En ymmärrä miksi jotkut eivät kestä työvoimatoimistossa asiointia.
Kommentit (17)
Myös sosiaalitoimistosta saa hyvää palvelua jos suostuu kaikkeen mitä ne ehdottavat. Moni kuitenkin haluaa säilyttää yksityisyytensä ja pitää lapsensa, joten he ovat vähemmän innokkaita asiointiin.
Vierailija kirjoitti:
Myös sosiaalitoimistosta saa hyvää palvelua jos suostuu kaikkeen mitä ne ehdottavat. Moni kuitenkin haluaa säilyttää yksityisyytensä ja pitää lapsensa, joten he ovat vähemmän innokkaita asiointiin.
Ei lapsia syyttä huostaanoteta
Kyllä ääni muuttuu kellossa, jos joutuisit muutamaksi vuodeksi tai kymmeneksi työttömäksi..
Mikäs siinä työkkärissä. Hyvänä päivänä virkailijat eivät edes sylje työttömän päälle.
Kannattaa suostua kuntouttavaan työtoimintaan tai muuhun aktivointiin niin työkkäritäti pysyy hyvällä päällä.
Työkkärien kyttäystyö ja byrokratia eivät edistä Suomea millään tavoin vaan he ovat yhteiskunnalle pitkälti turha rasite. Tässä yksi hyvä säästökohde tulevalle hallitukselle.
Vierailija kirjoitti:
Työkkärien kyttäystyö ja byrokratia eivät edistä Suomea millään tavoin vaan he ovat yhteiskunnalle pitkälti turha rasite. Tässä yksi hyvä säästökohde tulevalle hallitukselle.
Kuka sitten huolehtisi, että työttömät hoitavat velvollisuutensa?
Se osaamattomuuden ja vastuupakoilun löyhkä. Se vaan on jotain sellaista mitä en voi sietää.
Onneksi tuo jakso jäi vain 8kk ajaksi. Ja pääsi antamaan takaisin kun työkkärin täti haki meiltä assarin paikkaa ja olin haastattelemassa - "tuo kokemus ainaostaan julkisen sektorin hommista ei ole omiaan meille, kyllä sun nyt _pitäisi_ hakea kokemusta muualta ensin ennen kuin meille pääsisit..." - ai saakeli kuinka nautin näistä sanoistani viemä kolme vuotta tapahtuneen jälkeen.
Työnhakuvelvoite helpotti tätäkin eli nykyään ei tarvitse mennä paikan päälle omalla pärställä kertomaan valheita virkailijalle, vaan netissä käy laittamassa ruksit ja sillä siisti. Näin haluankin sen olevan.
Minäkin olin kerran puoli vuotta työttömänä, ilmoittauduin heti yhdelle kurssille. Se oli ihan hauska kurssi ja sain testattua, että minulle sopiva ammatti olisi ollut pappi tai kemisti. Matemaattisista tieteistä pidän, mutta uskovainen en ole koskaan ollut.
Ihan mukava siellä työkkärissä oli käydä, kunnes vihjailivat, että mitä sinä täällä yhtenään ravaat, kyllä ilmoitetaan, jos töitä löytyy.
Löysin sitten ihan itse lehdestä uuden työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olin kerran puoli vuotta työttömänä, ilmoittauduin heti yhdelle kurssille. Se oli ihan hauska kurssi ja sain testattua, että minulle sopiva ammatti olisi ollut pappi tai kemisti. Matemaattisista tieteistä pidän, mutta uskovainen en ole koskaan ollut.
Ihan mukava siellä työkkärissä oli käydä, kunnes vihjailivat, että mitä sinä täällä yhtenään ravaat, kyllä ilmoitetaan, jos töitä löytyy.
Yleensä aikuinen löytää itse työpaikan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä aikuinen löytää itse työpaikan
Komppaan
Eihän niiden tehtävä olekaan auttaa löytämään töitä vaan vahtia, että työtön on tukikelpoinen. Minusta paras kannustin hakea töitä on se, ettei joudu asioimaan työkkärin tai kelan kanssa.
Onneksi en ole joutunut asioimaan työkkärissä lähes 20 vuoteen. Viimeksi kun kävin, akka v tuili kun minulla ei ollut ajokorttia. Teki mieli sanoa, että ajan sen heti kun sinä maksat.
Minua v1tuttaa ne virkanilkit ja ne 8tanan pakkohakulait, työttömien alistaminen, orjuuttaminen ja jonniinjoutava tyhjänpäiväinen hyppyyttäminen niin paljon etten ole edes ilmoittautunut työttömäksi!!!
Pitäkööt paskansa stana!!