TONSKAT SYYSKUUN ALKUUN
Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!
Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:
NIMIMERKKI
OMA & MIEHEN IKÄ
ASUINPAIKKA
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA
TONSKAN LASKETTU AIKA
SYNNYTYSSAIRAALA
TONSKIEN LASKETUT AJAT:
18.8.08 sapa-82
28.8.08 kamomilla06, pesukarhu83
5.9.08 Mörötin
6.10.08 Coltsfoot, flipperi
30.10.08 Viipero
5.11.08 Osborne
21.11.08 Sonteri
25.11.08 napero79
29.11.08 AinoAurora
10.12.08 Niamey_85
25.12.08 Karssuli
28.12.08 Iida-Linnea
01/09 Han-han
6.1.09 kandivaihe
8.1.09 Alessandra
16.1.09 Laventeli, Jepsis
20.1.09 MiaMik
26.1.09 Mammanalku77
1.2.09 maikiss
12.2.09 amanda
15.2.09 Leenaliinu
helmi-maaliskuu 09 Kesis
13.3.09 Pi-Ki
8.4.09 Pikku-milli
SYNNYTTÄNEET TONSKAT:
Henna, tyttö
Burde, tyttö
Queen, poika 21.6.08
Quiero, poika 30.7.08
Larsku, tyttö 3.8.08
Poikia yhteensä: 2
Tyttöjä yhteensä: 3
ESITTELYT:
NIMIMERKKI: Ainoaurora
OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38
ASUINPAIKKA: Sibbo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo
NIMIMERKKI Alessandra
OMA & MIEHEN IKÄ 30/33
ASUINPAIKKA Pirkanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009
SYNNYTYSSAIRAALA Vammala
NIMIMERKKI: -amanda-
OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36
ASUINPAIKKA: Hki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09
SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka
NIMIMERKKI Coltsfoot
OMA & MIEHEN IKÄ 25&28
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI: flipperi
IÄT: 24/24
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOINEN: Kia 21.04.2007
TONSKAN LA: 06.10.2008
SYNNÄRI: JS
NIMIMERKKI Han-han
OMA & MIEHEN IKÄ 22&26
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07
TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI iida-linnea
OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30
ASUINPAIKKA Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008
SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää
NIMIMERKKI: Jepsis
OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31
ASUINPAIKKA: Pirkanmaa
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala
NIMIMERKKI: kamomilla06
OMA & MIEHEN IKÄ:32/42
ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: HYS
NIMIMERKKI: Karssuli
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28
ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)
SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri
NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)
OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2008
TONSKAN LASKETTU AIKA: Helmi-maaliskuu 2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
Kommentit (85)
Pesukarhulle suuren suuret onnittelut pikkuisesta tytöstä ! Ihanaa kuulla että synnytys meni hyvin ja pääsit nopsasti kotiin!
Mä olen kanssa suunnitellut että lähdet heti vaan kun pääsen pois sairaalasta...siellä on niiiiiiiiin tylsää.
Siis olettaen että kaikki on tietysti hienosti !
omaan napaan ei mitään uutta, vatsa kasvaa ja sohvi jytää, siinäpä ne tärkeimmät !
Mäkin olen miettiny että mihen poppis on kadonnut toivottavasti kaikki on hyvin !!
aa ae ja sohvi viikot vissiin 27+2
Terve tasapuolisesti kaikille!!!! Ja ISOT ONNITTELUT VAUVAN JO SAANEILLE!!!!
En oo kerinny lueskella teijjäin muitten kuulumisia vielä, mutta toivottavasti tässä joku rako löytys. Nytkin oon mummolassa ja aattelin hyödyntää paremmat yhteydet ja jotain pientä pistää tulemaan.
Viime viikolla oli lääkärineuvola ja kaikki OK. Kohdunkaula aavistuksen pehmennyt, paino vielä -4kg lähtöpainosta. Sokerirasituksessa paastoarvo 5,1 eli just siinä rajalla. Nyt sit syynätään ja hysterisoidaan neuvolassa kun miula on tuota ylipainoo. Ite en oo huolissani ku samanlaiset tulokset oli esikoista oottaessa rasituksessa ja ihan normikokonen vauva tuli rv 40+5 (52cm ja 4010g). Painon kehitys ollut taas tosi maltillista vaikka maha alkaa jo olla valtava. Ihan samanlainen vauvamaha tulossa ku Miskaa oottaessa. Mites muilla??? Kovasti on kipuilua tuolla alapäässä välistä kun nousee istumasta tai makuulta. Lisäks närästys on kyllä raivostuttavaa ja varsinki yötä vasten.
Siinäpä nyt tärkeimpiä ja yritän aktivoitua, vaikka se meijjän nettiyhteys onkin maailman raivostuttavin.
Sonteri, Miska 1v1,5kk sekä pikkukakkonen rv28+3
Aurinkoinen syyskuun aamu
Vähän meinaa olla maanantain alakuloa ilmassa, mutta onneksi tuo aurinko paistaa ja virkistää mieltä :)
Jokos Kamomilla on päässyt vauvaa hakemaan vai saatko sinäkin syyskuisen nyytin?
Onneksi Viipero selvisitte säikähdyksellä siitä Aleksin sairastamisesta. Mulla tuntuu aina olevan sydän syrjällään, vaikka pojalla ei olisi muuta kuin nuhakuume ;)
Ja MiaMikin vauva oli voinut hyvin rakenneultrassa, hienoa!
Karssulillekin vilkutuksia! Tuota ajankulumista tuli eilen miehen kanssa mietittyä, kun muisteltiin K:n vauva-aikaa. Vaikka tuo meidän poika vielä monella tapaa vauvamainen onkin niin alkaa kyllä osoittaa jo isonkin pojan merkkejä. Ja kyllä tämä raskausaika on sujunut tosi nopeaan.
Poppista minäkin kaipailen mukaan kirjoittelemaan!
(.) Tänä aamuna on ollut vähän sellainen olo, että nyt alkaisi tämä odotus riittää. Tuo jatkuva supistelu alkaa rasittaa hermoja, kun tuntuu ettei se johda mihinkään. Onneksi sain nyt viikonlopun aikana vähän kerättyä voimia ja nukuttua, kun supistusten takia jäi muutamana yönä unet ihan pariin tuntiin. Huomenna olisi neuvola ja sitten perjantaina se äitipoli, jossa onneksi saa vähän osviittaa siitä, onko noista supistuksista ollut mitään hyötyä. Tässä kuussa tämä neitonen joka tapauksessa syntyy ja eihän tässä ole maksimissaan kuin 19 (pitikin mennä laskemaan ;/ )päivää odotusta jäljellä. Kai ne päivät tästä taas eteenpäin menevät, kunhan saadaan tämä tuskainen maanantai pois alta. Olisihan tässä vielä rintapumpun ja tuttien sterilointia, esikoisen vauvaalbumin kokoamista ym. tekemistä tarjolla, mutta tänään ei ole kaikkein energisin olo. Kunhan tuo esikoisen fysioterapia loppuu niin lähdetään kävelylle tuonne kirpeään syysilmaan ja ruuan jälkeen päivälevolle. Kai se sitten taas siitä...
Mörötin, "Helmi" rv39+3 ja poju 1v9kk
Siitä onkin pitkä aika kun viimeksi ehdin piipahtamaan täällä.. Huh huh. Olin viime viikon lomalla. Sain pitää tyttöjen keskeisen päivän - shoppailla, käydä leffassa & syömässä.. Pari päivää laiteltiin kotia miehen kanssa vähän "uuteen uskoon", maalailtiin seinille vähän uudenlaista ilmettä jne. TO-SU oltiin mökillä ja oli kyllä kivaa, ihan koko perheen + mun vanhempien & siskon kanssa. Tänään taas oli paluu arkeen ja lämpömittari näytti +3c!!! YÖK! Syksy on siis mitä ilmeisemmin tullut..
Maha on kasvanut ihan mahottoman isoksi. (SONTERI taisi kyselläkin mites muilla..) Täytyykin kysäistä KE ultrassa että miksi ihmeessä se on jo niin iso ja ns. "liian ylhäällä", eihän kohtu pitäisi tässä vaiheessa ylettyä kuin vasta nippa nappa napaan.. Liikkeitä en ole tuntenut edelleenkään. Ruoka maistuu välillä ja välillä taas ei yhtään. Ihmeen nopeasti tämä aika menee, nytkin on jo melkein puoliväli raskaudesta menossa ja tuntuu että vastahan mä plussasin. Pitäisi vissiin varailla aika pian sitä 3D/4D aikaa jos mielii siellä jotain nähdä.. ;) Sitten kommentteihin..
Ihan ekaksi pitää onnitella PESUKARHUA!!! ONNEA ONNEA ONNEA! Ihanaa! :)))
NINCA oli plussannut - ONNEA!!! :) Ja teretulemast joukkoon!
MÖRÖTIN - mitäs miehet sanoivat uudesta kampauksesta? ;) Sun pitää sitten muistaa kertoa kun pääset niitä Carenoita käyttämään, että millaset on.. Nimittäin ne on mulla olleet toistaiseksi ns. ykkösvaihtoehtona jos tuplat hankitaan.
MIAMIK oli saanut töitä - onneksi olkoon! Jokos teillä oli se rakenneultra? Ja vesijumppaan olet menossa - se on ihanaa! (Itse olen tainnut viimeiset kerrat ohjata vesijumppaa joskus pari vuotta sitten - on oikein ikävä niitä tunteja.)
KAMOMILLAA oli ainakin viikko sitten vaivannut turvotus.. Koita kestää, tiedän tunteen erittäin hyvin. Joku ehkä "vanhoista enskoista" saattaa muistaakin kun joskus oikein laitoin valokuvan mun mahtavista jaloista jotka oli aivan järkyttävän turvoksissa.. Mulla helpotti se turvotus vasta kotona ehkä n. 1vko synnytyksestä.
NAPERO kyseli kummeista ja nimistä. Meillä on pojalle nimiehdotus valmiina, tosin täytyy ensin katsoa kumpi tuolta masusta tulee ja näyttääkö sille.. ;) Tytölle ei itse asiassa olla vielä mietitty - tai mulla olisi yksi suosikki, mutta saa nähdä. Kummeja ei ole edes mietitty vielä, plääh..
COLTSFOOT - millon sä oot noin mehevät rv:t saanut!? :)))
VIIPERO oli päässyt nauttimaan risteilystä.. Ah! Olisipa ihana lähteä miehen kanssa jonnekin kahdestaan.. Täytyypä muuten pistää mietintään, neiti nimittäin nukkui tätinsä kanssa koko mökkiviikonlopun (me nukuttiin sivurakennuksessa) - melkein koko yön matkasängyssä ihan tyytyväisenä, mutta parina yönä oli sitten mennyt viimeisen tunnin ajaksi kainaloon. :)
PI-Kille tsemppiä pahaan oloon.. Mietinkin tuossa jo männä viikolla että mihin olet hävinnyt..
IIDA-LINNEAlle ja tyttöselle huiskutukset! Toivottavasti tyttösen olotila on jo parempi..
Tsemppiä viimeisillä viikoilla odotteleville!!! Paljon suppareita!
Mammis + O rv 19+0 (Oona-taapero zzz)
Pikaisesti
Onnea Pesukarhulle hienosti menneestä synnytyksestä ja pienestä tytöstä! Tosi nopeaan pääsitte kotiin, varmaan ihanaa :)
Me oltiin viikon verran Samoksella, oli oikein ihana reissu. Noel oli maailman ihanin matkailija, yllätti positiivisesti joka päivä. Nyt on pieni ja ruskea poika meillä :) Matkalta löytyi myös Puuha Pete -pyyhe, joka on sitten joka välissä levitettävä lattialle ihailtavaksi ;)
Meillä oli tänään se ylimääräinen ultra Naikkarilla. Oli ihana lääkäri, jäi käynnistä hyvä mieli. Meidän kasvanut riski uudelle sydänlapselle on kokonaiset 2%, eli ei päätä huimaa. Normiperheillä riski on 0.5%.
Soliferilla oli kaikki hyvin, vilkas ja itsepäinen lapsi taas luvassa - ei millään kääntynyt oikeaan asentoon, vaikka hirveästi potkikin... Toistaiseksi kaikki kunnossa rakenteita ajatellen, mutta aortan kaari tarkistetaan sitten rv26 spesialistin tekemässä sydänultrassa. Ja vielä rv30 menen Naikkarille yhteen ultraan, jossa katsotaan, onko istukka noussut. Nyt jo näytti siltä, että on noussut, mutta ei sitä vatsan päältä kunnolla näe. Siinä vikassa ultrassa voidaan sitten katsoa vielä se aortan kaarikin.
Ja paljastui myös, että Solifer taitaa olla Sofia! Ihan outoa, olin aivan täysin valmistautunut poikalapseen. Nyt pitää asennoitua uusiksi :) Ihanaa kyllä, mutta toisaalta haikeaa, koska nyt miehellä on hyvä syy sanoa, ettei me enää hankita kolmatta lasta, "kun on jo molemmat". Mä ehdottomasti haluaisin ainakin kolme lasta, ellei neljäkin. No, se ei ole ajankohtaista vielä moneen vuoteen, joten tapellaan siitä sitten 2010-luvulla ;)
Nyt pitää lähteä nukuttamaan Noelia, joten hauskaa viikkoa kaikille!
Kandi 21+2 (myös tämänpäiväisen ultran mukaan)
p.s. mulla alkaa huomenna luennot, ja jo on kynät, luentopaperit ja uusi reppu odottamassa :D
Äh...
Mun viikot on kyllä jotain ihan muuta, taitaa olla 21+4... Tai jotain sen kaltaista :)
Niin ja unohtui äsken sanoa, että Solifer alkoi potkia ihan mielettömästi siellä Kreikassa. Ihan parissa päivässä lisääntyi potkujen ja liikkeiden määrä huimasti. Äitini kertoi, että pikkuveljeäni odottaessaan hänellä kävi samalla lailla, Kreikan reissulla suunnilleen samoilla raskausviikoilla vauva "heräsi"..!
VIIPERO oli näköjään aloittanut myös pinon aamulla + KANDI oli kirjoittanut vielä elokuun pinoon.. Siirsin siis "Viiperon" pinosta MÖRÖTIN sun tekstin + KANDIN sieltä elokuun pinosta tähän.. Jos sitten kaikki jatketaan tätä.. :)
KANDIlle vielä - olipas kivoja ultrakuulumisia teillä! Ja ihana lomakin vielä takana.. Nyt jaksaa sitten varmasti kaikki syksyn räntäkelit ja ison mahan kanssa vaappumisen, eikös!? ;)
Nyt Mammis menee pois.. ;)
Kiitos mammis kun liitit noita eksyneitä tekstejä yhteen pinoon. Jatketaan siis tähän missä eniten kirjoituksia olikin.
Kandilla oli hyviä ultrakuulumisia. Ja tyttökin tulossa! Etköhän saa miehen sitten pehmitettyä vielä kolmannelle (ja neljännelle) lapsellekin kun sen aika koittaa :)
Eipäs mulla muuta nyt tällä kertaa. Kunhan nostan pinoa ylemmäs että tulee huomatuksi.
Viipero rv 31+4 ja pojat toinen unten mailla ja toinen liikekannalla
Tulin vain raportoimaan, että jouduin sitten ostamaan ekan paketin liivinsuojia.
Oli nimittäin aika moiset läikät lakanassa ja yöpaidassa tänä aamuna :/
Viime raskaudessa maidontulo alkoi jo rv 20, ja siitä lähtien jouduin joka yö käyttämään liivinsuojia. Onneksi nyt ei ihan niin aikaisin.. Onko muilla vastaavaa, ja onko ollut eroja tässä asiassa ekassa ja tokassa raskaudessa?
Eipä muuta, nyt iltapalan tekoon.
Viipero rv 31+5
Viipero, mulla ei kyllä ollut tuota ongelmaa. Loppuraskaudessa näkyi vain ihan vähän kuivunutta maitoa, muttei ikinä märkiä läiskiä.
Meneekö teillä muilla nyt odotusaikana helpommin hermot esikoiseen? Noelilla alkaa olla jo uhmaa, ja kun poika on muutekin temperamenttinen, välillä vaan tuntuu etten kestä enää pelkästään kymmeneen laskemalla. Juuri tänään karjuin pojalle niin kovaa, että varmaan putosi naapurilla taulut seinältä. Sellaiset rutiininomaiset riidanaiheet jaksan käsitellä malttiani menettämättä ja huumorillakin (esim. kaupassa riehuminen, pihasta karkaaminen, kissojen kiusaaminen), mutta tänään pinna paloi siitä, kun poika kiipesi märissä kuravaatteissa sohvalle. Maanittelin, pyysin, käskin, komensin, huusin ja lopuksi kiljuin pojalle, että tulisi pois sohvalta. Toinen vaan katsoo silmää räpyttämättä takaisin... Lopuksi varoitin laittavani sen vessaan oven taakse, jos se ei tule pois sohvalta. Niinhän se oli lopulta tehtävä, ja tosi aikuismaisesti napsautin vielä valot pois ja sanoin lasta tyhmäksi ja kamalaksi... Hieman kadutti jälkeenpäin. Mulla on huomattavan pitkä pinna yleensä, mutta nyt raskausaikana välillä tekee vaan mieli kiljua ja kirkua ja repiä hiuksia (omasta) päästä.
Eipä mulla mitään kummemia. Pusuttelin ja halin poikaa loppuillan, ja podin huonoa omatuntoa. Eihän se Noelin vika ole, että on sattunut perimään äitinsä luonteen... Mulla oli kuulemma ollut vuosisadan kamalin uhma, kun taas miehellä ei mitään näkyvää uhmakautta. Mutta sanoinkin miehelle, että jos poika perii ulkonäkönsä isältään, niin ei äidiltä jää saatavaksi kuin luonnegeenit ,)
Kandi 22+0 tai 21+5
Hepsis!
Pitää tähän alkuun sanoa kandille lohdutukseksi, että ihan normaalille kuulostaa tuo hermojen menetys. Paha mielihän siitä toki itselle jää, mutta lapselle tuskin suurempia traumoja. Meilläkin poika on alkanut osoittaa omaa tahtoaan, mutta ehkä inhottavinta on pureskelu, joka kohdistuu äitiin. Pariin otteeseen on ollut mulla komeat hampaan jäljet olkapäässä ja itku silmässä ja toista vaan naurattaa. Yhden kerran tällaisen puraisun jälkeen vein pojan sänkyynsä nukkumaan ja haukuin inhottavaksi kakaraksi. Katumus iski kyllä aika nopeaan ja lopulta kävin yöpusut antamassa ja pyytämässä käytöstäni anteeksi.
Viiperon maitolaitos siis jo aloittelee tuotantoaan ;) Mulla ei esikoista odottaessa ollut tietoakaan maidontulosta vasta kuin synnytyksen jälkeen, mutta nyt sitä kyllä on tullut varmaan joskus rv30 jälkeen. Ei kuitenkaan niin, että liivit tai paidat kastuisi. No tärkeintä, että sitä tulee sopivasti sitten vauvan tarpeisiin.
Kamomilla on tainnut päästä synnyttämään ja vauvan tuoksua haistelemaan, kun ei ole itsestään mitään kirjoitellut.
Mulla oli tänään neuvola ja kaikki luvut taas kunnossa eli pissa puhdas, verenpaineet edelleen alhaiset, ei turvotuksia jne. Sf-mitta oli nyt kääntynyt laskuun ja terkka sanoikin mahani roikkuvan polvissa. Vauvan sykkeet olivat hyvät ja vaihteluakin oli. Mahan päältä tunnustelemalla terkka arvioi vauvan olevan nyt reilu kolmekiloinen, katsotaan mitä sitten siellä äitipolilla ennustellaan. Tuo minun terveydenhoitaja on kyllä niin kokenut ja osaava, että luotan hänen arvioonsa. Kai tässä pitäisi olla tyytyväinen siihen, että kaikki sujuu niin hienosti. Mulla vaan tuntuu, että henkiset paineet synnytyksen ja sen sujuminen suhteen kasvavat päivä päivältä ja se rassaa. Lisäksi väsymys ja hormoonimyrskyt eivät yhtään auta asiaa. Saisi syntyä jo!
Yritetään pitää pino etusivulla, eikös vaan
Mörötin rv39+4
Tyttö siis syntyi 31.8. klo 23.57. Painoa 3820g ja pituutta 52 cm.
Tänään päästiin kotiin nauttimaan vauva- arjesta:)
Synnytys oli todella vauhdikas. Klo 22 alkoi kertaheitolla säännölliset supistukset. En uskonut, että se etenisi niin nopeasti vaan odottelin tunnin ennen kuin soitin äitini esikoisen vahdiksi. Siinä vaiheessa alkoikin jo olla supistuksia lähes koko ajan. Sairaalassa oltiin klo 23.40 ja siinä nopeasti vaihdoin vaatteet ja kätilö tarkistamaan kohdunsuun tilannetta ja olinkin jo täysin auki.. En ehtinyt saada mitään kivunlievitystä, eli täysin luomusti mentiin! Ponnistusvaihe kesti 7 min ja oli kyllä tosi kivulias!!! Mutta taas kivut loppui kuin seinään kun vauva oli syntynyt ;)
Napanuora oli yhden kerran kaulan ympärillä, mutta kätilö sai sen löysättyä ennen kuin koko vauva ehti ulos. 9/10 pistettä sai ja aivan ihana pieni prinsessa on siis maailmassa =D
Istukka tosin ei irronnut itsekseen vaan jouduin leikkuriin sen irroitukseen. Kaikki meni lopulta kuitenkin hyvin ja vain pienen repeämän sain, vaikka vauva niin vauhdilla tulikin..
Nyt harjoitellaan siis kaksilapsisena perheenä olemista :)
Jaahas, tyttö kutsuu syöttämishommiin.
T: Onnellinen Kamomilla ja pikkuprinsessa vajaa 2vrk
Tarkka tyttö päätti kuitenkin olla elokuinen ja tuli vauhdilla maailmaan. Kovasti onnea koko perheelle! :)
Meidän vauva on huomenna jo viikon vanha. Hienosti on nää ekat päivät sujuneet. Oon vaan aika ihmeissäni tän tytön kanssa, kun hän nukkuu niin paljon. Jonsku oli vastasyntyneenä jo tosi paljon hereillä. Oonkin nyt vähän huolissani, että syököhän toi tyttö riittävästi, kun imetyskertoja tulee vuorokauteen niin vähän noiden unenlahjojen takia. Tulee tyttö isäänsä, kun hänkin on kuulema vauvana ollut kova nukkumaan. Huomenna mennään neuvolaan, joten siellä näkee ton painon nousun. Oltiin me tosin maanantaina siellä Naikkarilla poliklinikkakäynnillä, kun kotiuduttiin niin nopeesti. Siellä tyttö oli jo ohittanut syntymäpainonsa (ikä 5vrk). Tyttö oli tasan 3500g, joten eiköhän tuo riittävästi maitoa saa. Mulla vaan taitaa nyt tulla helpommin sitä maitoa, kun silloin Jonskun aikaan. Alkuun tuntui, että Jonsku oli koko ajan rinnalla. Nyt Kirppua täytyy oikein odotella, että millonhan se heräis syömään ja syöttökerta kestää vaan jonkun 10 minuuttia.
Mulla on vielä vaiheessa se synnytyskertomus (en siis oo vielä tikkua ristiin laittanut), mutta lupaan sen tässä piakkoin laittaa.
Kandi, ihan samanlaista hermojen menetystä täällä on ollut raskausaikana ja vieläkin. Mä oon muuten tosi rauhallinen ja pitkäpinnainen, mutta kait noi hormoonit saa mussa jonkun hirviön heräämään. On siis tuttua täälläkin toi karjuminen. Mulla on myös projektina saada mies haluumaan vielä kolmatta lasta ja pelkäsin kanssa, että se ei suostu, kun on kerta molempia jo. Nyt tuntuu, että saattaa se vielä lämmetä ajatukselle, kun se leikillään kiusottelee mua siitä, että mun mahaan ei enään vauvaa tule. Mä luotan kuitenkin, että se vauvakuume vielä hänessäkin herää muutaman vuoden kuluttua. Kiva, että ultrassa oli kaikki hyvin ja pieni Sofia siellä masussa potkiskelee :)
Möröttimelle tsemppiä odotteluun! Toivottavasti pääset pian synnyttämään.
pesukarhu, nukkuva Jonsku 2v4kk ja nukkuva Kirppu 6vrk
Onnea ihan hirmuisen paljon pienestä tytöstä Kamomillalle!! Aika nopeasti tekin pääsitte kotiin, ihana juttu.
Pesukarhun tyttö kuulostaa kans suloiselta tapaukselta, kun unta vaan riittää. Mähän elän täällä edelleen vaaleanpunaisissa kuvitelmissa, että Raju tulee nukkumaan koko ajan synnyttyään... :)
Omaan napaan ei kummempia, tosin eilen oli melkoista vipinää kohdussa. Raju heitti vissiin kärrynpyöriä työpäivän aikana, mikä jostain syystä aiheutti supistuksia ja jatkuvan selkä- ja mahakivun tuohon ylävatsan kohdalle. Illan vauva olikin sit ihan hiljaa kunnes aamuyöstä innostui taas potkurumbaan, kun typy itkeskeli isin perään joskus viiden jälkeen. Potkut tuntui ihan hassuissa paikoissa, koko kyljen matkalta, joten en oikein osaa sanoa, miten päin siellä ollaan. Toivottavasti nyt ei ainakaan kääntynyt perätilaan, poikkitilasta en osaa sanoa, tosin ei maha niin kovin kummallisen näköinen ole, kuin typyn ollessa poikittain.
Yritin eilen ostaa itselleni jotain vaatteita, kun alkoi nyppiä kaikki kaapissa olevat ja niiden alituinen pitäminen, ja löysinkin pari neuletakkia. Housut ja hameet oli kaikki huonoja mulle, joko ei ollut sopivaa kokoa tai sit malli oli tosi huono.
Maidontulosta - mulla on nyt yhtenä päivänä töissä tullut tippa, kun sain sähköpostissa työkaverin vauvan kuvia. :) Muuten on vielä aika hiljaista tuolla rintamalla.
Hermojen menosta - mulla ei vielä oo mitään megarepeämistä tapahtunut, mutta se on oikeastaan tulosta tietoisesta yrittämisestä. Jos olen tosi väsynyt, pinna on herkemmin menossa, mutta onneksi meillä on ollut aika paljon sukulaisia ja tuttuja kylässä ja mies on paljon kotona kans, joten tyttö on paitsi rauhallisempi myös niitä auttavia hermoja on enemmän paikalla. Mutta vielä siis olen pääasiassa selvinnyt kymmeneen laskemalla. Tai sataan... Mulle tulee kans niin hirveän huono omatunto siitä hermostumisesta, että koetan senkin takia viimeiseen asti välttää sitä. Ja tyttö on aika helppo kuitenkin näissä tapauksissa, huutaa kyllä kun kiellän, mutta annan huutaa.
Nyt työkaverit odottaa kahville, joten pakko mennä.
-Osse rv 31+0 (ko??)
ja tietty myös koko muu perhe ihanasta tytötä, olipas nopsa synnytys, tuollaista minäkin toivon.
Mä oon tässä surru sitä että kun ainon kanssa meni synnytys nopsasti 6.30 lapsivedet ja 9.49 tyttö maailmassa niin mitenhän mä nyt ehdin sinne laitokselle ja kuka katsoo Ainon perään kun synnytyksen aika tulee.
Miehen sisko asuu lähinnä ja sieltä kestää tänne ajaa joku 20 minsaa anoppilta noin 30 min mutta sillä ei oo autota vaikka kortti onkin ( ei oo tosin ajanu varmaan 20 vuoteen )
Kandi oli miettiny hermojen menetystä....älä sure menee ne täälläkin oon pari kertaa kiljunnu tytölle tosi kovin, kerran kun ei millään mennyt nukkumaan ja muutaman kerran kun on avannut laatikon ja levittäny kahvit lattialle, mutta sitten vähän ajan päästä halitaan ja ollaan kun mitään ei ois tapahtunutkaan.
Mies saa tietty myös osansa mun hormonimysrkyistä,raukka parka painaa töitä hirveesti ja on raksalla illat ja vaimo vaan huutaa ;D
Huomenna pitää ajella porvooseen lääkäriin hakemaan reseptiä siihen verenohennukseen, ihan tyhmää ajaa sitä varten 60 kilsaa, eiks sitä vois täällä sipoossa sitä reseptiä kirjottaa ????????????? ehkäpä mä nään sohvin ultrassa ( on tullu kurkittua tosin sinnekkin jo 8 kertaa mutta mielelläni mä tyttöä katselen.
Onko teillä vaikeuksia päättää lapsen nimestä, meillä miehelle ei kelpaa mikään mitä ehdotan ja sen ehdotukset on ihan daijuja ( mun mielestä) lisäksi anoppi tyrkkäsi lusikkansa soppaan ja haluaa tytön nimeen äitinsä nimen ( tuntuu olevan tärkeetä hänelle joten koitamme toteuttaa toiveen jos vain pystymme )
Onks ehdotuksia miten tilanteesta pääsisi etiäpäin ??!!
aa ae ja sohvi 27+3 ( luulisin )
Hupsis keikkaa, millä vauhdilla Kamomilla lopulta tyttösi maailmaan sait! Onnea oikein kovasti koko perheelle ja hienoa, että kaikki meni hyvin. Selkeästi tämä tyttönen halusi elokuussa syntyä, vaikka täpärälle saapumisensa jätti ;)
Pesukarhulle vilkutuksia ja kiva kuulla, että sielläkin vauva-arki sujuu hyvin. Eiköhän sulla tule vaan sitä maitoa niin hyvin, että tyttö jaksaa sillä nukkua hyviä unia :)
Mistäs Osse on nuo raskausviikkonsa kerännyt :o Sinähän olet kohta synnyttämässä!
Ainoauroralle nimen valinnasta: Meillä oli kyllä hankaluuksia löytää tälle tyttöselle etunimeä, toinen ja kolmas nimi tuli kyllä helposti. Miehelle ei kelvannut millään minun etunimiehdotelmat, mutta sitten hänelläkään ei tuntunut olevan mitään loistoideoita. Lopulta löydettiin kuitenkin sellainen nimi, joka sopii hyvin esikoisen nimeen ja miellyttää meitä molempia. Minusta tuossa nimessä ainoa miinuspuoli on se, jos ihmiset alkavat vääntää siitä lyhyempää lempinimeä. Alkuperäisversiona se on kaikkein kaunein :) Ja meillä muuten tyttönen saa toisen ja kolmannen nimensä hieman muokattuina äidinäideiltä.
Täällä ei ihmeempiä, mies hermoilee milloin päästään tosi toimiin ja anoppi aloitti kanssa kyselynsä, joko vauva on tuloillaan. Mistäs hemmetistä minä sen voin tietää?! ;/
Pojan kanssa kotipäivää viettäen,
Mörötin
Ultrassa käyty.. :) Kaikki oli ok - vaikka itsellä onkin ollut niin "outo" olo ja vähän pelottanut että onko siellä kaikki ok. Istukka on taas tuossa edessä kuten Oonaa odottaessa, eli se on taas syy miksi en vielä tunne liikkeitä. Vauveli oli kuulemma hyvin kasvanut. Mittaa 25cm ja painoa 300g. Upeat säihkysääret oli ja vähän kätilö uhkaili ettei taida pikkuveljeä tästä vauvasta tulla.. ;) Eli akkavalta taitaa siis säilyä talossa ja Oonan ihanat vaatteet saada käyttäjän! Ihan hassu olo. Olin ihan varma aluksi että se on tyttö, mutta viime viikot olen miettinyt että poika on pakko tulla kun on niin erilainen raskaus ja masukin on niin eri muotoinen..
VIIPERO oli ostanut liivinsuojia.. Oho. Ystävälläni taisi toista odottaessa valua maidot pitkin poikin jo puolivälissä raskautta. Itselläni ei ole vielä mitään tippaa ilmestynyt, ei kyllä Oonan aikanakaan.. Vasta sitten synnytyksen jälkeen.
KANDI - hermot menee joskus jos on mennäkseen, kyllä niistä sitten selvitään. Itsellä ei ole vielä (kopkop koputan puuta) Oonaan mennyt hermo, vain mieheen (raukkaparka)..
MÖRÖTIN - sulla vauvanhakureissu kuitenkin lähestyy, viimeiset päivät varmasti tuntuvat TOOOSI pitkiltä, mutta eikös niin - hyvää kannattaa aina odottaa! :) Kovasti jaksuja sinne ja suppareita!
KAMOMILLA - hirmuisan suuret onnittelut tytöstä!!! Todella vauhdikkaasti oli mennyt synnytys, mutta onneksi kaikki meni lopulta hyvin! Ihanaa vauvantuoksuista arkea teidän perheelle!
PESUKARHUN Kirpulla on hyvät unenlahjat. :) Oonakin oli hyvä nukkuja, nukkui välillä ihan reilusti 5h unia ja mä jo mietin että pitääkö herätellä syömään 4h välein, mutta kun painoa tuli niin hyvin niin mitä turhia.. Mitenkäs Jonsku suhtautuu Kirppuun? Onko Jonsku muuten kotosalla teidän kanssa (jos on niin miten on päivät sujuneet) vai hoidossa?
OSSE oli päässyt shoppaileen.. Neuletakkeja mäkin halajaisin, mutta en ikinä löydä sellaista minkä kelpuuttaisin (tykkään pitkistä, yksinkertaisista).. Kaikki vinkit otetaan vastaan. ;)
AA joutuu ajeleen pitkästi reseptin takia.. höh. On kyllä outoa että eivät voi omalla paikkakunnalla moista kirjoittaa. No, pääasia että saat sen. Nimet menee nyt sit mietintään, koska tosiaan O:lle oli jo pojan nimi "valmiina", mutta nyt näyttäisi sitten sille että pitää miettiä nimeä siskolle.. Haluaisin miehen suvusta toisen nimen, mutta valinnanvara on aika huono.. hmpf.
Jep, nyt on jatkettava hommia. Illalla taas pääsen jumppaamaan ja sitten pitääkin kiiruhtaa iltasadulle Oonan kans. :) Voikaa hyvin!
Mammis työn touhussa + O 19+2 (Oona ph:lla)
Paljon onnea Kamomillan perheelle tytöstä!! Hui kuinka nopea synnytys, hienoa että kaikki meni hyvin ja ehditte kuitenkin sairaalaan asti :)
Möröttimelle tsemppiä viime metreille ja niitä oikeita suppareita että synnytys pian käynnistyisi!
Kandi, tuttua tuo hermojen menetys täälläkin... Kyllä minäkin oon välillä huutanut pää punaisena, vaikka sen tietää justiinsa ettei huutaminen auta niin joskus siihen sortuu kun pinna oikein palaa. Ja se palaa lähinnä sellaisissa tilanteissa, kun poika toistuvasti kielloista huolimatta tekee jotain ehdottomasti kiellettyä, kuten menee vetelemään telkkarin antennin- ym. johtoja seinästä, ja vaikka haen pois niin nauraen juoksee sinne takaisin. Välillä tosi raskasta kun saa raahata toista ihan koko ajan pois kielletyistä asioista. Aivan mahaan sattuu, ja sekös suututtaa itseä sitten vielä enemmän. Meillä tosiaan on niin, että jos minä korotan ääntä niin Aleksi vaan villiintyy kahta kauheammin ja ottaa sen hauskana leikkinä.. PItäisi vain aina jaksaa ohjata johonkin sallittuun leikkiin sen sijaan että yrittää hakata päätä seinään kun toinen on päättänyt olla uskomatta kieltoja.
Pesukarhun arki kahden pienen kanssa tuntuu lähteneen hienosti käyntiin. Kirjoitat sen synnytyskertomuksen sitten kun ehdit ja jaksat, kyllä me jaksetaan odottaa :)
AA, meillä nimivalinta sujui melko helposti, minä ehdotin nimeä joka on itselle kaikista mieluisin, aluksi mies oli vastaan, mutta jonkun aikaa kypsyteltyään alkoi tottua nimeen ja nyt jo pitää sitä hyvänä. Itse asiassa mietin yksi päivä ääneen että pitäisiköhän olla jokin toinenkin nimivaihtoehto pojalle, mutta mies sanoi heti että eikös tuo **** ole ihan hyvä. :) Mitäs jos käyttäisitte vanhaa konstia ja listaisitte molemmat nimiä, jotka itselle mieluisia, ja sitten yliviivaisitte toistenne listasta niitä joista ette itse ehdottomasti pidä. Koittaisitte siten päästä jonkinlaiseen kompromissiin.
Viipero rv 31+6
Vitsi mä oon poikki! Koolmas yö putkeen kun voisin vannoa, etten ole nukkunut yhtään... Anoppi haki Hilun sinne päiväksikin, mutta just postilta soitettiin, että meidän rattaat tulee 12-16... Varmaankin sitten lähempänä neljää. Ei tulis nukkumisestakaan yhtään mitään kun koko ajan miettisi, että millonkahan se kello soi (nää on näitä mun juttuja...)
Mulla iski maanantaina vissiin joku migreenikohtaus (ei ole koskaan ollut). Aamupäivästä puutu toinen puoli naamasta ja toinen käsi osin. Sain Hilun koisimaan päikkäreitä sisälle ja oli pakko mennä itekin pötkölleen kun oli niin tautinen päänsärky. Sitten kun herättiin (tai toi lapsi) niin päätä särki yhä vaan enemmän ja silmissä oli ihan sumeaa ja oli sellanen mystinen "ulkopuolinen" olo. Sitten puhelimeen piippasi viestiä ja koitin lukea sitä varmaan kymmenen kertaa, enkä vaan yksinkertaisesti tajunnut mitä siinä sanottiin (heh, niin tyhmä en kuitenkaan normaalisti ole). Sitten kun tuli Hilun välipalan aika ja koitin lappaa neitille jugurttia purkista (meidän rinsessahan ei VOI vieläkään yleensä itse syödä kun sillä lusikalla on paljon kivempi säätää jotain muuta) niin en meinannut osua millään siihen purkkiin vaikka laitoin kaiken energiani siihen. Sitten kyllä tuli sellanen fiilis, että pakko soittaa siipalle (meni siihenkin varmaan viisi minsaa, että sain sen puhelimen hälyttämään) ja se tuli melko vauhdikkaasti kotiin. Illan sitten makasin sänkyssä enkä voinut liikkua tai sitten vaihtoehtoisesti oli pakko kontata oksentamaan kun pää oli tosissaan niin kipeä. Yöllä päätä enää särki jos liikkui ja seuraavana aamulla oli enää vaan sellanen normaaliksi luokiteltava päänsärky. Tosin piti kyllä illalla käskeä siipan herättämään munt aamulla ja tarkistamaan, että olen normaali. Kieltämättä oli sellanen kokemus, jota en toivo enää kokevani. Muutenkin alkoi ahistamaan, että mitä jos mulle sattuu jotain vaikka aamulla kello kahdeksan kun pääsääntöisesti ollaan Hilun kanssa päivät kaksistaan ja siippa tulee sitten joskus viiden kuuden tienoilla. Niin siis, mitä sille lapselle sitten tapahtuu, argh! Kaipa se vanhemman elämä on yhtä murhetta... Hilu ei tosin ehtinyt olla juurikaan moksis, heitti mua palikalla naamaan kun makasin olkaarin matolla ja nyt on silmäkulma musta (pari kuukautta sitten se mojautti multa huulen auki) ja maha-akkelikin vaan hillu :D Mutta sen verta täytyy mainita, että kun olen ollut melkoisissa määrin ahdistunut tulevasta synnytyksestä, niin huomattavasti paljon mieluummin menen synnyttämään kuin elän ton maanantain uudemman kerran :D Tosin nyt olen ajatellut jo etukäteen, että pitää sitten vaan osata vaatia joku puudutus. Jos kerta lääketiede on jeesaamassa, niin tokihan sitä voi käyttää :)
Ja tuosta sairaalasta lähdöstä oli ollut puhetta. Mä haluaisin toisaalta olla sairaalassa mahdollisimman pitkään (tai siis pari päivää, Hilun kanssa oltiin kait kahdeksan päivää ja se oli aivan kaameaa kun itse oli kuitenkin ihan terve) koska siellä pääsisi kuitenkin niin helpolla. Meillä kun on edelleen hakusessa pitääkö mies ollenkaan tuota isyyslomaa... Toisaalta Hillasta en ole koskaan ollut yhtä yötä (+paria tuntia siihen päälle) pidempää erossa, joten taitaa siinä olla meillä sellainen tekijä, joka laittaa munt tulemaan pikapikaa kotiin... Vitsi mä olen kyllä miettinyt pääni puhki, että miten ihmeessä voi onnistua pikkuvauvan imettäminen tollasen puolitoistavuotiaan kanssa. Meillä kun tyttö on paikallaan parhaassa tapauksessa minuutin ja koko ajan pitäisi olla jotain äksöniä. Sehän vetää herneet nenään jos meikä vaan istuu... No tuskinpa olen ainoa samassa tilanteessa ;)
SONTERIlla on maha kasvanut kovaa kyytiä :) Mulla on edelleen omasta mielestäni suht pieni maha, yksi puolituttu odottaa ensimmäistä pari kuukautta perässä ja sillä on isompi maha kun mulla :) Hilusta maha kuitenkin taisi olla lopussakin vielä pienempi kuin mitä se nyt on :) Ja voi vitsi kun meikä on jo haaveillut siitä, että pääsis ostamaan "oikeita" vaatteita :D P.S Jaan tunteesi "maailman raivostuttavimman nettiyhteyden" kanssa :D
MAMMIKSEllakin jo iso kasa viikkoja :) Ihanalta kuulostaa moinen tyttöjen päivä! Nyt se pitää kyllä repästä aina kun vaan pääsee, kahden mukelon kanssa on varmaan taas kummasti vaikeampaa :D Ja akkavalta sen kun lisääntyy teilläkin, se on hyvä se ;)
KANDIlle olisi tyttöä tarjolla :) Sehän on sitten jännä miettiä, olisiko kolmas kumpaa sukupuolta :D Mä oon taas ajatellut, että kun meille pitäisi olla tulossa toinen tyttö, niin ehkä sitä vielä joskus seittemän vuoden kuluttua voisi miettiä sitä kolmatta, tosin mä en millään osaisi kuvitella itseäni pojan äidiksi, joten tyttöhän seikin voisi sitten olla (apuvoimia siipalle nalkutukseen) . Ja pohdit tuohon esikoiseen hermostumista. Kovasti tutulta kuulostaa :) Meillä taitaa olla nyt uhma alkamassa, mutta sen myötä on tuo, että lapsi ei voi olla sekuntiakaan irti minusta -vaihe alkaa häviämään tai ainakin vähenemään. Mun pitää kyllä itseäni kehaista siinä mielessä, että hermostun yleensä ihan tosi pienestä, mutta lapsen kanssa pinna on pidempi kuin sitä olisin ikinä uskonut :) Ja meidän tyttö ei ole ollenkaan kova pysymään vihaisena :) Mutta eiköhän tuo hermostuminen ole turhan tuttu käsite kaikille...
Ohhoh, VIIPEROlla onkin alkanut jo maidontulo. Mulla ei vielä moista ole ilmennyt, ei kyllä ole ollut edellisessäkään raskaudessa. Onpahan paikat ainakin valmiina :)
MÖRÖTIN vielä kasvattelee viikkoja :)
Oiii! KAMOMILLAlle kovasti onnitteluja! Melkosen vauhdikas synnytys :D
PESUKARHUnkin pikkanen on jo viikon :) Mä voisin tilata meidänkin mukelolle samanmoisia unenlahjoja :)
OSSEllakin kohta äitiysloman alku kolkuttelee (mulla alkoi maanantaina, ei ole juuri elo muuttunut ;D )
Ihana toi AA:N "daiju"-sana :D Meilläkin siipan ehdottamat nimet on ihan pöljiä, tai se ehdottaa ehkä kahta eri nimeä aina uudestaan ja uudestaan. Mä keksin taas ihan uuden hyvän nimen (siipalle se ei tietenkään käy...) eilen, toisaalta olisi helppa kun vaan päättäs nimen etukäteen ja muksu vaan olisi se.Hilu oli Senni jo näillä viikoilla, mutta heti laitoksella tuli tunne, ettei tälle tytölle tollanen nimi passaa (ristiäisaamuna se nimi sitten vasta päätettiin :D ) Joten tästä syystä ei ole kuitenkaan ihan tosissaan nimeä tullut mietittyä.
Mulla kävi eilen kaveri kylässä ja toi kasan Hilun vanhoja vaatteita. Kaivoin tässä muutkin jemmat esille ja levittelin sängylle. Vähän lajittelin niitä ja kovasti pähkäilen, etten kai mä nyt ihan tosissaan vielä niitä ala pesemään :) Toisaalta jos vaunutkin tulee tänään, niin kai ne vaatteetkin voi alkaa mennä pikkuhiljaa sinne laatikkoon :D
Coltsfoot ja Mukelo 35+2 (tai sitten jotain ihan muuta) ja mummoloiva Hilu 1v ja melkein 5kk
NIMIMERKKI: Larsku85
OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25
ASUINPAIKKA: Pirkkala
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Tays
NIMIMERKKI: Laventeli
OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32
ASUINPAIKKA: Renko
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005
TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS
NIMIMERKKI: Leenis
OMA & MIEHEN IKÄ: 31/31
ASUINPAIKKA: Keski-Uusimaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Roope 18.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 15.2.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI: maikiss
IÄT: 22 ja 22
ASUINPAIKKA: Tuulos (hml ja lahti välissä)
ESIKOINEN: Aatu 170506
TONSKAN LA: 010209
SYNNÄRI: KHKS
NIMIMERKKI: Mammanalku77 eli Mammis
OMA & MIEHEN IKÄ: 31 / 30
ASUINPPAIKKAKUNTA: Helsinki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Oona 12.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 26.1.2009 (oma arvio)
SYNNYTYSSAIRAALA: Kätilöopisto
NIMIMERKKI: MiaMik
OMA & MIEHEN IKÄ: 24 molemmat
ASUINPAIKKA: Ylöjärvi
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: Ida 2.10.06
TONSKAN LA 20.1.09
SYNNYTYSSAIRAALA: Tays
NIMIMERKKI: Mörötin-81
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/27
ASUINPAIKKA: Keski-Suomi
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 15.11.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.9.08, todennäköisesti kyllä syntyy yli lasketun ajan