Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työ jota hain tuli uudelleen hakuun

Vierailija
24.09.2023 |

Jaaha. Yli kuukausi sitten tuli hakuun paikka jota hain. Mulle ilmoitettiin , että "kiitos kiinnostuksesta, olen ensi viikolla yhteydessä asian tiimoilta". Se ensi viikko tuli ja ikinä ei kuulunut mitään. Kun kysyin asiaa, oli kuulemma rekrytointi kesken. Työpaikka hävisi vasta hetki sitten ja oletin, että paikka on täytetty. No kas vain, nyt se on tullut hakuun uudelleen ja he yrittävät saada jonkun aloittamaan jo heti. Omassa hakemuksessa oli maininta , voin aloittaa vaikka heti.

En sitten kelvannut. :)

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et ollut dynaaminen, asiakaslähtöinen tiimipelaaja!

Vierailija
102/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työ on julkisella sektorilla, työpaikan saanti voi tyssääntyä ap. puutteelliseen tutkintoon tai koulutukseen, vaikka olisi muuten tehtävään sopiva ja työkokemustakin olisi.

Ei ollut tällä sektorilla. Mulla on koulutus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat ovat niin tolloja, kun luottavat kokemukseen, jota moni ei saa, kun eivät palkkaa ja sama kehä toistuu.

Sitten keksitään työvoimapula, muttei kuitenkaan palkata, kun on paikka täytetty, mut yhä se sama työpaikka on ilmoituksissa vielä ensi kuussa.

Tämä. Tiedän yhden korkeakoulutetun kaverin, jolla vankka ammattitaito tiettyyn työtehtävään. Muutti vuosien päästä muualle ja haki samaa työtä uudelta paikkakunnalta. Hän ei saanut töitä kyseiseen tehtävään, koska kokemusta ei ollut tämän kaupungin päässä. Aivan naurettavaa

Ehkä. Toisaalta olisiko sitten pitänyt jättää palkkaamatta se muuten yhtä hyvä mutta jo aikansa samalla firmalla määräaikaisissa roikkunut, joka siihen nyt palkattiin? Millä perusteella se sitten olisi ollut oikeampi tai vähemmän naurettava ratkaisu?

Vierailija
104/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs olla kokemusta, mutta sitä ei saa kun ei palkata

Vierailija
105/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://imgflip.com/i/4bk671

Ja paradoksi toistuu.

Vierailija
106/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään työvoimapulaa ei ole. Osaavia tekijöitä vaan ei palkata, tai roikotetaan 0 tunti soppareilla. Muistan kun olin valmistumassa hoitajaksi ja viimeisen työharjoittelun lopulla mulle kerrottiin, että saan työsopimuksen. Se lyötiin pöytään ja siinä oli 0 tuntisoppari vakituisena. Tämä ei lämmittänyt mieltä. Lisäksi vakuuteltiin, että töitä on nyt ainakin 3 päivää viikossa tällä hetkellä. Kysyin, miksi ei tehdä sellaista sopparia jossa on sitten nuo 3 päivän tunnit. Ei onnistunut. Pomo lämmitteli, että kun olen tehnyt sitä muutaman kuukauden niin he vaihtaa sen täysiin tunteihin. Arvatkaa vaan suostuinko, kun tuolla hetkellä vatsassani majaili vauva. Aloin jo miettimään, että sitten ei olisikaan vaki pestiä jollain verukkeella, koska raskauden takiahan ei saisi syrjiä. No minä äänestin jaloillani, hain muualle ja sain vakipestin ilman pelleilyä noiden sopimusten kanssa.

Vierailija
107/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heillä on aikaa etsiä sitä täydellistä. Aikanaan meitä oli työpaikalla monta ketkä haki yhtä tiettyä paikkaa. Rekry oli kesken niin eräs ringissä tiesi "sen tietää jo kelle se paikka menee, eräs X on jo saamassa sen paikan, mutta se on vain pakko laittaa hakuun"

Vierailija
108/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kurjas

Vierailija
109/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä soittaisin.

En todellakaan soittaisi. En haluaisi töihin työpaikkaan, joka ei halua minua.

Vierailija
110/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä soittaisin.

En todellakaan soittaisi. En haluaisi töihin työpaikkaan, joka ei halua minua.

Joo ei kannata soittaa. Työnantaja ei ole halunnut jostakin syystä valita ja nyt kun hakee uudelleen niin en todellakaan soittaisi

Vierailija
111/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo haluaa kaikki töihin, mutta tää se ongelma on kun ei niitä töitä anneta vaikka hakee

Vierailija
112/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku antoi neuvon, että pyytäisi matalampaa palkkaa. Siis miksi. Voi hyvänen aika. Pitäs hoitajana tehdä vielä matalammalla palkalla

Vierailija
113/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo haluaa kaikki töihin, mutta tää se ongelma on kun ei niitä töitä anneta vaikka hakee

Orpo voisi ottaa kantaa siihen miten saadaan työnantajat palkkaamaan ihmisiä enemmän ja helpommin? Sanktioita työnantajille jos eivät palkkaa.

Vierailija
114/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo voisi ottaa kantaa siihen miten saadaan työnantajat palkkaamaan ihmisiä enemmän ja helpommin? Sanktioita työnantajille jos eivät palkkaa.

Tämä. Ja nyt kun hyvinvointialueet on pulassa rahojen kanssa, niin ei sinne niin vain oteta työvoimaa.

Vierailija
115/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tapahtuu ihan kaikilla aloilla. Itse olen ollut pois töistä pitkään. Nyt kun olen hakenut suunnilleen koko kaupungin paikat läpi päiväkoteihin, laittanut sijaishakemuksia niin ei tule kyselyä, ei mitään. Nyt sit oli tullut joku rekryfirma lastenhoitajan töihin, mietin, että eikö ne päiväkodit ehdi enää itse edes rekryään. Näissähän piti olla kova pula

Vierailija
116/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa antaa olla. Ei ainakaan hakea uudelleen

Vierailija
117/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti jos AP:n tapauksessa kyse nirsoilusta, niin syynä on palkka. Toivotaan, että sen "täydellisen" henkilön saisi vielä vähän halvemmalla

Jos mahdollista, niin ottaa vielä yhteyttä, ja niistää palkkatoiveesta vaikkapa 500 euroa pois.

Ainahan kyse ei ole siitä, etteikö lähiesimies haluaisi maksaa, vaan joku korkeampi taho kieltää.

Niin, että AP pitäs mennä töihin vajaalla palkalla?

Itse olen mennyt, mutta heti koeajan jälkeen alkanut tinkaamaan lisää palkkaa. Myös saanut. ;)

Joo...miesvaltainen ala ja yksityinen sektori.

Vierailija
118/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, ettei kyse ole nyt siitä, ettet nimenomaan juuri sinä kelvannut. Luultavasti hakemuksia ei vain tullut tarpeeksi ja haluavat vielä jatkaa hakuaikaa. Soita sinne ja kysy, että tiedustelisin, että missä vaiheessa hakemusprosessi tällä hetkellä on.

Jos tarvitaan lisää hakijoita, silloinhan nimenomaan juuri ap tai muukaan jo hakenut/haastateltu ei kelvannut.

Vierailija
119/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, ettei kyse ole nyt siitä, ettet nimenomaan juuri sinä kelvannut. Luultavasti hakemuksia ei vain tullut tarpeeksi ja haluavat vielä jatkaa hakuaikaa. Soita sinne ja kysy, että tiedustelisin, että missä vaiheessa hakemusprosessi tällä hetkellä on.

Jos tarvitaan lisää hakijoita, silloinhan nimenomaan juuri ap tai muukaan jo hakenut/haastateltu ei kelvannut.

Niin. Mua ei kutsuttu haastatteluun edes. Löytyy alan koulutus, myös kokemusta ja suosittelijoita. Suosittelisin kertoivat, ettei he olleet saaneet yhteydenottoja

Vierailija
120/135 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuten lämmittää mieltä kuulla, että työpaikka jota hain niin sinne oli yli 209 hakijaa