Tämän takia minä lopetin Stockmannilla käymisen, varmaan on muitakin joita tämä ärsyttää.
Käytän joukkoliikennettä ja olen töissä keskustassa.
Lopetin Stokkalla käymisen kun osastot alkoivat mennä merkin mukaan. Ihan hitoksen vaikeaa löytää lapselle talvitakkia, siistiä hametta itselle, pussilakanoita kotiin etc kun pitää joka merkkipiste käydä erikseen katsomassa olisko täällä vai täällä vai täällä vai sittenkin tuolla vai tuolla ja oliko vielä jossain joku merkki josta saattais löytyä.
Tykkään kaupassa siitä, että eri asiat ovat kaikki samassa lokerossa jossa voin nopeasti katsoa että jaahas valitsen tämän.
Kommentit (273)
Tuo lajittelu merkeittäin eri hyllyihin on näemmä levinnyt Gigantinkin kuulokkeisiin. Parhaat paikat on isoilla merkeillä. Muut ovat sitten hintajärjestyksessä isolla seinällä.
Edellisiin kommentteihin haluan lisätä, että vuosia sitten koin olevani toisen luokan asiakas. Venäläiset kuuluivat ensimmäiseen luokkaan. Minusta ei välitetty!
Tunne oli niin voimakas, että lopetin kokonaan kyseisen liikkeen käytön.
Helsingin keskustan Sokos on nykyään mielestäni parempi kuin Stockmann. Stokkalla on niin tylyjä myyjiä, palvelua ei saa.
Itse en ole vaatteita koskaan Stockalta ostanut mutta ennen siellä myytiin tavaraa mitä muualla ei ollut. Esim kynsiin laitettavia siirtokuvia (saman tapaisia mitä kynsitarrat mutta pysyvät paremmin) oli ainoastaan Stockalla.
Samoin Akateemisessa kirjakaupassa oli lehtiä, kirjoja ja paperitavaraa (esim A3 kokoinen kierrekansio) mitä missään muualla ei myyty.
Nykyään Stockalla ei ole enää mitään mitä muualta ei saisi ja Akateemisen valikoima on muuttunut jopa huonommaksi mitä Suomalaisen kirjakaupan.
Vierailija kirjoitti:
Edellisiin kommentteihin haluan lisätä, että vuosia sitten koin olevani toisen luokan asiakas. Venäläiset kuuluivat ensimmäiseen luokkaan. Minusta ei välitetty!
Tunne oli niin voimakas, että lopetin kokonaan kyseisen liikkeen käytön.
Köyhät suomalaiset jäi siis paarialuokan asiakkaiksi. No, mitenhän näinä aikoina suu pannaan Stockalla?!
Itse tykkään tuosta merkkien mukaan lajittelusta.
Jotenkin selkeää.
Tykkään muutenkin kyllä Stockasta. Siellä on aina kaupungin parhaat alet!
Juuri tämä, että helposti löydettävät osastot siroteltiin sinne tänne.
Toinen iso ongelma oli se, että myyntin tuli (firman omalla merkillä) kerrassaan luokatonta roskaa.
Stockman on tosiaan menettänyt asemansa. Ehkä muistan väärin, mutta tuntui luotettavalta asioida myyjien kanssa ja takuuasiat hoituivat riidatta. Kokonaisuus oli hallittu, eikä heikkoja lenkkejä juuri ollut. Hinnat tietenkin olivat useimmiten kalliimpia. Mutta Anttilasta sai halvempaa ja joskus ihan hyvääkin.
En ole stockmannilla käynyt aikoihin, mutta ymmärrän yskän, koska Lidlissä on myös sama homma, että tuotteet eivät ole sijoiteltu loogisesti, esim. jokin tarjoussuklaa saattaa löytyä vaikkapa suolakurkkujen vierestä, kun olen ensin etsinyt suklaata muiden suklaiden vierestä minuuttitolkulla. ärsyttävää
Minua ei ikinä ole Stockmannilla edes tervehditty myyjien toimesta :D
M2023 kirjoitti:
Ihmettelinkin et miksi kauluspaitoja oli siellä ja täällä. En ole koskaan asiaa ajatellut, mutta yhden paidan tai takin hinnan olen katsonut ja sitten kun se kauluspaita maksaa 139€ niin olenkin kävellyt suoraan ulos. Dressmanista saa samaa laatua 29€.
Dressmanin laatu ja leikkaukset on hintansa väärtejä. Hyvässä ja pahassa.
Eri merkit edellyttävät, että kaikki heidän tuotteet ovat kokonaisuuksina esillä samassa paikassa. Näin on joka kaupassa.
Onhan niitä mukavampi katsella ja ostaa, kuin esim. silmänkantamattomiin pelkkiä housuja..
Tarvehakuiselle huono ratkaisu, minulle hyvä.
Joskus ysärillä oli mulla Stockan kortti. Ostin useasti kaikkea sieltä sillä silloin sieltä sai erikoisia juttuja mitä ei ollut muualla. Enkä tarkoita vaatteita. Nykyisin saa netistä kaikkea ja en ole stockalla käynyt ties koska. Stocka muuttui kun pilkkoivat sen osiin ja Herkku lähti. Ite mokasivat koko kaupan. Asiakkaat ei tule enää takaisin, Herkun poisto oli viimeinen piste.
Muistan, kun myyjillä oli vielä puvun housut, kauluspaidat ja miehillä kravatit. Tällöin asiakas tunnisti myyjän heti. Nyt myyjät kulkevat siviilivaatteissa ja tämän vuoksi olen erehtynyt muutaman kerran luulemaan asiakasta myyjäksi. Myyjiä oli ennen useita per osasto ja vuorossa monia myyjiä samaan aikaan.
Kassoja oli osastolla useita. Asiakas saattoi maksaa mihin tahansa. Jonoja ei ollut. Nyt kamalat karsinat kassoilla.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006283077.html
Tämähän se oli yksi syy alaspäin menoon :D
Noinhan ne muutkin liikkeet on laittaneet vaatteet esille.
Vierailija kirjoitti:
Stockman on tosiaan menettänyt asemansa. Ehkä muistan väärin, mutta tuntui luotettavalta asioida myyjien kanssa ja takuuasiat hoituivat riidatta. Kokonaisuus oli hallittu, eikä heikkoja lenkkejä juuri ollut. Hinnat tietenkin olivat useimmiten kalliimpia. Mutta Anttilasta sai halvempaa ja joskus ihan hyvääkin.
Anttila oli kyllä ihan pahimman luokan painajainen naisten vaatteiden osalta, ainakin jos oli normaalipainoinen.
Mutta mahtava cd- ja dvd-levykauppa, mitkä valikoimat, ja edullista oli.
Ennen oli tosiaan osastot, ja niillä alaosastot, kuten 1. naisten osasto: ja siellä erikseen paidat, hameet, housut jakut, päällystakit, neuleet, iltapuvut jne , ja Stockan myyjät olivat asiantuntijoita. He tiesivät, millä merkillä on milläkin tavalla istuvat housut tai jakut ja mistä materiaaleista ne on valmistettu.
Nyt on tämä shop in shop -ajattelu, jossa jokaisella firmalla oma pilttuunsa, ja kukaan myyjä ei tiedä mistään mitään eikä ainkaan, mitä naapurifirma myy.
Lisäyksenä listaan Hullut Päivät, pilattu sekin, vaikka väkeä aikoinaan oli tungokseen asti.
En olen koskaan käynyt Stockmannilla