Tämän takia minä lopetin Stockmannilla käymisen, varmaan on muitakin joita tämä ärsyttää.
Käytän joukkoliikennettä ja olen töissä keskustassa.
Lopetin Stokkalla käymisen kun osastot alkoivat mennä merkin mukaan. Ihan hitoksen vaikeaa löytää lapselle talvitakkia, siistiä hametta itselle, pussilakanoita kotiin etc kun pitää joka merkkipiste käydä erikseen katsomassa olisko täällä vai täällä vai täällä vai sittenkin tuolla vai tuolla ja oliko vielä jossain joku merkki josta saattais löytyä.
Tykkään kaupassa siitä, että eri asiat ovat kaikki samassa lokerossa jossa voin nopeasti katsoa että jaahas valitsen tämän.
Kommentit (273)
Stockalta poistui leipäosasto, jossa aina kävin (ehkä kolmesti viikossa), ja karkkiosasto, jossa kävin usein. Tilalle tuli helvetillinen jumputtavaa musiikkia soittava nuorison hengailumesta. Layout muuttui sekavaksi alimmassa kerroksessa, läpikulku (jonka varrella ostelin useita asioita) muuttui mahdottomaksi. Koruja ei saa ilman vuoronumeroa. Viimeisen kerran, kun hain meikkiä, ostoksiini liimattiin ylimääräinen tarra osoittamaan, kuka myyjä sen osti. Nuo tapahtuivat vielä myöhemmin kuin se idioottimainen merkkien mukaan jaottelu, mutta noihin katkesi kamelin selkä.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin karttaa Stockmannia, kun se lähti mukaan tähän Pride-ideologiaan. Vaatteet vaatteina ja ideologiat ideologiona, kiitos.
Se oli tosiaan tyhmä idea. Kuka lie keksikään? Jos Stocka haluaa huomioida vähemmistöt, niin sen voi tehdä myös ärsyttämättä enemmistöä.
Eli laittakoon Pride-viikolla sateenkaarenvärisiä tuotteita (kasseja, sateenvarjoja, huiveja) myyntiin, jotta niitä tarvitsevat huomioidaan ja että hekin löytävät mieluisia tuotteitaa, mutta tavaratalon julkisivua ei tarvitse verhota sateenkaarilipulla niin, että se hyppii kaikkien silmille.
Minä hermostuin juurikin tuohon osastojakoon, joka merkille oma pilttuu ja sitten kahlaat sen koko vaateosaston läpi pyörien joka pilttuun läpi, löytämättä mitään. Viimeinen pisara oli kun naisten osastolle ilmestyi Vila. Mitä ihmettä se siellä tekee? Keski-ikäisenä naisena en vilkaisekaan niitä akryyli-polyesteri-lumppuja, tuskin nuorisokaan Stockalta niitä tulee ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kai tämäkin ketju poistetaan?
Ai ei? Katsotaanpa. Helsingin kaupunginhallituksen enemmistöasemasta on kova kisa. Ehkä kaavoituspolitiikalla voi edistää omien äänestäjiensä suhteellisen osuuden kasvua kaupungin asukkaissa? Vai miten on Sinnemäki & al?
Uskomatonta mutta totta: Stockmanneja on muuallakin kuin Helsingissä. Esimerkiksi minulla on Stockmann-pisteitä tällä hetkellä 3876, joista suunnilleen 3800 on saatu muualta kuin Helsingin keskustan Stockmannilta.
🙄🙄🙄
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä listaan Hullut Päivät, pilattu sekin, vaikka väkeä aikoinaan oli tungokseen asti.
Minä kaipaan sitä vanhaa paksua HP-katalogia. Sitä oli mukava selailla monta päivää etukäteen. Nykyiset nettisivut ovat aivan kauheat ja epämukavat käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minä hermostuin juurikin tuohon osastojakoon, joka merkille oma pilttuu ja sitten kahlaat sen koko vaateosaston läpi pyörien joka pilttuun läpi, löytämättä mitään. Viimeinen pisara oli kun naisten osastolle ilmestyi Vila. Mitä ihmettä se siellä tekee? Keski-ikäisenä naisena en vilkaisekaan niitä akryyli-polyesteri-lumppuja, tuskin nuorisokaan Stockalta niitä tulee ostamaan.
Ei tuo Vila ole pahimmista päästä. Heillä on myös puuvillasta ja muista luonnonkuiduista, kuten puukuiduista valmistettuja vaatteita, kuten viskoosi- ja asetaattikuiduista valmistettuja vaatteita
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ne etuilevat mummelit parfyymeineen.
Ei siellä sellaisia ole.
Ennen Stockan mainonnassa oli hienostuneisuutta, sellaista porvariston hillittyä charmia. Nyt ne kuvastojen mallit voivat olla minkä näköisiä tahansa ts he eivät näytä yläluokkaisilta sellaisilta "vanhan rahan" ihmsiltä, vaan ihan mistä tahansa lähiöstä reväistyiltä.
Vierailija kirjoitti:
Stockalta poistui leipäosasto, jossa aina kävin (ehkä kolmesti viikossa), ja karkkiosasto, jossa kävin usein. Tilalle tuli helvetillinen jumputtavaa musiikkia soittava nuorison hengailumesta. Layout muuttui sekavaksi alimmassa kerroksessa, läpikulku (jonka varrella ostelin useita asioita) muuttui mahdottomaksi. Koruja ei saa ilman vuoronumeroa. Viimeisen kerran, kun hain meikkiä, ostoksiini liimattiin ylimääräinen tarra osoittamaan, kuka myyjä sen osti. Nuo tapahtuivat vielä myöhemmin kuin se idioottimainen merkkien mukaan jaottelu, mutta noihin katkesi kamelin selkä.
Sama täällä, minuakin kismitti se leipä osaston poisto, suorastaan sapetti!
Se taitaa olla niin kun menee hyvin, sitten ilmaantuu näitä päällepäsmäreitä, jotka haluaa osansa menestyksestä keksimällä pikku ideoita sitäsuntätä ja mennään reippaasti vinoon siitä, mitä ne asiakkaat haluaa. Kävikin niin, että unohdettiin bailatessa ne ostavat asiakkaat!
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006283077.html
Tämähän se oli yksi syy alaspäin menoon :D
Joo, mulla on se musta kassi vielä vaatehuoneessa jossain hyllyn perällä. Ikinä en ole käyttänyt, koska se oli epäkäytännöllisen mallinen ja kahvat liian pitkät.
Stocka ei palvele enää virkanaisia. Hameet, mekot yms ovat kauttaaltaan liian lyhythelmaisia. Ei juristi voi mennä töihin minimekossa, vaikka pukeutumiskulttuuri on muuton vapautunut. Eli periaateessa kiva printtimekko ja bleiseri päällä voi mennä asiakastapaamiseen, mutta helma ei saa olla puoleen reiteen, vaan se pitää olla pidempi. Oikeussaliin mennaan sitten edellen jakku- tai housupuvussa, Sinne naiselliset kukkamekot eivät käy.
Sama meininki kuin rikkailla puolueilla: ei mitään ymmärrystä tavallisen ihmisen ajatuksenjuoksusta vaan mennään laput silmillä kohti nettovoittosaraketta.
Huippusäälittävää ja surullista tuollainen toiminta.
Me asumme Itiksen vieressä ja kävimme ennnen kaupassa pelkästään Stockalla kun siihen sai auton omalle parkkipaikalle ja pöäsi sinne suoraan.
Lopetimme kun Stocka siirtyi sinne perälle sumppuun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edellinen ketju aiheesta poistettiin? Liian arka aihe?! Oli miten oli. Vanha hyvän ajan palveluhenkinen stocka uudistettiin kuoliaaksi. Kanta-asiakaslehti lopetettiin, herkku lopetettiin ja ulkoistettiin s-ryhmälle, kodin viihde ja kodinkoneet menivät myös jollekin ketjulle. Hinnat ovat kaukana kilpailukykyisistä. Saavutettavuus myös huono. Mitä syytä on käydä stockalla?
Ei nykyään oikein taida sellaista syytä oikein ollakaan. Tavaratalo alkaa olla kuollut liiketoimintamalli, supermarketit, ostoskeskukset ja nettikauppa ovat syrjäyttäneet sen.
Vierailija kirjoitti:
Stocka ei ole luksusta nähnytkään. Samoja keskihintaisia merkkejä kuin muuallakin. Sokoskin kirii jo kiinni valikoimassa.
Kyllä minusta 900 euroa saappaista on aika paljon.
https://www.stockmann.com/see-by-chloe-hana-tall--saappaat/15217351405-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edellinen ketju aiheesta poistettiin? Liian arka aihe?! Oli miten oli. Vanha hyvän ajan palveluhenkinen stocka uudistettiin kuoliaaksi. Kanta-asiakaslehti lopetettiin, herkku lopetettiin ja ulkoistettiin s-ryhmälle, kodin viihde ja kodinkoneet menivät myös jollekin ketjulle. Hinnat ovat kaukana kilpailukykyisistä. Saavutettavuus myös huono. Mitä syytä on käydä stockalla?
Ei nykyään oikein taida sellaista syytä oikein ollakaan. Tavaratalo alkaa olla kuollut liiketoimintamalli, supermarketit, ostoskeskukset ja nettikauppa ovat syrjäyttäneet sen.
Ennen palvelu ja valikoimat. Palvelua sieltä ei enää saa. Pelkkää kyttäämistä vaan. Myyjät vahtivat vain sitä, että sielllä ei varasteta, tuotteen laatuominaisuuksia, mikä materiaalia se on, miten hoidetaan, jne he eivät tiedä mitään. He ovat vain vartijoina, eivät myyjinä siellä.
Stoc kalla ihan kauheeta myös henkilökunnan näkökulmasta. Myyjiä siirretään eri osastoille vasten tahtoa ja mitään koulutustahan ei tietty saa. Sit päälliköt kutsuu sitä moniosaamiseksi. Asiakkailta hurjia palautteita kun ei mistään tiedä mitään mutta miten voisi tietää? Ja jos oppii muutaman tuotteen sijainnin niin somistajat siirtää ne aamuisin eri paikkaan. Lähin meneen enkä ole katunut.
Samalla lailla brändit on pakottaneet muutkin toimimaan: Lafayettessä on brändeillä omat loossit, saman olen nähnyt Espanjan ja Saksan suurissa tavarataloissa.
Vaatteet brändätään asiakassgmenttien mukaan. Sitä tehdään, koska siitä saa rahaa. Voidaan bröndituotteeseen laittaa korkeampi hintalappu.
Esim vilan, veromodan, selectedin, piecesin, onlyn vaatteet tulee kaikki samalta firmalta. Hinnat on vaan eritelty segmentteihin. Miksi niitä on stokkalla? Koska niitä myydään vaatteista eniten, valitettavasti.
En ole 15 vuoteen ostanut kaupasta vaatteita. Ostan kaikki netistä.
Minä aloin karttaa Stockmannia, kun se lähti mukaan tähän Pride-ideologiaan. Vaatteet vaatteina ja ideologiat ideologiona, kiitos.