peruuttamaton että miehesi ei todennäköisesti sinua enää takaisin halua, jos myöhemmin muutatkin mielesi.

Vierailija
698/805 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on wiidenkympin willitys. Se menee ohi muutamassa vuodessa, tai kun kivut ja jaksamisen puute estävät villiintymisen.

Vierailija
699/805 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa.

Mulla ex haaveili pitkistä reppureissuista yksin, mikä olisi tarkoittanut mulle kuukausien yksin olemista ja ennen kaikkea olemista ilman seksiä ja läheisyyttä. Minä en hölmöyttäni olisi halunnut erota, mutta ex piti päänsä ja teki eroaloitteen. Kun pääsin yli eromisen surusta, ero mahdollisti minulle uuden parisuhteen, missä saan seksiä ja läheisyyttä. Ex viidettä vuotta miettii reppureissullensa lähtöä.

Siis reppureissujen suunnittelu aiheutti eron. Tälle ei voi kuin nauraa.

Tai ehkäpä se suunnittelu ja haaveilu on se elämän sisältö. Sillä jos sen reissun toteuttaisi, sitten ei olisi elämässä enää mitään, mistä haaveilla.

Vierailija
700/805 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehessä ei ole mitään vikaa? En ikinä jättäisi ketään jota rakastan. Sinä rakastat sitten vain itseäsi. Se on ..

Mies on hankittu vain perheen perustamista varten.

Ja sitten, kun nainen ei enää elä lapsiperhearkea, hän alkaa etsiä miestä, joka olisi oikeasti kiinnostava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi